wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Jelcz 842
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=5714
Strona 2 z 4

Autor:  michał1142 [ 13 lut 2008, 23:21 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 842

Cytuj:
Chyba dlatego że w PRL brakowało dewiz na zakup zachodnich produktów i pół obozu socjalistycznego oprócz ZSRR i NRD jeździło na węgierskich mostach. Daltego też tak kulała produkcja Berlieta, a każdy polski samochód ciężarowy z tamtego okresu był składanką z innych samochodów.
Właściwie to wszystko wyjaśnia.Nasi zawsze udawadniali żeszkłem się tyłek wytrze!

Autor:  Kamil [ 16 lut 2008, 13:21 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 842

Dziś do Jelczy serii 800 stosuje się silniki IVECO CURSOR 10, EURO III, o mocy 316 kW (430 KM), nie jestem przekonany do silników IVECO ale są napeno znacznie lepsze od Mieleckich i znacznie mocniejsze, skrzynie biegów ZF 16-biegowa, Dodam że w Jelczu 862 napęd jest przekazywany na trzy osie, chciałbym widzieć Jelcze 842 i 862 jak sobie radzą w ciężkim terenie.

Jelcz 862
Obrazek

(C) http://www.jelcz-komponenty.of.pl/

Autor:  michał1142 [ 16 lut 2008, 22:41 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 842

Ciekawe czy jest model 888?ten zdecydowanie byłby najlepszy w terenie :D

Autor:  Kamil [ 17 lut 2008, 11:10 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 842

Jeszcze takiego nie ma ale całkiem możliwe że taki powstanie, jeżeli powstały Jelcze o napędzie 8x4, 8x6 to czemu by miał nie powstać 8x8.

Autor:  michał1142 [ 17 lut 2008, 11:15 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 842

Cytuj:
Jeszcze takiego nie ma ale całkiem możliwe że taki powstanie, jeżeli powstały Jelcze o napędzie 8x4, 8x6 to czemu by miał nie powstać 8x8.
To byłaby ciekawa propozycja dla wojska i na budowę
Wersji 862 raczej nie widział bym w terenie...

Autor:  Kamil [ 17 lut 2008, 12:22 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 842

Właśnie Jelcz 862 jest przeznaczony do ciężkiego terenu podobnie jak 842, napewno Jelcz 862 ma znacznie mocniejszy silnik, napędzana jest pierwsza oś skrętna, duży prześwit, ja bym jednak go widział w terenie.

Autor:  michał1142 [ 17 lut 2008, 12:26 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 842

Cytuj:
Właśnie Jelcz 862 jest przeznaczony do ciężkiego terenu podobnie jak 842, napewno Jelcz 862 ma znacznie mocniejszy silnik, napędzana jest pierwsza oś skrętna, duży prześwit, ja bym jednak go widział w terenie.
Zdecydowanie auto 6x2 będzie gorsze w terenie niż 6x4

Autor:  Kamil [ 17 lut 2008, 12:29 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 842

W Jelczu 862 napęd jest przekazywany 8x6 w Jelczu 842 8x4

Autor:  michał1142 [ 17 lut 2008, 12:45 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 842

Cytuj:
W Jelczu 862 napęd jest przekazywany 8x6 w Jelczu 842 8x4
no tak,rzeczywiście(miałem na myśli Jelcza z osią wleczoną).W konfiguracji z przednią napędzaną osią 8x6 powinien sprostać terenowej jeździe.W wersji 8x4 może być gorzej.

Autor:  Kamil [ 17 lut 2008, 13:28 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 842

Jelcze z osią wleczoną to 316,416,622 i nie mają one a raczej nie miały przeznaczeina terenowego.

Autor:  michał1142 [ 17 lut 2008, 13:57 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 842

Cytuj:
Jelcze z osią wleczoną to 316,416,622 i nie mają one a raczej nie miały przeznaczeina terenowego.
Podobnie jak Jelcze w konfiguracji 4x2kiepskie w terenie.Choć montowano na nich wywrotki

Autor:  Kamil [ 17 lut 2008, 16:01 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 842

Zawsze lepszym rozwiązaniem dla wywrotki będzie napęd 8x4 czy 8x6 niż 4x2, jedyne co moge powiedziec to mialem raz przygode z wujkiem wyciągając Steyra z patelnią pełną piasku z błota Jelczem 315 i się nam udalo co prawda tylnie koła Jelcza były na utwardzonej drodze.

Autor:  michał1142 [ 17 lut 2008, 16:10 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 842

Tylko dlatego,że 315 stało na twardej drodze.W przeciwnym wypadku utknęli byście obaj

Autor:  kraz [ 19 lut 2008, 19:03 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 842

Mam pytanie, czy w wywrotkach była montowana blokada dyfra?

Autor:  Kamil [ 19 lut 2008, 22:14 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 842

W Jelczach 842 były montowane blokady mostów, ale z tego co wiem na życzenie klijenta przez to że te pojazdy były przygotowane pod różne zabudowy, w Jelczu 846 blokady mostów są standardowym wyposażeniem.

Autor:  michał1142 [ 20 lut 2008, 1:32 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 842

Cytuj:
W Jelczach 842 były montowane blokady mostów, ale z tego co wiem na życzenie klijenta przez to że te pojazdy były przygotowane pod różne zabudowy, w Jelczu 846 blokady mostów są standardowym wyposażeniem.
Blokada mostów w samochodzie ciężarowym nie powinna podlegać dyskusji.To musi być standard!

Autor:  Kamil [ 24 lut 2008, 23:52 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 842

Tak blokada mostów powinna być napewno standardem w pojazdach przeznaczenia specjalnego takiego jak te Jelcze, ale czy w ciągnikach siodłowych jest potrzebna, raczej nie.

Autor:  michał1142 [ 25 lut 2008, 6:08 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 842

Cytuj:
Tak blokada mostów powinna być napewno standardem w pojazdach przeznaczenia specjalnego takiego jak te Jelcze, ale czy w ciągnikach siodłowych jest potrzebna, raczej nie.
Docenił byś blokadę zimą.Co prawda w autach 4x2 nie wiele ona daje,to nie wyobrażam sobie nawet solówki bez blokady

Autor:  vulcanor [ 25 lut 2008, 11:07 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 842

najwięcej ci taka blokada da , jak np jedno kolo na lodzie będzie stać a drugie będzie miało asfaltu chociaż trochę, to sie można uratować :wink: bo jak oba kola na lodzie to zostaje piasek , tektury są dobre, kiedyś w autobusie jelcz na palcu manewrowym sie zakopałem i tektury pomogły hehe

Autor:  michał1142 [ 25 lut 2008, 21:53 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 842

Cytuj:
najwięcej ci taka blokada da , jak np jedno kolo na lodzie będzie stać a drugie będzie miało asfaltu chociaż trochę, to sie można uratować :wink: bo jak oba kola na lodzie to zostaje piasek , tektury są dobre, kiedyś w autobusie jelcz na palcu manewrowym sie zakopałem i tektury pomogły hehe
Właśnie w autobusach nie montuje się blokad,ale ASR przychodzi z pomocą.Niedawno trochę walczyłem ze śniegiem w naszym polskim autosaniku-poradził sobie całkiem dzielnie!

Strona 2 z 4 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/