Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lis 2006, 20:49
Posty: 53
GG: 7967119
Lokalizacja: WADOWICE

Co moze byc powodem jak wlacza sie i mroga podczas jazdy CHECK ENGINE brakuje wtedy gazu i naciskajac na pedal gazu nie ma go wogole. :idea:


Tytuł:
Post Wysłano: 03 lut 2007, 23:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6307
Lokalizacja: Wrocław

Check engine to po angielsku blokada silnika.
nie wiem o jakie auto chodzi i w jakich sytuacjach to występuje, ale może być następstwem dojścia do ogranicznika prędkości.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 03 lut 2007, 23:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lis 2006, 20:49
Posty: 53
GG: 7967119
Lokalizacja: WADOWICE

to chodzi o samochod VOLVO . ogranicznik ma sciagniety i np: na niskich obrotach jak pochodzi przykladem moze tu byc jechanie w korkach pozniej jade normalnie jakis czas i pozniej chodz nie zawsze wlasnie zapala sie ten caly CHECK ENGINE i koniec z gazem nie ma. :idea: :idea:


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lut 2007, 0:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Mamy w firmie tylko dwa VOLVO i miesiąc temu mielismy podobny przypadek.Przyczyna była tak błacha,że aż śmieszna.Pękła sprężyna przy pedale hamulca i własnym ciężarem leżał na automacie stopu,wciskając go nieco.Zachowanie auta było takie,że gaz czasami nie reagował,bo komputer odczytywał wciśnięty hamulec.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lut 2007, 0:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lis 2006, 20:49
Posty: 53
GG: 7967119
Lokalizacja: WADOWICE

spoko dzieki sprawdze ale to jest ciekawe ze to juz nie pierwszy raz i to nie dzieje sie az tak czesto. ale dziekuje za informacje


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lut 2007, 0:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Jeszcze jedno,jaki masz kod błędu na CHECK ENGINE ? Niestety ja jeżdżę od lat Scanią i w tym aucie zamiast CHECK ENGINE,jest kontrolka EDC.Po kodach dochodzę co jest,dzwoniąc po informację do Scanii.Tak na oko to myślę ze do wymiany jest pedał gazu.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lut 2007, 0:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 wrz 2006, 3:24
Posty: 109
GG: 6579088
Samochód: Mercedes W124 200D
Lokalizacja: Wałbrzych

Cytuj:
Co moze byc powodem jak wlancza sie i mroga podczas jazdy CHECK ENGINE brakuje wtedy gazu i naciskajac na pedal gazu nie ma go wogole. Idea Idea Idea Idea Idea
wtedy ściągasz ten cały panel od bezpieczników i lampka check engine pokazuje ci kod(ilość mrugnięć) wtedy sprawdzasz go w instrukcji obsługi i wiesz co ci nawaliło...

my mieliśmy tak na przykład w tandemie, tylko że napędzana oś wpadała nam w rynienkę(czyli 2) a tylna czyli 3 zostawała na asfalcie(działo się tak najczęściej na moście) i wydawało się jakby nam silnik przerywał i wtedy zapalało nam się check engine.


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lut 2007, 7:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6307
Lokalizacja: Wrocław

zapadnięty pedał gazu pojawia się: przy dojściu do ogranicznika prędkości i po nacisnięciu przycisku hamulca górskiego.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lut 2007, 9:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2006, 17:08
Posty: 221
GG: 0

Kolego u nas w VoLvie FH-12 420 cały czas sie siweci CHECK ENGINE na pomaranoczowo i mruga ale nic sie nie dzieje z autem tak sie jezdzi
pozdrawiam


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lut 2007, 10:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 wrz 2006, 3:24
Posty: 109
GG: 6579088
Samochód: Mercedes W124 200D
Lokalizacja: Wałbrzych

Poniżej macie link ze skanami instrukcji dotyczący CHECK ENGINE i kodów usterek.

http://www.speedyshare.com/238214379.html


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lut 2007, 11:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Krzysztof,piszesz o ogranicznikach starego typu z siłownikiem przy pompie.Nowszej generacji silniki z pompowtryskiwaczami mają odcięcie elektroniczne i nic pod nogą się nie dzieje.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lut 2007, 12:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lut 2006, 19:37
Posty: 64
GG: 0

Mi też się tak czasem robi a nieraz całkowicie zgaśnie to wtedy odrazu kasuje błędy i później jest ok jakiś czas.


