Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 kwie 2007, 21:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2007, 10:47
Posty: 14
Lokalizacja: Kuznocin

Witam.

Mam problem z motorem Scani 124 serii 4 z roku 96 a mianowicie, kupilismy taka scanie ktora smigala pod wywrotem silnik kaput, wiec zwalanie michy, zatarty na korbach, wyciaganie walu, szlif wału (ciekawostka wal zatarty na korbach, szlif wyszedl 1 nadwymiar korby 2 nadwymiar główne:)) skladanie wszystko obczyszczone, nowe uszczeleczki wszystko Tip Top, silnik wlozony zalany olejem odpalamy i... bryzga olej zza pompy wtryskowej, jest tam (miedzy obudowa kola zamachowego a pompą, pompa nie byla zdejmowana) taki mały otwór w ksztalcie kwadratu, czy ktos wie moze do czego sluzy ten otwór? i czym moze byc spowodowane takie bryzganie?

pompa olejowa byla sprawdzona, kanaliki smarujace drozne.

Z gory dziekuje za podpowiedzi.


Tytuł:
Post Wysłano: 17 kwie 2007, 22:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

wg mnie cos jest spaprane z uszczelnieniem obudowy kola zamachowego i plyty kol rozrzadu, badz tez cos jest z tego pekniete. O ile sie nie myle to tam w bloku idzie kanal olejowy, ktorym jest dostarczany olej do sprezarki, pompy wtryskowej i wlanie o uszczelnienie tego trzeba zadbac.
Z tego co ja wiem to tam zadnych uszczelek sie nie daje, tylko silikon w odpowiedniej ilosci w odpowiednich miejscach.
PS.01 Oczywiscie trzeba uwazac zeby czegos tym silikonem nie pozatykac.
PS.02 Masz moze jakies fotki tego cieknacego miejsca ?
PS.03 Scania swego czasu kombinowala z tymi obudowami kola zamachowego i plytami kol rozrzadu (byly tam rozne modyfikacje, zmnienione mocowania srub, wydzielone miejsca na klej) wlasnie z powodu wyciekow. Zdaje sie ze zastepowano stare obudowy nowymi.


Tytuł:
Post Wysłano: 18 kwie 2007, 7:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2007, 10:47
Posty: 14
Lokalizacja: Kuznocin

No wlasnie chodzi o to ze to dzwny problem z tym wyciekiem bo cieknie precyzyjnie okreslajac nie z pod obudowy kola zamachowego, ta dziurka jest miedzy plyta a pompa. do zdjecia obudowy nie trzeba ruszac pompy i tak wlasnie zrobilismy... trzeba bedzie sprawdzic wlasnie czy nie zatkalismy czegos silikonem. THX jak bede mial chwile czystrze rece to zrobie fote i Ci pokaze :)

[ Dodano: Sro, 18.04.2007, 16:53 ]
Rozebrane:) ten otworek miedzy plyta, a pompa to miejsce na taki oring (uszczelke) w ksztalcie takiego "u" kreskowanego :) czyli "o" z ogonkiem u góry, w tym wlasnie miejscu przechodzil kanalik smarujacy pompe olejem. po prostu jej tam nie bylo i dlatego walil olej ale juz jest wszystko ajt

Thx


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: