Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 14 maja 2013, 20:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 wrz 2006, 20:07
Posty: 162
GG: 958060
Lokalizacja: Żywiec

Hej,
Mam małą zagadkę może mi ktoś pomoże, za cenne rady zapłacę :)
Tak więc po krótce: Jakoś tydzień temu pojawił mi się problem z podstawą osuszacza i w tym momencie wystąpiły też takie wady jak brak powietrza w fotelach, w pistolecie, kilka wycieków powietrza na szybkozłączkach (na raz, dzień wcześniej była cisza), no i mało powietrza w zawieszeniu kabiny. Dodam że zawieszenie osi, hamulce i sprzęgło działało jak należy. No i co ciekawe w kabinie zaczęło śmierdzieć jakby spalinami, podobno kierowcę aż szczypało w oczy.
Zregenerowałem podstawę osuszacza, przy okazji wymieniłem też głowiczkę kompresora i pierścienie no i nowy filtr osuszacza. Natomiast mimo to wciąż jest problem z powietrzem w kabinie tzn. jego brak w fotelu, poduszkach kabiny itp. i wciąż ten zapach spalenizny. Łączyłem to z problem z podstawą osuszacza, wnioskując po tym że pojawiło się to w tym samym momencie. Jednak podstawa jest ok, działa jak należy a problem pozostał.
Może ktoś spotkał się z taką sytuacją albo ma jakieś cenne rady. Z góry dziękuje :)


Post Wysłano: 14 maja 2013, 20:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5082
Samochód: orange i grafitowy

sprawdzałeś czy we wszystkich zbiornikach jest powietrze?
prawie na pewno w jednym jest pusto - tzn nie ma ciśnienia :D

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 14 maja 2013, 22:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 wrz 2006, 20:07
Posty: 162
GG: 958060
Lokalizacja: Żywiec

Zbiorników nie sprawdzałem, ale bije powietrze do poduszek zawieszania kabiny, ale bardzo mało mimo że regulatory są wyciągnięte na maksa. A w fotelu jak przełączę na spuszczenie powietrza to delikatnie syknie, więc coś tam powietrza jest, bardzo mało. Dowiedziałem się też że powietrze z do zawieszenia kabiny itp. nie idzie bezpośrednio z APM (podstawy osuszacza) ale jeszcze przechodzi przez jakiś zawór, ale czy on może mieć z tym coś wspólnego?
No i co z tymi spalinami czy czymkolwiek to jest w kabinie?


Post Wysłano: 15 maja 2013, 20:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 wrz 2006, 20:07
Posty: 162
GG: 958060
Lokalizacja: Żywiec

Widzę że chyba nikt nie ma pomysłu :)
To podrzucę jakieś wskazówki. Pojawił się błąd który wyświetla się jako " Ust. Systemu Wył. Przed2 God.", no i oczywiście ikonka AIR w kółku. Dodatkowo znalazłem kod tego błędu tj. MID: 185 PSID: 20 FMI: 0. Niestety nie mam listy błędów, więc narazie niewiele mi to daje.
Każda porada jest na wagę złota :D


Post Wysłano: 16 maja 2013, 18:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5082
Samochód: orange i grafitowy

te zawory APM to jest lepsze dziadostwo.
kolega wymienił mniej więcej po 600-700 we wszystkich renatach.
błędy można na krótko wykasować samodzielnie ale potem trzeba i tak na serwis podjechać - w PKS w Błoniu (chyba dla ciebie daleko) wymieniają i potem wszytko ustawiają od początku, a raczej programują ustawienia sprzed wymiany.
nie będę ci pisał ceny za zawór i wymianę by nie zepsuć ci humoru.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 16 maja 2013, 19:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Duża nieszczelność w układzie pneumatycznym .
Trzeba skalibrować osuszacz żeby zgasić lampkę .


Post Wysłano: 17 maja 2013, 10:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 wrz 2006, 20:07
Posty: 162
GG: 958060
Lokalizacja: Żywiec

Problem rozwiązany na 99%, ale może przyda się to potomności.
Błąd, który napisałem oznacza podobno że w określonym czasie nie może nabić powietrza na maksa. Niestety nawet po usunięciu nieszczelności błąd musi skasować specjalista.
Zawór APM niestety wiem ile kosztuje, ale można regenerować. Natomiast ustawienie elektroniki udało mi się też zrobić na miejscu.
Co ciekawe całe zamieszanie z powietrzem w kabinie wywołała jedna rozwalona szybkozłączka, która była ukryta pod podłogą. Po jej naprawie nagle wszystko wróciło do normy czyli fotel, ale co ciekawe poduszki też i przestały nawet syczeć inne złączki (te fabryczne z wejściem na 2 a wyjście na 1 przewód). Przy okazji może ktoś wie gdzie można dostać coś takiego poza serwisem?


Post Wysłano: 18 maja 2013, 18:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2009, 19:00
Posty: 277
GG: 9151637
Samochód: MOBILNE SERWISY
Lokalizacja: KATOWICE

Kolego niestety poza serwisem nie dostaniesz raczej tych złączek. Jak coś to mogłeś zgłosić się ponownie z tym problemem ale znalazłeś sam :) to u mnie regenerowałeś zawór, szkoda że dopiero teraz znalazłem ten post bo niepotrzebne zamieszanie . Pozdrawiam

_________________
MOBILNE SERWISY SAMOCHODOWE NATYCHMIASTOWE WYJAZDY NOWA STRONA : http://WWW.LEKRE.PL
Filmy z mobilnego serwisu:
https://www.youtube.com/watch?v=SiZi54F ... el&list=UL
NAPRAWY INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH KOMPUTEROWA DIAGNOSTYKA
REGENERACJA ZAWORÓW APM (EL1100) ECAM APS


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: