wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Kłonicówka - zabezpieczenie ładunku
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=45467
Strona 1 z 1

Autor:  Radhezz [ 04 lut 2016, 21:25 ]
Tytuł:  Kłonicówka - zabezpieczenie ładunku

Witam.

Ostatni trafiła mi się dorywcza robota na zestawie jak w linku (KLIK), czyli bus z przyczepą kłonicową do przewozu 12-metrowych rur z plastiku.

Póki co ładunek spinam tak jak to wymyślili magazynierzy w firmie, czyli zwykłymi pasami transportowymi, jeden pas na środku spina rury, a z przodu i z tyłu spina rury do jednego ramienia kłonicy, gdzie pas przechodzi również pod jej dolnym ramieniem.

Problem z takim mocowaniem jest taki, że chyba przy takim wykonaniu całość nie do końca pracuje tak jak powinna i przy skrętach pasy się luzują - im ciaśniejsze i więcej skrętów tym generalnie gorzej. A że rury generalnie są śliskie, to problem się robi podwójny. Czy ktoś ma zatem jakieś pomysły/rady jak to zamocować poprawnie? :roll:

PS. Może umiejscowienie "siodła" na pace busa ma też znaczenie?

Autor:  zzx [ 04 lut 2016, 21:38 ]
Tytuł:  Re: Kłonicówka - zabezpieczenie ładunku

spróbuj spiąć tak;
1. jeden pas na śrdku ładunku
2. po jednym pasie poprzez opasanie do każdej z kłonic
3. w miejscach gdzie ładunek opiera się na obrotnicy i przyczepce dodaj podkładki antypoślizgowe zamocowane na stałe do obrotnicy i przyczepy.

Autor:  Cyryl [ 05 lut 2016, 7:18 ]
Tytuł:  Re: Kłonicówka - zabezpieczenie ładunku

zobacz tu: http://ec.europa.eu/transport/road_safe ... nes_pl.pdf

strona 65

ale możesz poczytać więcej

Autor:  Radhezz [ 06 lut 2016, 16:38 ]
Tytuł:  Re: Kłonicówka - zabezpieczenie ładunku

Dzięki za podpowiedzi, udało się dojechać bez przygód :)

Ładunek najpierw spięty razem do siebie na środku, a potem do kłonicy z przeplotem pod ramieniem, żeby ściągnąć jednocześnie do dołu i boku (chociaż nie jestem na 100% pewny czy to dobry pomysł, biorąc pod uwagę że kłonica się obraca).
Obrazek Obrazek

Całość:
Obrazek

Autor:  użytkownik usunięty [ 07 lut 2016, 13:02 ]
Tytuł:  Re: Kłonicówka - zabezpieczenie ładunku

No i w sumie bardzo dobrze. Zgodnie z zasadą, że wpierw usztywnia się cały ładunek a następnie mocuje do punktów kotwicznych.
Ja jak wożę tego typu rury na naczepie to daje 2,3 pasy spinające ładunek a później 3,4 pasy mocujące do podłogi.
Nigdy mi się nie przesunęły, wyszły "gdzieś bokiem".

Autor:  dies_nefastus [ 07 lut 2016, 15:29 ]
Tytuł:  Re: Kłonicówka - zabezpieczenie ładunku

Cytuj:
No i w sumie bardzo dobrze. Zgodnie z zasadą, że wpierw usztywnia się cały ładunek a następnie mocuje do punktów kotwicznych.
Ja jak wożę tego typu rury na naczepie to daje 2,3 pasy spinające ładunek a później 3,4 pasy mocujące do podłogi.
Nigdy mi się nie przesunęły, wyszły "gdzieś bokiem".
Dodam, że przy tak spiętym ładunku (stalowe rury spietrowane na ponad 1.5m) kolega miał wypadek i położył zestaw na boku. Rury były dalej przymocowane do podłogi.

Autor:  dies_nefastus [ 07 lut 2016, 17:12 ]
Tytuł:  Re: Kłonicówka - zabezpieczenie ładunku

Cytuj:
Karol, zgadza się, że można w prawie każdych warunkach położyć auto. Ja w ubiegłym roku wiozłem 15 rur dla KGHM. 3 warstwy po 5 sztuk. Spięte razem, i do "podłogi". Wysoko na circa 2 m od poziomu podłogi. Dowiozłem, rozładowali i nic się nie stało. Inna kwestia, że pasów bylo chyba 15.
Chyba albo źle napisałem, albo źle przeczytałeś :)
Kolega miał wypadek bo mu kobieta osobówka uderzyła w przednie koło i go położyło.
A że miał tak spięte rury to niczego nie trzeba było zbierać na drodze bo sobie dalej "wisiały" w naczepie przypięte do podłogi tak były zabezpieczone.

Autor:  użytkownik usunięty [ 07 lut 2016, 17:15 ]
Tytuł:  Re: Kłonicówka - zabezpieczenie ładunku

Tak, masz rację. Ja po łebkach przeczytałem :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/