wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Problem z ABS
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=5375
Strona 1 z 1

Autor:  davo76 [ 03 gru 2006, 14:54 ]
Tytuł:  Problem z ABS

Mam problemik z ABS'em w Ivecu Eurostarze z 97r.
Jezdze tym autkiem okolo 3,5 roku i czasem po wjechaniu w duza dziure zaswiecal sie ABS ale bylo to bardzo rzadko i sie nie przejmowalem tym myslac ze pewno pomalu ktorys czujnik sie pierniczy.
Teraz problem sie jakby zwiekszyl bo kontrolka sama wogole nie zgasnie.
Podpinalem do kompa i wyszla zbyt duza odleglosc czujnika na lewym kole z przodu, wyciagnelem czujnik wyczyscilem i wsadzilem do samego konca ale jest to samo.
Ciekawe jest ze po ruszeniu jak skasuje zaplon w czasie jazdy to ABS zgasnie i dziala OK, ale po zatrzymaniu do zera i ruszaniu to przy predkosci okolo 10 km/h sie ponownie zaswieca...???
Zastanawiam sie czy jesli faktycznie odleglosc czujnika bylaby zbyt duza to dlaczego ABS dziala w porzadku jesli go zresetuje w czasie jazdy???
Dzieki z gory za podpowiedzi...

Autor:  MAN [ 03 gru 2006, 15:18 ]
Tytuł: 

Prawdopodobnie pozostaje ci wymiana czujnika u mnie w Manie to pomogło a miałem podobne objawy

Autor:  davo76 [ 03 gru 2006, 15:27 ]
Tytuł: 

I najprawdopodobniej go zmienie bez dalszego dumania bo nic innego nie wymysle, zreszta za cene podpiecia do kompa to sobie nowy czujnik kupie... :lol:

Autor:  RoBeRtO [ 03 gru 2006, 18:42 ]
Tytuł: 

Nie wiem jak tam w Ivecu to wyglada, ale ostatnio w Scanii 124 bylo podobnie: po podlaczeniu kompa okazalo sie ze czujnik "wariuje" do predkosci 20km/h. Po przekroczeniu bylo wszystko OK. Bledy ktore wyskakiwaly to wlasnie zbyt duza odleglosc, oraz blad zwiazany z nieprawidlowymi wartosciami podawanymi przez czujnik. Po podlaczeniu do kompa (w Scanii) sa dwie predkosci na czujniku: predkosc faktyczna, oraz predkosc poczatkowa. Ta druga predkosc na tym wadliwym czujniku wynosila 64km/h (na pozostalych 3km/h).

[ Dodano: Nie, 03.12.2006, 18:44 ]
Acha cena nowego czujnika w serwisie (w przypadku Scanii) to zdaje sie ze cos ponad 600zl netto.

Autor:  sebotrucker [ 03 gru 2006, 22:58 ]
Tytuł: 

Albo maz gdzieś kabel przegniły i czasem nie łaczy i dlatego sie świeci kontrolka :!:

Autor:  MAN [ 04 gru 2006, 7:35 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Albo maz gdzieś kabel przegniły i czasem nie łaczy i dlatego sie świeci kontrolka
To by wyszło na kompie

Autor:  mikolaj [ 04 gru 2006, 22:24 ]
Tytuł: 

Pierwsze najważniejsze pytanie czy masz ABS ASR czy EBS ( przy ABS możesz sobie sam wywołać diagnozę migową) Sprawdź czy nie masz luzu na piaście minimalne bicie spowoduje że pierścień odepchnie czujke a dopuszczalna szczelina to zdaje się dwie dyszki mm (chociaż bywają przypadki że i dwa mm są i wszystko chodzi ale przy EBS-ach to naprawdę niewiele wystarczy. No i szczelinki sobie wyczyść. Tylko czujki nie dobijaj, suwliwie musi palcem wejść!

Autor:  davo76 [ 07 gru 2006, 11:47 ]
Tytuł: 

W moim aucie jest tylko ABS i wlasnie nigdzie nie moge znalezc jak sie wywoluje diagnoze migowa w Ivecu...np w Oplu sam sobie zczytuje bledy za pomoca spinacza i nie trzeba nigdzie kompa szukac... :P

Autor:  mikolaj [ 07 gru 2006, 18:44 ]
Tytuł: 

Napisz mi jeszcze czy masz sterownik Wabco czy Bosch ok.

Autor:  davo76 [ 08 gru 2006, 22:22 ]
Tytuł: 

Z tego co pamietam to Bosch jest ale rano to sprawdze i jak cos inaczej tam bedzie to sie odezwe tu.....

Autor:  golab05 [ 22 gru 2006, 15:01 ]
Tytuł: 

hmmm wszystko wzakuje na to ze najprawdopodobniej masz luzy na łozysku i odczuwasz to najbardziej na dziurach robi sie za duza "sczelina powietrzna" a czujnik dopchaj maxymatnie jak sie da tylko delikatnie mozesz np lekko puknac mlodtkiem przez jakies drewno ;) luzy osuna go jak ma byc ;) a powiedz jak ci sie blad wlaczy to swieci az do momentu ponownego wyłaczenia i właczenia zapłonu?

[ Dodano: Pią, 22.12.2006, 14:05 ]
hmm nie przeczytalem pierwszego tematu;) a powic patrzyles moze na sam wieniec biegunowy czy nie jest czasem zabrudzony? najprawdopodbniej wlasnie masz luzy nałożysku blad i tak sie nie kasuje - zostaje w pamieci ale sam ABS uzbraja sie po przekreceniu zapłony wszystko sprawdza ale dopiero z czujników moze szczytac po przekroczeniu predkosci 7 km/h dlatego dopiero wtedy blad ci wyskakuje co na elimiuje przerwe na kablu sprawdz jeszcze ten wieniec biegunowy (koło zebate) pozdrawiam

Autor:  davo76 [ 22 gru 2006, 17:26 ]
Tytuł: 

Wlasnie jak wyjalem czujnik to dokladnie poogladalem kolo zebate i jest czyste a luzu na lozysku tez nie widac........ :roll:

Autor:  sebotrucker [ 22 gru 2006, 17:51 ]
Tytuł: 

Kolego jez na servis to ci zrobia porządnie, zle też Cie porządnie skasują :wink:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/