wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=41375
Strona 3313 z 3474

Autor:  davo76 [ 11 wrz 2022, 9:14 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:

Dokładnie. Jeździłem Volvami i Scaniami w dystrybucji, wiadomo, czasem ciasno, naczepę trzeba dość mocno wyłamać i pchnąć na wstecznym i zero problemów. DAF CF z ZF dramat. Szarpał, skakał i wogóle ciężko to było wyczuć przy cofaniu, nawet cofając pod naczepę...
No coś w tym jest jeśli chodzi o Traxona, jakby na wstecznym się szybko rozsprzęglał i włączał toczenie, spróbuję jeszcze włączyć Creep Mode aby ruszał po puszczeniu hamulca bez gazu, ale niewiem czy ta opcja działa też na wsteku...
Generalnie skrzynia jest trochę uparta i na mój gust mniej chętnie włącza ecorolla w porównaniu do Ischifta, a po powrocie często chce włączać jeden bieg niżej mimo że prędkość spadła nieznacznie... No nie dotyczy to prędkości autostradowych oczywiście.

Jeszcze jedno, nawet w trybie nie Eco bardzo wierzy w możliwości silnika i na podjeździe przy tempomacie muli na 12 biegu 1100 obrotów tracąc prędkość, kiedy kopiąc ją do 11ki idzie bez zwalniania... Nawet z gazem w podłodze jest to samo, jedynie kickdown ratuje sytuację i to nie za każdym razem...

Tak to z automatem można żyć do góry przy delikatnej jeździe zmienia biegi lux i nigdy się nie gubi przy redukcjach na skrzyżowaniach, ale mocny silnik + manual to zupełnie inna frajda.
W DAFie był ten "żółw" na wstecznym, było trochę lepiej, ale nadal słabo sobie radził. Firma w której tym jeździłem miała flotę ponad 100 DAFów do obsługi swoich sklepów, we wszystkich tryb ręcznej zmiany biegów działał do 30 km/h. Ale że auta nie paliły tyle ile firma miała obiecane to wyłączyli na próbę tą blokadę u kilku najlepszych kierowców. I okazało się że przy ich odpowiedniej interwencji auta palą mniej...
Mi nie chodzi o żółwia chociaż tege też nie sprawdzałem, tylko o ten tryb co sam rusza bez gazu po puszczeniu hamulca, teoretycznie powinien się toczyć z zapiętym biegiem ale muszę to obadać czy tak jest.

Całe szczęście że w traxonie na full automacie da się zmieniać biegi ręcznie, bo jeździłem Ischiftem i tam w trybie A nie było reakcji dopiero przestawienie lewara na M dawało zmiany....

Autor:  andy the driver [ 11 wrz 2022, 9:57 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Zgadza się, w I shift tylko przy M da się zmienić bieg, fakt faktem wygodniejsze by to było z manetką przy kierownicy aniźeli sięgać do lewarka. Ja mam w zwyczaju przytrzymać auto na biegu gdy np wiem że wyjedzie pod górkę przy niższych obrotach, czy żeby nie zredukował przy pokonywaniu łuku.

Autor:  davo76 [ 11 wrz 2022, 10:14 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Jeździłem FH na dwulampie 6x4 i jemu dawało się zmieniać na A, w euro 6 już to nie działało tak samo jak w FMX tyle że ja tam volviarz nie jestem więc nie znam szczegółów co jak w którym...

Autor:  ciucma102 [ 11 wrz 2022, 11:24 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
Cytuj:
W dafie wylaczasz przyciskiem AEBS i mozesz smialo trenować najechania. Co do automatycznego przelaczania z manuala na eco to dzieje sie to wtedy gdy odpuszczasz gaz pewnie idac te swoje chore 1700obr przed samym szczytem sam odpuszczasz delikatnie gaz czym dajesz komputerowi znac ze juz mozna zmienic bieg na wyższy.
Osobiscie wolalbym z sentymentu jezdzic manualem ale jakos jazda po rumunskich wioskach i gorach na automacie nie stwarza mi problemow o ktorych piszecie ani jakis niebezpiecznych sytuacji po ktorych ocknal bym sie w rowie
A to dzięki za info, nieraz wiezie się jakiś wrażliwy towar, to będę dla pewności wyłączał. :)
Wiesz, nie mam w zwyczaju na początku zamulić auto, a potem schodzić biegami i wytrącić prędkość do 40 km/h pod górkę. Moc ma, więc musi iść, a skoro sam nie chce zejść z biegu, trzeba mu pomóc.

Co do spalania, mój mieści się do 26, w terenie mieszanym. Po płaskim potrafił i przywieźć normę 22-23. :wink: Oczywiście mówię o wyjazdach na zachód. Ostatnio miałem przejażdżkę po kraju, kółko 1100, w jedną i drugą 24t, wyszedł 30.
Wystarczy przed wzniesieniem redukcja o 1bieg i 1500obr aby dosc dynamicznie podjezdzac. Tez woze ,, dosc" wrazliwy towar i aebs nie musze wylaczac ale staram sie przewidywac co sie dzieje przedemna i reagowac z wyprzedzeniem wiec auto mi samo nie wali po hamulcach

Autor:  Damian_DAF [ 11 wrz 2022, 11:33 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Tu już nie chodzi o przewidywanie, ale o to, żeby właśnie mu coś nie odbiło i nie wystraszył się jakiegoś znaku. Kilka razy tak już miałem, ale fakt faktem, wtedy pojawił się tylko komunikat i po prostu rozłączył tempomat, nigdy nie dał na maksa po hamulcach. Chyba, że w tych wersjach "nowszych" co ja mam, już co nieco poprawili. Nie wiem jakie masz przełożenie, ale ja przy 90 na 12 biegu mam 1050 obr., a na 11 jakieś 1400.

Davo, ja na A Eco, nie mogę manetką zmieniać biegów, nawet zejść o 1 w dół. Dopiero jak kliknę na A EcoOff mogę majstrować w biegach.
Jak dla mnie to, że w LShift jest ten myk, że ręcznie ustawisz manual to akurat zaleta. Masz pewność, że masz tego manuala i np. jak wjeżdżało się w jakieś pola, gdzie było miękko, byłeś pewien, że nagle ci nie wrzuci na A i nie zrobi redukcji, a wtedy zostaniesz razem z nim w tym błocie...

Autor:  Sternik98 [ 11 wrz 2022, 11:38 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
Sternik.

Zależy czego oczekujesz od takiej zabawki?
Skasowania błędów, odczytania podstawowych parametrów, czy coś więcej?
Proste czynności głównie skasowanie błędów w dużym. Bo majster za podpięcie się pod kompa inkasuje 250pln :/

Autor:  andy the driver [ 11 wrz 2022, 13:07 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
Jeździłem FH na dwulampie 6x4 i jemu dawało się zmieniać na A, w euro 6 już to nie działało tak samo jak w FMX tyle że ja tam volviarz nie jestem więc nie znam szczegółów co jak w którym...
Pewnie zależy od tego jak zostanie zaprogramowane. U mnie na A mogę tylko zrzucić w dół gdy jest załączony hamulec silnikowy. A na górnej skrzyni dochodzi do max 1600 obrotów i wyżej się "nie wkręca". Plus brak kick downa po pedałem gazu.

Autor:  ociu [ 11 wrz 2022, 13:19 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Kupujesz multidiaga, ale nie szajs z Allegro, bo one do pupy są, kupujesz przejście z obd na wtyczkę serwisową danego auta, program ściągasz z sieci,.WOWa,.albo inee Delphi.

Gość w KRK robi multidiagi, daje tam jakieś oprogramowanie, ale jak poszperasz w necie, to znajdziesz wszytko.

Pierwszego kupiliśmy z szopipipipipipiii, ale to gówienko jest, bo nawet ze zwykłymi autami miało problemy, w stralisach nie wchodziło we wszystkie kasety,.nie pokazywało wszystkich wartości.

Teraz nie ma problemów, mam parcha VW mk6 i łapie wszytko, łącznie z wypalaniem DPF i kodowaniem wtrysków.
W iweniach spokojnie nawet do Body zaglądam.

Wiadomo kodowania wyposażenia i innych cyrków nim nie zrobisz, ale podstawową diagnostykę jak najbardziej.

Autor:  Luka [ 11 wrz 2022, 16:20 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

W 105 jest tak, że możesz manetką poprawić automat, a jak naciśniesz przycisk to masz pełny manual i spokojnie w ten sposób można biegi blokować, żeby nie zmieniał. Według mnie to poprawianie skrzyni bez przełączania na manual to świetna sprawa.
Do wjeżdżania średnio, mało to precyzyjne, nawet na żółwiu.

Autor:  chodko [ 11 wrz 2022, 20:45 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Sternik ja mam interfejs od https://www.facebook.com/autoking2/ zadzwoń gość powie wszystko co cię interesuje. Do kasowania błędów i inspekcji w ciężarówce wystarczające, w osobówce dużo więcej możliwości .Najlepiej mieć tylko do tego laptop ,może być jakiś staroć nawet z windows 7

Autor:  ociu [ 11 wrz 2022, 20:51 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Właśnie jego miałem na myśli :)

Autor:  MAN [ 11 wrz 2022, 21:15 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Tak gościu jest spoko i wie co robi, nawet multidiag łączy się przez bluty
Jedynie co to trzeba sobie samemu ściągnąć soft do testera

Autor:  Sebastian_92 [ 11 wrz 2022, 23:10 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Wrócę jeszcze do tych rupów, ale takich aut z przebiegiem ok 500tys km to za 200tys plnsie nie kupi, wsio co powystawiane to 250 300tys zl :mrgreen:

Autor:  ciucma102 [ 12 wrz 2022, 5:09 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
W 105 jest tak, że możesz manetką poprawić automat, a jak naciśniesz przycisk to masz pełny manual i spokojnie w ten sposób można biegi blokować, żeby nie zmieniał. Według mnie to poprawianie skrzyni bez przełączania na manual to świetna sprawa.
Do wjeżdżania średnio, mało to precyzyjne, nawet na żółwiu.
W dafach recznie biegi w pozycji automat mozna zmieniac do 30km/h. Powyzej tej predkosci aby zmienic bieg recznie należy albo uzyc funkcji eco off badz wlaczyc hamulec silnikowy. Skrzynia z pozycji manual badz eco off automatycznie wraca do pozycji automat po odpuszczeniu gazu co faktycznie w pewnych sytuacjach jest denerwujace ale mozna to zablokowac na serwisie.

Przelozenie mam takie samo i przy dmc 38-40ton e zupelnosci wystarcza 1400-1500obr by dynamicznie wjezdzac pod wzniesienia. W moim odczuciu ten silnik przy 1700obr pracuje jak gdyby chcial sie rozleciec

Autor:  korni8808 [ 12 wrz 2022, 8:11 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
I to był główny powód, dla którego niedawno sprzedałem naprawdę bardzo zadbanego i bezawaryjnego XF105.
Fajny był, tylko nie świecił w nocy 8)

Autor:  Settler [ 12 wrz 2022, 15:37 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

AdBlue w Szwecji po 8,40 pln - którego producenta emulatorów polecacie? Kolega pyta ;)

Autor:  Jacoo [ 12 wrz 2022, 15:53 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
AdBlue w Szwecji po 8,40 pln - którego producenta emulatorów polecacie? Kolega pyta ;)
DiagTruck całkiem spoko kasowniki do błędów robią, to pewnie też z emulatorami sobie radzą. :D

Autor:  Rossi [ 12 wrz 2022, 17:03 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Teraz programowo takie tematy ogarniają. Wszystko działa, tylko wgrywa się mapę ograniczającą zużycie szczocha na ile komu pasuje. Przy okazji nie odcina mocy w przypadku awarii.

Pełno na internecie ogłoszeń tego typu, no chyba, że kolega to jakiś Johan Svenson, albo inny Sven Johanson, to tam nie wiem czy są takie magiki.

Autor:  Kierownik [ 12 wrz 2022, 18:31 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
W moim odczuciu ten silnik przy 1700obr pracuje jak gdyby chcial sie rozleciec
Kania tak samo, rzęzi jak zaczynane prosie, I przy tych obrotach nie ma siły.

Za to Volvo ładnie pracuje, I ciągnie jak gupie.

Autor:  Marek P [ 12 wrz 2022, 20:39 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Dziś mały sukces, cofałem pod rampę zamiast kierowcy :D :D :D uprzedzam pytania nie mam c+e pracuje jako spedytor :D :D

Strona 3313 z 3474 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/