wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Co z tacho w kolejkach?
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=7937
Strona 1 z 2

Autor:  domisieks [ 25 kwie 2007, 14:15 ]
Tytuł:  Co z tacho w kolejkach?

Co robicie jak brakuje wam godzine do domu a czas jazdy juz sie kończy albo w kolejkach pauza sie rysuje a tu trzeba podjeżdzać?To co wtedy robicię?

Autor:  r [ 25 kwie 2007, 15:43 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Co robicie jak brakuje wam godzine do domu a czas jazdy juz sie kończy
Przedłużamy, i na tarczce, czy na wydruku dopisujemy, dojazd do miejsca zamieszkania/bazy.

Cytuj:
w kolejkach pauza sie rysuje a tu trzeba podjeżdzać
stoimy i kończymy pauzę ... tego nie ominiesz ..

Autor:  ACM [ 25 kwie 2007, 16:01 ]
Tytuł: 

Z tego co wiem jest przepis że jeżeli do miejsca zmieszkania zostało do 1 godziny jazdy to wtedy w drodze wyjatku jazde można kontynuować. A w kolejkach ze starym tacho było tak (przynajmniej my tak mamy) że przy małych prędkościach tacho sie nie uruchamiało i rysowało dalej pauze. Działało to do max 5-10 km/h.

Autor:  sebotrucker [ 25 kwie 2007, 16:13 ]
Tytuł: 

Kolego przecież jak ruszysz z miejsca wskazówka licznika leci do 125 i wraca do zera ,a na tarczce rysuje :wink:
A nie lepiej otworzyć licznik wyciągnąć tarczke podjechac pod ramę i spowrotem włożyć :?: :wink: :mrgreen:

Autor:  ACM [ 25 kwie 2007, 16:31 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Kolego przecież jak ruszysz z miejsca wskazówka licznika leci do 125 i wraca do zera ,a na tarczce rysuje
Wiesz nie znam dokładnie każdego samochodu ciężarowego możliwe że u was tak jest. Ja mówie oczywiście na przykładzie naszej ciężarówki czyli Premium. U nas strzałka nigdy tak nie skacze jedynie zdażyło się to podczas legalizacji. Tylko tak jak mówiłem działa to dosłownie do 5 km/h trzeba wtedy jechać bardzo wolno oczywiście na biegu pełzajacym żeby się nawet strzałka prędkościomierza nie ruszyła. Ale zawsze może się to przydać choć my nie musimy tego często używać.
Cytuj:
A nie lepiej otworzyć licznik wyciągnąć tarczke podjechac pod ramę i spowrotem włożyć
Tak tylko że inspektor odrazu zobaczy że coś jest nie tak bo będzie przerwa, a teraz trzeba miec praktycznie udokumentowaną każdą sekunde.

Autor:  fafal [ 25 kwie 2007, 22:41 ]
Tytuł: 

Kazde wyjecie tarczy z tachografu jest w jakis sposob oznaczane. W razie kontroli ITD, inspektor oodrazu zauwazy to, ze karta byla wyciagana z tachografu a to juz zapewne skonczy sie nieprzyjemnosciami.

Autor:  siwy scania [ 27 kwie 2007, 17:31 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Kolego przecież jak ruszysz z miejsca wskazówka licznika leci do 125 i wraca do zera ,a na tarczce rysuje Wink
no pierwsze slysze. Chyba cos nie tak z twoim licznikiem. Jezeli tak samo ci rysuje, to lepiej to zrob kolego dopoki nie trafisz na kontrole

Autor:  r [ 27 kwie 2007, 22:28 ]
Tytuł: 

Cytuj:
sebotrucker napisał:
Kolego przecież jak ruszysz z miejsca wskazówka licznika leci do 125 i wraca do zera ,a na tarczce rysuje Wink

no pierwsze slysze. Chyba cos nie tak z twoim licznikiem. Jezeli tak samo ci rysuje, to lepiej to zrob kolego dopoki nie trafisz na kontrole
Tak jest w niektórych licznikach, gdzie tacho jest w prędkościomierzu.

Cytuj:
A nie lepiej otworzyć licznik wyciągnąć tarczke podjechac pod ramę i spowrotem włożyć
Ruszy ci się wtedy rysik kilometrów ... a poza tym, kto w połowie pauzy zmienia tarcze? przecież masz pauze ...

Autor:  Gradex [ 27 kwie 2007, 22:53 ]
Tytuł: 

Niektórzy jak mają tacho elektryczne to mają 2 karty i jeżdżą na nich tylko jest problem jak policja zagranicą złapie cię na innej tarczce to płaci się mandat w wysokości 45000euro, dopuki mandat nie zostanie opłacony samochód nie może sie poruszać. W niektórych krajach jest tak technologia rozwinięta że miśki mają przyrządy które wykrywają wszystkie karty a jak jedziesz sam i masz dwie karty to tą drugą trzeba dobrze ukryć żeby nie znaleźli.

Autor:  Adam_d105 [ 29 kwie 2007, 19:03 ]
Tytuł: 

Jeśli wyciągnie się karte z cyfrowki i podjedzie, wtedy bedzie wykroczenie: JAZDA BEZ KARTY i podczas wydruku na samym dole macie dane wykroczenie. z PAUZY przeskoczy na INNA JAZDA a potem na JAZDA. Wiec nie ma opcji zeby to ominac...

Autor:  Duck [ 29 kwie 2007, 20:35 ]
Tytuł: 

Adam_d105, w cyfrowym tachogafie odkryto już, że jadąc bardzo powoli (5 - max. 10 km/h) na karcie jest zakodowane, że ciągle stoisz w miejscu. Jest tak także chyba w analogowym tachu, ale nie oddam głowy.

Autor:  huberto [ 29 kwie 2007, 20:46 ]
Tytuł: 

W zwykłym tacho każdy ruch auta jest rejestrowany. Jednak poruszając się tak, aby wskazówka prędkości nie drgnęła będzie znak tylko na tzw "małej tarczce(tam gdzie młotki, koperty i łóżko)", lecz nie będzie nic tam, gdzie jest prędkość, czyli na dużej tarczy

Autor:  r [ 30 kwie 2007, 9:26 ]
Tytuł: 

Cytuj:
W niektórych krajach jest tak technologia rozwinięta że miśki mają przyrządy które wykrywają wszystkie karty a jak jedziesz sam i masz dwie karty to tą drugą trzeba dobrze ukryć żeby nie znaleźli.
Rozwiń ten wątek proszę, bo ciężko mi uwierzyć ...

Autor:  cukaba [ 30 kwie 2007, 10:16 ]
Tytuł: 

Cytuj:
A w kolejkach ze starym tacho było tak (przynajmniej my tak mamy) że przy małych prędkościach tacho sie nie uruchamiało i rysowało dalej pauze. Działało to do max 5-10 km/h.
Z tego co ja słyszałem to nawet przy małej predkosci bedzie widac na tacho ze samochód sie poruszał.
A podczas pauzy, gdy trzeba sie ruszyc lub podjechac pod rampe to mozna wyciagnąc bezpiecznik odpowiedzialny za tacho, ale to nalezy samemu sie troche pobawic w elektryka :)

Autor:  domisieks [ 30 kwie 2007, 16:16 ]
Tytuł: 

A ten bezpiecznik jest w każdym samochodzie?Który to nr w dafie95?I który od kagańca?

Autor:  cukaba [ 30 kwie 2007, 17:14 ]
Tytuł: 

Oryginalnie chyba nie jest w kazdym samochodzie, ja sie spotkałem z tym w Iveco Turbostar. Gdy bys porozmawial z kims kto sie zna na elektryce to pewnie by ci tez takie cos zrobił :)

Autor:  MAN [ 30 kwie 2007, 19:30 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Oryginalnie chyba nie jest w kazdym samochodzie, ja sie spotkałem z tym w Iveco Turbostar. Gdy bys porozmawial z kims kto sie zna na elektryce to pewnie by ci tez takie cos zrobił
To życzę ci powodzenia jak zobaczysz podczas wkładania bezpiecznika na tarcce narysuje ci na skali predkosci krechę od 0 do 125km/h

Cytuj:
W zwykłym tacho każdy ruch auta jest rejestrowany. Jednak poruszając się tak, aby wskazówka prędkości nie drgnęła będzie znak tylko na tzw "małej tarczce(tam gdzie młotki, koperty i łóżko)", lecz nie będzie nic tam, gdzie jest prędkość, czyli na dużej tarczy
Więc tak bedzie ślad na wykresie że zamiast pauzy była praca oraz przesunie sie rysik który maluje dystans przejechany ten szlaczek co jedna kreska to 5 km przejechane. Jedynie czego nie narysuje to predkości. Kiedys to sprawdzałem nawet po przejechaniu 20 metrów na jednce zostawia ślad na tachu

Pozatym poczytajcie sobie załączniki które znajdują sie w tym temacie to wam wiele żeczy wyjaśni jakie ślady zostaja na tacho przy manipulacji przy nim viewtopic.php?t=2657&start=0&postdays=0 ... highlight=

Autor:  huberto [ 30 kwie 2007, 21:00 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Rozwiń ten wątek proszę, bo ciężko mi uwierzyć ...
W krajach Unii np. BAG ma już takie skanery, wystarczy, że inspektor wejdzie z nim do kabiny i już wie, czy jest druga karta(coś jak wykrywacz metali), czyli zostaje paleciarka, chociaż i tak nie wiem czy na około auta nie chodzą.

Autor:  cukaba [ 01 maja 2007, 11:16 ]
Tytuł: 

Cytuj:
To życzę ci powodzenia jak zobaczysz podczas wkładania bezpiecznika na tarcce narysuje ci na skali predkosci krechę od 0 do 125km/h
No nie wydaje mi sie zeby tak slad pozostal, sam widzialem te rzeczy i nie zostaje zaden slad na 100 % Wiem bo sami jezdzilismy tym autem i sam ten bezpiecznik wyciagalem nie raz, np. jak zajechalismy na miejsce po 9 h jazdy i jeszce trzeba było sie rozładowac (podjeżdżac, cofac, jeździc na wage), tylko sie go wyciagało, pauza sie juz rysowala a my rozładowalismy co trzeba. pozdRo

Autor:  pawcio [ 01 maja 2007, 11:39 ]
Tytuł: 

Ty cukaba to wyciągnołeś chyba bezpiecznik ale od radia,każde odłączenie napięcia od tachografu powoduje skok rysika do maksymalnej prędkości rejestrowanej na tarczce po jego ponownym podłączeniu,i to jest znak dla kontrolującego że coś było nie tak. :mrgreen:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/