wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Volvo FM12 340 1999 kilka pytań przy kupnie.
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=40339
Strona 1 z 1

Autor:  AIR-SPED [ 20 lip 2013, 16:29 ]
Tytuł:  Volvo FM12 340 1999 kilka pytań przy kupnie.

Witam,

Mamy okazje kupić Volvo FM12 340 koni z 1999 roku z rozłożonym silnikiem(podobno się zatarł). Mam następujące pytania: czy ten motor jest na pompowtryskach? Jest to solówka 2 osiowa z wysoką kabiną sypialną. Przebieg to 1 230 000. Jak jest z częściami zamiennymi to tego modelu. Ile taki auto pali? Czy częśći są drogie? Trochę się boimy bo keidys mieliśmy Volvo Fl7 240km 1994 i niestety to była porażka.. Brak części a jak już się znalazły to ceny kosmiczne.. Z góry dzieki za każdą poradę :)

Pozdrawiam.

Autor:  MechanikSochaczew [ 21 lip 2013, 0:21 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM12 340 1999 kilka pytań przy kupnie.

Tak są tam pompowtryski bosch lub lukas. W miarę bezawaryjny układ, przy tym przebiegu mogą się już nadawać do wymiany.

Do tego silnika części jest w bród.

Ten silnik d12c jest trudny w naprawach, ma skomplikowaną budowę i łatwo odwalic babola na glupocie. Ja to zrobię, ale laik polegnie.

Autor:  AIR-SPED [ 21 lip 2013, 14:22 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM12 340 1999 kilka pytań przy kupnie.

Bardziej mi chodzi o cześci nie koniecznie stricte do silnika. Jak z czesciami do ukladu hamulcowego, pneumatycznego(zawory itp), układ chlodzenia pompy wody, chlodnice, turbiny itp. Bo w fl7 to byl z tym duzy problem.:/

Autor:  MechanikSochaczew [ 21 lip 2013, 14:25 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM12 340 1999 kilka pytań przy kupnie.

Jest tego pełno.

Autor:  5eba [ 23 lip 2013, 20:34 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM12 340 1999 kilka pytań przy kupnie.

Mialem, jak sie okazalo pozniej 340 - bylem pewny ze to 380 przez ponad 3 lata eksploatacji :oops: i z 42t DMC szedl jak nalezy i z paliwem byl oszczedny. Czesci masz w brud do FM/FH

Jak jest tam silnik D12A to mam kompletny z uszkodzonymi kolami rozrzadu - rozleciala sie pompa wody i poszlo cos na zeby rozrzadu - silnik do konca chodzil,tylko rozrzad klekotal. Przejechane ma ok 450tys km.

Autor:  MechanikSochaczew [ 23 lip 2013, 20:45 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM12 340 1999 kilka pytań przy kupnie.

Cytuj:
Jak jest tam silnik D12A to mam kompletny z uszkodzonymi kolami rozrzadu - rozleciala sie pompa wody i poszlo cos na zeby rozrzadu - silnik do konca chodzil,tylko rozrzad klekotal. Przejechane ma ok 450tys km.
d12A był jakoś do końca 98produkowany, 99 to na 200% D.

Autor:  5eba [ 23 lip 2013, 20:53 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM12 340 1999 kilka pytań przy kupnie.

Zgadza sie bo moj byl z polowy grudnia 98 i mial A, ale wiesz jak bywa z rocznikami aut z poczatkow roku, a FM jak sie nie myle we wrzesniu 98 weszlo do produkcji konczac ere FL10/FL12. Wszystko ladnie pisze na kasecie sterujacej silnikiem.

A i kolego jakby czasem 340 bylo Ci malo to kupujesz za 2-3tys kasete silnika i robisz sobie 380KM a nawet 420(ale tu juz turbo tez do wymiany i nie wiem czy chlodnica)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/