Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 lut 2008, 11:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Cytuj:
Co jak wiemy nic nie zmieni w popularności tego samochodu w naszym kraju. Nadal jego sprzedaż będzie niska, nawet gdyby miał już silniki Euro10 to Volva czy Mercedesy Euro5 będą na 'topie' a Kamaz będzie sprzedawał nie wiele samochodów. Ta marka jest daleko w tyle za Europejską czołówką, i tak zostanie.
Oj kolega chyba nie jeździł po budowach?A właśnie w tej gałęzi transportu Kamaz wraca.


Post Wysłano: 10 lut 2008, 11:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Ja również się zgadzam z Igorem, Kamaz nie ma szans na podbicie naszego rynku nawet w gałęźi pojazdów budowlanych, jedynie co przemawia za zakupem Kamaza to niska cena i prostota tych pojazdów.

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Post Wysłano: 10 lut 2008, 11:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Cytuj:
Ja również się zgadzam z Igorem, Kamaz nie ma szans na podbicie naszego rynku nawet w gałęźi pojazdów budowlanych, jedynie co przemawia za zakupem Kamaza to niska cena i prostota tych pojazdów.
przeczytaj pięć ostatnich słów swojego postu.To wszystko na temat


Post Wysłano: 10 lut 2008, 12:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Ale wystarczy dodać ich awaryjność i duży apetyt na olej napędowy to nie jest tak ciekawie, a i śieć serwisowa na terenie naszego kraju nie jest za pewne duża.

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Post Wysłano: 10 lut 2008, 12:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 cze 2007, 14:23
Posty: 82
GG: 525619
Samochód: Żukardini Malardo
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna[WPI]

ale wystarczy poszwędać się po złomowisku to na pewno coś się znajdzie i jak już koledzy wspominali o prostej budowie kamaza nie musisz być mistrzem mechaniki i możesz go rozłożyć na części i złożyć spowrotem

_________________
Or trucking, or die...
Like a drifter I was born to walk alone...
B - 4.11.2010r
C - 24.02.2012r


Post Wysłano: 10 lut 2008, 13:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Serwisy KAMAZA są w Polsce bardzo rozwinięte i jest ich ponad 20 i wiem ze parę jest też w Niemczech. KAMAZ jest konkurencyjny cenowo jak i została zmniejszona ich awaryjność. A wersje ciężkie, o których jest mowa w tym temacie to pojazd y na podzespołach zachodnich firm np. ZF i innych znanych wykonawców części czy podzespołów. Fakt, że KAMAZ produkuje też pojazdy o starej konstrukcji, ale podzespoły zastały wykonane i zaprojektowane od nowa i są o wiele bardziej wytrzymałe. A co do placów budowy to zaczyna ta marka powracać i ma coraz więcej zwolenników.


Post Wysłano: 10 lut 2008, 14:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Cytuj:
Ale wystarczy dodać ich awaryjność i duży apetyt na olej napędowy to nie jest tak ciekawie, a i śieć serwisowa na terenie naszego kraju nie jest za pewne duża.
ile lat pracowałeś na budowach jako kierowca?I jakie masz lepsze propozycje na budowę jeśli chodzi o autko pod wywrotkę


Post Wysłano: 10 lut 2008, 14:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Jako kierowca nie pracowałem jeszcze bo jestem w trakcie robienia prawka, ale zdażylo mi się jeździć wywrotką po placu budowy, w mojej okolicy zanim wjeżdza ciężki sprzęt na budowe zostaje utwardzona droga lub kładzione są płyty więc spokojnie dają sobie rade Jelcze (w tym temacie sobie zobacz jak to wygląda u mnie viewtopic.php?f=20&t=6019 ), a najchętniej widziałbym Mana lub Scanie na budowie w roli wywrotki

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Post Wysłano: 10 lut 2008, 15:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

No to Ci powiem z doświadczenia że na budowie(nie wyłożonej płytami)Wolałbym siedzieć w Kamazie niż w w Jelczu czy Liazie.Może mało komfortowy i słaby,ale chociaż dobry w terenie


Post Wysłano: 10 lut 2008, 15:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lut 2006, 15:55
Posty: 14
GG: 0
Lokalizacja: Sudbury, GB.

Cytuj:
I jakie masz lepsze propozycje na budowę jeśli chodzi o autko pod wywrotkę
Zajrzyj na ten dosyc ciekawy test
http://www.admoto.pl/pub/art.asp?g=AMT& ... l_1229.xml

_________________
www | [url=http://www.youtube.com/user/manieknww]YouTube


Post Wysłano: 10 lut 2008, 15:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Owszem,owszem zapomniałem o Steyer-ku :mrgreen:


Post Wysłano: 10 lut 2008, 15:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 19:31
Posty: 891
GG: 1

Cytuj:
No to Ci powiem z doświadczenia że na budowie(nie wyłożonej płytami)Wolałbym siedzieć w Kamazie niż w w Jelczu czy Liazie.Może mało komfortowy i słaby,ale chociaż dobry w terenie
Porównanie możliwości Kamaza i Liaza w ciężkim terenie jest bezzasadne, gdyż Kamaz ma 3 osie, w tym dwie napędzane, Liaz conajwyżej ma trzecią oś wleczoną, jeśli chodzi o Jelcza to Jelcz-Steyr nie odstaje znacznie swoimi możliwościami w terenie od Kamaza.


Post Wysłano: 10 lut 2008, 15:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Cytuj:
Cytuj:
No to Ci powiem z doświadczenia że na budowie(nie wyłożonej płytami)Wolałbym siedzieć w Kamazie niż w w Jelczu czy Liazie.Może mało komfortowy i słaby,ale chociaż dobry w terenie
Porównanie możliwości Kamaza i Liaza w ciężkim terenie jest bezzasadne, gdyż Kamaz ma 3 osie, w tym dwie napędzane, Liaz conajwyżej ma trzecią oś wleczoną, jeśli chodzi o Jelcza to Jelcz-Steyr nie odstaje znacznie swoimi możliwościami w terenie od Kamaza.
Oj a Liaz 4x4?A nie wiem czy porównanie jest całkiem bezzasadne jeśli porównujemy pojazdy z jednej półki cenowej 8)


Post Wysłano: 10 lut 2008, 15:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 19:31
Posty: 891
GG: 1

Po prostu chodzi mi o to żeby porównywać samochody w podobnej konfiguracji, ładowności etc... Dla mnie konkurenci Kamaza w podobnych cenach to głównie Jelcz-Steyr oraz Steyr - podobna ładowność, napęd 6x4. Takie jest moje zdanie w tym temacie. :wink:


Post Wysłano: 10 lut 2008, 16:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1587
Lokalizacja: Brzesko

Może i części w 'nowym' Kamazie są zaprojektowane od nowa, są mniej awaryjne, ale to nie zmienia faktu, że Kamaz to stara konstrukcja, która pożera masę ropy, więc nie przynosi takich zysków jak pojazdy 'wielkiej siódemki'.

Wystarczy popatrzeć na zakupy wielkich firm budowlanych, które budują różne obiekty, często w szczerym polu. Nie kupują one Kamazów nawet pomimo nowych elementów i niskiej ceny, ale wybierają Actrosy, Iveca czy MANy.

Nie mam doświadczenia w jeździe po budowach, to fakt, ale myślę że na budowie lepiej sprawdzał się będzie Actros 8x6 czy 8x8 z silnikiem 400KM niż Kamaz z napędem 6x4 i nie wielką mocą.

Owszem, nie powinno się porównywać tych samochodów, bo to 'inna bajka', ale skoro ktoś już napisał że Kamaz wkracza na ten rynek, to warto się zastanowić co Kamaz ma do zaprezentowania na tle obecnie produkowanych pojazdów.

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Post Wysłano: 10 lut 2008, 16:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Konkurentem jest jeszcze Tatra, ale też jest droższa w zakupie, Kamaz bije innych na głowę ceną. Duże firmy stawiające duże obiekty przeważnie nie liczą się tak z kosztami jak małe, dlatego kupują drogie samochody. Poza tym samochód zachodni jest droższy w zakupie ale starcza na dłużej niż Kamaz i przy odsprzedaży można za niego więcej dostać.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 10 lut 2008, 16:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1587
Lokalizacja: Brzesko

Masz rację kraz. Tatra jest dużo lepsza od Kamaza, zresztą tak samo jak Steyr.

Kamaz wchodząc na europejski rynek musi liczyć się z takimi porównaniami, i prawdę mówiąc porażką.

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Post Wysłano: 10 lut 2008, 18:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Ogulnie rzecz biorąc takie marki jak Jelcz, Star, Kamaz, Liaz, Tatra, Maz i inne nie mają szans na podbój Europejskiego rynku pojazdow użytkowych. Kiedyś to właśnie one przemieżały trasy Europy lecz zostały wyparte przez lepiej rozwijające się marki.

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Post Wysłano: 10 lut 2008, 21:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lip 2006, 7:58
Posty: 67
Lokalizacja: Katowice

tylko ze Tatry nie macie co wliczac razem z takimi markami jak MAZ, Kamaz, Steyr bo cena nowej tatry ktora konstrukcyjnie oprocz silnika prawie niczym nie rozni sie od 10-20 letnich tatr jest taka sama jak wywrotek zachodnich marek. Nowa Tatra w zeszłym roku kosztowala 350 tys. netto a za taka cene kupisz juz inna wyrotke 6x6 :roll: Kamaz ma przede wszystkim tanie czesci, ale moc silnika bez turbin kolo 200 km jest za mala, nawet krotkie przelozenia tego nie zmienia,a najlepsze jest uczucie jak jedziesz te 60 po trasie i krecisz kierownica raz w lewo raz w prawo zeby jechac prosto hehe, i widok tylnych kol ktore wydaja sie ze zaraz sie odkreca i odpadna, napisalem to z doswiadczenia 1,5 rocznej jazdy takimi samochodami jak Tatra, Kamaz, Jelcz, star, chociaz wiekszosc czasu Tatra.


Post Wysłano: 10 lut 2008, 22:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Cytuj:
Ogulnie rzecz biorąc takie marki jak Jelcz, Star, Kamaz, Liaz, Tatra, Maz i inne nie mają szans na podbój Europejskiego rynku pojazdow użytkowych. Kiedyś to właśnie one przemieżały trasy Europy lecz zostały wyparte przez lepiej rozwijające się marki.
Zależy gdzie są wyparte?A w wojsku?Podobno 4-osiowy Jelcz robi niesamowitą karierę w Awganistanie.A legendarnego Starika 266 chyba wspominać nie muszę.
Tylko mi nie pisz,że to inna bajka,bo to też rynek samochodów użytkowych


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: