Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lis 2006, 14:52
Posty: 17

Dopuszczalna masa całkowita pojazdu członowego lub zespołu złożonego z pojazdu silnikowego i przyczepy, zarejestrowanych po raz pierwszy przed dniem 13 marca 2003 r. może wynosić 42 tony.

A po 13 marca 2003 r. 40 ton ???


Czy nie można tego podnieść do 42 ton?? Słyszałem o jakimś luczku prawnym, wiecie coś o tym??

Kupiłem Scanie 2001r. z Francji, nigdy nierejstrowana w Polsce. Czy mogę ją zarejestrować na 42 tony. Jak to zrobić?? POMOCY!!!


Tytuł:
Post Wysłano: 28 lut 2007, 10:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2006, 8:14
Posty: 202

W tej chwili gdy jeżdże na I przegląd techniczny w Polsce autami sprowadzonymi (roczniki 2000-2001) to wpisywane jest DMC zestawu=42tony i zapewne tak zostaną zarejestrowane.

_________________
- szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
--------------------------------------------------------------------------------------------
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 03 mar 2007, 21:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 kwie 2006, 8:20
Posty: 46
Lokalizacja: Żagań

A ile może maksymalnie ważyć zastaw. Jaka jest granica błedu.

_________________
Scania 114L 380


Tytuł:
Post Wysłano: 20 mar 2007, 14:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 mar 2007, 13:58
Posty: 2
Lokalizacja: Ostroda

Mnie uswiadamiano na jakims tam kursie w kazdym badz razie w WORDzie ze w polsce DMC max to 40 ton nawet gdy w dowodzie mamy 42t. Powyzej 40t to juz tylko jako tzw "gabaryt"

PS moj pierwszy post na forum witam kolegow i pozdrawiam


Tytuł:
Post Wysłano: 20 mar 2007, 17:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

co innego dopuszalne wartości, a co innego wartości wpisywane w dowód rejetracyjny.
jeżeli auto ma dopuszczalny nacisk na oś 10T to nie znaczy, że może on być na wszystkich osiach i nie wszędzie z takim naciskiem można się poruszać.
w tej chwili DMC w Polsce to 40T.
kiedyś było wpisywane więcej, ale to nie zmienia obecnie obowiące przepisy, tak jak podawana przez producenta prędkość maksymalna powiedzmy 180km/h nie znosi dopuszczalnych prędkości.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 20 mar 2007, 20:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 kwie 2006, 8:20
Posty: 46
Lokalizacja: Żagań

Ale ile (powiedzmy) można sie pomylić podczas ładowania zestawu. Jaka jest tolerancja, słyszałem że o 3%.

_________________
Scania 114L 380


Tytuł:
Post Wysłano: 20 mar 2007, 21:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

toleancja jest zero.
możesz być ukarany, jeżeli auto będzie ważyć 40 001kg.
jednak zwyczajowo służby kontrolujące zostawiają sobie jakiś margines i tutaj nie ma reguły. czasem jest to 500kg czasem 1T (dotyczy to 40T zestawów), różnie.
raz trafiło mi się jechać zestawem samowyładowczym z Holandii i miałem 1,5T więcej i na Kołbaskowie na wadze Niemiec mi tylko palcem pokiwał, a celnik dokonujący odprawę (było to przed wejściem do UE) nawet nie zwrócił uwagi na wagę w papierach, lub nie chciało mu się widzieć.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 21 mar 2007, 21:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 mar 2006, 21:09
Posty: 51

No nie do końca tak jest. Dopuszcza się 42 tony dla niektórych zestawów.
Cyryl: może ważyć zestaw więcej niż 40001 i nie być ukarany. Wszystko zależy od tolerancji wagi.
Pozdrawiam
DrAkoN


Tytuł:
Post Wysłano: 22 mar 2007, 6:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

DMC jest 40T, inaczej 40 000kg.
tak jak z prędkością jeżeli jest ograniczenie do 60km/h, to na dobrą sprawę w/g przepisów (które nie mają tolerancji) na jazdę z 61km/h możemy być ukarani, jednak w praktyce jest taka tolerancja, której nikt nie określi, bo zależy to od policjana.
natomiast kiedyś w dowodach rejestracyjnych wpisywano wyższą DMC niż 40T, co jednak nie zezwala na przekraczanie na drogach przepisu o DMC.

np. zestaw ciągnik - naczepa pusty przeciętnie waży 14T, a większość obecnie produkowanych naczep ma ładowności około 28T, czyli jakbysmy załadowali naczpę na maksa to wyszłoby 42T, jednak w rubryce DMC jest 40T.


Tytuł:
Post Wysłano: 22 mar 2007, 10:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 kwie 2006, 8:20
Posty: 46
Lokalizacja: Żagań

Masz racje Cyryl, mój zestaw waży 15T (ciągnik + "patelnia") na naczepie jest tabliczka na której napisane maksymalne obciążenie które wynosi 34T więc zestaw ważyłby 49T. Te 3% o których wcześnie pisałem to może wynikać z granicy błedu wagi.

_________________
Scania 114L 380


Tytuł:
Post Wysłano: 23 mar 2007, 12:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 mar 2006, 21:09
Posty: 51

Cytuj:
DMC jest 40T, inaczej 40 000kg.
tak jak z prędkością jeżeli jest ograniczenie do 60km/h, to na dobrą sprawę w/g przepisów (które nie mają tolerancji) na jazdę z 61km/h możemy być ukarani, jednak w praktyce jest taka tolerancja, której nikt nie określi, bo zależy to od policjana.
natomiast kiedyś w dowodach rejestracyjnych wpisywano wyższą DMC niż 40T, co jednak nie zezwala na przekraczanie na drogach przepisu o DMC.

np. zestaw ciągnik - naczepa pusty przeciętnie waży 14T, a większość obecnie produkowanych naczep ma ładowności około 28T, czyli jakbysmy załadowali naczpę na maksa to wyszłoby 42T, jednak w rubryce DMC jest 40T.
No nie zgodzę się. Przepisy oczywiście jasno określają jakąś liczbę. Ale urządzenia, którymi wykonywany jest pomiar mają jakąs tolerancję, czyli np 60 +-4. Odnośnie DMC nie będe się rozpisywał odnośnie ograniczeń producenta i ograniczenia administracyjnego. Zazwyczaj w dowodach rej. wpisywane jest ograniczenie administracyjne (40T lub 42T). Część pojazdów członowych oraz zespołów może mieć DMC 42T.
Cyrylu: jeżeli korzystamy z tego samego rozporządzenia to zobacz zmianę z dnia 30 kwietnia 2004r.
Pozdrawiam
DraKoN


Tytuł:
Post Wysłano: 23 mar 2007, 14:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 30 kwietnia 2004 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia mówi:

"§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13, nie może przekraczać w przypadku:
1) pojazdu składowego zespołu pojazdów:

a) przyczepy dwuosiowe - 18 ton,
b) przyczepy trzyosiowe - 24 tony;
2) zespołu pojazdów mających 5 lub 6 osi:
a) dwuosiowy pojazd samochodowy i trzyosiowa przyczepa - 40 ton,
b) trzyosiowy pojazd samochodowy i dwuosiowa przyczepa - 40 ton;
3) pojazdów członowych mających 5 lub 6 osi:
a) dwuosiowy ciągnik siodłowy i trzyosiowa naczepa - 40 ton,
b) trzyosiowy ciągnik siodłowy i trzyosiowa naczepa - 40 ton,
c) trzyosiowy ciągnik siodłowy i trzyosiowa naczepa przewożąca 40-stopowy kontener ISO w transporcie kombinowanym - 44 tony.".

więc jedynym odstępstwem jest pojazd, który przewozi kontener 40-stopowy i musi mieć dokumenty, że transport drogowy jest częścią transportu kombinowanego, czyli łączonego: drogowy-kolejowy, drogowy-wodny, drogowy-lotniczy.

źródło: http://www.prawo.psm.pl/?x=D2004_103_1085


Tytuł:
Post Wysłano: 23 mar 2007, 17:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 mar 2006, 21:09
Posty: 51

Witam.
w tym samym co powyżej Rozporządzeniu czytajmy dalej:
7) w § 57 ust. 1 i 3 otrzymują brzmienie:
"1. Szerokość samochodu ciężarowego, ciągnika siodłowego i balastowego zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1986 r. może wynosić do 2,7 m, jeżeli pojazdy te będą wyposażone w światła obrysowe, o których mowa w § 12 ust. 1 pkt 15."
"3. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu członowego lub zespołu złożonego z pojazdu silnikowego i przyczepy, zarejestrowanych po raz pierwszy przed dniem 13 marca 2003 r. może wynosić 42 tony.";

Pozdrawiam, życząc jednocześnie abyśmy czytali całe przepisy a nie wybraną część.
DraKoN


Tytuł:
Post Wysłano: 23 mar 2007, 20:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 gru 2006, 15:23
Posty: 20
Lokalizacja: Płońsk

nie wiem cz to roznica ale tam jest napisane przyczepy a nie naczepy

_________________
LIPINSKI TRANSPORT SPEDYCJA


Tytuł:
Post Wysłano: 23 mar 2007, 21:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

zgadza się, nie doczytałem.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 23 mar 2007, 23:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 mar 2006, 21:09
Posty: 51

Cytuj:
nie wiem cz to roznica ale tam jest napisane przyczepy a nie naczepy
Witam
Zobacz co to pojazd członowy :)
Pozdrawiam
DraKoN


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 kwie 2012, 17:46
Posty: 1
GG: 0

Jaka może być DMC przyczepy jeżeli DMC samochodu jest 12 ton?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 cze 2011, 23:31
Posty: 184
GG: 3477552
Samochód: MAN 12.224 Sprinter 412 Atego 1528

Otwórz schowek i zobacz ja w manie 12.224 mam 12 ton na haku. Oglądałem 14.284 i on miał już 18 ton na haku


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 19:08
Posty: 100
GG: 0
Samochód: Scania 124L 420
Lokalizacja: Gniezno

Jesli dobrze kojarzę to w Polsce masa przyczepy/naczepy nie może przekraczać magicznego współczynnika 1,33 , tzn:
masa ciagnika/samochodu x 1,33=max d.m. naczepy/przyczepy

Dotyczy to zarówno d.m.c. jak i niepelnego ladunku czyli masa "doczepki" niemoze przekraczac masy traktora+33% :D

P.S. Tak samo jest dla osobowek i "busów"


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sie 2009, 17:25
Posty: 123
GG: 10467084
Samochód: Volvo FH 500
Lokalizacja: Chrzanów

No własnie jak to jest z tymi przyczepami. Z tego co ja wiem to DMC przyczepy może wynosić DMC pojazdu + 40% czyli jeśli solówka ma DMC 11 990 kg to przyczepa mogłaby mieć DMC 16 786 kg. Prospekty firmy Mercedes - Benz podają że DMC całego zestawu w przypadku modelu Atego 1223 to 28 000 kg co za tym idzie jeśli DMC solówki to 11 990 kg to przyczepa będzie miała DMC 16 010 kg. Czy tak samo jest w praktyce? Czy jest tutaj ktoś kto ma podobny pojazd i ma wbite w dowodzie az 16 000 kg jako przyczepę?

Dodatkowo mam jeszcze jedno pytanie czy istnieje możliwość (chodzi mi przepisy a nie życie) aby samochód który ma wbite w dowodzie DMC przyczepy np 16 000 kg ciągnął przyczepę która w swoim dowodzie ma większe DMC ?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: