wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Scania R560 po remoncie kopci, ale nie zawsze.
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=47931
Strona 1 z 1

Autor:  zarembazeleje [ 28 lip 2018, 18:21 ]
Tytuł:  Scania R560 po remoncie kopci, ale nie zawsze.

Witam, posiadam Scanię R560 V8 z 2008 r. euro 4, przyprowadzona ze Szwecji (6x4 z HDSem) lekko kopcila na czarno i olej leciał z każdej możliwej dziury, więc postanowiliśmy wymienić uszczelki pod glowicami, głowice do planowania, wtryski do sprawdzenia, po drodze skrzynia biegów do remontu i jak już wszystko zrobiliśmy nadszedł czas na jazdę próbną, sama solówka bez obciążania na zimnym silniku delikatny niebieski dym, po kilku kilometrach wszystko dobrze i nagle chmura białego dymu za autem nic nie widać i po kilku kilometrach znowu normalnie, i tak cały czas raz kopci raz nie. Czy ktoś się orientuje co to może być? Turbina odpada bo by kopcila cały czas, nie ma żadnych błędów, chodzi równo nic nie puka, pali na dotyk, brak pomysłów proszę o pomoc.

Autor:  MAN [ 28 lip 2018, 18:30 ]
Tytuł:  Re: Scania R560 po remoncie kopci, ale nie zawsze.

Jeśli Kania posiada EGR to sprawdź czy płyn nie idzie do układu wydechowego

Autor:  zarembazeleje [ 28 lip 2018, 18:32 ]
Tytuł:  Re: Scania R560 po remoncie kopci, ale nie zawsze.

Samo AdBlue bez EGR

Autor:  Fuller [ 29 lip 2018, 12:48 ]
Tytuł:  Re: Scania R560 po remoncie kopci, ale nie zawsze.

Cytuj:
Samo AdBlue bez EGR

chyba samo EGR bez AdBlue

euro 4 w scani sa bez adblu,

Autor:  zarembazeleje [ 29 lip 2018, 12:53 ]
Tytuł:  Re: Scania R560 po remoncie kopci, ale nie zawsze.

To jest V8 z wtryskiem PDE z samym AdBlue z 2008 r. Na pewno nie ma opcji żeby to było Euro 4?

Autor:  Fuller [ 29 lip 2018, 13:13 ]
Tytuł:  Re: Scania R560 po remoncie kopci, ale nie zawsze.

Cytuj:
To jest V8 z wtryskiem PDE z samym AdBlue z 2008 r. Na pewno nie ma opcji żeby to było Euro 4?
sorki za wprowadzenie w błąd, poszukałem dokładniej i widzę że w V8 jest tak jak mówisz,

Autor:  zarembazeleje [ 29 lip 2018, 13:28 ]
Tytuł:  Re: Scania R560 po remoncie kopci, ale nie zawsze.

Bo w sumie nie mam pewności czy to jest euro 4. Czytałem ostatnio o aktualizacji oprogramowania w którym jest coś takiego jak PHCE i z tego co wyczytałem chodzi o zwiększenie temperatury spalin żeby dopalic węglowodory czy ktoś o tym wie więcej i czy to może być to?

Autor:  ajeden [ 30 lip 2018, 19:05 ]
Tytuł:  Re: Scania R560 po remoncie kopci, ale nie zawsze.

Może lecieć biały dym jeżeli system Adblue podaje za dużą dawkę reduktora. Trzeba sprawdzić czy dysza ładnie rozpyla.

Autor:  zarembazeleje [ 31 lip 2018, 12:18 ]
Tytuł:  Re: Scania R560 po remoncie kopci, ale nie zawsze.

No właśnie ta dysza co jest w tłumiku nie jest w najlepszym stanie ale to by nie powodowało żadnych błędów scr?

Autor:  davo76 [ 31 lip 2018, 17:08 ]
Tytuł:  Re: Scania R560 po remoncie kopci, ale nie zawsze.

U mnie wtrysk tak lał że miałem stalaktyty na opasce od tłumika i nic nie dymiło.....

Autor:  zarembazeleje [ 31 lip 2018, 18:25 ]
Tytuł:  Re: Scania R560 po remoncie kopci, ale nie zawsze.

A może to być np. wina zapchanego katalizatora albo że jest w nim olej i się wypala?

Autor:  ajeden [ 01 sie 2018, 7:21 ]
Tytuł:  Re: Scania R560 po remoncie kopci, ale nie zawsze.

Ja znam 3 rodzaje kolorów wychodzących z rury: czarny to za dużo paliwa, niebieski za dużo oleju, biały za dużo wody. Adblue to roztwór wodny.
Volvo i Renault czasem tak mają, że jak odpalisz auto to lecą kłęby białego dymu z rury. Po zbadaniu tematu okazuje się, że to normalne bo silnik przy rozruchu aby zachować normy ekologiczne daje więcej reduktora w celu zbicia tlenków azotu.
Zresztą cały ten ekologiczny cyrk jest ciekawie pokazany w 1 odcinku serialu dokumentalnego na netfliksie, "Brudna forsa".

Autor:  MAN [ 01 sie 2018, 7:31 ]
Tytuł:  Re: Scania R560 po remoncie kopci, ale nie zawsze.

Po odpaleniu zimnego silnika to nie jest adblu tylko parująca woda która skropliła się w układzie wydechowym

Autor:  zarembazeleje [ 01 sie 2018, 14:24 ]
Tytuł:  Re: Scania R560 po remoncie kopci, ale nie zawsze.

W Scanii musi być 200 stopni w katalizatorze i 60 w układzie żeby Adblue się uruchomiło i ten dym nie leci przy zimnym silniku tylko podczas jazdy i przez jakiś czas leci potem przestaje i znowu leci jakby to była np turbina to cały czas by kopcila a tak nie jest

Autor:  zarembazeleje [ 02 sie 2018, 21:18 ]
Tytuł:  Re: Scania R560 po remoncie kopci, ale nie zawsze.

Okazało się że w Scanii poprzedni właściciel postanowił pozbyć się katalizatora, czy to może być przyczyną kopcenia i jakie są objawy jeżeli Adblue jest wtryskiwane ale nie ma katalizatora?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/