Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2007, 1:11
Posty: 51
Lokalizacja: Łódź

dzisiaj dostałem link z małą prezentacją. Nie wiem ile z Was już to widziało, ale dla utrwalenia...
Zerknijcie na pasażera czerwonego auta, co się z nim dzieje.

_________________
ZERO litości dla kierowców na "podwójnym gazie" !


Tytuł:
Post Wysłano: 15 kwie 2007, 15:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2006, 19:31
Posty: 764
Samochód: Volvo FH 440
Lokalizacja: Meszna

No a gdzie ten link?


Tytuł:
Post Wysłano: 15 kwie 2007, 16:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2007, 1:11
Posty: 51
Lokalizacja: Łódź

Cholera nie wkleiłem go :twisted: :mrgreen:
Albo cos się spi...
http://www.youtube.com/watch?v=HAWpE2ZggsY
Ale chyba "my mistake" :wink:

_________________
ZERO litości dla kierowców na "podwójnym gazie" !


Tytuł:
Post Wysłano: 15 kwie 2007, 16:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sty 2007, 22:36
Posty: 12

Zderzak z tyłu naczepy jest tak samo ważny jak "zderzak" z boku naczepy (tzn. taka barierka po bokach naczepy przed jej kołami). Z tego co wiem to nawet z przodu (na ciągniku) tuż za zderzakiem są specjalne wzmocnienia i "bariery" by podczas czołowego zderzenia samochodu osobowego z ciężarowy,m samochód osobowy nie "wślizgiwał" sie pod ciągnik - na pewno te wszystkie "zabezpieczenia" znacznie zwiększają szanse na przeżycie os. w osobówce.


Tytuł:
Post Wysłano: 15 kwie 2007, 18:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2007, 1:11
Posty: 51
Lokalizacja: Łódź

wiesz ja to wiem. dobrze, że nad takimi rzeczami ciągle pracują. Bezpieczeństwo jest najważniejsze, takie crash-testy są bardzo potrzebne, bo nie jeden raz ratują ludzkie życie.

_________________
ZERO litości dla kierowców na "podwójnym gazie" !


Tytuł:
Post Wysłano: 15 kwie 2007, 19:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

tytuł tematu jest jakby z forum dla piekarzy lub szewców.

aby pojazd został zarejestrowany musi spełniać określone warunki. wiekszość z nich lub te podstawowe ludzie którzy zetknęłi sie z transportem znają.
przypomnę również, że pojazdy użytkowe nie są rzeźbami - realizacjami artystycznych wizji i nie ma w nich rzeczy zbędnych. więc jezeli jest coś, to coś musi do czegoś służyć.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 15 kwie 2007, 22:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2007, 1:11
Posty: 51
Lokalizacja: Łódź

Temat dałem tak po prostu. Ja o tym wiem, zrobiłem to celowo, ja sie nad tym nie zastanawiam!
Chciałem podzielić się z innymi, bo ja do końca nie zdawałem sobie z tego sprawy, że aż tak to wygląda.
Może i faktycznie postawiłem niefortunnie tytuł tematu, jak cos to proszę moderatorów o zmianę, tyle.
Poza tym "wszystko w przyrodzie" ma jakies znaczenie :wink:

_________________
ZERO litości dla kierowców na "podwójnym gazie" !


Tytuł:
Post Wysłano: 16 kwie 2007, 5:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

jeszcze jak byś napisał jakie dodatkowe wymogi bezpieczeństwa musi spełniać naczepa posiadająca naklepkę "S" i do czego to uprawnia, to byłoby fajnie.

odetchnąłem bo już myślałem, że następny temat będzie miał tytuł: "Czy zastanawialiście się czasami po co w ciągniki siodlowym kierownica..."

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 16 kwie 2007, 11:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2007, 1:11
Posty: 51
Lokalizacja: Łódź

Znak "S" informuje o spełnieniu wymagań rezolucji konferencji Ministrów transportu (CEMT) z roku 1995 dotyczących czystości spalin, poziomu hałasu oraz bezpieczeństwa eksploatacji kompletnego pojazdu z naczepą lub przyczepą (safe and green lorry) zgodnie z dyrektywą CEMT/CM(94)4/Final/Anex1.
Dodatkowe wymagania techn. oraz wyposażenie niezbędne do uzyskania certyfikatu "S":

- Głębokość bieżnika co najmniej 2 mm na wszystkich oponach
- Odpowiedni tylny zderzak lub urządzenie zabezpieczające przed wjechaniem pod pojazd dla samochodów ciężarowych i przyczep / naczep (nie dotyczy ciągników siodłowych
- Homologowane boczne osłony zabezpieczające przed dostaniem się pod pojazd dla samochodów ciężarowych i naczep / przyczep (nie dotyczy ciągników siodłowych)
- Światła awaryjne i homologowany trójkąt ostrzegawczy
- Tachograf zgodny z umową AETR
- Ogranicznik prędkości zgodny z Regulaminem 89 lub Dyrektywą 92/94
- Tylne tablice odblaskowe dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej ponad 16 ton i długości ponad 12 m
- Układ ABS
- Odpowiedni układ kierowniczy
- Spełnienie wymagań dotyczących "przydatności na drodze", w szczególności zadymienie spalin poniżej określonej wartości oraz wyposażenie pojazdu w odpowiedni układ hamulcowy

_________________
ZERO litości dla kierowców na "podwójnym gazie" !


Tytuł:
Post Wysłano: 16 kwie 2007, 11:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

no jak przycisnąć to nawet można się czegoś dowiedzieć.

napisz jeszcze do czego taki certyfikat "S" jest potrzebny?

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 16 kwie 2007, 20:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2007, 1:11
Posty: 51
Lokalizacja: Łódź

Szczerze to chyba ma to jakis związek z wyjazdami poza Unię, chyba.
Ale nie jestem pewien :?

_________________
ZERO litości dla kierowców na "podwójnym gazie" !


Tytuł:
Post Wysłano: 17 kwie 2007, 5:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

certyfikat "S" jest między innymi wymogiem koniecznym do przewozów na karnet CEMT.
karnet ten upoważniał przewoźników z poza UE do dokonywania przewozów wewnątrz unijnych pomiędzy krajami UE, oraz zastępował zezwolenie.
w tej chwili jesteśmy w UE, ale dawniej aby wjechać np. do Niemiec trzeba było mieć zezwolenie, czy to jednorazowe, czy to stałe. a można było jechać na karnecie CEMT.
przewoźnikom z poza UE można dokonywać transport w relacjach import - UE lub eksport - UE, natomiast na karnecie CEMT można było przewozić towary pomiędzy krajami wewnątrz UE.

do tego myśmy używali karnetu CEMT. jeżeli można go wykorzystywać do innych przewozów, dowiem sie i napiszę.


Tytuł:
Post Wysłano: 24 kwie 2007, 17:37

Cytuj:
Zderzak z tyłu naczepy jest tak samo ważny jak "zderzak" z boku naczepy (tzn. taka barierka po bokach naczepy przed jej kołami). Z tego co wiem to nawet z przodu (na ciągniku) tuż za zderzakiem są specjalne wzmocnienia i "bariery" by podczas czołowego zderzenia samochodu osobowego z ciężarowy,m samochód osobowy nie "wślizgiwał" sie pod ciągnik - na pewno te wszystkie "zabezpieczenia" znacznie zwiększają szanse na przeżycie os. w osobówce.
To ja pokaze fotki
Obrazek
Obrazek


Tytuł:
Post Wysłano: 25 kwie 2007, 12:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

ObrazekObrazekObrazek
Już chyba wiadomo po co...
P.S proponuję zajrzeć do tematu "Wypadki ciężarówek"


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: