Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 maja 2014, 11:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lut 2010, 18:04
Posty: 167
Samochód: 3xMP3, 1xMP4, 6xMaster, 1xDokker

Witam,

Planuje zakup swojego pierwszego ciągnika siodłowego.
Będzie to używany ciągnik, który chciałbym aby posłużył mi 5 lat.
Skład będzie jeździł po całej europie zachodniej.


Wymagania:
- rok. min 2009
- Low Deck
- min. Euro 5 (czy warto kupować EEV ?)
- przebieg do 400 tkm


Pod uwagę biorę:

- Mercedes Actros (mułek na górkach)
- Volvo (wysoka cena)
- Man TGX (dobra cena ale czy taki dobry jw.)
- Renault Premium (czy znajdę kierowce do małej kabiny ?)

Bardzo proszę o opinie/propozycje/przemyślenia na temat ciągników (cena, spalanie, awaryjność, serwis, uwagi).
Nie chce wpakować się na minę tym bardziej, że to 1 duże auto...

Zapraszam do dyskusji.




PS 1. Przejrzałem już wszystkie tematy na forum oraz szukałem w necie (wg. mnie mało konkretów).

PS 2. Proszę o poważne wypowiedzi w temacie - bez zbędnego spamowania.


Post Wysłano: 17 maja 2014, 20:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lut 2010, 18:04
Posty: 167
Samochód: 3xMP3, 1xMP4, 6xMaster, 1xDokker

Nikt w temacie nie chce się wypowiedzieć ?


Post Wysłano: 17 maja 2014, 20:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5882
Samochód: Volvo FH

TAkich tematów już trochę było. Nic nowego nie wymyślisz. Niektórzy jeżdżą Tegieiksu i sobie chwalą, niektórzy Fh, a niektórzy Dixi i też nie narzekają.

Jeśli nie kupisz łocha to każdy posłuży. 400tkm w 5 letnim aucie ciężko będzie znaleźć. Lepiej szukaj tak do 600tkm, będzie chociaż wiadomo że auto do końca jeździło, a nie stało po komisach 2 lata.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 18 maja 2014, 17:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lut 2010, 18:04
Posty: 167
Samochód: 3xMP3, 1xMP4, 6xMaster, 1xDokker

Dziękuje za te dwie odpowiedzi. Mam nadzieję że ktoś jeszcze się dopiszę do tematu.
Zapraszam. :wink:

Szaki wydaje mi się, najlepszym wyjściem byłby zakup od serwisu lub dealera danej marki.
Najlepiej po jakimś kontrakcie serwisowym.


Może ktoś coś powiedzieć o pomarańczowych Actrosach 1846 (Lowliner) ?
Jest parę sztuk do wyboru...
Cena dosyć atrakcyjna wg. mnie - rok/przebieg (rok. 2010, przeb. 330-380), ale minus że mała kabina....


Post Wysłano: 29 maja 2014, 21:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2006, 21:21
Posty: 69
Lokalizacja: SILESIA

actrosy są po SKATcie
ale sprzedaję ja pochodny dealer z Daleszyc

ale ten przypadek wydawalby sie ok skat wymienia co 3 lata więc nie powinny być kombinowane


Post Wysłano: 30 maja 2014, 15:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lut 2010, 18:04
Posty: 167
Samochód: 3xMP3, 1xMP4, 6xMaster, 1xDokker

paolo dzięki za odpowiedz.

Zgadza się, ale widziałem też ofertę na TRUCKSTORE.
Jednak mała kabina to spory minus....

Jakby ktoś miał coś do dodania w temacie to zapraszam.


Post Wysłano: 01 cze 2014, 8:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Ja dodam, że Mercedes deklasuje konkurencje, w zakupie nie jest tani ale to nie jest bezpodstawne. Jest drogi, bo jest cholernie dobrym autem. Chińczyk sprawia więcej problemów....
Daleko szukać nie trzeba kolega Mihu z forum. Miał volvo, kupił scanie, za moją namową kupił actrosa(nie tylko jego namowilem) :wink: , teraz szuka kolejnego.... Mercedes jeździł, scania tlukla się po serwisach z wcale nie banalnymi usterkami.....

Moim zdaniem jest Mercedes potem jest volvo długo, długo nic i scania, daf i RVI, z naciskiem na dafa.

DAF- Psuje się wszystko po trochu, ale wszyscy wiedzą o co chodzi i każdy potrafi to naprawić i ceny części nie mordują.

Scania- Po wpadce z egr'em wzięli się do roboty i układ oczyszczania spalin jest naprawdę nieźle wykonany i jakoś bardzo to się nie psuje, ale pozatym wersje z silnikiem rzędowym mnie niczym nie zachwycają... EDC s6 Hpi (układ wtryskowy) debiutował w czwórce, jeździ tego masa jakoś to pracuje... Gdy coś zaczyna o sobie przypomina, to bywa drogo.... Czujnik ciśnienia paliwa 1500zł sztuka są dwa, pompa Hpi 3tyś, cewki sterujące (tzw. banki) 6tyś.... Oczywiście aso, do tego układu w zamienniku jest tylko smok i filtr... Pieniądze są bez znaczenia gdy nie można naprawić auta. Mam taką zakale, po kilku mechanikach, jednym aso.... Wszystko niby ok a paliła 43L, Przez 5tyg dostawałem ją w piątek i oddawalem w poniedziałek, z kolegą pracującym w serwisie rwalismy włosy z głów, rozwazalem już dać na mszę... Coś się poprawiło bo teraz 35-37 ale mocy brak :wink: Scania na miano królowej zasługuje tylko z widlastym dc16 pod kabiną...

Renault- tzw. "volvo z biedronki" ma swoje bolączki, bywa kaprysne, ale bez tragedi....Można przymknąć oko gdy 2007r e5 po przygotowaniu do jazdy, na gotowo u mnie na placu kosztuje 57netto, a normę przywozi 27-28l....

Z manem mam kontakt sporadyczny.... A iveco nietykam, to się nie wypowiem.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 01 cze 2014, 14:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lut 2010, 18:04
Posty: 167
Samochód: 3xMP3, 1xMP4, 6xMaster, 1xDokker

MechanikSochaczew bardzo dziękuje za rzeczową, konkretną odpowiedz.

W zasadzie utwierdziło to moje przekonanie, że Actros będzie najodpowiedniejszym autem.
Myślę, że za jakiś czas zacznę właśnie szukać Roburka w dużej kabinie.

Mam nadzieje, że mój temat komuś jeszcze się przyda a na zakończenie tematu wrzuce zdjęcia nabytego ciągnika.


Pozdrawiam,


Post Wysłano: 03 lip 2014, 9:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lip 2014, 8:41
Posty: 11
Samochód: Renault Premium 450 DXi

Odświeżę temat bo też chcę kupić pierwszy ciągnik, a do tej pory miałem tylko solówki Daf-y LF
Chciałbym kupić 4-5 letnie z E5 z przebiegiem, bądźmy realistami około 500-600 tys km.
Ze względów finansowych w grę wchodzi Premiumka 450, Daf 460, ewentualnie Iveco 450.
Czy dobrze wybieram ?
Wiem że MB, albo Volvo dużo lepsze, ale za 100 tys. zł to kupię starego łupa z ponad mln km, a w.w ciągniki na mobile chodzą po 20 - 25 tyś euro netto


Ostatnio zmieniony 03 lip 2014, 12:16 przez ronin53, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 03 lip 2014, 10:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Są przy granicy scanie r380, e5, 700przebiegu za18k euro.

Było 7szt zostały 4

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 03 lip 2014, 11:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

Ronin proszę http://www.mobile.de/pl/marka/renault/v ... 54120.html Chyba że wolisz kupić scanie która ma 200 tyś więcej a zarobi to samo co premium.Określ się dokładnie do czego potrzebujesz tego auta.


Post Wysłano: 03 lip 2014, 14:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lip 2014, 8:41
Posty: 11
Samochód: Renault Premium 450 DXi

Cytuj:
Ronin proszę http://www.mobile.de/pl/marka/renault/v ... 54120.html Chyba że wolisz kupić scanie która ma 200 tyś więcej a zarobi to samo co premium.Określ się dokładnie do czego potrzebujesz tego auta.
Ładna ta Premiumka, dwa baki, dobre oponki, ciekawe na ile przebieg oryginalny ?
Ja nawet myślę kupić jakiś rocznik 2009/2010 kupić, tu przykładowe ceny
http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/ren ... &axles=TWO
http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/ren ... &axles=TWO
Daf-a xf-a 460 za podobną cenę jak renówka można kupić o rok starszego, a Iveco może nawet rok młodsze.
I co tu wybrać, chyba to co się ładnego trafi.
PS
Co do roboty na ciągnik, to nie mam tego komfortu że praca na niego czeka. Myślę skompletować go z firanką i gdzieś się zaczepić.
Też przy transporcie solówkami 12 DMC mam czasami zapytania o duży zestaw to robota powinna się znaleźć.
Aha, i raczej chciałbym sam kupować bez pośredników, wcześniej kupowałem dwa razy Daf-a LF w Niemczech, ale zawsze przez handlarza. Wygodne to było bo miałem wszystko podane jak na dłoni, ale raz że to kosztuje, a dwa to dla handlarza wszystko jedno jakie auto kupię i każde jest super bule tylko mieć swoją prowizję :)


Post Wysłano: 04 lip 2014, 21:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Premiumka jest daleko w tyle za eRka na PDE..... Nawet przy większym o 200przebiegu.... Jak bym nie miał warsztatu nie kupił bym renault-trucks.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 04 lip 2014, 21:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1596
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
I co tu wybrać, chyba to co się ładnego trafi.
I tej wersji sie trzymaj,najwazniejszy jest stan auta

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 04 lip 2014, 21:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2012, 16:37
Posty: 250

Nie wiecie ? Przecież Renault to tak na prawdę Volvo tylko, że z biedronki - tak niektórzy twierdzą :mrgreen:


Post Wysłano: 04 lip 2014, 21:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 654
Lokalizacja: Poznan

Co do actrosa to trzeba przyznać, że to osiołek mułowaty jak każdy mercedes, ale jeździ bezproblemowo. Ja sam zastanawiałem się miedzy chińczykiem, a mp3, volvo na pewno jedzie dynamiczniej jeśli chodzi o skrzynie silnik, znów mercedes jedzie bardzo spokojnie, ale czy to jest tak istotne w transporcie, mercedes kabiną miażdży volvo. Ogólnie mercedesa ludzie o wiele rzadziej się pozbywają, kolega lata wokół komina mp1 bo jak on to mówi szkoda sprzedawać nic lepszego za te pieniądze nie kupisz, a auto przeżyło międzynarodówkę, jazdę pod wywrotką, a teraz lata z chłodnią cały czas bezawaryjnie.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Post Wysłano: 04 lip 2014, 23:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lip 2014, 8:41
Posty: 11
Samochód: Renault Premium 450 DXi

Cytuj:
Premiumka jest daleko w tyle za eRka na PDE..... Nawet przy większym o 200przebiegu.... Jak bym nie miał warsztatu nie kupił bym renault-trucks.
W pełni się z tobą zgodzę, gdyby premiumka i scania różniły się tylko przebiegiem 200 tyś to na pewno brałbym scanię.
Tylko wydaje mi się jednak, że za cenę 20-25 tyś euro netto można kupić ładną Premiumkę, a Scanie za taką samą kwotę to się kupi zajechaną, albo jakąś kombinowaną


Post Wysłano: 05 lip 2014, 21:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Mam namiar na 2007 e5 za 18tyś....... Highline przebiegi od 700 do 720tyś.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 05 lip 2014, 21:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 sty 2009, 1:40
Posty: 109
GG: 1
Samochód: Scania 124L
Lokalizacja: TOS

Ja to bym się zastanowił czy na pierwszy ciągnik zatrudniać od razu kierowce? Czy na tym wyjdziesz.....się okaże, może lepiej jakiś czas samemu pojeździć aż dorobisz się drugiej fury? Pamiętaj, że wszystko jest w firmie dobrze puki nie zaczniesz ludzi zatrudniać. Będziesz miał jednego kierowce, wystarczy, że złamie nogę skacząc z naczepy i już będziesz musiał sam jeździć a kierowcy płacić 100% wypadkowego i same straty.

_________________
PJ wystarczające do prowadzenia zespołu pojazdów.


Post Wysłano: 06 lip 2014, 15:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 815
GG: 0

Cytuj:
Premiumka jest daleko w tyle za eRka na PDE..... Nawet przy większym o 200przebiegu.... Jak bym nie miał warsztatu nie kupił bym renault-trucks.
to jak to w końcu jest z tymi premium DXI warto to kupić na miedzynarodówke (kółka) czy lepiej dać sobie spokój i kupić za ok 15-20tys więcej dafa?
bo raz chwalisz de dxi raz ganisz w koncu jak to jest? :roll:

_________________
:mrgreen:


Ostatnio zmieniony 06 lip 2014, 15:18 przez Sebastian_92, łącznie zmieniany 1 raz.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: