wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Scania 164 480 duże spalanie, niska moc. Pomocy!!!
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=46487
Strona 1 z 2

Autor:  czarny1622 [ 15 sty 2017, 12:25 ]
Tytuł:  Scania 164 480 duże spalanie, niska moc. Pomocy!!!

Witam. posiadam Scanie 164 v8 i dziwny problem. Auto nie ma takiej mocy jaką powinno mieć i dużo pali (39-42). Jak woziłem jesienią zeszłego roku betony na budowę S-3 to spalanie ok 39-42. Jak później woziłem kartony to spalanie najmniejsze wyszło mi 32,5. Moc nie jest taka jak powinna być bo ostatnio wyjeżdżałem z parkingu (ok 18 T ładunku) za mną wyjechało Volvo 420 z chłodnią i miał (24T) mimo że starałem się mu uciec to i tak wyszedł na lewy i pogonił do przodu. Już brakuje mi sił na to auto.
Mam je od zeszłego roku ale historie znam od nowości, jako 4 latek został sprowadzony z Danii od zaprzyjaźnionego przewoźnika a następnie przez 10 lat jeździło w spedycji z którą współpracuje a którą prowadzi moja kuzynka (dlatego mam 100% pewności co do wcześniejszego spalania).
Co wymieniłem.
W pierwszej trasie padł alternator, a w drugiej trasie smok wciągnął kawałek folii która zatkała zaworek w pompie paliwowej zębatej, auto nawet na pusto nie chciało się zbierać. w starym roku mam wymienioną pompę na nowa oryginalną z serwisu, zaworek przelewowy na listwie także nowy oryginalny. żadnej poprawy. wymieniłem też wtryski na regenerowane w Niemczech (sam je sprowadzałem) i teraz trochę moc wróciła ale tylko trochę i auto przestało nadmiernie dymić no i już nie wywala błędów pompowtrysków. Turbo suche, nie puszcza oleju, wszystkie rury, dolot i IC też suche. Mam zegar ciśnienia turbo w kabinie(oryginalny) i niepokoi mnie tylko to że nawet z ładunkiem pod górkę jak depnę to wskazówka wychyla się do połowy. Przekracza trochę połowę ale dopiero gdy auto przy obciążeniu ma ok 1850 obr. A według mnie to przy obciążeniu już przy mniejszej ilości obrotów powinno dochodzić na maxa czyli do czerwonego pola.

Proszę o pomoc jakieś wskazówki albo sugestie, bo już mi brak słów a jestem miłośnikiem serii 4 i V8 dlatego nie mam zamiaru sprzedawać:(

Autor:  Kwkm [ 15 sty 2017, 12:45 ]
Tytuł:  Re: Scania 164 480 duże spalanie, niska moc. Pomocy!!!

Nie chcę źle wróżyc, ale skoro jest jak piszesz, to może motor ma już przedmuchy.. Zdrowe wszsytko, szczelny motor to turbina powinna się domykac przy depnieciu w pedał gazu w ciągu kilku sekund i nie zależnie czy pusto czy pełno (oczywiście na wyższych biegach). Ile to ma realnie nalatane ?

Autor:  czarny1622 [ 15 sty 2017, 12:51 ]
Tytuł:  Re: Scania 164 480 duże spalanie, niska moc. Pomocy!!!

Też początkowo myślałem ze motor THE END, ale po kontroli komputerem i manometrami okazało się ze silnik ma tylko o kilka dziesiątych procenta odchyłki na kompresji także silnik ok, przedmuchów brak a na kulane realnie 1 896 000,
Co do turbiny to ona nie ma geometrii wiec nie zawsze będzie pompować na maksa. Jak silnik ma lekko to ona nie będzie i nie powinna nawet za bardzo pompować ale gdy jest zapotrzebowanie to powinna w moim przekonaniu pompować na maksa a tak nie robi:/ ale nie bardzo mam ochotę wymienić turbo na nowe tylko po ty by sie przekonać ze to nie to. bo tak miałem z pompą paliwa

Autor:  Kierownik [ 15 sty 2017, 13:12 ]
Tytuł:  Re: Scania 164 480 duże spalanie, niska moc. Pomocy!!!

Dziurawy dolot, lub padnięte sterowanie turbiną.

Autor:  Mihu [ 15 sty 2017, 13:25 ]
Tytuł:  Re: Scania 164 480 duże spalanie, niska moc. Pomocy!!!

Czujnik ciśnienia doładowania. Podmień na próbę z innego auta. To dość częsta usterka w serii 4.

Autor:  czarny1622 [ 15 sty 2017, 13:39 ]
Tytuł:  Re: Scania 164 480 duże spalanie, niska moc. Pomocy!!!

Cytuj:
Dziurawy dolot, lub padnięte sterowanie turbiną.
Ta turbina nie ma sterowania, dziurawy dolot a spalanie potrafi zejść na 32,5??
[EDIT]
Cytuj:
Czujnik ciśnienia doładowania. Podmień na próbę z innego auta. To dość częsta usterka w serii 4.
Był podmieniany wcześniej i żadnej różnicy, a na kompie nie wyszło że coś z nim nie tak.

Autor:  Kierownik [ 15 sty 2017, 15:17 ]
Tytuł:  Re: Scania 164 480 duże spalanie, niska moc. Pomocy!!!

Na wskaźnikach masz za niskie ciśnienie doładowania, wóz jest slaby. Przecież to oczywiste że jest albo dziurawy dolot, albo uwalona turbina.

Autor:  czarny1622 [ 16 sty 2017, 0:16 ]
Tytuł:  Re: Scania 164 480 duże spalanie, niska moc. Pomocy!!!

Cytuj:
Na wskaźnikach masz za niskie ciśnienie doładowania, wóz jest slaby. Przecież to oczywiste że jest albo dziurawy dolot, albo uwalona turbina.
Hm.. no w 100% to nie mam sprawdzonego dolotu tylko wiem ze jest suchy. a jak sprawdzic cały dolot bez rozkręcania wszystkiego i wyjmowania IC?? ma ktoś jakiś patent??

Autor:  Rossi [ 16 sty 2017, 5:29 ]
Tytuł:  Re: Scania 164 480 duże spalanie, niska moc. Pomocy!!!

Odkręcasz elastyczne węże od intercoolera, zaślepiasz deklami zrobionymi np. ze starych tłoków, w jednym wkręcony wentyl od kół i pompujesz tak na 2atm.

Autor:  czarny1622 [ 19 sty 2017, 19:36 ]
Tytuł:  Re: Scania 164 480 duże spalanie, niska moc. Pomocy!!!

Zrobiłem dzisiaj tak jak kazaliście i masakra. W IC jest dziura fi 6:)
Pytanko teraz jak najlepiej wyjać IC żebym za dużo czasu nie marnował:)??

Autor:  soundtrack [ 19 sty 2017, 20:30 ]
Tytuł:  Re: Scania 164 480 duże spalanie, niska moc. Pomocy!!!

W Scanii 4 żeby wyjąć IC trzeba zdemontować ławkę, barierke z siatka co jest pod maska. Podnieść kabinę porozkręcać przewody z IC i wyjmować dołem. Na dole z lewej i prawej stronę są nakretki M8 musisz je odkręcić.

Autor:  czarny1622 [ 19 sty 2017, 21:26 ]
Tytuł:  Re: Scania 164 480 duże spalanie, niska moc. Pomocy!!!

Cytuj:
W Scanii 4 żeby wyjąć IC trzeba zdemontować ławkę, barierke z siatka co jest pod maska. Podnieść kabinę porozkręcać przewody z IC i wyjmować dołem. Na dole z lewej i prawej stronę są nakretki M8 musisz je odkręcić.
Jeśli dołem to znaczy że kanał potrzebny??

Autor:  soundtrack [ 19 sty 2017, 21:37 ]
Tytuł:  Re: Scania 164 480 duże spalanie, niska moc. Pomocy!!!

Nie, jak dźwigniesz kabinę na maxa to wyjmujesz go w stronę zderzaków. Przechodzi pod drążkiem kabiny. Jak wyjmiesz IC to będziesz miał dosjcie do umycia chlodnicy(może być uwalona, zawalona syfem zwłaszcza w dolnych partiach), to wtedy masz fajny dostęp.
Ps jak masz chlodnice klimatyzacji będziesz musiał ja jakoś podwiesić, żeby nie przeszkadzała Ci w wyjęciu. Po podniesieniu maski masz po bokach czarne blaszki na klucz 12 będziesz musiał je odkręcić.

Autor:  czarny1622 [ 19 sty 2017, 21:43 ]
Tytuł:  Re: Scania 164 480 duże spalanie, niska moc. Pomocy!!!

a chłodnica klimy nie bedzie zawadzać??

i wszystko na podniesionej kabinie??

Autor:  soundtrack [ 19 sty 2017, 21:45 ]
Tytuł:  Re: Scania 164 480 duże spalanie, niska moc. Pomocy!!!

Jak podwiesisz to nie będzie przeszkadzać. Kabine najlepiej na maxa podnieść.

Autor:  czarny1622 [ 10 lut 2017, 22:02 ]
Tytuł:  Re: Scania 164 480 duże spalanie, niska moc. Pomocy!!!

A wiec zdam relacje. Dziękuje za podpowiedzi z IC, poszło bez problemu. okazało się że była jedna dziura fi 5. IC naprawione, dolot sprawdzony ale różnicy brak. Czy turbina która nie bierze oleju i która ma całe łopatki może być uwalona??

Autor:  SlawekDxI [ 11 lut 2017, 20:52 ]
Tytuł:  Re: Scania 164 480 duże spalanie, niska moc. Pomocy!!!

Ile teraz pompuje ?

Autor:  czarny1622 [ 12 lut 2017, 0:28 ]
Tytuł:  Re: Scania 164 480 duże spalanie, niska moc. Pomocy!!!

no własnie bez zmian , pod obciążeniem tylko około 1/3 zielonej skali na wskaźniku, a dzisiaj podpiąłem sobie uniwersalny manometr ze skalą od -0,3 do 2,5 i na wolnych jest 0 a po dodaniu gazu robi się podciśnienie ok -0,2 . Co jest grane?? tzn że turbo w ogóle nie pompuje??

Autor:  zzx [ 12 lut 2017, 8:09 ]
Tytuł:  Re: Scania 164 480 duże spalanie, niska moc. Pomocy!!!

Cytuj:
no własnie bez zmian , pod obciążeniem tylko około 1/3 zielonej skali na wskaźniku, a dzisiaj podpiąłem sobie uniwersalny manometr ze skalą od -0,3 do 2,5 i na wolnych jest 0 a po dodaniu gazu robi się podciśnienie ok -0,2 . Co jest grane?? tzn że turbo w ogóle nie pompuje??
może to -0,2 jest przed turbiną :D .

Autor:  Kierownik [ 12 lut 2017, 8:58 ]
Tytuł:  Re: Scania 164 480 duże spalanie, niska moc. Pomocy!!!

Turbina na postoju praktycznie nie pompuje, tak ma byc.
Najlepiej jest załadować, i pod jakieś wzniesienie dać w palnik.
Lub na pusto, na wysokim biegu przytrzymać hamulcem kilka sekund aż bedzie czuć że silnik ciągnie pełną parą.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/