wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

DAF 105 410 460 SPALANIE
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=41202
Strona 3 z 3

Autor:  SlawekDxI [ 27 lip 2014, 23:09 ]
Tytuł:  Re: DAF 105 410 460 SPALANIE

Ten czerwony to trzeba zmienić wartość docelową spalania,nasz 3 trasy zrobił.E tam daf,magnum lepsze :D

Autor:  >lukasz< [ 05 sie 2014, 19:18 ]
Tytuł:  Re: DAF 105 410 460 SPALANIE

W XF 105 komputer pokazuje spalanie zbliżone do rzeczywistego czy też przekłamuje ze 20% jak w Scani?

Autor:  krzysiekjx1 [ 05 sie 2014, 22:42 ]
Tytuł:  Re: DAF 105 410 460 SPALANIE

Cytuj:
W XF 105 komputer pokazuje spalanie zbliżone do rzeczywistego czy też przekłamuje ze 20% jak w Scani?
przekłamuje jak w każdym aucie,nie bede się wypowiadał o % ale nawet opierając się o konkretny pojazd odchyłki są zmienne i nie jest to żaden pogląd rzeczywistego spalania

Autor:  Bauer [ 11 sie 2014, 9:07 ]
Tytuł:  Re: DAF 105 410 460 SPALANIE

Siema.

Model 410 i 460 mają te same silniki wszystko identyczne. Jedynie czym się różnią to mapowaniem stąd różnica w mocy oraz w spalaniu. Przykładowo na pełnej 4 biegu na pełnym gazie, spalanie na 410 wynosi 69L/100 a w 460 jest to już bodajże 82-89L/100. Druga sprawa zobaczcie sobie ciśnienie turba najlepiej przy podjeździe na pełnym gwizdku. Jeśli dobrze pamiętam to jeśli będzie 2.5 to turbo jest w dobrym stanie jak już poniżej 2.3 to kończy się jego żywotność a to też wpływa na moc silnika i przekłada się na spalanie. Można też sprawdzić czy VISCO nie siada, jak miało miejsce w przypadku mojego taty, gdzie visco zwiększało obroty wraz z obrotami silnika, który nie mógł złapać odpowiedniej temperatury i po trasie wyszło spalanie 42/100. Wymienione zostało visco i spalanie z 42 na... 32. I jak poprzednik mówił styl jazdy, przewidywać i myśleć na drodze. Spróbujcie pojeździć sobie na tempomacie 82 i zobaczycie różnicę w spalaniu. Po otrzymaniu w swoje ręce 410 przy 10t w jedną i 24 w drugą spalanie nie przekroczyło 27.6L

Autor:  użytkownik usunięty [ 11 sie 2014, 11:29 ]
Tytuł:  Re: DAF 105 410 460 SPALANIE

Cytuj:
(...)Druga sprawa zobaczcie sobie ciśnienie turba najlepiej przy podjeździe na pełnym gwizdku. Jeśli dobrze pamiętam to jeśli będzie 2.5 to turbo jest w dobrym stanie jak już poniżej 2.3 to kończy się jego żywotność a to też wpływa na moc silnika i przekłada się na spalanie.(...)
Z tym ciśnieniem turbo to nie tak do końca.
Turbosprężarka daje ciśnienie w granicach 1,7 - 1,9 bar. To, co jest w DAFie na wyświetlaczu to tylko wskaźnik. Nie podaje rzeczywistego ciśnienia. W mojej "czterystadziesiątce" wyświetlacz podaje ciśnienie rzędu 1,7 bar, co mniej-więcej pokrywa się ze stanem faktycznym.
Co się tyczy wskazań chwilowego spalania to też nie można przyjąć za miarodajne. Dlaczego? Otóż masz 2 ciągniki, jeden na "szybkim moście" i na profilu 80, i obok masz drugi na zwolnicach i profilu (teoretycznie) 60.
Teraz powiedz mi, czy będzie jednakowe spalanie dla obu samochodów na "czwórce" przy tej samej prędkości? Jestem w stanie założyć się, że nie będzie.

A visco - tu się zgodzę. Nie dość, że sam wiatrak generuje spore obciążenie dla silnika to jeszcze silnik jest nieustannie wychładzany, co czujniki odbierają jako silnik nierozgrzany i podawana jest większa dawka paliwa.

Autor:  Bauer [ 15 sie 2014, 20:05 ]
Tytuł:  Re: DAF 105 410 460 SPALANIE

Cytuj:
Z tym ciśnieniem turbo to nie tak do końca.
Turbosprężarka daje ciśnienie w granicach 1,7 - 1,9 bar. To, co jest w DAFie na wyświetlaczu to tylko wskaźnik. Nie podaje rzeczywistego ciśnienia. W mojej "czterystadziesiątce" wyświetlacz podaje ciśnienie rzędu 1,7 bar, co mniej-więcej pokrywa się ze stanem faktycznym.
Jak pisałem nie pamiętam dokładnych wartości ciśnienia ale właśnie taki przedział jaki napisałeś wskazuje dobre ładowanie turbosprężarki. ;) Jednak nadal trzymam się opinii że ciśnienie turba przekłada się na moc silnika i spalanie. Mówię na przykładzie samochodu taty, gdzie sam zauważył po wymianie turba auto stało się bardziej żwawsze i przełożyło się na niższe spalanie.

Autor:  MechanikSochaczew [ 16 sie 2014, 4:58 ]
Tytuł:  Re: Odp: DAF 105 410 460 SPALANIE

Cytuj:
Z tym ciśnieniem turbo to nie tak do końca.
Turbosprężarka daje ciśnienie w granicach 1,7 - 1,9 bar. To, co jest w DAFie na wyświetlaczu to tylko wskaźnik. Nie podaje rzeczywistego ciśnienia. W mojej "czterystadziesiątce" wyświetlacz podaje ciśnienie rzędu 1,7 bar, co mniej-więcej pokrywa się ze stanem faktycznym.

Ten wskaźnik pobiera dane z tego samego czujnika co sterownik silnika do ustalenia dawki, musi być w granicach normy. Często winny jest brudny czujnik doladowania, jego czyszczenie to raptem kilka minut roboty.
Cytuj:

Jak pisałem nie pamiętam dokładnych wartości ciśnienia ale właśnie taki przedział jaki napisałeś wskazuje dobre ładowanie turbosprężarki. ;) Jednak nadal trzymam się opinii że ciśnienie turba przekłada się na moc silnika i spalanie. Mówię na przykładzie samochodu taty, gdzie sam zauważył po wymianie turba auto stało się bardziej żwawsze i przełożyło się na niższe spalanie.
Doladowanie da się osiągnąć wyłącznie z ładunkiem !!
Wskazanie zbyt niskiego doladowania, w większości przypadków nie powstaje z uszkodzenia samej turbosprezarki.
W przypadku problemów z mocą i spalaniem, gdy silnik osiąga temperature pracy. Pierwsza i podstawową czynnością jest wyjecie czujnika doladowania (kluczyk 10, jedna wtyczka, na górze kolektora ssacego). Jeśli czujnik jest okopcony, w silniku należy przeprowadzic regulacje luzow zaworowych.
Jeśli turbo nie dmucha luzy zaworowe również mają na to wpływ. Gdy intercooler jest nieszczelny, auto potrafi osiągać pełne doladowanie, z tym, że odbywa się to nie liniowo. W turbo dieslu nic wiecej do szczęścia nie potrzeba prócz doladowania i odpowiedniej dawki. Jak silnik będzie sobie radził, to nie spali wiecej, jak zacznie mu brakować, to zacznie zlopac paliwo.

Ogólnie turbina sama w sobie rzadko ma wpływ na spalanie.

Borykam się jednak z przypadkiem, w którym Ja rozlozylem ręce, dwa serwisy po mnie też. Niby wszystko jest, a mocy nie ma, narazie walczymy nie odpuszczamy.

Autor:  krzysiekjx1 [ 16 sie 2014, 8:19 ]
Tytuł:  Re: Odp: DAF 105 410 460 SPALANIE

Cytuj:

Jeśli turbo nie dmucha luzy zaworowe również mają na to wpływ. Gdy intercooler jest nieszczelny, auto potrafi osiągać pełne doladowanie, z tym, że odbywa się to nie liniowo. W turbo dieslu nic wiecej do szczęścia nie potrzeba prócz doladowania i odpowiedniej dawki. Jak silnik będzie sobie radził, to nie spali wiecej, jak zacznie mu brakować, to zacznie zlopac paliwo.
a ekologia na to pozwoli ??? bo mam takie wrażenie że jest w tym układzie strażnikiem :D

Autor:  MechanikSochaczew [ 16 sie 2014, 8:58 ]
Tytuł:  Re: DAF 105 410 460 SPALANIE

Dobierze tak dawke aby było ekologicznie, a nie koniecznie, żeby była moc.

Autor:  krzysiekjx1 [ 16 sie 2014, 14:25 ]
Tytuł:  Re: DAF 105 410 460 SPALANIE

Cytuj:
Dobierze tak dawke aby było ekologicznie, a nie koniecznie, żeby była moc.
tak też to rozumowałem :D ,a wiec co za tym idzie wszelkie spadki ciśnienia doładowania ograniczą dawkę paliwa... i jest to dobre powiązanie,które zapobiega zwiększonemu zużyciu paliwa :idea: ciekawe czy są jakieś słabe punkty tego systemu zależności??? bo chyba tylko jakiś defekt czujnika w układzie wydechowym może pozwolić na rozpustę dawkowania paliwa :lol:

Autor:  bułkowski410 [ 16 sie 2014, 16:47 ]
Tytuł:  Re: DAF 105 410 460 SPALANIE

4t na plecach.
Obrazek

Autor:  SlawekDxI [ 16 sie 2014, 19:13 ]
Tytuł:  Re: DAF 105 410 460 SPALANIE

Bułkowski to nasz e6 z 3 tonami pali 25... :lol: Ale w pon jedzie znowu na serwis (4 raz od 1.5 msc jazdy)

Autor:  krzysiekjx1 [ 16 sie 2014, 23:36 ]
Tytuł:  Re: DAF 105 410 460 SPALANIE

Cytuj:
4t na plecach.
Obrazek
przy takim obciążeniu i tym przelocie to bez szału :roll:

Autor:  bułkowski410 [ 20 sie 2014, 22:20 ]
Tytuł:  Re: DAF 105 410 460 SPALANIE

No wiesz połowę po autostradzie a połowę po naszych pięknych drogach i paru miastach, jak masz lepsze wyniki to ok.

Autor:  igoR84 [ 21 sie 2014, 0:05 ]
Tytuł:  Re: DAF 105 410 460 SPALANIE

nie no ja taki wynik to mam samym ciągnikiem :(

nie mamy o czym gadać

Strona 3 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/