wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Dwaj instruktorzy = Dwie rózne teorie
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=40003
Strona 1 z 1

Autor:  borax [ 09 cze 2013, 17:33 ]
Tytuł:  Dwaj instruktorzy = Dwie rózne teorie

witam, jakiś czas temu zdałem prawko kat C, i mam pewną wątpliwość dotycząca techniki prowadzenia. Otóż miałem lekcje z 2 instruktorami z pierwszym 95% procent kursu i uczył mnie ze jeżeli jadę pusto (tak jak na kursie) to wskaźnik obrotomierza nie powinien wchodzić na zielone pole (które oznacza optymalne obroty silnika) powinien znajdować się cały czas ponizej. natomiast ostatnią lekcje miałem z innym instruktorem który powiedział ze nie ważne czy na pusto czy załadowany i tak wskaźnik ma operować na zielonym polu.. Więc która z tych teorii jest bliższa prawdy?

Autor:  Marix [ 09 cze 2013, 18:36 ]
Tytuł:  Re: Dwaj instruktorzy = Dwie rózne teorie

Tak to jest z teoriami, a może mieć rację jeden i drugi, albo nie mieć żaden.

Najlepiej każdy samochód traktować indywidualnie, znając jego przebieg momentu obrotowego i obserwując spalanie przy zmiennej technice jazdy. Możesz sie wspomóc komputerem, jeśli jest i pokazuje chwilowe spalanie.

Producent określił jedno zielone pole, ale jest to pewien kompromis, choć przemyślany. Można robić po swojemu, ale może się okazać, że producent lepiej to wyliczył.

Nie da się ukryć, że faktycznie w pojazdach z dużym zapasem mocy, na pusto, samochód dobrze radzi sobie poniżej zielonego pola.

Autor:  Maciej Poznań [ 09 cze 2013, 19:22 ]
Tytuł:  Re: Dwaj instruktorzy = Dwie rózne teorie

Na zielonym polu....na pewno na egzaminie, a w praktyce to się czuje jak zachowuje się pojazd, ale generalnie też na zielonym polu jest ok..np. man tgl, którym jeżdżę w górnej granicy zielonego pola już zaczyna sygnalizować, że czas na zmianę biegu.

Autor:  bosman [ 09 cze 2013, 19:50 ]
Tytuł:  Re: Dwaj instruktorzy = Dwie rózne teorie

W Scaniach R jest możliwość ustawienia dynamicznego zielonego pola.
Szytwne pole w R420 E4 jest w zakresie 1,1-1,5 rpm.(Max moment 1,1-1,35).
Natomiast po ustawieniu dynamicznego rzadko kiedy zielona strefa pokazuje tak szeroki zakres, a podczas jazdy na pusto potrafi wskazać 850-1000 jako ekonimiczne obroty.
Oczywiście przy RMC39-40ton nigdy takich obrotów nie wskazuje i zwykle oscyluje w granicach 1100-1400 obrotów, z tym wyjątkiem że nigdy nie pokazuje przedziału szerszego jak 200 obr.
Także troche prawdy w tym jest. Bez ładunku silnik nie potrzebuje tak dużej mocy jaka jest dostepna w zielonym zakresie.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/