wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Za dużo świateł...
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=44408
Strona 2 z 2

Autor:  DRIVER1965 [ 20 kwie 2015, 21:59 ]
Tytuł:  Re: Za dużo świateł...

No to ktoś tam już swoje pazury wkładał.

Autor:  Cyryl [ 20 kwie 2015, 22:04 ]
Tytuł:  Re: Za dużo świateł...

Cytuj:
Panowie, straszne zamieszanie, przy włączonych światłach drogowych świecą 3 rzędy świateł, w blendzie, lampy główne i w zderzaku, światła w blendzie mogę wyłączyć osobnym klawiszem.
pewnie że zamieszanie, bo przede wszystkim światła drogowe mają spełnić określone warunki świetlne i inne. natomiast druga sprawa które światła czym są włączane, bo może być tak, że klawiszem od świateł drogowych może włączać jednocześnie inne.
więc ciekaw jestem jakimi światłami są te na samym dole.

natomiast faktem jest, że prawo dopuszcza dwie pary świateł drogowych odkrytych i jedną dodatkową parę pod warunkiem że te punkty świetlne są chowane.

więc tak jak wcześniej pisałem, jeżeli żadna z par tych świateł pokazanych na zdjęciu nie jest chowana, to masz o jedną parę za dużo.

Autor:  użytkownik usunięty [ 20 kwie 2015, 22:05 ]
Tytuł:  Re: Za dużo świateł...

Cytuj:
(...)u mnie w renacie też jest przełącznik do świateł drogowych które są w zderzaku i mogę zamiennie używać świateł w normalnej lampie lub tych w dolnej części zderzaka (...)
No i widzisz, pojawia się problem. Mianowicie DAF ma fabrycznie podłączone światła drogowe w zderzaku i w lampie głównej przez co świeci łącznie 6 punktów: 2 x mijania + 2x drogowe w lampie głównej + 2 w zderzaku. Jakoś nigdy nie miałem z tym problemów podczas kontroli, czy też badania technicznego. Zaś w wersji SSC DAFa jest przełącznik, którym dokonujesz wyboru: światła drogowe w zderzaku/światła drogowe w górnej części kabiny (w globie), tam są zaś 2 reflektory na stronę, czyli w ekstremalnym przypadku świeci się 8 punktów świetlnych: 2x mijania, 2x drogowe w lampach głównych i 4x drogowe w globie. I czy w takim przypadku policjant też ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny? Większość z nas wie, że DAF tak fabrycznie robi i jakoś nikt nie ma do tego zastrzeżeń.
Moim zdaniem policjant nie miał podstaw się przyczepić i tyle.

Autor:  safin [ 20 kwie 2015, 22:12 ]
Tytuł:  Re: Za dużo świateł...

Żadnych przeróbek u mnie napewno nie było. Ale wracając do tematu, jeśli wyłączę światła w blendzie i nie będą używane może tak zostać? Czy znowu mi się doczepi że 'są i nie świecą'

Autor:  użytkownik usunięty [ 20 kwie 2015, 22:19 ]
Tytuł:  Re: Za dużo świateł...

Cytuj:
(...)wyłączę światła w blendzie i nie będą używane może tak zostać? Czy znowu mi się doczepi że 'są i nie świecą'
Skoro są to mają świecić/muszą być sprawne.

Autor:  Cyryl [ 20 kwie 2015, 22:24 ]
Tytuł:  Re: Za dużo świateł...

w rozporządzeniu jest: "wyposażone".
czyli aby ich "nie było" musisz kupić pokrowce i nałożyć na reflektory.

tak kiedyś już przerabiałem, gdy auto było wyposażone w dodatkowe światła drogowe.

Jester - oczywiście, że może zabrać, ale nie zawsze to robią.
jednak aby pojazd był dopuszczony do handlu w Polsce musi mieć homologację stwierdzającą jego budowę i wyposażenie zgodne z polskimi wymaganiami.
w wielu wypadkach pojazdy mają światła odbiegające od naszych wymagań, ale są dopuszczone do handlu posiadają zatwierdzoną homologację.

inny przykład:
światła odblaskowe dla przyczepy i naczepy są w trójkątnym kształcie, najczęściej są w tylnej lampie zespolonej. przepis polski mówi: "wewnątrz trójkąta nie może być umieszczone żadne światło", jednak po polskich drogach jeżdżą naczepy posiadające światła pozycyjne w trójkącie. naczepy te są kupione w Polsce i na pewno mają homologację.

Autor:  safin [ 20 kwie 2015, 22:25 ]
Tytuł:  Re: Za dużo świateł...

Czyli wychodzi na to że aby nie naciągać się z miśkami trzeba poprawić fabrykę i wydłubać lampy z blendy.

A czy gdybym złączył lampy w zderzaku (podwójne na samym dole) żeby świeciły jako przeciwmgłowe przejdzie ów sytuacja?

Autor:  użytkownik usunięty [ 20 kwie 2015, 22:36 ]
Tytuł:  Re: Za dużo świateł...

Cytuj:
(...)Jester - oczywiście, że może zabrać, ale nie zawsze to robią.
jednak aby pojazd był dopuszczony do handlu w Polsce musi mieć homologację stwierdzającą jego budowę i wyposażenie zgodne z polskimi wymaganiami.
w wielu wypadkach pojazdy mają światła odbiegające od naszych wymagań, ale są dopuszczone do handlu posiadają zatwierdzoną homologację.

inny przykład:
światła odblaskowe dla przyczepy i naczepy są w trójkątnym kształcie, najczęściej są w tylnej lampie zespolonej. przepis polski mówi: "wewnątrz trójkąta nie może być umieszczone żadne światło", jednak po polskich drogach jeżdżą naczepy posiadające światła pozycyjne w trójkącie. naczepy te są kupione w Polsce i na pewno mają homologację.
No to albo przepisy stoją w opozycji do siebie, albo już kompletnie zgłupiałem. Skoro taki DAF SSC z reflektorami w dachu jest dopuszczony do ruchu w Polsce (czyt. posiada homologację) to dlaczego Scania, o której mówi kolega Safin, mająca homologację (dopuszczenie do ruchu) wg pseudo-policjanta ma zatrzymany dowód rejestracyjny?
Dlaczego nie został mi zatrzymany dowód rejestracyjny od naczepy, która w lampie zespolonej posiadała trójkąt odblaskowy, wewnątrz którego były diody LED? Mało, że świateł pozycyjnych to jeszcze świateł "stop-u" i tak inspektor jak i diagnosta nie widzieli w tym żadnego uchybienia.
W dalszym ciągu będę twierdził, że mamy tu z przykładem kompletnego niedouczenia i ignorancji ze strony kontrolującego. A może najzwyczajniej w świecie trzeba spojrzeć na całą sytuację z "innej mańki" - policjant czekał na prezent w dowodzie rejestracyjnym. Skoro nie było prezentu to zatrzymał "oprawkę" takowego.

Autor:  Cyryl [ 21 kwie 2015, 4:50 ]
Tytuł:  Re: Za dużo świateł...

po prostu ktoś wprowadzający pojazd na nasz rynek coś/kogoś podsponsorował i to wszystko.

kiedyś pracowałem w firmie, która handlowała różnymi rzeczami, głupie szczoteczki do zębów muszą mieć papier i aby go zdobyć jechałem do innego miasta na drugim końcu Polski, do jakiejś sławy w tej dziedzinie po pozytywną opinię oczywiście z małym prezentem.

Autor:  zzx [ 21 kwie 2015, 6:07 ]
Tytuł:  Re: Za dużo świateł...

Cytuj:
Cytuj:
(...)u mnie w renacie też jest przełącznik do świateł drogowych które są w zderzaku i mogę zamiennie używać świateł w normalnej lampie lub tych w dolnej części zderzaka (...)
No i widzisz, pojawia się problem. Mianowicie DAF ma fabrycznie podłączone światła drogowe w zderzaku i w lampie głównej przez co świeci łącznie 6 punktów: 2 x mijania + 2x drogowe w lampie głównej + 2 w zderzaku. Jakoś nigdy nie miałem z tym problemów podczas kontroli, czy też badania technicznego. Zaś w wersji SSC DAFa jest przełącznik, którym dokonujesz wyboru: światła drogowe w zderzaku/światła drogowe w górnej części kabiny (w globie), tam są zaś 2 reflektory na stronę, czyli w ekstremalnym przypadku świeci się 8 punktów świetlnych: 2x mijania, 2x drogowe w lampach głównych i 4x drogowe w globie. I czy w takim przypadku policjant też ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny? Większość z nas wie, że DAF tak fabrycznie robi i jakoś nikt nie ma do tego zastrzeżeń.
Moim zdaniem policjant nie miał podstaw się przyczepić i tyle.
z całym szacunkiem, ale przeczytaj dokładnie przytoczony przeze mnie przepis, a najlepiej jak znajdziesz całość rozporządzenia wraz z załącznikiem.
masz wszystko dobrze - lampa świateł mijania i drogowa jest jednym punktem świetlnym + światło w zderzaku i masz razem 4 punkty świetlne -lampy).
tak jak pisałem wcześniej u mnie w starej renacie jest osobny włącznik, którym zamiennie mogę uruchamiać światło drogowe w lampie zespolonej lub w zderzaku. w chwili gdy włącznik jest nie uruchomiony świeci się w lampie zespolonej zarówno światło mijania jak i drogowe.

do safin:
nie wydłubuj lamp szkoda niszczyć poszukaj tylko dla nich osłon (już chyba ktoś takie rozwiązanie podpowiadał), a lamp w zderzaku nie mostkuj z przeciwmgłowymi bo nic w mgle nie będziesz widział.

Autor:  zola1217 [ 21 kwie 2015, 9:22 ]
Tytuł:  Re: Za dużo świateł...

Co do Dafa halogeny na dachu nie są homologowane jako drogowe a jako robocze/pomocnicze. Odsyłam do programu Na osi w jednym z końcowych odcinków z ubiegłego roku jest to dokładnie wytłumaczone. Co do przepisów 6 punktów świetlnych jest on nie zgodny z jakimiś przepisami uni. Wystarczy zmienić nazewnictwo przy kontroli okazać dodatkowy włącznik i jesteś czysty. Polecam wyżej wymieniony program gdzie polski przewoźnik właśnie o to się sądził i była to pierwsza wygrana sprawa w takim zakresie. Jeżeli go odszukam to wstawię.

Autor:  Fuller [ 21 kwie 2015, 19:03 ]
Tytuł:  Re: Za dużo świateł...

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
1.popatrz dokładnie na zdjęcie, które światła świeciły się podczas kontroli są zaznaczone na czerwono (chyba że jesteś daltonistą co się zdarza).
2.nie na mawiaj kierowcy by z siebie robił idiotę wystarczy, że ty swoim wpisem zrobiłeś z siebie.
3.a poza tym przeczytaj regulamin bo pewnie zapomniałeś z chęci reklamy.
Sam przeczytaj jeszcze raz wypowiedzi, napisał że zdjęcie poglądowe, a dwa napisał o wyłączniku sterującym czy świecą górne czy dolne dalekosiężne. Więc trochę wyluzuj.
przeczytałem i...cytuję:
Cytuj:
Na zdjęciu podglądowym czerwonymi kropkami zaznaczyłem światła które świecą przy 'długich'

Obrazek (zdjęcie przykładowe)
to że może wyłączyć wcale nie znaczy że te światłą są wyłączone na stałe - a tak powinno być.
mogą być max 4 punkty świetlne na raz nie więcej.
poszukam jeszcze przepisu to zacytuję.

przepis dosłownie brzmi:

§ 1. 1. Zespół dwóch niezależnych lub zgrupowanych świateł, takich samych lub różnych, lecz o jednakowym przeznaczeniu
i jednakowej barwy, uważa się za jedno światło, jeżeli rzut ich powierzchni świetlnych na płaszczyznę poprzeczną
zajmuje co najmniej 60% powierzchni najmniejszego prostokąta opisanego na rzutach tych powierzchni świetlnych oraz
pod warunkiem, że światła te zostały homologowane jako światło typu D (zgodnie z oznaczeniem homologacyjnym); nie
stosuje się do świateł drogowych, świateł mijania i świateł przeciwmgłowych przednich.

ilość
Drogowe 2 lub 4,ponadto jeśli pojazd jest wyposażony w 4 światła chowane,dopuszcza się 2 dodatkowe światła drogowe do ostrzegawczej sygnalizacji świetlnej
umiejscowienie na długości
barwa biała z przodu w taki sposób, aby wysyłane światło nie olśniewało kierującego bezpośrednio lub
przez odbicie od elementów pojazdu
sygnał włączenia
obowiązkowy -świetlny niemigający barwy niebieskiej
połączenie elektryczne
1) powinny być włączane wszystkie równocześnie lub parami,
2) przełączenie świateł mijania na światła drogowe musi powodować włączenie co najmniej jednej pary
świateł drogowych,
3) przełączenie świateł drogowych na światła mijania musi powodować równocześnie wyłączenie wszystkich świateł drogowych,
4) włączenie świateł drogowych nie jest możliwe, jeśli nie są włączone światła pozycyjne, z wyjątkiem
krótkotrwałego włączania jako ostrzegawczego sygnału świetlnego
własności świetlne
1) powinny dostatecznie oświetlać drogę co najmniej na 100 m przed pojazdem przy dobrej przejrzystości powietrza,
2) suma światłości wszystkich świateł drogowych nie może być mniejsza niż30 000 cd3) (dla
motocykli -12 500 cd) i nie może przekraczać 225 000 cd (dla motocykli -120 000 cd)
w razie wyposażenia pojazdu w cztery światła drogowe, gdy jedna z par świateł przeznaczona jest
wyłącznie do świateł drogowych, dopuszcza się, aby zmieniała ona swe ustawienie w zależności od kąta obrotu kierownicy, przy czym obrót świateł powinien następować wokół osi pionowej,
stosuje się to również do światła drogowego motocykla i ciągnika.

napisz więc co jest nie tak?

jest więcej niż 6 punktów świetlnych? nie
jest więcej niż 4 światła drogowe (tzw.długie) nie
w każdej scani tak jest.czy 4 ce czy najnowszych.(innych markach zresztą też)
masz opcje.;
dole długie , lub dolne +górne =czyli 2+2=4

dodatkowe 2 na dole to nie drogowe więc nie licz ich

nie mam obecnie dostępu bo miałem pismo z niemiec bo byłą sprawa o światła dodatkowe,podstawy prawne itp. chodziło o dodatkowe 4 na dachu,(czyli o 2 za dużo) teraz wszystkie auta które dawniej miały a większość miały +4 halo na rurce ma po 2 zakryte/zaklejone) bo ich nie interesuje czy je możesz włączyć/wyłączyć czy działają itd.
jak masz więcej niż można to masz mieć zakryte

i volvo daf czy scania włączysz "długie" palą się długie +dolne i jest opcja włączenia dodatkowo na dachu

Autor:  5eba [ 16 maja 2016, 22:27 ]
Tytuł:  Re: Za dużo świateł...

A co jeśli na dachu mam dodatkowe 4 reflektory, ale mają żarówek halogenowych a jedynie wyposażone są w pozycyjne??

Autor:  Borek [ 16 maja 2016, 23:32 ]
Tytuł:  Re: Za dużo świateł...

Muszą być sprawne. Inaczej poleci dowód za stan techniczny.

Wysłane z mojego D6603

Autor:  ociu [ 17 maja 2016, 9:37 ]
Tytuł:  Re: Za dużo świateł...

Trzeba wozić zaślepki, strugasz wariata i zakładasz maskownice i jest git, albo izolacja i przekreślasz lampy i tyle :wink:

Autor:  jabson [ 17 maja 2016, 9:54 ]
Tytuł:  Re: Za dużo świateł...

Cytuj:
Trzeba wozić zaślepki, strugasz wariata i zakładasz maskownice i jest git, albo izolacja i przekreślasz lampy i tyle :wink:
Abo stare skarpety [FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND WINKING EYE]

Autor:  mateuszsl [ 17 maja 2016, 11:32 ]
Tytuł:  Re: Za dużo świateł...

Od wielu, wielu lat, jest przepis że maksymalnie ma być 6 świateł drogowych - czyli 2 w lampach, 2 w halogenach dolnych i opcjonalnie 2 na dachu. I jak masz tyle albo mniej, nie ma prawa policjant zabrać Ci dowodu (no chyba, że któryś nie świeci, odbłyśnik jest skorodowany, szkło jest stłuczone itp.) - to jest informacja "z pierwszej ręki", więc dość pewna. Kiedyś (jakieś 8-10 lat temu) jeszcze zwracali uwagę na parzystość lamp (bardzo często leciały dowody ciężarówek, które były ściągnięte z np. Anglii czy Holandii, bo miały nieraz 5 czy 7 dalekosiężnych na dachu), teraz chyba to trochę złagodzili (Słynne "Trihalogenum" ma jeszcze dowód).
Po co skakać jak małpa i ciąć kable czy zakładać pokrowce podczas kontroli, jak można to przerobić na przełącznik.
Od nas z firmy chłopaki mają porobione "rurki" (czyli halogeny na niej i postojowe (obrysowe) od halogenów) na przełącznik (to samo tyczy się podświetlenie "globa", ale to jest standart w Volvo) - jak zapala drogowe, palą się tylko te w lampach głównych oraz te w halogenach. "Rura" jest na przełącznik i podczas kontroli, ZAWSZE przechodzi.
Sam przy TGA mam 2 dalekosiężne na dachu - gdy zapalam "długie", mam 6 punktów drogowych. Samochód jest w Polsce od 2007 roku (tak już przyszedł z Austrii) i nigdy nie było z tego powodu problemów podczas kontroli.

Autor:  5eba [ 17 maja 2016, 22:17 ]
Tytuł:  Re: Za dużo świateł...

Cytuj:
Muszą być sprawne. Inaczej poleci dowód za stan techniczny.

Wysłane z mojego D6603
Ale mam sprawne - świecą postoje.

Autor:  Borek [ 19 maja 2016, 0:13 ]
Tytuł:  Re: Za dużo świateł...

Cytuj:
Cytuj:
Muszą być sprawne. Inaczej poleci dowód za stan techniczny.

Wysłane z mojego D6603
Ale mam sprawne - świecą postoje.
Ale postoje nie są główna funkcja tej lampy. Weź Fh z pierwszej generacji gdzie w halogenie koło kierunku miałeś postoje. Były dodatkowo. Jakbyś nie miał sprawnego halogenu to poleciałby dowód za stan techniczny. To jest takie tłumaczenie jakbyś miał zielsko w samochodzie i powiedział że nie palisz. Ciekawe czy by puścili Ciebie bez większych konsekwencji. Skoro masz miejsce na żarówkę to musi ona tam być.

Wysłane z mojego D6603

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/