wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

MAster III : blizniaki vs kola pojedyncze ,ładownosc
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=40313
Strona 1 z 1

Autor:  stoldom [ 14 lip 2013, 22:23 ]
Tytuł:  MAster III : blizniaki vs kola pojedyncze ,ładownosc

Pytanie do uztykowankiow renault master 2010 - 2013
O jakiej wadze wozicie ładunki na autach.
Za miesiac odbieram Mastera na kolach blizniak - dobrzy byloby wiedziec jak ladunki max wozono.


dzieki za odp bede rad za kazda uwage

Autor:  Kamil_FH16 [ 19 sie 2013, 19:14 ]
Tytuł:  Re: MAster III : blizniaki vs kola pojedyncze ,ładownosc

Pewne jest jedno: przesadzac nie wolno. Pozwole sobie wrzucic fotke z facebooka :roll:

Obrazek

Autor:  LisTruck [ 19 sie 2013, 21:55 ]
Tytuł:  Re: MAster III : blizniaki vs kola pojedyncze ,ładownosc

Hehe ładnie go pogięło, a później do serwisu z gębą: Panie co to za g.... mi sprzedaliście :/

Autor:  Kwiatula [ 19 sie 2013, 22:01 ]
Tytuł:  Re: MAster III : blizniaki vs kola pojedyncze ,ładownosc

Jakiś czas temu na drodze wyprzedzałem masterka chłodnię, zarejestrowanego do 4,6t.
Pogadałem chwile z kierowcą przez cb, co i jak z ładownością, to mówił że legalnie 1300, albo 1400 kg. Zaznaczał, że ciężka zabudowa w jego przypadku.

Zwykłym na pojedynczym kole, którego ujeżdżałem przez jakiś czas, można było ładować około 950 kg, żeby się zmieścić w 3500.

Autor:  Kamil_FH16 [ 19 sie 2013, 22:22 ]
Tytuł:  Re: MAster III : blizniaki vs kola pojedyncze ,ładownosc

To jest temat-rzeka, czyli ile mozna a ile laduje sie na samochody dostawcze o DMC 3,5t. Przepisy sa takie a nie inne i caly czas pracy kierowcow, przed ktorym busiarze uciekaja w najwiekszym stopniu, powinien byc rozwiazany w inny sposob. :roll:

Kilka lat temu w mojej ocenie gra byla warta swieczki. Iveco Daily czy Renault Mascott max duze, max wzmocnione rejestrowane do 3,5t, w rzeczywistosci zabieraly 5-6 t, ITD nie mialo uprawnien do ich kontrolowania wag bylo mniej itp. Teraz ITD z naciskiem sciaga takie auta do kontroli jako pierwsze, mandatow wystawiaja wiecej, mamy tez Viatoll, gdzie jazda przeladowanym busem kosztuje bodajze 3000 PLN, wagi preselekcyjne i inne nowosci. Prawda jest taka, ze era przeladowanych aut tych malych i tych duzych dobiega powolutku dobiega konca, bo wkrotce kazde "przewinienie" tego typu bedzie wychwytywane i surowo karane i to nie wazne czy to Polska czy Niemcy, choc stosunek kar do wyplat bedzie mial duze znaczenie :|

Pozwole sobie jeszcze na taki wywod. Jak wspomnialem wyzej, moim zdaniem problem tkwi w nieprawidlowym rozwiazaniu przepisow dotyczacych czasu pracy kierowcow. Dlatego firmy z samochodami o DMC 3,5 wola podjac ryzyko i przeladowywac auta i omijac czas pracy kierowcow, licencje itp, ktore sa niezbedne aby prowadzic transport powyzej 3,5t :roll:

Autor:  Kwiatula [ 19 sie 2013, 22:28 ]
Tytuł:  Re: MAster III : blizniaki vs kola pojedyncze ,ładownosc

Kamil, nie ma opcji ukarania auta do 3,5t za brak Viatolla, nawet jak będzie ważyło 40 ton( :lol: ).
Jedynie mandat 500 zł i wszystko w temacie.
Póki co tak, jest jak długo jeszcze zobaczymy.

Autor:  Kamil_FH16 [ 19 sie 2013, 22:34 ]
Tytuł:  Re: MAster III : blizniaki vs kola pojedyncze ,ładownosc

Widzisz, ja bylem przekonany ze tam gdzie tam ten system obowiazuje za busa ktorego RMC jest wiecej niz 3,5t placi sie mandat normalnie i 3000 za brak rejestracji w systemie Viatoll :lol:

SORRY za blad 8)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/