Strona 3355 z 3472 [ Posty: 69425 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13353 3354 3355 3356 33573472 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 08 lut 2023, 9:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Najważniejsze tutaj napisał Jędrek. Porównywanie Kani E6 do Volva E5 to nieporozumienie. Porównywanie Volva E6 do Kani E6? Spoko. Miałem Volvo z 15 roku i mam dalej Scanie z 15. Czemu nie mam juz Volva ? Bo sypało się tak że w zasadzie co trasę zajeżdżało na serwis a przy tym paliło 30L+. 30 to była dolna granica. Sprężarka pierwsza przy 650 i nowa wytrzymała pol roku. Pompa adblue, czujniki adblue, noxy, jakość wykończenia gorsza niż zabawek do piaskownicy mojej córki. No i problemy z prądem. Volvo E5 to były super wozy. E6? Może teraz te nowe FH5 są coś poprawione ale to poczekam z 4/5 na opinie tych co mają.
A żeby nie być tylko Volvo Hejt. To moja Scania z przebiegiem 840tys km ostatnio pociągneła mnie po kieszenie. W Listopadzie Turbo. Pozniej Intercooler, i ostatnio Retarder się sypnął. No i jeszcze jeden Nox doszedł. Ale! Dotychczas ja w zasadzie obsługi robiłem w tym aucie. Wiadomo, sprzęgło przy 550 czy DPF to są obsługi. Volvo przy Tym przebiegu 800+ to już była studnia, zmieniłem w Maju i jestem super szczęśliwy że juz tego padła nie mam.


Post Wysłano: 08 lut 2023, 9:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2431
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Jakby tak spojrzeć na nasze forum, poczytać argumenty użytkowników, to wychodzi, że najlepszymi wozami są Hi-Waye. Rossi, Ociu i Davo narzekają najmniej :wink:


Post Wysłano: 08 lut 2023, 9:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5882
Samochód: Volvo FH

Chłopcy, chociaż to forum odżyło.
Zresztą przecież jak ktoś zapodał hasło "Kania to ch uuu jjjj", było to oczywiste :D.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 08 lut 2023, 9:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 815
GG: 0

@Edler ala że cała sprezarka szrot czy sprzegielko ??

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 08 lut 2023, 12:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1596
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Jakby tak spojrzeć na nasze forum, poczytać argumenty użytkowników, to wychodzi, że najlepszymi wozami są Hi-Waye. Rossi, Ociu i Davo narzekają najmniej :wink:
Nie tylko oni :)

A taki był zdziwiony, że ktoś twierdzi, że są lepsze wywrotki od Schmitza a sam je użytkuje... Baa, jutro jadę do wroga odebrać następną ( Iveciem :lol: ) :) Ale w ocynku rama - może chociaż jeden element będzie bez rdzy :)

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 08 lut 2023, 12:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Cytuj:
@Edler ala że cała sprezarka szrot czy sprzegielko ??
Cała :)


Post Wysłano: 08 lut 2023, 12:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2812
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
Cytuj:
Z tego maila co przysłali to wynika że sami w czasie jazdy obok stwierdzili brak odstępu i elo :D patrząc na godzinę to wychodzi ze jeszcze środek ciemnej du** byl za oknem
Dokładnie, pamiętam doskonale tą sytuację. :D Ciekaw jestem ile przyślą mandatu, za ocenę "na oko". I czy będą mieć jakieś dowody, np. w postaci zdjęć czy filmu.
Ja sie zadnych dowodów nie doprosilem. Mandat przyszedl za wykroczenie z przed 5miesiecy to nawet dobrze nie pamiętałem co i jak. Normalnie jest cos kolo 70e ale ze ja jechalem z Adr co bylo pogrubionym tekstem zaznaczone kilkukrotnie w mandacie to bylo 100e na dzien dobry

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 08 lut 2023, 15:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 812
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Cytuj:
Cytuj:
Jakby tak spojrzeć na nasze forum, poczytać argumenty użytkowników, to wychodzi, że najlepszymi wozami są Hi-Waye. Rossi, Ociu i Davo narzekają najmniej :wink:
Nie tylko oni :)

A taki był zdziwiony, że ktoś twierdzi, że są lepsze wywrotki od Schmitza a sam je użytkuje... Baa, jutro jadę do wroga odebrać następną ( Iveciem :lol: ) :) Ale w ocynku rama - może chociaż jeden element będzie bez rdzy :)
Obiektywnie rzecz ujmując co wg ciebie lepsze, o ile da się tak powiedzieć. E5 Iveco czy E5 MAN?

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 08 lut 2023, 16:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5082
Samochód: orange i grafitowy

pozwolę sobie napisać co lepsze od tych padlin - kupcie sobie pojazd z gwiazda i nie będziecie narzekać. stara dobra konstrukcja dopracowana i bezawaryjna.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 08 lut 2023, 17:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1810
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Ja jak narazie na holenderskiego Jelcza nie mogę narzekać, odpukać. Oprócz zje*anej skrzyni biegów (oddałbym wszystko za manual), to nie ma aż tylu wad. A dużym plusem, jest ciepła, wygodna kabina, bo FH4 to był dramat przy - 15... Wiało i dmuchało w każdym możliwym miejscu i mimo, że webasto napieprzało, było chłodno, gdzie w DAFie na pół gwizdka mam saunę. Zrobiłem nim już 100 tysięcy i jest gitara.

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 08 lut 2023, 17:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2595
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Hadley-e też w Kani słabo trąbią a po przełożeniu do Volva to byłyby pewnie 2 razy głośniejsze od Gagarinów.
Dementuję, mam takie same w Volvie i też są ciche.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 08 lut 2023, 19:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1596
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:

Obiektywnie rzecz ujmując co wg ciebie lepsze, o ile da się tak powiedzieć. E5 Iveco czy E5 MAN?
Chyba się nie da :) Ja też patrze na inne aspekty, gdzie to dla zwykłego patelniarza nie ma znaczenia. Ale... iveco mniej pali. Nie słyszałem o problemach z silnikami w Iveco. Man ma mocniejszą ramę. Iveco jest jakby prościej zrobione - w Manie by dostać się do czegoś to zawsze coś stoi na drodze. Dziś zmieniałem poduszkę kabiny w Iveco bo luft uciekał trochę - dwa klucze i na spokojnie 10 min roboty. U nas Many są w firmie bo przednie napędy dostępne - czy kardan czy hydro jest w czym wybierać ( w sumie w obecnym czasie to też nie ma wyboru). Iveco z 4x4 w używce zawsze droższe od Mana i nie ma wyboru bo rzadko się trafia no i w starszych nie było hydrodrivu.
No i z aut 4x4 Man jest najbardziej komfortowy - jeździ się identycznie jak zwykłym 4x2 czego nie da się powiedzieć o królowej i gwieździe. Chociaż na dziś dzień Man e6 odpada do 2019/20r a na te powyżej nie stać mnie by robić tak małe przebiegi jakie robimy, rozmyślam nad Arocsem (nie hydro bo to nie działa w MB ) od połowy 15r - to jedyna alternatywa dla mnie jeśli iść w E6 - ale zabija masą własną - 700 kg więcej od MANa, gdzie przy moich 2 osiowych naczepach i zestawach do 38t to bardzo dużo.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 08 lut 2023, 20:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 812
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Cytuj:
Cytuj:

Obiektywnie rzecz ujmując co wg ciebie lepsze, o ile da się tak powiedzieć. E5 Iveco czy E5 MAN?
Chyba się nie da :) Ja też patrze na inne aspekty, gdzie to dla zwykłego patelniarza nie ma znaczenia. Ale... iveco mniej pali. Nie słyszałem o problemach z silnikami w Iveco. Man ma mocniejszą ramę. Iveco jest jakby prościej zrobione - w Manie by dostać się do czegoś to zawsze coś stoi na drodze. Dziś zmieniałem poduszkę kabiny w Iveco bo luft uciekał trochę - dwa klucze i na spokojnie 10 min roboty. U nas Many są w firmie bo przednie napędy dostępne - czy kardan czy hydro jest w czym wybierać ( w sumie w obecnym czasie to też nie ma wyboru). Iveco z 4x4 w używce zawsze droższe od Mana i nie ma wyboru bo rzadko się trafia no i w starszych nie było hydrodrivu.
No i z aut 4x4 Man jest najbardziej komfortowy - jeździ się identycznie jak zwykłym 4x2 czego nie da się powiedzieć o królowej i gwieździe. Chociaż na dziś dzień Man e6 odpada do 2019/20r a na te powyżej nie stać mnie by robić tak małe przebiegi jakie robimy, rozmyślam nad Arocsem (nie hydro bo to nie działa w MB ) od połowy 15r - to jedyna alternatywa dla mnie jeśli iść w E6 - ale zabija masą własną - 700 kg więcej od MANa, gdzie przy moich 2 osiowych naczepach i zestawach do 38t to bardzo dużo.
Taka odpowiedź mnie satysfakcjonuje :D co do napraw w MANie nie trzeba mi tłumaczyć, znam z autopsji, w Volvo to taka sama bolączka. Hydro w MANie super sprawa, czemu piszesz że w Mercedesie się to nie sprawdza? Jest jakaś różnica? Pytałem bo szczerze to Iveco mógłbym spróbować. Ostatni raz z tą marką miałem doczynienia coś około 15 lat temu, jeszcze Eurostar. I dobrze to auto wspominam, było dużo "twardsze" niż ogólnie się o Iveco mówi. Ciężko tylko takie E5 czy E6 w niskiej, szerokiej budzie znaleźć.

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 08 lut 2023, 21:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5929

Cytuj:
Tuleje przerdzewiałe to jak ktoś gdzieś tam wody w układ kiedyś nalał i się to ciągnie
Nie wiem. Teorie są bardzo różne, podobno Volvo nie lubi innego płynu niż ori-żółty, nie lubi się z koncentratami płynów, do tego nie lubi chodzić dużo na wolnych obrotach, bo wtedy właśnie spienia się płyn i dochodzi do kawitacji
https://truckfocus.pl/technika/3183/nis ... -kawitacja
Ile w tym prawdy - nie wiem, ale problem z tulejami się się zdarza.

@Seba, też się chętnie dowiem co jest nie tak z hydro w mercedesie.

@Andy, ja bym nie ograniczał się do niskiej kabiny. Wiadomo, że są minusy, ale moim zdaniem lepiej kupić coś w średnim globie niż ucioranego gniota z niskim dachem. W takiej FMce to wręcz obowiązkowo glob, bo tunel sięga do jaj. Stoją takie FMki po orlenach i innych Schade, wrzucić większe kółka i jeździć. To lekkie, pod patelnie w sam raz.
Z gałęziami to nawet ja sobie jakoś daję rade mimo, że jeżdżę po posesjach, niektóre samochody mają lekkie globy, bo mają je zrobione z kartonu i żywicy, bujanie to też trochę moim zdaniem przesadzasz. Wolę po dziurach jeździć Dafem w SC niż TGM z małą kabinką, gdzie trzeba się trzymać kierowcy na dziurach, żeby nie wypaść z budy.
Cytuj:
pozwolę sobie napisać co lepsze od tych padlin - kupcie sobie pojazd z gwiazda i nie będziecie narzekać. stara dobra konstrukcja dopracowana i bezawaryjna.
No, no. Dopracowana, ale na pewno nie wolna od wad. Ty tam masz banie na blacie, więc jak nie robiłeś penewek korbowodowych, to zalecam nie puszczać za głośno radia, bo jak zacznie inaczej pracować, to masz mało czasu zanim wystawi kopyto. A silniki drogie, kiedyś były po 3 dychy z górką, nie wiem jak teraz.


Post Wysłano: 08 lut 2023, 21:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 kwie 2016, 19:13
Posty: 955
Samochód: DAF
Lokalizacja: Koło

Dziś chyba oszukałem przeznaczenie. Między świętami, a nowym rokiem auto było przeglądane pod każdym możliwym kątem. Dziś taka "miła" niespodzianka wyszła. Chyba fuks, że mi się szczać jak Killerowi zachciało i koło było w takim położeniu, że było słychać uciekające powietrze. Kiedy i jak to się stało to nie mam pojęcia, kręcenia w miejscu unikam. Continental po ok 140k km.
Obrazek

Kierownik co do Kanii to jeszcze przed Tobą wymiana jednostki sterujacej. Przyjaciel ma R450 z 16 roku, teraz ok. 750k km przejechane i podczas jazdy zgasła i odmówiła posłuszeństwa - drugi raz. Za pierwszym razem robił "regenerację" w Środzie Śląskiej u jakiś speców co się tym zajmują, teraz kupił w ASO (za pierwszym razem ściągał ją Viking z promu :D ). Koszt bagatela 10 tyś PLN netto. :)

_________________
Kolego, a masz może fajkę ?


Post Wysłano: 08 lut 2023, 21:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1596
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:

Taka odpowiedź mnie satysfakcjonuje :D co do napraw w MANie nie trzeba mi tłumaczyć, znam z autopsji, w Volvo to taka sama bolączka. Hydro w MANie super sprawa, czemu piszesz że w Mercedesie się to nie sprawdza? Jest jakaś różnica? Pytałem bo szczerze to Iveco mógłbym spróbować. Ostatni raz z tą marką miałem doczynienia coś około 15 lat temu, jeszcze Eurostar. I dobrze to auto wspominam, było dużo "twardsze" niż ogólnie się o Iveco mówi. Ciężko tylko takie E5 czy E6 w niskiej, szerokiej budzie znaleźć.
Jest słabsze, nie ma tyle siły. Wyje, jęczy to drugorzędne, ale też dla ucha gorsze.
No ja mam chyba jedną z fajniejszych konfiguracji :) 500ka w nowej budzie ale EEV i właśnie w niskim dachu i 400 z groszem przebiegu :)



Obrazek

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 08 lut 2023, 21:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5082
Samochód: orange i grafitowy

Luka - jak się nie zmienia oleju lub jeździ na najtańszym to korbowody mogą się pokazać. Olej z górnej półki i odpowiedni czas wymiany załatwiają sprawę skutecznie. Radia nie puszczam bo już nie jeżdżę ( i nigdy nie będę) i dlatego sprzęt sprzedaję.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 08 lut 2023, 22:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5882
Samochód: Volvo FH

Cytuj:

Kierownik co do Kanii to jeszcze przed Tobą wymiana jednostki sterujacej. Przyjaciel ma R450 z 16 roku, teraz ok. 750k km przejechane i podczas jazdy zgasła i odmówiła posłuszeństwa - drugi raz. Za pierwszym razem robił "regenerację" w Środzie Śląskiej u jakiś speców co się tym zajmują, teraz kupił w ASO (za pierwszym razem ściągał ją Viking z promu :D ). Koszt bagatela 10 tyś PLN netto. :)
To ten główny komputer sterujący, tzw koordynator?
Miałem to, moja stanęła 30km od domu, ale jak się wie do kogo dzwonić o 5 rano, to 7.15 już był włożony nowy, zaprogramowany, za 2kzł.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 08 lut 2023, 22:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 kwie 2016, 19:13
Posty: 955
Samochód: DAF
Lokalizacja: Koło

Koordynator swoją drogą. :D

Inaczej, bo napisałem tak jak on mi to mówił. Komputer sterujący który jest zamocowany przy silniku. :mrgreen: I o ile koordynator to koszt ok 2k pln tak komp w ASO dyszka, a jak widać regeneracja słabo opłacalna.

I w sumie nie ma środka idealnego, każde auto ma swoje bolączki. ;)

_________________
Kolego, a masz może fajkę ?


Post Wysłano: 08 lut 2023, 22:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 812
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

@Luka, z tym bujaniem kabiną na dziurach to z Volvo w Glob XL mam takie wspomnienia żd super, miękkie zawieszenie, itd. Ale nawet przy pokonywaniu zakrętów z wyższą prędkością te kabiny mega się wychylały. Mniejszy problem z tym był w DAFach i Scaniach zdecydowanie. Nie wiem jak w Manie, ale ten ma dość sztywne zawieszenie więc pewnie podobnie jak w Scanii. U mnie jeszcze dochodzi ta kwestia że na naszej hali warsztatowej nie podniesiemy takiej kabiny do napraw bo mamy niską halę, po prostu przy zakupie nieruchomości nie było to coś co by przesądziło zakup.

P.S. to czerwone FH12 jakieś podejrzane. Brak przeglądu od 2019 czy 2020 roku, a do tego ostatni raz w serwisie było gdzieś za granicą w 2009 roku. Tak jak mówisz, może okazać się że stało w krzakach i ciul jeden wie co z niego by było :wink:

@Scorpu W Volvo i Renault też trzeba zwracać uwagę bo wiązka od sterownika silnika idzie w peszlu do górnego dekla. I przy deklu lubi się rozszczelnić przez co olej może wewnątrz peszla dopłynąć sobie do sterownika. I wiadomo jak to może się skończyć. A tak wogóle przy okazji wymiany obsad wtrysków w moim okazało się że wymiany wymaga również wiązka od wtrysków. Podobno to też w Volvo norma.

_________________
VOLVO FAN!!!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 3355 z 3472 [ Posty: 69425 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13353 3354 3355 3356 33573472 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: