Strona 3313 z 3468 [ Posty: 69343 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13311 3312 3313 3314 33153468 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 wrz 2022, 9:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:

Dokładnie. Jeździłem Volvami i Scaniami w dystrybucji, wiadomo, czasem ciasno, naczepę trzeba dość mocno wyłamać i pchnąć na wstecznym i zero problemów. DAF CF z ZF dramat. Szarpał, skakał i wogóle ciężko to było wyczuć przy cofaniu, nawet cofając pod naczepę...
No coś w tym jest jeśli chodzi o Traxona, jakby na wstecznym się szybko rozsprzęglał i włączał toczenie, spróbuję jeszcze włączyć Creep Mode aby ruszał po puszczeniu hamulca bez gazu, ale niewiem czy ta opcja działa też na wsteku...
Generalnie skrzynia jest trochę uparta i na mój gust mniej chętnie włącza ecorolla w porównaniu do Ischifta, a po powrocie często chce włączać jeden bieg niżej mimo że prędkość spadła nieznacznie... No nie dotyczy to prędkości autostradowych oczywiście.

Jeszcze jedno, nawet w trybie nie Eco bardzo wierzy w możliwości silnika i na podjeździe przy tempomacie muli na 12 biegu 1100 obrotów tracąc prędkość, kiedy kopiąc ją do 11ki idzie bez zwalniania... Nawet z gazem w podłodze jest to samo, jedynie kickdown ratuje sytuację i to nie za każdym razem...

Tak to z automatem można żyć do góry przy delikatnej jeździe zmienia biegi lux i nigdy się nie gubi przy redukcjach na skrzyżowaniach, ale mocny silnik + manual to zupełnie inna frajda.
W DAFie był ten "żółw" na wstecznym, było trochę lepiej, ale nadal słabo sobie radził. Firma w której tym jeździłem miała flotę ponad 100 DAFów do obsługi swoich sklepów, we wszystkich tryb ręcznej zmiany biegów działał do 30 km/h. Ale że auta nie paliły tyle ile firma miała obiecane to wyłączyli na próbę tą blokadę u kilku najlepszych kierowców. I okazało się że przy ich odpowiedniej interwencji auta palą mniej...
Mi nie chodzi o żółwia chociaż tege też nie sprawdzałem, tylko o ten tryb co sam rusza bez gazu po puszczeniu hamulca, teoretycznie powinien się toczyć z zapiętym biegiem ale muszę to obadać czy tak jest.

Całe szczęście że w traxonie na full automacie da się zmieniać biegi ręcznie, bo jeździłem Ischiftem i tam w trybie A nie było reakcji dopiero przestawienie lewara na M dawało zmiany....


Post Wysłano: 11 wrz 2022, 9:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 808
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Zgadza się, w I shift tylko przy M da się zmienić bieg, fakt faktem wygodniejsze by to było z manetką przy kierownicy aniźeli sięgać do lewarka. Ja mam w zwyczaju przytrzymać auto na biegu gdy np wiem że wyjedzie pod górkę przy niższych obrotach, czy żeby nie zredukował przy pokonywaniu łuku.

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 11 wrz 2022, 10:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Jeździłem FH na dwulampie 6x4 i jemu dawało się zmieniać na A, w euro 6 już to nie działało tak samo jak w FMX tyle że ja tam volviarz nie jestem więc nie znam szczegółów co jak w którym...


Post Wysłano: 11 wrz 2022, 11:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2812
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
Cytuj:
W dafie wylaczasz przyciskiem AEBS i mozesz smialo trenować najechania. Co do automatycznego przelaczania z manuala na eco to dzieje sie to wtedy gdy odpuszczasz gaz pewnie idac te swoje chore 1700obr przed samym szczytem sam odpuszczasz delikatnie gaz czym dajesz komputerowi znac ze juz mozna zmienic bieg na wyższy.
Osobiscie wolalbym z sentymentu jezdzic manualem ale jakos jazda po rumunskich wioskach i gorach na automacie nie stwarza mi problemow o ktorych piszecie ani jakis niebezpiecznych sytuacji po ktorych ocknal bym sie w rowie
A to dzięki za info, nieraz wiezie się jakiś wrażliwy towar, to będę dla pewności wyłączał. :)
Wiesz, nie mam w zwyczaju na początku zamulić auto, a potem schodzić biegami i wytrącić prędkość do 40 km/h pod górkę. Moc ma, więc musi iść, a skoro sam nie chce zejść z biegu, trzeba mu pomóc.

Co do spalania, mój mieści się do 26, w terenie mieszanym. Po płaskim potrafił i przywieźć normę 22-23. :wink: Oczywiście mówię o wyjazdach na zachód. Ostatnio miałem przejażdżkę po kraju, kółko 1100, w jedną i drugą 24t, wyszedł 30.
Wystarczy przed wzniesieniem redukcja o 1bieg i 1500obr aby dosc dynamicznie podjezdzac. Tez woze ,, dosc" wrazliwy towar i aebs nie musze wylaczac ale staram sie przewidywac co sie dzieje przedemna i reagowac z wyprzedzeniem wiec auto mi samo nie wali po hamulcach

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 11 wrz 2022, 11:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1799
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Tu już nie chodzi o przewidywanie, ale o to, żeby właśnie mu coś nie odbiło i nie wystraszył się jakiegoś znaku. Kilka razy tak już miałem, ale fakt faktem, wtedy pojawił się tylko komunikat i po prostu rozłączył tempomat, nigdy nie dał na maksa po hamulcach. Chyba, że w tych wersjach "nowszych" co ja mam, już co nieco poprawili. Nie wiem jakie masz przełożenie, ale ja przy 90 na 12 biegu mam 1050 obr., a na 11 jakieś 1400.

Davo, ja na A Eco, nie mogę manetką zmieniać biegów, nawet zejść o 1 w dół. Dopiero jak kliknę na A EcoOff mogę majstrować w biegach.
Jak dla mnie to, że w LShift jest ten myk, że ręcznie ustawisz manual to akurat zaleta. Masz pewność, że masz tego manuala i np. jak wjeżdżało się w jakieś pola, gdzie było miękko, byłeś pewien, że nagle ci nie wrzuci na A i nie zrobi redukcji, a wtedy zostaniesz razem z nim w tym błocie...

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 11 wrz 2022, 11:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 cze 2013, 22:42
Posty: 104

Cytuj:
Sternik.

Zależy czego oczekujesz od takiej zabawki?
Skasowania błędów, odczytania podstawowych parametrów, czy coś więcej?
Proste czynności głównie skasowanie błędów w dużym. Bo majster za podpięcie się pod kompa inkasuje 250pln :/


Post Wysłano: 11 wrz 2022, 13:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 808
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Cytuj:
Jeździłem FH na dwulampie 6x4 i jemu dawało się zmieniać na A, w euro 6 już to nie działało tak samo jak w FMX tyle że ja tam volviarz nie jestem więc nie znam szczegółów co jak w którym...
Pewnie zależy od tego jak zostanie zaprogramowane. U mnie na A mogę tylko zrzucić w dół gdy jest załączony hamulec silnikowy. A na górnej skrzyni dochodzi do max 1600 obrotów i wyżej się "nie wkręca". Plus brak kick downa po pedałem gazu.

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 11 wrz 2022, 13:19
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3569
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Kupujesz multidiaga, ale nie szajs z Allegro, bo one do pupy są, kupujesz przejście z obd na wtyczkę serwisową danego auta, program ściągasz z sieci,.WOWa,.albo inee Delphi.

Gość w KRK robi multidiagi, daje tam jakieś oprogramowanie, ale jak poszperasz w necie, to znajdziesz wszytko.

Pierwszego kupiliśmy z szopipipipipipiii, ale to gówienko jest, bo nawet ze zwykłymi autami miało problemy, w stralisach nie wchodziło we wszystkie kasety,.nie pokazywało wszystkich wartości.

Teraz nie ma problemów, mam parcha VW mk6 i łapie wszytko, łącznie z wypalaniem DPF i kodowaniem wtrysków.
W iweniach spokojnie nawet do Body zaglądam.

Wiadomo kodowania wyposażenia i innych cyrków nim nie zrobisz, ale podstawową diagnostykę jak najbardziej.

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 11 wrz 2022, 16:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

W 105 jest tak, że możesz manetką poprawić automat, a jak naciśniesz przycisk to masz pełny manual i spokojnie w ten sposób można biegi blokować, żeby nie zmieniał. Według mnie to poprawianie skrzyni bez przełączania na manual to świetna sprawa.
Do wjeżdżania średnio, mało to precyzyjne, nawet na żółwiu.


Post Wysłano: 11 wrz 2022, 20:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 441
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Sternik ja mam interfejs od https://www.facebook.com/autoking2/ zadzwoń gość powie wszystko co cię interesuje. Do kasowania błędów i inspekcji w ciężarówce wystarczające, w osobówce dużo więcej możliwości .Najlepiej mieć tylko do tego laptop ,może być jakiś staroć nawet z windows 7


Post Wysłano: 11 wrz 2022, 20:51
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3569
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Właśnie jego miałem na myśli :)

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 11 wrz 2022, 21:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tak gościu jest spoko i wie co robi, nawet multidiag łączy się przez bluty
Jedynie co to trzeba sobie samemu ściągnąć soft do testera

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 11 wrz 2022, 23:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 814
GG: 0

Wrócę jeszcze do tych rupów, ale takich aut z przebiegiem ok 500tys km to za 200tys plnsie nie kupi, wsio co powystawiane to 250 300tys zl :mrgreen:

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 12 wrz 2022, 5:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2812
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
W 105 jest tak, że możesz manetką poprawić automat, a jak naciśniesz przycisk to masz pełny manual i spokojnie w ten sposób można biegi blokować, żeby nie zmieniał. Według mnie to poprawianie skrzyni bez przełączania na manual to świetna sprawa.
Do wjeżdżania średnio, mało to precyzyjne, nawet na żółwiu.
W dafach recznie biegi w pozycji automat mozna zmieniac do 30km/h. Powyzej tej predkosci aby zmienic bieg recznie należy albo uzyc funkcji eco off badz wlaczyc hamulec silnikowy. Skrzynia z pozycji manual badz eco off automatycznie wraca do pozycji automat po odpuszczeniu gazu co faktycznie w pewnych sytuacjach jest denerwujace ale mozna to zablokowac na serwisie.

Przelozenie mam takie samo i przy dmc 38-40ton e zupelnosci wystarcza 1400-1500obr by dynamicznie wjezdzac pod wzniesienia. W moim odczuciu ten silnik przy 1700obr pracuje jak gdyby chcial sie rozleciec

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 12 wrz 2022, 8:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4061
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
I to był główny powód, dla którego niedawno sprzedałem naprawdę bardzo zadbanego i bezawaryjnego XF105.
Fajny był, tylko nie świecił w nocy 8)

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 12 wrz 2022, 15:37
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1893
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

AdBlue w Szwecji po 8,40 pln - którego producenta emulatorów polecacie? Kolega pyta ;)

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Post Wysłano: 12 wrz 2022, 15:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1348
Lokalizacja: BIA

Cytuj:
AdBlue w Szwecji po 8,40 pln - którego producenta emulatorów polecacie? Kolega pyta ;)
DiagTruck całkiem spoko kasowniki do błędów robią, to pewnie też z emulatorami sobie radzą. :D

_________________
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Post Wysłano: 12 wrz 2022, 17:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3564
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Teraz programowo takie tematy ogarniają. Wszystko działa, tylko wgrywa się mapę ograniczającą zużycie szczocha na ile komu pasuje. Przy okazji nie odcina mocy w przypadku awarii.

Pełno na internecie ogłoszeń tego typu, no chyba, że kolega to jakiś Johan Svenson, albo inny Sven Johanson, to tam nie wiem czy są takie magiki.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 12 wrz 2022, 18:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
W moim odczuciu ten silnik przy 1700obr pracuje jak gdyby chcial sie rozleciec
Kania tak samo, rzęzi jak zaczynane prosie, I przy tych obrotach nie ma siły.

Za to Volvo ładnie pracuje, I ciągnie jak gupie.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 12 wrz 2022, 20:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 gru 2021, 10:55
Posty: 111

Dziś mały sukces, cofałem pod rampę zamiast kierowcy :D :D :D uprzedzam pytania nie mam c+e pracuje jako spedytor :D :D


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 3313 z 3468 [ Posty: 69343 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13311 3312 3313 3314 33153468 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: