Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 paź 2023, 18:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2022, 14:16
Posty: 6

Witam koledzy ponawiam temat, Scania 4 P114 - może ktoś z Was będzie potrafił mi pomóc. Mam problem, że nawiew wieje tylko zimnym powietrzem - ciepłego praktycznie nie ma. Mianowicie wymieniłem nagrzewnice, termostat, wiskoza cała, pokrętło ciepło/zimno sprawdzone w kabinie, zbiorniczek od płynu chłodniczego również wymieniony. Zasilanie oraz powrót gorący, webasto brak. Zastanawiam się wlasnie co moze byc przyczyna moze macie jakies sugestie? Czekam na odpowiedzi


Post Wysłano: 24 paź 2023, 19:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5931

A zawór ciepło/zimno sprawdziłeś, czy tylko pokrętła? Pokrętła też pękały i potrafiły się kręcić, nie poruszając trzpieniem. Przynajmniej tak jest w R1.


Post Wysłano: 24 paź 2023, 23:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 paź 2006, 13:32
Posty: 106
Lokalizacja: Toruń

Jeśli pokrętło jest całe z trzpieniem działają to masz dwie opcje:
- włożyłeś uzywana nagrzewnice która jest zabita- przerabiałem taki przypadek kiedy na warsztacie mi zamontowano "nowa"
- zawór ciepło zimno otwiera się i zamyka(one tak mają że czasem żyją swoim zyciem)


Post Wysłano: 25 paź 2023, 0:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2022, 14:16
Posty: 6

Zawór sprawdzony otwiera i zamyka, założylem nawet reczny zawor, pokretlo rowniez a nagrzewnica nowa przyjechala Nissensa bodajze. Jakies sugestie jeszcze?


Post Wysłano: 25 paź 2023, 8:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5882
Samochód: Volvo FH

Może kompresor bije powietrze do układu chłodzenia, a nagrzewnica z racji że jest najwyższym punktem jest zawsze zapowietrzona?
Sprawdzisz to, zapalając niech dobije ze dwa razy do odcięcia, i wtedy zajrzyj do zbiorniczka wyrównawczego, jeśli bedzie duży syk, lub wybije spieniony płyn to masz przyczynę.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 28 paź 2023, 17:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2022, 14:16
Posty: 6

Tez nie to, jakies sugestie jeszcze bo juz nie wiem gdzie szukac przyczyny


Post Wysłano: 28 paź 2023, 18:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5931

Sprzedać.

Sorry, musiałem, też kocham problemy scanii.


Post Wysłano: 28 paź 2023, 20:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Słuchaj najważniejsze czy tam jest obieg???
Dotknij węży od nagrzewnicy i mają być gorące, jeśli nie to rozpiąć i złączyć je pomijając nagrzewnice i zobaczyć wtedy czy coś się zmieniło … będzie wiadomo czy obieg drożny czy nagrzewnica nie zabita…


Post Wysłano: 28 paź 2023, 21:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5882
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
Sprzedać.

Sorry, musiałem, też kocham problemy scanii.
Komplikujesz proste rzeczy, chłopak będzie się z tym truchłem bujał z rok.
Problem z pojazdem marki Scania, najłatwiej likwiduje się za 30zł. Tyle kosztuje 5tka benzyny i paczka zapałek.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 29 paź 2023, 18:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2022, 14:16
Posty: 6

Obieg jest weze sa gorace, powrot rowniez


Post Wysłano: 29 paź 2023, 18:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5931

No to musi być ciepło, wentylatory chodzą?


Post Wysłano: 29 paź 2023, 19:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1194
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Cytuj:
Obieg jest weze sa gorace, powrot rowniez
Czekaj czekaj... A powrót nie powinien być chłodniejszy od zasilania przy sprawnej nagrzewnicy?

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz
"Wyobraźcie sobie jajecznicę na boczku. W przypadku jajecznicy na boczku kura była zaangażowana, a świnia się poświęciła."
~ Jacek Walkiewicz


Post Wysłano: 29 paź 2023, 20:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5082
Samochód: orange i grafitowy

To może trzeba powietrzem sprawdzić czy jest np. podciśnienie -jak będzie zapchana to nie da rady zrobić tego, albo niskim ciśnieniem przedmuchać.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 29 paź 2023, 20:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Skoro węże są gorące to powietrze od nagrzewnicy nie jest dystrybuowane że tak powiem, zapchane kanały rozpięte niedrożny filtr lub dmuchawa nie robi, jest wiatr z kratek taki jak powinien??? Może się ośka kręci a wirnik stoi no jest dużo możności …


Post Wysłano: 29 paź 2023, 20:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5882
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
Obieg jest weze sa gorace, powrot rowniez
Gdyby było tak jak mówisz, to poprostu by grzało.
Sądzę że jest jakiś prosty problem, tylko zwyczajnie nie ogarniasz, nie potrafisz sprawdzić wszystkiego o czym tu mówimy.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: