wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Aluminiowe felgi pod ciągnik z cysterną- jaka redukcja wagi?
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=43880
Strona 1 z 1

Autor:  Kłopot8888 [ 10 sty 2015, 18:38 ]
Tytuł:  Aluminiowe felgi pod ciągnik z cysterną- jaka redukcja wagi?

Witam
Mam pytanie jaką redukcję wagi osiągnę jeżeli do Man tgx XL 480 zainstaluję felgi aluminiowe w miejsce oryginalnych stalowych?

Z góry dziękuję za pomoc

PozdrawiamKuba

Autor:  st01 [ 10 sty 2015, 19:03 ]
Tytuł:  Re: Aluminiowe felgi pod ciągnik z cysterną- jaka redukcja w

Ok 20 kg. na kole mniej.

Autor:  Kłopot8888 [ 10 sty 2015, 19:09 ]
Tytuł:  Re: Aluminiowe felgi pod ciągnik z cysterną- jaka redukcja w

Czyli szału nie ma, w zasadzie tylko dla wizualnego efektu ma to sens.

Autor:  eldorado [ 10 sty 2015, 19:59 ]
Tytuł:  Re: Aluminiowe felgi pod ciągnik z cysterną- jaka redukcja w

Cytuj:
Czyli szału nie ma, w zasadzie tylko dla wizualnego efektu ma to sens.
a ekonomiczny - spalanie

Autor:  Kierownik [ 10 sty 2015, 20:44 ]
Tytuł:  Re: Aluminiowe felgi pod ciągnik z cysterną- jaka redukcja w

A co ma 100 kilo do spalania? Jeśli by miało, to Bajzel o same lampki miał by przepał :D .

Chyba, że chodzi Ci o siłę potrzebną do wprawienia koła w ruch wirowy, ale to też będą jakieś promile/100km.

Autor:  ociu [ 10 sty 2015, 20:47 ]
Tytuł:  Re: Aluminiowe felgi pod ciągnik z cysterną- jaka redukcja w

Komplet, naczepa i kuń to jest pi razy drzwi 300kg mniej :wink:
Udowodnione naukowo, bo paru znajomych pozmieniało (urok wywrotek i maxymalnego ładunku)

Ze spalania nie uciekniesz, może pare kropelek na 100 km :mrgreen:

Autor:  jakuba [ 10 sty 2015, 23:25 ]
Tytuł:  Re: Aluminiowe felgi pod ciągnik z cysterną- jaka redukcja w

W zeszłym tygodniu sprzedałem swoje alusy na złom sztuka ważyła 25kg. Z praktyki powiem Ci ze jeżdziłem na nich dwa lata. Fakt trochę lżejsze niż stalowe. To plus. A teraz minusy szerszy rozstaw kół o jakieś 5cm, tragedia w koleinach, nakrętki z tuleją na przód 25 zł szt na tył 45zł szt. przy każdej wymianie opon problem z odkręceniem zawsze dwie lub trzy nakrętki szły na złom. Dodam że były smarowane piasty i tuleje od śrub smarem miedziowanym a problem i tak był. Alu poszły na złom jeżdże na stalówkach. POzdr

Autor:  Bajzel [ 11 sty 2015, 1:31 ]
Tytuł:  Re: Aluminiowe felgi pod ciągnik z cysterną- jaka redukcja w

Cytuj:
A co ma 100 kilo do spalania? Jeśli by miało, to Bajzel o same lampki miał by przepał :D .
No, a my szukamy przyczyn czemu MAN tak dużo pali :D

Myślisz, że lampki mogą mieć też wpływ na pomniejsze awarie, czy to raczej wina przebiegu? :D

Autor:  ociu [ 11 sty 2015, 11:41 ]
Tytuł:  Re: Aluminiowe felgi pod ciągnik z cysterną- jaka redukcja w

Ja bym stawiał na za duże opory alternatora, z tytułu dużej ilości dodatkowego oświetlenia :lol:

Łysy zakładaj ledy, mniej prądu biorą, TGA zejdzie spokojnie do 28L, albo jakąś przekładnie planetarną na altek, żeby miał lżej :mrgreen:

Autor:  >lukasz< [ 11 sty 2015, 21:20 ]
Tytuł:  Re: Aluminiowe felgi pod ciągnik z cysterną- jaka redukcja w

Jeśli alusy to tylko firmy ALCOA i najlepiej z małymi otworami żeby zwykłymi nakrętkami je przykręcić. Speedline są tańsze ale często lubią pękać, robią się pęcherze i odłazi z nich lakier co paskudnie wygląda. jeśli chodzi o oszczędność na wadze to 21-22kg na sztuce, w naczepówce ze 2kg większa różnica. Jeśli brać pod uwagę zestaw naczepa+ciągnik to 300kg (razem z zapasem)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/