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lut 2007, 16:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6307
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Krzysztof,piszesz o ogranicznikach starego typu z siłownikiem przy pompie.Nowszej generacji silniki z pompowtryskiwaczami mają odcięcie elektroniczne i nic pod nogą się nie dzieje.
o marce samochodu dowiedziałem się po pierwszej odpowiedzi, o roczniku może kiedyś.


Ostatnio zmieniony 26 lut 2007, 13:43 przez Cyryl, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 04 lut 2007, 19:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

U nas w Volvie kontrolka zaświeca się tylko po przekręceniu kluczyka, i w tedy musimy czekać aż zgaśnie. Słyszałem że jeśli się tego nie przestrzega to można mieć potem problemy z komputerem.


Tytuł:
Post Wysłano: 05 lut 2007, 17:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 wrz 2006, 9:24
Posty: 13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Przyczyn może być wiele bo EDC diagnozuje na bieżąco stan wszystkich elementów swojego układu. Przestrzegam jednak przed ignorowaniem kontrolki jeżeli nic się nie dzieje a kontrolka pali, w niektórych przypadkach wejdzie w tryb awaryjny i odczujesz to na mocy i przepałach. Zdiagnozuj go migowo to najlepsze możliwe rozwiązanie.


Tytuł:
Post Wysłano: 06 lut 2007, 0:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

ja tu moze trosze odejde od tematu ale ...
wiadomo ze jest to samochud gdzie komputer steruje wszystkim
i jesli wykryje ze cos nie jest tak jak ma zapisne ze powino byc .
przechodzi na tryb awaryjny . w moich rodzicow osobowe
passat TDI 98 r. tez tak bylo z gazem - padl potencjometr w gazie
ty tez tam masz gaz na podst . potencjonometru byc moze "pedal gazu"
nawala , innym razmem pekl wąż od intercolera i spiepszalo cisnienie
komp tez przeszedl na awaryjne ale gaz byl tylko "muł"
Jak dal mnie to prawdopodobnie cos z pedalem gazu...ale ..nie wiem
tak jak koledzy radza diagnoza migowa :)

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 26 lut 2007, 12:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2007, 23:05
Posty: 18
Lokalizacja: Ełk

kolego maiałem niedawno podobny problem i na normalnych obrotach odcina ło jakby paliwko pedal cofną sie i dalej jest ok - tak coraz cześciej i cześciej , okazało się dzięki koledze MAN z tego forum , za co mu dziekuje , podpowiedział mi o elektro zaworze przy pompoe wtryskowej , kosztował mnie 104zł podruba 450zł orginał ,ale 1h. wymiwniłem i jest ok .Poprostu przewód był zasniedziały i widocznie on mi zrobił zwarcie i pierd...... , wiec musiałem wymienić i działa Pozdro. ;d

_________________
Kto jeździ MAN-em ten jest panem:D


Tytuł:
Post Wysłano: 01 mar 2007, 1:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 lut 2007, 2:23
Posty: 80
Lokalizacja: Elbląg

Prince a te kody co podałeś to do konkretnego silnika czy można je zastosować w fh 460 z 2002??


Tytuł:
Post Wysłano: 01 lis 2007, 17:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 cze 2007, 17:33
Posty: 87
GG: 5555902
Samochód: FH480
Lokalizacja: Białystok

U mnie w fh12 z 96r. pompowtryski, też jest taki bojaw najczęściej na wolnych obrotach (np.: jak rano odpalę i powietrze pompuję),
a dodatkowo czasem jak ten CHECK ENGINE się pali to jak nacisnę troszeczkę na gaz to tak jakbym do dechy odrazu deptał,
a czasem poprostu nie reaguje na naciśnięcie pedału,

Kody zczytywałem i nic z tego nie wynika, muszę jeszcze wybadać jaki błąd się generuje po tej dziwnej sytuacji.

Nawet czyściłem pedał gazu i oglądałem tą ścieżkę po której chodzą te pręciki (w pedale gazu) miernikiem mierzyłem czy nie ma jakiś zaników lub nagłych przerwań i wszystko jest OK

Proszę o jakąś radę bo już nieda się jeździć, a jak to zrobi się na światłach to już tragedia bo muszę silnik zgasić i na nowo odpalić.


Tytuł:
Post Wysłano: 01 lis 2007, 19:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Coś mi się zdaje że pedał gazu jest do wymiany. U nas było podobnie, tylko że jak się naciskało gaz, to silnik wogóle nie reagował. Po wymianie pedału gazu, wszystko minęło. :wink:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: