Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 lut 2009, 20:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 lip 2008, 14:09
Posty: 144
GG: 7250824
Samochód: Mercedes 814D

Cytuj:
sory ale chyba elektryczna :lol: jak juz cos to zaklucenia masz z alternatora :) ktore gwizdze jak turbo,tyle ze w glosniku radia :)
Tak a propo... jest jakaś możliwość żeby odciąć różne zakłócenia np. właśnie od alternatora? Bo mi się dzisiaj pojawiły i nic nie słychać... Tylko bardzo mocny sygnał jak jest, to wtedy da się coś zrozumieć z rozmowy.

_________________
Nie, nie mam 13 lat...


Post Wysłano: 13 lut 2009, 20:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2719
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
Cytuj:
sory ale chyba elektryczna :lol: jak juz cos to zaklucenia masz z alternatora :) ktore gwizdze jak turbo,tyle ze w glosniku radia :)
Tak a propo... jest jakaś możliwość żeby odciąć różne zakłócenia np. właśnie od alternatora? Bo mi się dzisiaj pojawiły i nic nie słychać... Tylko bardzo mocny sygnał jak jest, to wtedy da się coś zrozumieć z rozmowy.
Posiadać radio z filtrem ANL i zasilać je prosto z przewodów od akumulatora a nie od zapalniczki

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 13 lut 2009, 22:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 paź 2008, 16:06
Posty: 6
GG: 1837970
Samochód: Daf

Tak jak przedmówca napisał należy zasilić to jak najkrótszą drogą, czyli wprost do akumulatora. Do tego radia z dobrym ANL, a nie tylko takim że na obudowie jest napis. Ważną sprawą jest także dobrze ekranowany kabel od anteny, gdyż przez niego też mogą wdzierać się zakłócenia elektryczne. Jeśli to nie pomoże to by trzeba zakładać kondensatorki na urządzenia siejące, ja np taki mam na pompie paliwa.

_________________
http://www.cbmania.eu - forum cb radio - bo łączy nas pasja


Post Wysłano: 13 lut 2009, 23:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 lip 2008, 14:09
Posty: 144
GG: 7250824
Samochód: Mercedes 814D

Tak zrobię, pociągnę kable od akumulatora, dzięki :)

_________________
Nie, nie mam 13 lat...


Post Wysłano: 14 lut 2009, 9:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 sie 2008, 9:47
Posty: 117
GG: 0
Samochód: xt660
Lokalizacja: Cieszyn

Cytuj:
Tak zrobię, pociągnę kable od akumulatora,
Jeśli to by nie pomogło, kolega wyżej napisał bardzo cenną uwagę, mianowicie:
Cytuj:
Ważną sprawą jest także dobrze ekranowany kabel od anteny, gdyż przez niego też mogą wdzierać się zakłócenia elektryczne
Gruby kabel o gęstym oplocie (ekranie) z miedźi.

_________________
W wolnych chwilach poprowadzę po Cieszynie i okolicach.

Kanał 25 AM (27,240 MHz)

Wszytkiego dobrego!


Post Wysłano: 14 lut 2009, 10:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Stałem sie przedwczoraj posiadaczem radia TTI 880 i anteny sirio (metrowa, magnetyczna).

Pogoda (śnieżyce) nie sprzyja ale radyjko pracuje nieźle.

Szkoda tylko ze taka przyjemnosć ze strojeniem kosztuje 400 zl :/


Nie wiem co sie stało z moim poprzednim postem?


Post Wysłano: 14 lut 2009, 10:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2719
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
Szkoda tylko ze taka przyjemnosć ze strojeniem kosztuje 400 zl
Niestety kolego przyjemności kosztują

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 14 lut 2009, 20:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 gru 2008, 18:24
Posty: 54
GG: 1774640
Samochód: Opel Calibra
Lokalizacja: Bukowno

Yosany i Dragony to byly radia jednorazowki,problemowe z naprawa (syntezy jak pamietam)>niewiem jak to nowe.Co do tego tti co podales,to wygladem przypomina Alana 48 Plus.Jak sie sprawuje,zapewnie dobrze,ale nie dam reki uciac,jedynie ladnie wyglada



Co do zaklucen,to jak poprzednicy mowili.Mozna stosowac dodatkowe filtry przeciwzakluceniowe.Ale wina jesli slyszysz alternator to jest po jego stronie wina,konczace sie szczotki,zimne luty na diodach,uzwojeniach je laczacych,bac padajacy regulator napiecia


Post Wysłano: 15 lut 2009, 0:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Z tym, że ja nie widze właściwie zadnej roznicy przy zgaszonym silniku radyjko działa de facto tak samo jak przy zapalonym.

Jedak tak czy tak w złą pogode (śnieg) musze miec squelch odkrecony prawie na maksa.

i jak to działa?

bo ja nie widze wiekszej roznicy pomiedzy squelch a rf gain

oba ucinają rozmowy jak trzeszczy....


tak na dobrą sprawe..


Post Wysłano: 15 lut 2009, 16:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 kwie 2008, 2:21
Posty: 76
GG: 4542692
Samochód: MAN
Lokalizacja: SBI

Koledzy miał ktoś może styczność z taką antenką ? ==>
http://www.allegro.pl/item554146992_ant ... rakow.html
Ze względu na garaż mogę mieć antenę nie dłuższą niż 62 cm, ta ma 88 ale jest łamana na przegubie i ustawiłbym sobie ją idealnie na wysokość wjazdu. Waham się miedzy nią a President Florida. Z góry dzięki za wszelką pomoc.


Post Wysłano: 16 lut 2009, 10:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 gru 2008, 18:24
Posty: 54
GG: 1774640
Samochód: Opel Calibra
Lokalizacja: Bukowno

Cytuj:
Z tym, że ja nie widze właściwie zadnej roznicy przy zgaszonym silniku radyjko działa de facto tak samo jak przy zapalonym.

Jedak tak czy tak w złą pogode (śnieg) musze miec squelch odkrecony prawie na maksa.

i jak to działa?

bo ja nie widze wiekszej roznicy pomiedzy squelch a rf gain

oba ucinają rozmowy jak trzeszczy....


tak na dobrą sprawe..
Jaka masz antene,magnes czy uchwyt,czy w kazdym terenie tak Ci sie dzieje,moga powstawac zaklucenia atmosferyczne jak i pola magnetyczne (linie napieciowe,transformatory),Przejezdzajace auto tez moze niesc zaklucenia.Antena dobra mase musi miec,ewentualnie tez radio moze byc rozstrojone na filtrach.Tyle z mojej wiedzy


Post Wysłano: 16 lut 2009, 10:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7005
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To ja w swoim radyjku kiedyś słyszałem pracującą pompkę od spryskiwaczy w innym aucie które mijałem :wink:
Dla mnie te wszystkie filtry w radyjku antyzakłuceniowe to bajer jak są wyłączone to odrazu jest lepszy zasięg to samo dotyczy się ASC jak jest włączone to z połowę rozmów nie słychać na radyjku tylko najsilniejszy sygnał :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 16 lut 2009, 22:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2007, 0:05
Posty: 272
GG: 7218297
Samochód: xf106
Lokalizacja: CB

Bo Asc odbiera dalekie sygnały(rozmowy) jako szum czyli blokuje go ... :) istnieje możliwość poprawienia sobie asc ze bedzie blokował tylko szum a nie rozmowy z daleka :)


Post Wysłano: 16 lut 2009, 22:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Cytuj:
Cytuj:
Z tym, że ja nie widze właściwie zadnej roznicy przy zgaszonym silniku radyjko działa de facto tak samo jak przy zapalonym.

Jedak tak czy tak w złą pogode (śnieg) musze miec squelch odkrecony prawie na maksa.

i jak to działa?

bo ja nie widze wiekszej roznicy pomiedzy squelch a rf gain

oba ucinają rozmowy jak trzeszczy....


tak na dobrą sprawe..
Jaka masz antene,magnes czy uchwyt,czy w kazdym terenie tak Ci sie dzieje,moga powstawac zaklucenia atmosferyczne jak i pola magnetyczne (linie napieciowe,transformatory),Przejezdzajace auto tez moze niesc zaklucenia.Antena dobra mase musi miec,ewentualnie tez radio moze byc rozstrojone na filtrach.Tyle z mojej wiedzy

TTI 880 + Sirio metrowa na magnes.

W sumie no jak mam w mieście squelch "na 14" " to wystarcza.


Wiekszosc rozmow jest słyszalna, niektore doskonale niektore średnio.
Chcialem wyeliminowac calkiem szumy trzaski i piski, które sie czasami pojawiają ale to chyba niemozliwe ;-)

Nie pasi mi w tym radiu to, ze jak se ustawie squelch, to czasami tak jakby niektóre rozmowy były pocięte, bo raz jest filtrowane raz nie i czasami czyjąśc wypowiedź słysze na zasadzie mo-cisza-lki-cisza-jak-cisza-dróżka-kielce.

Ale to rzadko...



edit:

przy strojeniu koles ustawil prawie na maksa w dol i ciut do góry, mówiąc że jest 4% strat czyli nieźle.

Jednak strojenie obywało sie na placu pomiędzy wysokimi budynkami dookoła....


Post Wysłano: 17 lut 2009, 23:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 gru 2008, 18:24
Posty: 54
GG: 1774640
Samochód: Opel Calibra
Lokalizacja: Bukowno

To ze sa pociete rozmowy to znaczy ze sygnal plywa w zakresie redukcji squecza.Raz zasieje dobrze raz przytnie i tak to sie dzieje.


Post Wysłano: 04 lip 2013, 21:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2010, 21:42
Posty: 275
GG: 1843593
Samochód: MAN
Lokalizacja: EWI

Odgrzewam kotleta 8) krótka piłka, chcę kupić radyjko do kwoty max 350 zł, lecz nie mam zielonego pojęcia jakie wybrać. Antenę już mam SIRIO Mini Snake MAG. Co polecacie ? :D


Post Wysłano: 05 lip 2013, 8:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sty 2012, 19:41
Posty: 120
GG: 31508881
Samochód: Mercedes Sprinter 318CDI
Lokalizacja: Kraków

Yosan Pro-120 lub Lafayette Atena (te same radia) po tuningu KNKTR

Napisałem Ci PW - tam podam wszystkie informacje na temat tego radia :wink:


Post Wysłano: 21 paź 2013, 16:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lip 2012, 21:27
Posty: 152
GG: 38240430
Samochód: Scania R420

Do radia President Harry Classic jaka antena? Najlepiej magnes, auto VW T5

_________________
Pranie tapicerek samochodowych urządzeniami marki
Kärcher.Ciechocinek trasa Włocławek-Toruń możliwy dojazd do klienta.Kontakt 669-916-374.


Post Wysłano: 21 paź 2013, 17:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 3998
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

ML-145

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 22 paź 2013, 14:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lis 2012, 10:09
Posty: 36
Samochód: Mercedes Sprinter 519
Lokalizacja: Kraków

Cytuj:
Yosan Pro-120 lub Lafayette Atena (te same radia) po tuningu KNKTR
też mam to radyjko i nie powiem - fajne ale pochodziło z 3mce i coś padło, było na serwisie na gwarancji miesiąc i w końcu odebrałem, działa należycie, narazie.. chociaż mam nadzieje że już nie będzie z nim problemów


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: