Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 sie 2013, 17:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2010, 19:09
Posty: 274
Samochód: Volvo FH13
Lokalizacja: GPU

Witam !
Pytanie do jezdzących po Norwegi. Jak teraz jechać z Oslo do Bergen ? Bo trasa E16 jest częściowo zamknięta.

_________________
... Tłok w cylinder jebut ! I maszyna idut !


Post Wysłano: 24 sie 2013, 18:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3271
Lokalizacja: eu

E134


Post Wysłano: 24 sie 2013, 18:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2010, 19:09
Posty: 274
Samochód: Volvo FH13
Lokalizacja: GPU

a dalej ?
35 do Honefoss
czy dalej 134 na 13 do E16 ?
Jade duzym autem.

_________________
... Tłok w cylinder jebut ! I maszyna idut !


Post Wysłano: 29 sie 2013, 23:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2010, 19:09
Posty: 274
Samochód: Volvo FH13
Lokalizacja: GPU

Zajechałem i wróciłem i sam muszę odpowiedzieć na swoje pytanie.
Z Oslo E18- E16 - 7 - 13 - E-16 do Bergen.
Zaznaczam, ze jest to droga tylko na lato, bo 7 jest w górach zimą zamykana.

_________________
... Tłok w cylinder jebut ! I maszyna idut !


Post Wysłano: 30 sie 2013, 6:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lis 2010, 15:12
Posty: 251
GG: 8587289
Samochód: 500dxi
Lokalizacja: trójmiasto/kaszuby

Kolego następnym razem jedź 7 do gol, potem na 52 do 16 i na bergen. Jest to najlepsza droga. Kawałek 7 do Gol jest jak zauważyłeś ok dopiero potem zaczyna się wąsko.
Cytuj:
E134
tak zwłaszcza zimą. Kolego jak nie jeździłeś po norwegi to nie udzielaj rad, ponieważ ta droga wygląda pięknie tylko na mapie.

_________________
PL - Skandynawia


Post Wysłano: 30 sie 2013, 10:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3271
Lokalizacja: eu

Cytuj:
Cytuj:
E134
tak zwłaszcza zimą. Kolego jak nie jeździłeś po norwegi to nie udzielaj rad, ponieważ ta droga wygląda pięknie tylko na mapie.
Gdzie Ty w Lipcu/Sierpniu zimę widziałeś? Chyba na przylądku Horn?


Post Wysłano: 30 sie 2013, 20:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lis 2010, 15:12
Posty: 251
GG: 8587289
Samochód: 500dxi
Lokalizacja: trójmiasto/kaszuby

Cytuj:
Gdzie Ty w Lipcu/Sierpniu zimę widziałeś? Chyba na przylądku Horn?
Na E134. Jestem pewien że nigdy w życiu nie jechałeś E134, gdybyś jechał nie poleciłbyś tej drogi wiedząc że są lepsze i tańsze (promy).

_________________
PL - Skandynawia


Post Wysłano: 31 sie 2013, 1:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
Cytuj:
Gdzie Ty w Lipcu/Sierpniu zimę widziałeś? Chyba na przylądku Horn?
Na E134....

Ja jechałem tamtędy w lipcu. Co prawda paliwa przepalił chyba tyle co czołg, odcinek Haugesund - Drammen zajął coś ok. 10h jazdy. Ale zimy w lipcu ni w cholerę nie wiedziałem. :|


Post Wysłano: 31 sie 2013, 1:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3271
Lokalizacja: eu

Cytuj:
Cytuj:
Gdzie Ty w Lipcu/Sierpniu zimę widziałeś? Chyba na przylądku Horn?
Na E134. Jestem pewien że nigdy w życiu nie jechałeś E134, gdybyś jechał nie poleciłbyś tej drogi wiedząc że są lepsze i tańsze (promy).
Masz rację poniekąd.
Ja do Bergen jeździłem płaskowyżem. ZiPi spytał o inną drogę - to mu podałem alternatywę. Nie napisałem,że to trzypasmówka z miliardem parkingów i poboczem szerokim jak zakola na głowie Brusa Willisa......


Ostatnio zmieniony 31 sie 2013, 13:49 przez kuxi, łącznie zmieniany 1 raz.
Proszę zakończyć przepychanki słowne.Kolega udzielił odpowiedzi o alternatywnej trasie więc zgodnie z tematem.Pozdrawiam.


Post Wysłano: 14 wrz 2013, 11:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 cze 2011, 11:27
Posty: 56
GG: 0

Nie chcąc zakładać nowego tematu podepnę się do tego.
Niech ktoś podpowie jak wygląda na Norwegii sprawa opłat za drogi?
Jadę tam pierwszy raz, a nie mam pojęcia jak to tam wygląda.
Dodam że jadę dużym.


Post Wysłano: 26 wrz 2013, 7:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2010, 19:09
Posty: 274
Samochód: Volvo FH13
Lokalizacja: GPU

Jazda po Norwegi jest bezpłatna, tylko przejazd przez niektóre tunele i wiadukty jest płatny. W tym celu najlepiej pobrać sobie Telepasa - odpowiednik naszego Viatola i wszystkie płatnosci odbywają się automatycznie.
Jesli coś wwozisz czy wywozisz przez norweską granicą musisz zrobić odprawę celną.

_________________
... Tłok w cylinder jebut ! I maszyna idut !


Post Wysłano: 26 wrz 2013, 23:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Cytuj:
Jazda po Norwegi jest bezpłatna, tylko przejazd przez niektóre tunele i wiadukty jest płatny. W tym celu najlepiej pobrać sobie Telepasa - odpowiednik naszego Viatola i wszystkie płatnosci odbywają się automatycznie.
Jesli coś wwozisz czy wywozisz przez norweską granicą musisz zrobić odprawę celną.
To tak jakby napisać, że i w Polsce jest bezpłatna - tyle, że za autostrady musisz płacić i mieć ViaTolla na inne odcinki. Praktycznie gdzie byś nie pojechał do Norwegii - Oslo, Trondheim, Stavanger, Larvik, Bergen -to wszędzie się natkniesz na płatne odcinki dróg.

TelePass to we Włoszech a w Norwegii to AutoPass - www.autopass.no - wszystko wyjaśnia tyle, że po angielsku lub niemiecku.

Opcje zasadniczo są trzy:
1. Można wziąć specjalne urządzenie montowane na szybie z punktu dystrybucji - adresy na www.
2. Można zapłacić z góry przez internet jakąś sumę i w przypadku nie wykorzystania dostanie się zwrot.
3. Można nic nie robić i jechać normalnie a po jakimś czasie na właściciela auta przyjdzie faktura z opłatą za przejechane odcinki - nie jest to żadna kara a normalna procedura.

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Post Wysłano: 27 wrz 2013, 7:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
Opcje zasadniczo są trzy:
1. Można wziąć specjalne urządzenie montowane na szybie z punktu dystrybucji - adresy na www.
2. Można zapłacić z góry przez internet jakąś sumę i w przypadku nie wykorzystania dostanie się zwrot.
3. Można nic nie robić i jechać normalnie a po jakimś czasie na właściciela auta przyjdzie faktura z opłatą za przejechane odcinki - nie jest to żadna kara a normalna procedura.
Można też zbierać tickety na bramkach i zapłacić później w specjalnych punktach. Przynajmniej tak było. A teraz to nie wiem, bo dawno tam nie byłem.


Post Wysłano: 27 wrz 2013, 16:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Cytuj:
Cytuj:
Opcje zasadniczo są trzy:
1. Można wziąć specjalne urządzenie montowane na szybie z punktu dystrybucji - adresy na www.
2. Można zapłacić z góry przez internet jakąś sumę i w przypadku nie wykorzystania dostanie się zwrot.
3. Można nic nie robić i jechać normalnie a po jakimś czasie na właściciela auta przyjdzie faktura z opłatą za przejechane odcinki - nie jest to żadna kara a normalna procedura.
Można też zbierać tickety na bramkach i zapłacić później w specjalnych punktach. Przynajmniej tak było. A teraz to nie wiem, bo dawno tam nie byłem.
Jest sporo odcinków gdzie pobór opłat jest automatyczny tzn. Nie ma tam bramki ze szlabanem a jedynie bramka jak naszego ViaToll'a czyli z czujnikami do tych urządzeń zamontowanych na szybach aut i dodatkowo z kamerami które rejestrują właśnie te pojazdy które ich nie mają i dostaną w późniejszym terminie faktury za przejazd.

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: