wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

OPONY niski profil i małe
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=41355
Strona 1 z 2

Autor:  PNEUMASTER [ 21 gru 2013, 21:31 ]
Tytuł:  OPONY niski profil i małe

Jak Panowie oponiarsko? Powymieniane ? Ciśnienia OK ? Pamiętacie o przepisach np.w Austrii i najnowszych w Skandynawii ?

pokaże Wam co się dzieje jak się nałożą trzy negatywne parametry : najważniejsze małe ciśnienie (i tylko o 1 bar) , niższa jakość opony oraz przeładowania. Megi oraz małe rozmiary R17,5 i R19,5 to na prawde opony specjalnej troski , dbajcie o ciśnienia. Sprawdziliście Panowie po spadkach temperatur ? Czym mniejsza opona tym spadek drastyczniejszy.
Obrazek

trzmało się na ostatnim opasaniu
Obrazek

a z zewnątrz niewinnie wygląda
Obrazek

Autor:  korni8808 [ 22 gru 2013, 10:42 ]
Tytuł:  Re: OPONY niski profil i małe

Co to za chińszczyzna?

Co z tego, że człowiek pamięta o ciśnieniu jak nie ma gdzie tych opon napompować :/
W serwisie Schmitza w Strykowie max 8,5bar :evil:

Autor:  Kierownik [ 22 gru 2013, 11:04 ]
Tytuł:  Re: OPONY niski profil i małe

Trzeba sobie kupić przewód z ciśnieniomierzem, i nie będziesz musiał się nikogo prosić.

Autor:  PNEUMASTER [ 22 gru 2013, 16:22 ]
Tytuł:  Re: OPONY niski profil i małe

słusznie kolega prawi, przewód z końcówką 30-40zł, a dobry manometr 100-150. Taniej wyjdzie niż wcześniejsza wymiana opon. Co do wstawionych fotek to winowajca jest bardziej ciśnienie vs przeładunek niż marka opon.

Autor:  korni8808 [ 22 gru 2013, 20:04 ]
Tytuł:  Re: OPONY niski profil i małe

Może jeszcze mam tankować za swoje? :roll:

Autor:  PNEUMASTER [ 22 gru 2013, 21:34 ]
Tytuł:  Re: OPONY niski profil i małe

Cytuj:
Może jeszcze mam tankować za swoje? :roll:
czyli kierowca buntownik, kiepsko trafiłeś z odpowiedzią, bo inwestujesz 40zł i kilkanaście minut czasu a osiągasz w najgorszym przypadku pół litra na 100km :wink: więcej o tym tłumaczymy tutaj http://pneumaster.pl/index.php/metodyka ale jak to się mówi : "jak się nie chce to gorzej jakby się nie umiało" :mrgreen:

Autor:  st01 [ 22 gru 2013, 22:07 ]
Tytuł:  Re: OPONY niski profil i małe

Korni jakoś nie wierzę że szef nie kupi ci przewodu z zegarem jak mu powiesz - podejrzewam że go masz w samochodzie i o tym nie wiesz. Co do chińskich opon to jesteś teoretykiem z parkingu bo jakość przewyższa krajowe a zapewniam cię że 3 chinki zrobią wyższy przebieg niż 1 michał - cena wychodzi ta sama.

Autor:  zzx [ 22 gru 2013, 22:40 ]
Tytuł:  Re: OPONY niski profil i małe

Cytuj:
Korni jakoś nie wierzę że szef nie kupi ci przewodu z zegarem jak mu powiesz - podejrzewam że go masz w samochodzie i o tym nie wiesz. Co do chińskich opon to jesteś teoretykiem z parkingu bo jakość przewyższa krajowe a zapewniam cię że 3 chinki zrobią wyższy przebieg niż 1 michał - cena wychodzi ta sama.
licząc tylko cene samej opony to być może sie zgadza jak doliczysz koszt wymiany oraz straty godzin na wymianę w serwisie to robią się troszkę inne koszty.

pamietaj jeszcze o tym że na michelinie "na samych drutach" dojedziesz, a na chińskiej nie da rady ze wszystkimi konsekwencjami.

Autor:  korni8808 [ 22 gru 2013, 23:22 ]
Tytuł:  Re: OPONY niski profil i małe

Ja też nie wierzę, że mi kupi :)
Przewód do pompowania jest, tylko z tego złącza z kabiny trochę liche ciśnienie idzie. 9bar nie nabiło.
Na tę chwilę na michalku mam 330kkm i jeszcze się trzyma.
Koszt wymiany opony za granicą na autostradzie jest wyższy niż co najmniej para dobrych laczkow w PL.

Co do chinoli to są ludzie co do motocykla mi polecają takie opony. Jednak wolę żyć, niż oszczędzić 300pln.

Autor:  zzx [ 22 gru 2013, 23:28 ]
Tytuł:  Re: OPONY niski profil i małe

Cytuj:
Ja też nie wierzę, że mi kupi :)
Przewód do pompowania jest, tylko z tego złącza z kabiny trochę liche ciśnienie idzie. 9bar nie nabiło.
tak ze złacza w kabinie to możesz gumkę nadmuchać, a nie oponę.
chyba masz słabe pojęcie gdzie taki wężyk podłączyć no chyba, że masz kosmiczną ciężarówkę w której złącze do pompowania nie występuje.

Autor:  korni8808 [ 22 gru 2013, 23:36 ]
Tytuł:  Re: OPONY niski profil i małe

To pokaż mi gdzie ów przewód podłączyć, na którym z 2 stron jest taka: http://jamax24.home.pl/allegro/wazDOpompowania/4.jpeg końcówka; bo nie wiem

Autor:  Rossi [ 23 gru 2013, 0:04 ]
Tytuł:  Re: OPONY niski profil i małe

Ja się nie spotkałem z takim wężem co by miał z dwóch stron taka końcówkę. Do czego to miało by służyć? Do przepompowywania powietrza z jednej opony do drugiej? To co jest potrzebne i jest dostępne w sklepach z jednej strony ma taką końcówkę a z drugiej strony tzw. motylka którego podłączasz do złącza układu pneumatycznego, jak nie bezpośrednio to przez nypel czy śrubunek, nie pamiętam w tej chwili (Volvo, Renault Dxi tak ma).
Nie wiem tylko czy potrzebnie to piszę, bo raczej wydaję mi się że nie do końca zrozumieliśmy o co Ci chodzi, bo to w sumie są podstawy podstaw i jakoś nie mogę pojąć, że ktoś może tego nie wiedzieć.

Autor:  korni8808 [ 23 gru 2013, 0:37 ]
Tytuł:  Re: OPONY niski profil i małe

Nie jezdziles Scania :)

Nie wiem w jakim celu probujecie zrobić ze mnie idiotę.

Autor:  Rossi [ 23 gru 2013, 0:55 ]
Tytuł:  Re: OPONY niski profil i małe

Cytuj:
Nie jezdziles Scania
Moje doświadczenie na Scanii to jest całe 60km.
Cytuj:
Nie wiem w jakim celu probujecie zrobić ze mnie idiotę.
To o co właściwie chodzi, bo głupi w tym momencie to ja sam jestem.
Scania nie Scania, ale musi być jakieś wyjście/wejście z prawdziwego zdarzenia na układ pneumatyczny, co się ma głupiego koła nie dać rady napompować.

Autor:  korni8808 [ 23 gru 2013, 1:23 ]
Tytuł:  Re: OPONY niski profil i małe

Przeczytaj temat od początku.
Zadałem pytanie, na które nie udzielono odpowiedzi. Ponieważ łatwiej komuś dogryźć, niż przyznać , że g**** warta opona, jest g**** warta.

Autor:  Kierownik [ 23 gru 2013, 8:52 ]
Tytuł:  Re: OPONY niski profil i małe

W starym Premium wyjście do pompowania miało kształt maszynki, tej w którą wkręca się wentyl, i było zabezpieczone kranikiem.
Może w Scanii też tak jest.

Te końcówki są do kupienia po kilka zł, można se zmienić...

Autor:  zzx [ 23 gru 2013, 8:58 ]
Tytuł:  Re: OPONY niski profil i małe

Cytuj:
Nie jezdziles Scania :)

Nie wiem w jakim celu probujecie zrobić ze mnie idiotę.
fakt scanii jeszcze nie miałem, a co do stanu umysłu sam sobie udzieliłeś odpowiedzi.
zdarzało mi sie "pożyczać" kolegom powietrze do układu i potrzebny był wąż z dwoma motylkami więc siłą rzeczy wejście musi być (chyba gdzieś podłaczliśmy pod odchylanym boczkiem z przodu kabiny).
zaprezentowana na zdjęciu końcówka służy do pompowania opon tyle tylko że na drugim końcu rury ma być zupełnie coś inego czli wspomniany motylek.

co do uszkodzeń opon na zdjęciach - najczęstszą przyczyną takiej usterki jest długotrwała jazda na zbyt niskim ćiśnieniu lub notoryczne przeładowywanie pojazdu.

Autor:  MAN [ 23 gru 2013, 9:02 ]
Tytuł:  Re: OPONY niski profil i małe

Co do powyższych zdjęć miałem z dwa przypadki na oponach naczepowych 385/55 22,5 gdzie opona sama z siebie pękała przy stopce a były to Continentale
Co do chińskich opon sami Niemcy zakładają chińskie opony do naczep a nie michały :lol:

Autor:  zzx [ 23 gru 2013, 9:17 ]
Tytuł:  Re: OPONY niski profil i małe

Cytuj:
Co do powyższych zdjęć miałem z dwa przypadki na oponach naczepowych 385/55 22,5 gdzie opona sama z siebie pękała przy stopce a były to Continentale
Co do chińskich opon sami Niemcy zakładają chińskie opony do naczep a nie michały :lol:
to że continentale mają taką fajną przypadłość to zainteresowani wiedzą co więcej nie uznają reklamacji z tego tytułu bez względu na czas użytkowania.

niemiaszki mają umiejętność liczenia tylko że ich drogi nie służą testowaniu opon w przeciwieństwie do naszych "autostrad wojewódzkich".

Autor:  st01 [ 23 gru 2013, 12:54 ]
Tytuł:  Re: OPONY niski profil i małe

Prawdopodobieństwo wbicia kamienia w koło jest takie same czy to jest michał czy chinka a nie każdy jeździ po niemieckich autostradach. Przy mojej pracy kormoran czy orjak robi mniejszy przebieg niż chinka- a i chinka nawet z drutami na wierzchu nie strzela. Co niektóry myśli że w Chinach nie ma autostrad i przemysłu. Pod tym względem Oni wyprzedzają Polskę bo Oni większość exportują a my importujemy.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/