Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 gru 2015, 11:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2015, 11:47
Posty: 2
Samochód: Scania 124l 420

Witam


Panowie posiadam scanie 124 420 z silnikiem PDE i mam problem z cisnienie oleju, na rozgrzanym silniku mam 1,9-2,1 bara przy 1500 rpm mam od 5-5,5 bara... nie jest to za male cisnienie oleju??

Wczoraj jak bylem w czechach jechalem jakis czas grubo pod gore gdzie dostawala w tylek przystanalem na chwile to na wolnych miala 1,5 bara a przy 1500 rpm miala 4-4,4 cisnienia.. szykuje sie wymiana panewek??

czy moze narazie pomyslec o wymianie pompy oleju..

Pozdrawiam


Post Wysłano: 10 gru 2015, 18:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Panewki

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 10 gru 2015, 22:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2015, 11:47
Posty: 2
Samochód: Scania 124l 420

To remont musi byc zrobiony natychmiastowo??


Post Wysłano: 11 gru 2015, 8:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 maja 2011, 12:13
Posty: 398
GG: 8230849
Samochód: R420 X3 + 114L + 124L
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Ja mam cztery czwórki i np w jednej - 400 na pompie od kiedy ja kupiłem ( jakieś cztery lata temu ) ciśnienie na ciepłym silniku pokazuje w okolicach 1 atmosfery. Auto nie bierze grama oleju od wymiany do wymiany . Auto jest żywe i nic się z nim nie dzieję. W 420 pde pokazuje na cieplym 1,5 , 380 pde podobnie a vka 2,5 także jesli nic się nie tłucze w silniku , kontrolka od niskiego ciśnienia nie zapala to bym to delikatnie mówiąc olał ... Pozdro

_________________
https://t.me/pump_upp


Post Wysłano: 12 gru 2015, 0:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Cytuj:
Witam


Panowie posiadam scanie 124 420 z silnikiem PDE i mam problem z cisnienie oleju, na rozgrzanym silniku mam 1,9-2,1 bara przy 1500 rpm mam od 5-5,5 bara... nie jest to za male cisnienie oleju??

Wczoraj jak bylem w czechach jechalem jakis czas grubo pod gore gdzie dostawala w tylek przystanalem na chwile to na wolnych miala 1,5 bara a przy 1500 rpm miala 4-4,4 cisnienia.. szykuje sie wymiana panewek??

czy moze narazie pomyslec o wymianie pompy oleju..

Pozdrawiam
Zrób remont silnika i wtedy podskoczy ci ciśnienie o 0.2 bara . Nie szukaj problemów tam gdzie ich nie ma . To brzytwa motor :!:


Post Wysłano: 12 gru 2015, 11:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Cytuj:
Ja mam cztery czwórki i np w jednej - 400 na pompie od kiedy ja kupiłem ( jakieś cztery lata temu ) ciśnienie na ciepłym silniku pokazuje w okolicach 1 atmosfery. Auto nie bierze grama oleju od wymiany do wymiany . Auto jest żywe i nic się z nim nie dzieję. W 420 pde pokazuje na cieplym 1,5 , 380 pde podobnie a vka 2,5 także jesli nic się nie tłucze w silniku , kontrolka od niskiego ciśnienia nie zapala to bym to delikatnie mówiąc olał ... Pozdro

Rozgrzana V8 na ciepłym silniku od 1.5-2.0, zależy w jakim stanie silnik. 2,5 na wolnych to nawet rozgrzana rzędówka nie ma. Ogólnie V'ki maja niższe ciśnienie oleju niż rzędówka.


Post Wysłano: 12 gru 2015, 23:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 maja 2011, 12:13
Posty: 398
GG: 8230849
Samochód: R420 X3 + 114L + 124L
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Masz może jakąś wiedzę praktyczną poza tym co gdzieś przeczytasz w internecie ?

_________________
https://t.me/pump_upp


Post Wysłano: 15 gru 2015, 10:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7206
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ja powiem tak, wymień olej w silniku to na jakiś czas wzrośnie ciśnienie oleju w silniku na nowym oleju

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 15 gru 2015, 19:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Cytuj:
Masz może jakąś wiedzę praktyczną poza tym co gdzieś przeczytasz w internecie ?
Morze i jestem młody, ale ze Scaniami mam dużo do czynienia. Posiadam (tak moja własna prywatna) 124 420. Ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku to jest w granicach 1.8 - 2.0 silnik z przebiegiem 1.1mln km. Od dwóch tygodni jeżdżę R500 z 2006 roku i ta na rozgrzanym pokazuje około 1.4 przebieg prawie milion kilometrów. Znajoma firma posiada w swoim taborze tylko Scanie R V8 od 500 do 620KM (transport drewna), ciśnienie w takich V'kach też jest różne ale na rozgrzanym silniku nigdy nie przekracza 2.0. A jeśli Tobie pokazuje 2.5 na rozgrzanym silniku to jest to nie możliwe. Więc albo masz walnięty czujnik (w 144 to się często zdarzało) albo masz jakiś fenomenalny silnik. I nie wymądrzam się, ale każdy mechanik czy serwis powie, że V'ka w Scanii ma niższe ciśnienie niż rzędówka.
A co do Twoich wartości ciśnienia oleju to masz to bardzo słabe.


Post Wysłano: 22 gru 2015, 22:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

O ile dobrze pamiętam to jeżeli na rozgrzanym przy 1500obr/min masz ciś. oleju poniżej 3,8- 4bar to panewki do roboty.
Ważne sprawdzić wcześniej czy czasem nie traci oleju, notuj czy robisz dolewki i ile dolewasz. Może górą tracić, i kiedy była regulacja zaworów robiona.
Jeśli kontrolka ciś. oleju świeci się dłużej przy odpalaniu zimnego to może być coś z smokiem lub pompą olejową.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: