wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

tachograf analogowy automatyczny
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=45791
Strona 1 z 1

Autor:  mister93 [ 01 maja 2016, 14:21 ]
Tytuł:  tachograf analogowy automatyczny

Witam doświadczonych truckerów.

Mam pytanie odnośnie tachografu, przesiadłem się z cyfrowego na taki jak w temacie i mam problem. Nie wiem który tryb mam na nim wybrać podczas jazdy gdyż nie ma oddzielnej funkcji czasu jazdy. są tylko młotki, koperta i pazua. wczoraj jezdząc wybrałem opcje koperty, podczas jazdy się ona zmieniała na kierownice na wyswietlaczu ale na wykresówce rysowała się koperta. moje pytanie jest który tryb stosować podczas jazdy?

Autor:  MAN [ 01 maja 2016, 14:43 ]
Tytuł:  Re: tachograf analogowy automatyczny

Młotki

Autor:  Długi [ 01 maja 2016, 14:47 ]
Tytuł:  Re: tachograf analogowy automatyczny

A Ja się zapytam.

Co robiliście na "SZKOLENIU" ?
I drugie:

Dlaczego nie użyłeś opcji szukaj ?


NIe czepiajcie się, że się czepiam.

Autor:  MAN [ 01 maja 2016, 15:03 ]
Tytuł:  Re: tachograf analogowy automatyczny

Ja osobiście jeżdżę na łóżku, bo mam sklerozę i zapominam przestawić selektor na pauzę po jeździe. I jakoś to przechodzi przy kontrolach

Autor:  zzx [ 01 maja 2016, 16:54 ]
Tytuł:  Re: tachograf analogowy automatyczny

Cytuj:
Ja osobiście jeżdżę na łóżku, bo mam sklerozę i zapominam przestawić selektor na pauzę po jeździe. I jakoś to przechodzi przy kontrolach
od 50 zł za każda tarczkę za nieprawidłowe operowanie selektorem wyboru.

Autor:  MAN [ 01 maja 2016, 16:57 ]
Tytuł:  Re: tachograf analogowy automatyczny

No patrz przez 10 lat ani złotówki mandatu za to nie dostałem czy to w Polsce czy Niemczech

Autor:  cysterniak [ 01 maja 2016, 17:02 ]
Tytuł:  Re: tachograf analogowy automatyczny

zawsze młotki sie ustawia. Gdy zatrzymujesz sie na pauze wtedy przełączasz na łóżko :wink:

Autor:  Tiger_zaby [ 03 maja 2016, 11:50 ]
Tytuł:  Re: tachograf analogowy automatyczny

Cytuj:
No patrz przez 10 lat ani złotówki mandatu za to nie dostałem czy to w Polsce czy Niemczech
To jak jeździłeś tylko i odpoczywałeś?
Chyba wszystko zależy na kogo się trafi.
Kolega w tamtym roku miał kontrolę i dostał spory mandat za brak 45'ek ale za brak młotków i operowania selektorem nic.
W sumie kara wyszła za niechęć do przełączania selektora. Rano zrobił 45 w jednym miejscu (cały czas łóżko) podczas pierwszego rozładunku a drugim kursem pojechał dalej i kucał co 30 minut w 5 miejscach, ale przekroczył 4.5 h jazdy. I tak mu wyszło brak 45'ek. A gdyby miał nawyk jazdy na młotkach to w pierwszym miejscu zrobiłby 15 a później u któregoś gościa 30 i byłby stracił na drugim postoju maks 15 minut dodatkowego stania po rozładunku. A tak prawie cała wypłata do budżetu.
Dużo zależy od specyfiki pracy.



Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Autor:  MAN [ 03 maja 2016, 12:28 ]
Tytuł:  Re: tachograf analogowy automatyczny

W transporcie kontenerów to rozładunek czy załadunek kontenera to praktycznie jest pauza bo jedyne trzeba dzwi otworzyć. Nie trzeba latać z pasami i zabezpieczać towaru czy operować paleciakiem.
Mnie tam zawsze mówili że z dwojga złego lepiej mieć na łóżku bo i tak się automatycznie na jazdę tacho przestawia.
A zapomnieć przestawić na łóżko i zrobić pauze na młotkach to poważne wykroczenie.

Autor:  zzx [ 03 maja 2016, 13:38 ]
Tytuł:  Re: tachograf analogowy automatyczny

Cytuj:
Cytuj:
No patrz przez 10 lat ani złotówki mandatu za to nie dostałem czy to w Polsce czy Niemczech
To jak jeździłeś tylko i odpoczywałeś?
Chyba wszystko zależy na kogo się trafi.
Kolega w tamtym roku miał kontrolę i dostał spory mandat za brak 45'ek ale za brak młotków i operowania selektorem nic.
W sumie kara wyszła za niechęć do przełączania selektora. Rano zrobił 45 w jednym miejscu (cały czas łóżko) podczas pierwszego rozładunku a drugim kursem pojechał dalej i kucał co 30 minut w 5 miejscach, ale przekroczył 4.5 h jazdy. I tak mu wyszło brak 45'ek. A gdyby miał nawyk jazdy na młotkach to w pierwszym miejscu zrobiłby 15 a później u któregoś gościa 30 i byłby stracił na drugim postoju maks 15 minut dodatkowego stania po rozładunku. A tak prawie cała wypłata do budżetu.
Dużo zależy od specyfiki pracy.



Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
trochę nie chce mi sie wierzyc że za pauzowanie po 30 minut dostał mandat - musiał coś pomieszać albo było pauzy po 29 minut - w przepisach jest wyraźnie powiedziane na temat pauz MINIMUM 15 ,30,45 minut w zależności od tego jak ma byc pauza podobnie jest z odpoczynkami jest też to określone jako MINIMUM za to jazda jest określona jako MAKSIMUM ot taka drobna różnica.

Autor:  użytkownik usunięty [ 03 maja 2016, 14:05 ]
Tytuł:  Re: tachograf analogowy automatyczny

Miałem w tamtym roku kontrolę w Częstochowie, wyjęli mnie na Alei miłości. Ewidentnie gość szukał, ale nie miał się do czego przyczepić.
A wyjęli mnie za rzekome wyprzedzanie na zakazie. No akurat się pomylili, bo koleś, który mnie wyprzedzał pojechał dalej.
Powiedział mi tylko tyle: "no dziś panu się udało, bo z dokumentów wynika, że miał pan załadunek i rozładunek i to wszystko było na młotkach". Puściłem mu tylko kontrę, że nawet tankuję auto na młotkach.

Autor:  Tiger_zaby [ 03 maja 2016, 16:41 ]
Tytuł:  Re: tachograf analogowy automatyczny

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
No patrz przez 10 lat ani złotówki mandatu za to nie dostałem czy to w Polsce czy Niemczech
To jak jeździłeś tylko i odpoczywałeś?
Chyba wszystko zależy na kogo się trafi.
Kolega w tamtym roku miał kontrolę i dostał spory mandat za brak 45'ek ale za brak młotków i operowania selektorem nic.
W sumie kara wyszła za niechęć do przełączania selektora. Rano zrobił 45 w jednym miejscu (cały czas łóżko) podczas pierwszego rozładunku a drugim kursem pojechał dalej i kucał co 30 minut w 5 miejscach, ale przekroczył 4.5 h jazdy. I tak mu wyszło brak 45'ek. A gdyby miał nawyk jazdy na młotkach to w pierwszym miejscu zrobiłby 15 a później u któregoś gościa 30 i byłby stracił na drugim postoju maks 15 minut dodatkowego stania po rozładunku. A tak prawie cała wypłata do budżetu.
Dużo zależy od specyfiki pracy.



Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
trochę nie chce mi sie wierzyc że za pauzowanie po 30 minut dostał mandat - musiał coś pomieszać albo było pauzy po 29 minut - w przepisach jest wyraźnie powiedziane na temat pauz MINIMUM 15 ,30,45 minut w zależności od tego jak ma byc pauza podobnie jest z odpoczynkami jest też to określone jako MINIMUM za to jazda jest określona jako MAKSIMUM ot taka drobna różnica.
Oczywiscie że pomieszał. Chodziło mi o to że miał brak pauz i za to dostał mandat. A za nie przestawianie selektora i brak młotków nie został ukarany.

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/