wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Fale na oponach
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=7084
Strona 1 z 1

Autor:  Jonasz007 [ 11 mar 2007, 22:51 ]
Tytuł:  Fale na oponach

Oby dwie opony na przodzie po wewnetrznej stronie mam po wybierane ,robia sie takie ~~~~(takie własnie fale) na całym obwodzie. juz byłem z ustawianiem zbierznosci,wywazaniu ale to nie pomogło... co moze byc powodem ?????

Autor:  MAN [ 12 mar 2007, 7:43 ]
Tytuł: 

Amortyztory do wymiany

Autor:  Just__Karol [ 12 mar 2007, 19:48 ]
Tytuł: 

Lub zwrotnice do regeneracji, (dla nas łatwiej bylo wymienic os przednia) u nas w firmie w MANach tak sie działo jak sie zapominało o smarowaniu :wink:

Autor:  Tofas696 [ 12 mar 2007, 21:47 ]
Tytuł: 

U nas był tez ten problem ale zmienilismy marke opon i juz jest dobrze. Moze to u ćiebie tez pomoże. :wink:

Autor:  Jonasz007 [ 12 mar 2007, 22:16 ]
Tytuł: 

hmmm zwrotnice sa ok,smarowane reguralnie,opony sprawdzone były juz dwa rodzaje bo przezucalismy z innych i sytuacja sie powtaza... narazie sprawdze omortyzatory tak jak "MAN" doradził i zmienie opony.. i poczekam .

Autor:  Denis [ 12 mar 2007, 22:25 ]
Tytuł: 

My od paru lat w Scaniach na przodzie stosujemy tylko opony marki MICHELIN :wink: Z tego co doświadczyliśmy na Dunlopach, Godyerach itd. również robią się takie fale :wink: A jakiej marki wy macie opony :?:

Autor:  furman [ 14 mar 2007, 21:37 ]
Tytuł: 

kolego amortyzatory 100 % ci moge powiedzieć że to amory. u nas wcześniej w volvie tak sie działo. po wymianie opon i amortyzatorów było ok

Autor:  diablo [ 15 mar 2007, 16:33 ]
Tytuł: 

Nie kombinuj nic tylko udaj się do sklepu i kup nowe (NOWE !!!) nie regenerowane amortyzatory. Nasze Mercedesy z kiprami łążą czasami po dziurach, autostradami w ogole nie jezdza i było tak samo, po regeneracji długo nie wytrzymaly, teraz są nowe i spokój z oponami na przodzie.

Autor:  luxck [ 19 mar 2007, 23:04 ]
Tytuł: 

A sprawdzaliście luz pionowy na zwrotnicach? Ja sie dwa lata i trzy pary opon w manie meczyłem. Niby luzu w poziomie nie było ale nie wpadłem na to, że i w pionie sie luz robi i tłucze gumy.

Autor:  szymonokia [ 20 mar 2007, 17:21 ]
Tytuł: 

Miałem taki sam problem co kolega Jonasz007. W serwisie stwierdzili ze to wina kolein na drodze. Po wymianie opon na nowe problemu już nie ma.
Zobaczymy co się bedzie działo z nowym ogumieniem, narazie przejechałem 25 tyś. km. i nie stwierdziłem falowania.

Autor:  primjack [ 22 mar 2007, 19:33 ]
Tytuł: 

ja tez skłaniałbym sie ze amortyzatory do wymiany , najlepiej jechac na "wytrząsarke" na serwisach i wtedy pokaże co i jak

Autor:  Jonasz007 [ 22 mar 2007, 19:58 ]
Tytuł: 

Wymieniłem na orginalne amorki i oponki tez nowe teraz tylko czekac na efekty.. ale zastanawia mnie to jak sprawdzic luz pionowy na zwrotnicach? bo jesli to ze wszystko co wymieniłem nie pomoze to tza bedzie sie brac za zwtotnice. dzieki za porady

Autor:  Artur29 [ 22 mar 2007, 20:19 ]
Tytuł: 

Witam!!! Mogę Ci doradzić tylko tyle:
1) sprawdź czy na zwrotnicy są jeszcze łożyska na sworzniu (organoleptycznie), czy jest w całości - na pewno będzie widać
2) lewarkiem podnieść koło i "szrpać" w płaszczyźnie pionowej w celu wyczucia luzu na zwrotnicy.
Lub udaj się na stację diagnostyczną na szarpaki, diagnosta pomoże Ci sprawdzić stan całego zawieszenia
Życzę powodzenia

Autor:  Servisant [ 23 mar 2007, 19:36 ]
Tytuł: 

Kolego podnosząc lewarkiem przyglądaj sie zwrotnicy od wewnątrz,jesli jest luz napewno to zobaczysz.A zamiast jechac na szarpaki ponies koło do góry załóż klucz do kół na nakretke i ruszaj góra dół tak sprawdzisz luz na łożysku lób zwrotnicy.

Autor:  zwoli [ 24 mar 2007, 17:30 ]
Tytuł: 

Tak ja tez mama problem z falami w xf i bylem na diagnostyce na zbieznosci ina szarpakacgh troche podkrecili jeden stopien i wymienilem amortyzatory i narazie jest dobrze ale zrobilem tylko 1000 km

Autor:  ego [ 01 kwie 2007, 16:56 ]
Tytuł: 

Witaj.Niekoniecznie to amortyzatory. Miałem podobny problem w DAF-ie XF.Kupiłem go używanego.Opony wytrzymywały 50 tys. I zakładałem różne, z Michelinem włącznie.Za każdym razem wyważanie ,rzecz jasna.Wymieniałem amortyzatory, kasowane były ewentualne luzy na zwrotnicach.Bez skutku.Problem znikł po przetoczeniu bębnów hamulcowych jednocześnie po obu stronach.Płaskich.Wewnątrz oczywiscie też.Najprawdopodobniej powierzchnie któregoś (zewnętrzna i wewnętrzna) nie były równoległe.Felga przykręcana jest do piasty przez bęben a przez to nieznacznie "rzucało" kołem bo płaszczyzna felgi nie była równoległa do płaszczyzny piasty.Już z rok i spokój. Pozdrawiam.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/