Strona 5 z 15 [ Posty: 288 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 715 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 19 lis 2011, 9:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Musisz mieć urlopówkę, przecież mogłeś jeździć samochodem z tacho analogowym.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 19 lis 2011, 10:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2008, 14:23
Posty: 243
GG: 3694165
Samochód: DAF XF SSC 106 + Wielton
Lokalizacja: Białystok

Cytuj:
A ta rewelacja to skąd?
Ja nie wiem czy to jest rewelacja,ale takie są przepisy,które zwłaszcza służby kontrolne na zachodzie z lubością wykorzystują :D .Tak jak już kraz wyjaśnił mógłbyś w tym czasie prowadzić dowolny pojazd ciężarowy z tacho analogowym i musisz udokumentować że tak nie było...

Sprawdż to :arrow: http://gitd.gov.pl/content/dokumentowan ... ia-pojazdu

Wzór zaświadczenia :arrow: http://www.podatki.biz/artykuly/10_10221.htm

Nie bez powodu co niektórzy Litwini mają ze sobą drukarkę... :lol:

_________________
[A][BE][CE][DE]


Post Wysłano: 19 lis 2011, 20:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
Cytuj:
A ta rewelacja to skąd?
Ja nie wiem czy to jest rewelacja,ale takie są przepisy,które zwłaszcza służby kontrolne na zachodzie z lubością wykorzystują :D .Tak jak już kraz wyjaśnił mógłbyś w tym czasie prowadzić dowolny pojazd ciężarowy z tacho analogowym i musisz udokumentować że tak nie było... (...)
Marcin, chyba się nie rozumiemy :)
Napisałeś:
Cytuj:
Warto żebyś pamiętał o urlopówce na drogę nawet jeśli karty nie wyjmowałeś z tacho podczas dłuższego pobytu w domu.
Twoja cała wypowiedź dotyczyła logowania karty w tacho cyfrowym. Prawo jasno mówi, że nie masz prawa prowadzić auta z tachografem na wykresówki bez posiadania karty kierowcy ze sobą (o ile taka kartę wydał Ci odpowiedni urząd - art. 15 ust. 7 rozp. 3821/85/WE), więc nie wiem, skąd twoja dygresja o prawdopodobnym prowadzeniu takiego pojazdu i dokumentowaniu takiego czasu.
Poza tym odnośniki, które podałeś, prowadzą do nieaktualnych ustaw. Zerknij tu: klik
Tu masz tekst jednolity.
Ponadto, w preambule Decyzji Komisji z dnia 14 grudnia 2009 r. zmieniająca decyzję 2007/230/WE w sprawie formularza dotyczącego przepisów socjalnych odnoszących się do działalności w transporcie drogowym jasno jest napisane, że:
Cytuj:
Formularz zaświadczenia powinien być stosowany wyłącznie wówczas, jeśli na podstawie zapisów tachografu, z obiektywnych przyczyn technicznych, nie jest możliwe wykazanie, że przepisy rozporządzenia (WE) nr 561/2006 są przestrzegane.
Tylko o to mi chodziło. Nie ma potrzeby wystawiania zaświadczenia w przypadku, gdy karta siedzi w tacho, a Ty balujesz na Bahama :)

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Post Wysłano: 19 lis 2011, 22:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2008, 14:23
Posty: 243
GG: 3694165
Samochód: DAF XF SSC 106 + Wielton
Lokalizacja: Białystok

Cytuj:
Poza tym odnośniki, które podałeś, prowadzą do nieaktualnych ustaw.
O zobacz a to info z oficjalnej strony GITD,nicponie pewnie nie aktualizują jej zbyt często...
Ok w takim razie nie wiem dlaczego nie dalej jak w zeszłym miesiącu u naszych zachodnich sąsiadów(koło Hamburga) takiego zaświadczenia od jednego z naszych kierowców żądali.W firmie mamy tylko auta na tacho cyfrowe.Kierowca owe zaświadczenie miał,więc problemów z tego powodu nie robili.
Wcześniej też byłem przekonany że skoro mam urlop,a karta siedzi w tacho to wszystko jest gicik,ale szpec u którego zczytujemy dane powiedział że takie zaświadczenie warto mieć.5 minut roboty,a mam spokojną głowę :D

_________________
[A][BE][CE][DE]


Post Wysłano: 20 sty 2012, 13:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lis 2011, 15:11
Posty: 12
GG: 880691
Samochód: sprawny

Czy ITD może przyczepić się do tego, że kierowca jako bezrobotny został wysłany na próbny kurs z innym kierowcą w firmie, w której chce się zatrudnić, ale trasa próbna (powiedzmy kilkudniowa) odbyła się bez spisywania jakiejkolwiek umowy między testowanym kierowcą a pracodawcą (w trasie próbnej kierowca posiada umowę i zaświadczenie o przyjęciu do pracy na wypadek kontroli, ale nie jest on zgłoszony do ZUS). Mam na myśli sytuację, w której załóżmy po tej próbnej trasie ITD kontroluje kierowcę, który był na "trasie próbnej", ale obecnie jeździ on już w innej firmie.
Samochód z tachografem cyfrowym.


Post Wysłano: 27 sty 2012, 22:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 652
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole

Panowie takie pytanie... po włożeniu karty o 11 na tachografie mogę ustawić tylko 10 tak jakby godzinę do tyłu czy coś jest nie tak?? Dzwoniłem do serwisu facet powiedział że tak ma byc bo to jest czas UTC ale ni chce mi się w to wierzyć. Dzięki

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Post Wysłano: 28 sty 2012, 2:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4063
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
Panowie takie pytanie... po włożeniu karty o 11 na tachografie mogę ustawić tylko 10 tak jakby godzinę do tyłu czy coś jest nie tak?? Dzwoniłem do serwisu facet powiedział że tak ma byc bo to jest czas UTC ale ni chce mi się w to wierzyć. Dzięki
Jeżeli chodzi CI o wpis manualny to dobrze gadał.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 28 sty 2012, 7:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 cze 2009, 19:33
Posty: 1085
GG: 2300025
Samochód: 106.530 SC
Lokalizacja: ZSW, ZGL, ZS

Chyba nikogo nie zaskoczę informacją, że również nie miałem styczności z cyfrowym i mam pytania. :)

Wyczytałem tu o komplikacjach przy zmianie czasu. Co więc robić przy zmianie letni-zimowy/zimowy-letni, skoro tacho nie pozwala?
Czy tacho pokazuje nam ile czasu coś robimy, czy pokazuje czas ile nam jeszcze zostało do zakończenia pracy/jazdy/odpoczynku? Przykładowo robimy pauzę tygodniową i chcemy sprawdzić, czy zostało nam 2 godziny do końca pauzy. Da się tak?
Czy tacho samo "koryguje" nam czas pracy? Powiedzmy, w pierwszym tygodniu robimy 56 godzin i na drugi pozostaje nam 34. Czy tacho to wykrywa i informuje o tym, że zbliżamy się do przekroczenia dwutygodniowego czasu?


Post Wysłano: 28 sty 2012, 12:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 652
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole

to nie robić w ogóle wpisów manualnych??

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Post Wysłano: 28 sty 2012, 16:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2008, 14:23
Posty: 243
GG: 3694165
Samochód: DAF XF SSC 106 + Wielton
Lokalizacja: Białystok

Cytuj:
Wyczytałem tu o komplikacjach przy zmianie czasu. Co więc robić przy zmianie letni-zimowy/zimowy-letni, skoro tacho nie pozwala?
Pozwala.W ustawieniach jest opcja zmiany czasu UTC tylko trzeba wiedzieć gdzie wskoczyć.W najczęściej spotykanym tachografie-Simensie masz tak:klepiesz OK,4xgóra.Pojawi ci się komunikat WPISZ POJAZD.Znów OK,1xgóra i wyskoczy UTC KOREKCJA.Ustawisz odpowiednią godzinę i klepiesz OK.
Cytuj:
Czy tacho pokazuje nam ile czasu coś robimy, czy pokazuje czas ile nam jeszcze zostało do zakończenia pracy/jazdy/odpoczynku? Przykładowo robimy pauzę tygodniową i chcemy sprawdzić, czy zostało nam 2 godziny do końca pauzy.
Zależnie od auta.W Scanii przeważnie jest tachograf firmy Stoneridge i żeby sprawdzić takie rzeczy trzeba wejść w opcje tachografu.W Volvie część informacji pokazywana jest na wyświetlaczu na desce rozdzielczej między zegarami (pauza i czas przez jaki prowadziłeś od ostatniej pauzy),a część w opcjach tachografu (m.innymi czas dwutygodniowy,czas przez jaki prowadziłeś w danym dniu).Ale wszystko musisz sam ogarniać bo tachograf przypomni ci tylko o pauzie po 4:15 jazdy czyli 15 minut przed czasem.Tacho nie policzy za ciebie na przykład ile czasu zostało do zakończenia odpoczynku.
Cytuj:
Czy tacho samo "koryguje" nam czas pracy? Powiedzmy, w pierwszym tygodniu robimy 56 godzin i na drugi pozostaje nam 34.
Nie nic nie koryguje tylko skrupulatnie zlicza :D .W SIMENSie wystarczy na postoju klepnąć strzałkę w dół i pokazuje ci czas dwutygodniowy.
Cytuj:
Czy tacho to wykrywa i informuje o tym, że zbliżamy się do przekroczenia dwutygodniowego czasu?
Nie.
Najprościej zapisywać sobie codziennie czas jazdy i po 5/6 okresach jazdy podsumować,pamiętając żeby nie przekroczyć 56h w tygodniu.

_________________
[A][BE][CE][DE]


Post Wysłano: 28 sty 2012, 17:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 cze 2009, 19:33
Posty: 1085
GG: 2300025
Samochód: 106.530 SC
Lokalizacja: ZSW, ZGL, ZS

Wielkie dzięki. Trochę mi to rozjaśniło sprawę, bo po opowieściach "jednego i drugiego" wszystko wszystkiemu przeczyło i chcąc coś wiedzieć nie wiedziałem nic. :)


Post Wysłano: 29 sty 2012, 13:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 mar 2011, 20:56
Posty: 124
GG: 211681
Samochód: Megane III GT, Mazda 323 for USA :)

Cytuj:
Tachograf Siemensa umożliwia wykonanie w/w operacji tylko dla dzisiejszej i wczorajszej doby. Warto o tym pamiętać.
czy dobrze rozumiem... dzisiejsza i wczorajsza dobra, a jak było to np. 4 albo 5 dni wstecz to co wtedy?

marcinABCEuk fajnie opisał co zrobić w wypadku gdy używa się tylko cyfrowego tacho, a czy ktoś bardziej oblatany w tych sprawach mógłby napisać co robić po kolei gdy jeździłem np do piątku na tarczkach, urlopówkę mam do pn do g. 14 a dojeżdżasz do auta dopiero o 16? bądź wysiada się z auta z tarczką a na cyfrówkę wsiada też dopiero po jakimś czasie.

Szczerze powiedziawszy miałem ambitny plan zrobienia to z instrukcją w ręku przy pierwszym moim wyjeździe na cyfrówce w piątek, ale wszystko legło w gruzach.

i co oznacza 'koniec zmiany' opisany w punkcie 5 przez marcina który pojawia się po zalogowaniu do tacho.

Moje tacho to Siemens VDO DTCO 1381.

EDIT.
P.S. u mnie mam o tyle specyficzną sytuację że więcej pracuje 'na zakładzie' niż jeżdżę. Z tego względu mam wiele 'druków' oświadczeń. Mamy auto z tarczkami i iveco daily z siemensem jak jest z przyczepą. Czy po każdej aktywności na karcie kierowcy niezbędne jest abym dokonywał wydruków przy wylogowywaniu się z tacho i woził je tak jak woże ze sobą zaświadczenia i tarczki? Czy wystarczy w tym wypadku posiadać ze sobą kartę do kontroli?

_________________
B-'01A-'08C-06.'11
C+E-08.'11 KW przysp.10.'11
http://www.MuzeumKomorek.pl


Post Wysłano: 29 sty 2012, 14:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
Cytuj:
Tachograf Siemensa umożliwia wykonanie w/w operacji tylko dla dzisiejszej i wczorajszej doby. Warto o tym pamiętać.
czy dobrze rozumiem... dzisiejsza i wczorajsza dobra, a jak było to np. 4 albo 5 dni wstecz to co wtedy?

marcinABCEuk fajnie opisał co zrobić w wypadku gdy używa się tylko cyfrowego tacho, a czy ktoś bardziej oblatany w tych sprawach mógłby napisać co robić po kolei gdy jeździłem np do piątku na tarczkach, urlopówkę mam do pn do g. 14 a dojeżdżasz do auta dopiero o 16? bądź wysiada się z auta z tarczką a na cyfrówkę wsiada też dopiero po jakimś czasie.

Szczerze powiedziawszy miałem ambitny plan zrobienia to z instrukcją w ręku przy pierwszym moim wyjeździe na cyfrówce w piątek, ale wszystko legło w gruzach.

i co oznacza 'koniec zmiany' opisany w punkcie 5 przez marcina który pojawia się po zalogowaniu do tacho.

Moje tacho to Siemens VDO DTCO 1381.

EDIT.
P.S. u mnie mam o tyle specyficzną sytuację że więcej pracuje 'na zakładzie' niż jeżdżę. Z tego względu mam wiele 'druków' oświadczeń. Mamy auto z tarczkami i iveco daily z siemensem jak jest z przyczepą. Czy po każdej aktywności na karcie kierowcy niezbędne jest abym dokonywał wydruków przy wylogowywaniu się z tacho i woził je tak jak woże ze sobą zaświadczenia i tarczki? Czy wystarczy w tym wypadku posiadać ze sobą kartę do kontroli?
Jeżeli urlopówkę masz do 14, a pracę rozpoczynasz o 16, zrób wydruk i na odwrocie dorysuj sobie 2h, ewentualnie to samo na tarczkach. tarczka czy karta przepis jast taki sam. Tarczki 28dni wstecz i karte wozi się przy sobie jeśli jeździs zna dwóch rodzajach tacho.


Post Wysłano: 29 sty 2012, 14:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 mar 2011, 20:56
Posty: 124
GG: 211681
Samochód: Megane III GT, Mazda 323 for USA :)

rozumiem, że tacho nie pozwala dopisać na te 2 godziny 'gotowości' taka możliwość jest tylko w wypadku uzupełnienia czasu od ostatniego wyjęcia karty? (wiem o tej zasadzie dorysowywania na tarczkach, myślałem jednak że tutaj można to zautomatyzować)

Z tą też różnicą że na tarczce można to zrobić przed włożeniem jej do tacho, tutaj dorysować tą aktywność mam po wydruku po zakończeniu pracy tak?

_________________
B-'01A-'08C-06.'11
C+E-08.'11 KW przysp.10.'11
http://www.MuzeumKomorek.pl


Post Wysłano: 29 sty 2012, 15:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
tą też różnicą że na tarczce można to zrobić przed włożeniem jej do tacho, tutaj dorysować tą aktywność mam po wydruku po zakończeniu pracy tak?
Wydruku nie można zrobić przed rozpoczęciem pracy? Można, robisz wydruk zanim startujesz i kreślisz długopisem te 2h. Jaka "gotowość"? kreślisz pauze, jak zakreślisz coś innego to już masz 2h czasu pracy w plecy, no chyba że wiesz że to nic nie zmieni, wtedy można kreslić gotowość, czy inna pracę.
Tak wiem, dojazd do auta to nie odpoczynek, ale kto udowodni TObie że auto nie stoi pod domem?
Gdzieś juz to pisałem, ja często robiłem 9h bez karty w zamian brałem urlopówki, jednak na te 9h np BAG nie chcieli udokumentowania. Więc wątpię aby o te 2h ktoś robił problem, jednak wiadomo lepiej zapobiegac niż leczyć.


Post Wysłano: 14 lip 2012, 16:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 maja 2010, 0:20
Posty: 283
GG: 0
Samochód: mercedes 124 200D
Lokalizacja: Chełm

Ja mam takie pytanie dot. siemens vdo dtco 1381. Czy da się ustawić tacho tak aby po zatrzymaniu przełączał się na odpoczynek a nie na inną pracę ? Nauczyłem sie na tarczkowych tacho i się przestawić nie mogę. Jedną całą pauzę 45min przewaliłem na "innej pracy" i musialem wydruk opisywać...


Post Wysłano: 15 lip 2012, 10:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 sty 2010, 14:55
Posty: 102
GG: 7539165
Samochód: Leon MK1 TDi
Lokalizacja: Świecie

Mam podobnie w stonerku, wystarczy ze 2m cofnę podczas pauzy i już przełączy się na młotki, drugi Manik w firmie ma tez stoneridge, ale u niego przy zatrzymaniu pojazdu przełącza się automatycznie na łóżko, oraz do minuty jak powoli jedzie to nie przełącza mu się na młoteczki. Auta z tego samego rocznika.

_________________
puszki again... CHOMIKOLOT KT38...

Pozdrawiam Karol CSW


Post Wysłano: 15 lip 2012, 12:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2812
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
Cytuj:
tą też różnicą że na tarczce można to zrobić przed włożeniem jej do tacho, tutaj dorysować tą aktywność mam po wydruku po zakończeniu pracy tak?
Wydruku nie można zrobić przed rozpoczęciem pracy? Można, robisz wydruk zanim startujesz i kreślisz długopisem te 2h. Jaka "gotowość"? kreślisz pauze, jak zakreślisz coś innego to już masz 2h czasu pracy w plecy, no chyba że wiesz że to nic nie zmieni, wtedy można kreslić gotowość, czy inna pracę.
Tak wiem, dojazd do auta to nie odpoczynek, ale kto udowodni TObie że auto nie stoi pod domem?
Gdzieś juz to pisałem, ja często robiłem 9h bez karty w zamian brałem urlopówki, jednak na te 9h np BAG nie chcieli udokumentowania. Więc wątpię aby o te 2h ktoś robił problem, jednak wiadomo lepiej zapobiegac niż leczyć.

A nie latwiej zrobic wpis manualny

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 23 lip 2012, 23:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
Ja mam takie pytanie dot. siemens vdo dtco 1381. Czy da się ustawić tacho tak aby po zatrzymaniu przełączał się na odpoczynek a nie na inną pracę ?
Przy kalibracji poproś diagnostę, to Ci tacho ustawi.

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Post Wysłano: 25 lip 2012, 19:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 maja 2010, 0:20
Posty: 283
GG: 0
Samochód: mercedes 124 200D
Lokalizacja: Chełm

I to jest legalne? bo u mnie w firmie nic lewego nie przejdzie


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 5 z 15 [ Posty: 288 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 715 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: