wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Scania 6x6 blokady
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=37175
Strona 1 z 1

Autor:  czx [ 05 paź 2012, 14:45 ]
Tytuł:  Scania 6x6 blokady

Witam Panowie mam prośbe. Jest ktos kto moglby opisac blokady ktore sa przedstawione na
zdjeciu? Nie chcialbym nic urwac itd.Co oznacza ta literka L na pierwszym zdjeciu?

Obrazek
pozdrawiam

Mariusz

Autor:  nyta [ 05 paź 2012, 22:09 ]
Tytuł:  Re: Scania 6x6 blokady

Literka L oznacza zalaczony niski zakres w skrzyni rozdzielczej.

Autor:  Grzesiek_KBR [ 05 paź 2012, 22:30 ]
Tytuł:  Re: Scania 6x6 blokady

1. Tak jak wyżej L to niski zakres.
2. Blokada przedniego mostu.
3. Blokada tylnych mechanizmów różnicowych.
4. Blokada skrzyni rozdzielczej.
5. Blokada między mostowa.
6. Rozłączenie napędu np. do holowania.

Autor:  czx [ 06 paź 2012, 21:00 ]
Tytuł:  Re: Scania 6x6 blokady

Panowie a o co chodzi z tym niskim zakresem? Co to takiego ta skrzynia rozdzielcza?
Są jakieś obostrzenia jeśli chodzi o łączenie blokad? które z którymi itp? Jest jakieś ograniczenie prędkości
na blokadzie przedniej? Przepraszam ze tyle pytań ale szef kupił auto które tez będzie w zimie odśnieżać
a ja po prostu w kwestii blokad jestem zielony.

Autor:  Grzesiek_KBR [ 06 paź 2012, 21:08 ]
Tytuł:  Re: Scania 6x6 blokady

Niski zakres- może nie dokładnie się wyraziłem, chodzi o tzw. dolną skrzynie czyli biegi od 1 do np. 3.
Skrzynia rozdzielcza to jak nazwa wskazuje rozdziela napęd pomiędzy przednią oś a tyle. Znajduje się za skrzynią biegów z którą jest połączona krótkim wałem napędowym a z niej wychodzą wały napędowe do przedniej i tylnych osi.
Jeśli chodzi o kolejność to bodajże najpierw mostowe, póżniej międzymostowe i skrzynia rozdzielcza, ale jak ktoś wie lepiej to niech mnie poprawi, bo autem 6x6 jeździłem tylko miesiąc i to 5 lat temu...
Jeśli chodzi o prędkość mi tłumaczyli aby nie przekraczać 25- 30 km/h oraz unikać wszelkich skrętów zwłaszcza ostrych chyba że wymaga tego sytuacja.

Autor:  BartekSW [ 07 paź 2012, 9:53 ]
Tytuł:  Re: Scania 6x6 blokady

Ja to widzę tak, patrząc od góry:
Najpierw włączasz 4,5 tzn blokady międzymostowe i ciągnie wtedy po jednym kole z każdego mostu(to które ma mniejsze opory). Na tym możesz jeździć, skręcać i nic się nie stanie.
Potem w razie potrzeby uruchamiasz 2 i 3 tzn osiowe blokady i wtedy z każdego mostu ciągną obydwa koła, z taką samą prędkością(prawdziwe 6x6). Wtedy powinieneś unikać skręcania, na przyczepnym podłożu bo mosty się rozpadną.
Obrazek 1 to reduktor który zwiększa moment na kołach. To taka druga skrzynia biegów, mająca dwa przełożenia - do jazdy szosowej, i "L" do terenowej. Na chłopski rozum, pojedziesz o połowę wolniej ale z dwukrotnie większą siłą.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/