wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Pickup GMC K2500 jako ciągnik przyczepy gooseneck.
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=44354
Strona 1 z 1

Autor:  n_carraway [ 06 kwie 2015, 17:01 ]
Tytuł:  Pickup GMC K2500 jako ciągnik przyczepy gooseneck.

Witam wszystkich użytkowników. Zarejestrowałem się na forum, gdyż wydaje się to jedną z lepszych możliwości uzyskania odpowiedzi na nurtujące mnie przez święta pytania. Otrzymałem ofertę na zakup ciekawej przyczepy w zestawie ze starym pickupem GMC K2500. Całość robi całkiem duże wrażanie (lecz na pewno mniejsze niż w latach swojej świetności). Mój problem jest następujący: przyczepa jest typu gooseneck, zaczep na "odwrócone siodło", tzn. kingpin (sworzeń) jest zamocowany na pace GMC a siodło na szyi przyczepy. W dowodzie samochodu jest wbity jedynie standardowy hak, nie ma żadnej wzmianki o siodle/sworzniu. GMC ma DMC 4300 kg, zarejestrowany jako ciężarowy. Dopuszczalne O.1 (przyczepa z hamulcem) dla niego to 3000 kg a w dowodzie przyczepy mam G 3170 a F.1 4500 kg! Czy to oznacza, że ten pickup w ogóle nie powinien ciągnąć tej przyczepy?

Jeśli tak to co zrobić by zalegalizować trzpień na pace i zwiększyć uciąg trucka? To jest 6.2 diesel, z tyłu bliźniaki. 3t wydaje się małym uciągiem jak na taki sprzęt. Ktoś tym jeździł za zachodnią granicą przez 10 lat, właściciel sprowadził zestaw w 2010 i przez 3 lata jeździł z takimi dokumentami po Polsce. Ja nic nie pozostawiam przypadkowi i muszę mieć w pełni legalny zestaw.

Zdjęcia tego ustrojstwa: Zdjęcia

Autor:  JĘDREK [ 07 kwie 2015, 7:46 ]
Tytuł:  Re: Pickup GMC K2500 jako ciągnik przyczepy gooseneck.

Jeśli to jest, ruchomy bar lub coś podobnego to możesz sprobować zmienić mase przyczepy, dodatkowe badanie techniczne, ładowność też można zmniejszyć. co do zmian w aucie możesz poszukać danych jaką przyczepę może to ciągać, być może celowo ktoś zmniejszył dmc przyczepy żeby np zmieścić s5e w 7,5t, znadz jakiegoś kumatego diagnostę pewnie bedzie miał większą wiedzę na ten temat i ma dostęp do bazy danych, jeśli ktoś ma takiego chewroleta z hakiem w polsce to znajdzie masy.

Autor:  caro86wlkp [ 07 kwie 2015, 21:04 ]
Tytuł:  Re: Pickup GMC K2500 jako ciągnik przyczepy gooseneck.

ze zmianą masy w dowodzie możesz mieć bardzo ciężko. w ustawie jest że jak masz terenówkę z blokadą mostu to możesz ciągnąć 150% twojego dmc. ale poszukaj dokładnie tego przepisu bo może on inaczej brzmieć

Autor:  n_carraway [ 15 kwie 2015, 20:37 ]
Tytuł:  Re: Pickup GMC K2500 jako ciągnik przyczepy gooseneck.

Masa przyczepy jest raczej nie do zmiany. Jest przepis mówiący, że samochód ciężarowy o DMC>3,5 t może ciągnąć przyczepę o 40% cięższą od siebie. Jak uzyskać taki zapis w dowodzie rejestracyjnym? Mam tłumaczenie książki pojazdu z DE na PL i w niemieckim dowodzie w O1 było wbite 3000 kg, więc tyle wbito u nas. Tylko samochód nie ciągnie przyczepy na haku tylko na siodle i wg. mnie tu powinna aplikować zasada o masie przyczepy 140% masy ciągnika. Nie mam w DR wbitej pozycji F3, czyli masy zestawu.

Byłem w ITD i panowie powiedzieli, że do sprzęgu (siodło i trzpień) w sumie by się nie przyczepili bo mam TZ i papierową kopię homologacji. Ale w DR samochodu jest dopuszczalna masa przyczepy 3000 kg a w DR przyczepy DMC 4500 i to rodzi konflikt- wg. nich nawet jeśli przyczepa jest ciągnięta na siodle a nie na haku.

Ten samochód na bliźniakach z 6,5 l dieslem bez problemu poradzi sobie z tą przyczepą (ma hamulce elektryczne, sterowanie siłą hamowania przez skrzyneczkę obok kierownicy), tylko jak uzyskać większą masę przyczepy??? Co macie wbite i na jakiej podstawie w dowody samochodów ciężarowych? Czy ma ktoś w ciągniku siodłowym normalny hak? Jeśli tak to jaka wartość jest w O1?

EDIT:
Wpadłem na jeszcze jeden pomysł- a gdyby usunąć hak z pickupa? Czy wtedy mogę wymienić dowód na taki z czystą pozycją O1 i O2 i podpierać się w razie kontroli przepisem o możliwości ciągnięcia przyczepy o masie do 140% masy holownika?

Autor:  r6cup [ 20 sty 2019, 19:41 ]
Tytuł:  Re: Pickup GMC K2500 jako ciągnik przyczepy gooseneck.

Cytuj:


Byłem w ITD i panowie powiedzieli, że do sprzęgu (siodło i trzpień) w sumie by się nie przyczepili bo mam TZ i papierową kopię homologacji. Ale w DR samochodu jest dopuszczalna masa przyczepy 3000 kg a w DR przyczepy DMC 4500 i to rodzi konflikt- wg. nich nawet jeśli przyczepa jest ciągnięta na siodle a nie na haku.

I jak udało się załatwić sprawę ? Mam podobny problem. Jakiej firmy był siodło i trzpień, większość producentów odpisuje mi, że nie mają europejskiej homologacji... TZ i papierowa homologacja była z USA czy europejska ?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/