Strona 55 z 70 [ Posty: 1399 ] Przejdź na stronę Poprzednia 153 54 55 56 5770 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 23 maja 2014, 23:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lut 2014, 0:12
Posty: 35
Samochód: Actros MP4 460
Lokalizacja: okolice Warszawy

Cytuj:
Mercedes przy okazji wprowadzenia nowego modelu robił jakiś swój opisywany w gazetach test. Najnowsze E6 spaliło cos ok 0,7litra więcej na 100km niż zwykłe E5.

Sądzę, że w Volvo zależność jest podobna.


Oszczędność 2l/100 km ustalała by nowy próg kosztów dla przedsiębiorstw, nie sadzę żeby to było realne.
Być może to inny test (jeśli możesz podaj źródło). Natomiast w oparciu o dane Dajano, w wątku o Actrosie ustalilismy, że jednak MB A mp4 E6 wypada lepiej w spalaniu i najświeższe info Dajano to jednak potwierdza.
Choć nie zmienia to faktu, że mi osobiście nowe FH od strony wizualnej bardzo pasuje.


Post Wysłano: 12 cze 2014, 17:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2014, 19:56
Posty: 3
Samochód: volvo fh 4 540 km 6x2

Się chwalicie mi 540 euro 6 pali od 36 do 42 na Norwegii Ale pytanie z innej bajki, czy u was tez jest taki szum wiatru w kabinie? Mam trąby na tej belce volvo i dwa halogeny, tyle że w serwisie dali dupy i zamocowali je na tych stojakach do kogutów, zamiast do tej belki i myślę, ze przez to ten szum wiatru w kabinie. Silnik cichutko, a wiatr mnie dobija. I jeśli ktoś wie jak się nazywają te mocowania lamp halle do tej belki, bo szukam w necie, ale nie wiem jak to nazwać i katalog helli kuknąłem i nie wiem. Żeby zlikwidować te podstawki do kogutów, a zamocować je do tej belki bezpośrednio.


Ostatnio zmieniony 13 cze 2014, 16:13 przez DamLen, łącznie zmieniany 2 razy.
Ortografia, interpunkcja!


Post Wysłano: 17 lip 2014, 21:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 mar 2006, 22:05
Posty: 422
Lokalizacja: Poznań

Cytuj:
czy u was tez jest taki szum wiatru w kabinie?
Cisza,cisza,cisza...jeszcze raz cisza :) Co prawda na dzień dzisiejszy auto ma dopiero ciut ponad 3000 km, ale żadnych niepowołanych dźwięków nie ma. Tyle, że nie mamy żadnych dodatkowych rur itp itd.


Post Wysłano: 04 sie 2014, 21:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

Spędziłem w nowym Volvie tylko 2 dni na zastępując kolege i powiedzieć moge:
- Silnik 500KM E5 + Ishift fajnie zestopniowany, przy RMC 38ton idzie bardzo ładnie po górkach.Choć I-Roll częściej mnie denerwował niż pomagał. Na początku miałem problemy z Ishiftem bo Opticruise nauczył mnie wyciągania palca prawej ręki a Ishift wymaga zdjęcia ręki z kierownicy.
- Jak na pierwszą jazde to prowadzenie całkiem fajne ale mam wrażenie, że kierownica reagowała nico ospale.
- hamulec VEB to jest mocny tylko na papierze, w porównaniu z retarderem Scanii to tylko zwalniał bo hamowaniem tego nazwać nie można.
- po nocy miałem 0,5bar w układzie :D posykują jakieś złącza znowu będą wymieniane.
- kabina przeprzestronna, cicha i jasna, spałem tylko 1 noc i zadnych wad nie zdążyłem zauważyć, wszystko na swoim miejscu a o jakości plastików to może za kilka lat bedzie coś wiadomo. Amortyzacja kabiny pierwsza klasa, dobra widocznośc w lusterkach.

Ogólnie to fajne autko. E5 ma rozsądne spalanie, E6 460KM +2-3Litry i cały układ oczyszczania spalin to jakiś eksperyment. Kiedyś volvo miało słabe silnik E4 na samym EGR(400,440,480) teraz chyba skończy się podobnie. Ale to problem szefa nie mój.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Post Wysłano: 04 sie 2014, 21:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2082
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Kiedyś volvo miało słabe silnik E4 na samym EGR(400,440,480) teraz chyba skończy się podobnie. Ale to problem szefa nie mój.
Jeśli już to 370 i 430 KM

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 04 sie 2014, 21:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

E4było na adblue

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 04 sie 2014, 22:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

Cytuj:
Cytuj:
Kiedyś volvo miało słabe silnik E4 na samym EGR(400,440,480) teraz chyba skończy się podobnie. Ale to problem szefa nie mój.
Jeśli już to 370 i 430 KM
430 i 370 to chyba silniki z FMek E5.
Volvo miało przez krótki okres czasu E4 bez Adblue o oznaczeniu D13B.
Poszukajcie a znajdziecie... i jeżeli nie widzieliście na własne oczy/ w warsztacie to niemówcie że nie ma.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Post Wysłano: 05 sie 2014, 0:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

D13b 360/400/440km wychodzily rzadko z egr'em częściej na SCR.
Niezaleznie zawsze był to d13b.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 05 sie 2014, 0:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

Cytuj:
- hamulec VEB to jest mocny tylko na papierze, w porównaniu z retarderem Scanii to tylko zwalniał bo hamowaniem tego nazwać nie można.
-
Z tego co wiem to VEB a retarder to zupełnie co innego i tego nie powinno się porównywać.Jakby scania miała "klapkę" i wtedy tak,ale nie jak ma retarder...


Post Wysłano: 05 sie 2014, 0:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Veb to nie klapka ani retarder.


Veb'a można równać z do Deb'a

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 05 sie 2014, 7:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2082
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
430 i 370 to chyba silniki z FMek E5.
Volvo miało przez krótki okres czasu E4 bez Adblue o oznaczeniu D13B.
Poszukajcie a znajdziecie... i jeżeli nie widzieliście na własne oczy/ w warsztacie to niemówcie że nie ma.
Później te moce pojawiły się w FM z 11l motorem, mowa tu o FH, widziałem obie wersje i 370 i 430 właśnie w FH co ciekawe oba na Rabenie w Chorzowie. Zdziwiły mnie te oznaczenia nie ukrywam.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 22 lis 2014, 2:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2007, 0:57
Posty: 242
GG: 1
Samochód: Schwerlastsattelzugmaschine
Lokalizacja: Śląsk

A mamy tu na forum mechaniora lub elektryka z ASO Volvo trucks? mam kilka pytan...?

_________________
Pozdrawiam "nienormatywnych" i "nienormalnych" na drodze.
Mega Windmill Transporter Driver


Post Wysłano: 28 lis 2014, 17:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2010, 19:09
Posty: 274
Samochód: Volvo FH13
Lokalizacja: GPU

Jeżdzę tym autem ( FH 500, Euro 6 ) dwa miesiące i przy przebiegu 28 tyś km auto się zje... ło. :evil: :!: :?:
Podczas jazdy na autostradzie silnik zgasł :/
Laweta tzn. holownik i do serwisu.
Okazało się ze układ paliwowy się zapowietrzył z powodu fabrycznie źle zamontowanej uszczelki w pompce odpowietrzającej. Oczywiscie wszystko naprawione na gwarancji, tylko jestem 2 dni w plecy, bo weekend, zamiast w domu, to spędziłem na serwisie w DE.
Ogólnie autem w porównaniu z poprzednim modelem ( FH 500 Euro 5 ) którym miałem okazję jezdzić ponad 2 lata jezdzi się całkiem przyjemnie, co do różnic na plus, to:
- bardziej dynamiczny silnik ( mimo dłuzszego przełozenia. )
- duzo lepsze wyciszenie wnętrza
- lepsze ( bo nowe ) sztywniejsze zawieszenie ( z przodu mam resory )
- lepsze światła
- lusterka juz tak nie zasłaniają widoku na boki jak w poprzednim modelu
- bardziej rozbudowany komputer pokładowy
- trochę więcej miejsca w kabinie.
teraz trochę minusów:
- o 2 litry większe spalanie
- większe spalanie Ad Blue
- zawieszający się prawy wyświetlacz na desce rozdzielczej.
- szumiące uszczelki okna w drzwiach
Ogólnie nie jest żle, denerwują mnie jeszcze małe schowki nad łózkiem i nieprecyzyjnie działający czujnik deszczu, ale to kwestia wyposazenia dodatkowego. Wg mnie funkcjonalność nowej kabiny, w porównaniu do poprzednika niewiele się poprawiła.
Mam jeszcze pytanie do uzytkowników, bo słyszałem ze spalanie po ok. 50 tyś km powinno sie obnizyć, jak było w Waszych autach ?

_________________
... Tłok w cylinder jebut ! I maszyna idut !


Post Wysłano: 28 lis 2014, 20:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lis 2014, 20:29
Posty: 4
Samochód: Volvo

Nowe volvo fh euro 6
Odebrane rzgow 22.11.2014 + naczepa Bodex odebrana 22.11.2014
opcja z ksiazki wszystkie X-sy na zamow... min spioch, pas ruchu, radar, odleglosciowka, automat, hamowanie, jazda w korku bez używania pedału, telewizor, al felgi, martwy punkt, automat doual, telefon, lakier perla, waga, topografia, doświetlanie zakrętów, bixenon, czujnik deszczu, veb + ; balony etc ....
Pozdrawiam
Energia-logistyka

http://www.img.pl/Wbyg.jpg
http://www.img.pl/Xbyg.jpg
http://www.img.pl/Ybyg.jpg


Ostatnio zmieniony 28 lis 2014, 22:07 przez DamLen, łącznie zmieniany 2 razy.
Proszę zmniejszyć rozmiar zdjęć, lub wstawić miniaturki, oraz poprawnie używać znaków interpunkcjnych..


Post Wysłano: 29 lis 2014, 16:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2012, 21:40
Posty: 2

kolego ZiPi miałem to samo tez mi auto zgasło na autostradzie w hiszpani (460 euro 6) przebieg 40 tys km,holownik i do serwisu,przyczyna ta sama co u Ciebie,czekalem do drugiego dnia na nową pompkę paliwowa(nie mieli na miejscu)wymienili i jest ok,widać to jakaś wada fabryczna.


Post Wysłano: 11 gru 2014, 18:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4063
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Nasze już wylądowało na serwisie; nie ma jeszcze 20kkm :shock:

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 12 gru 2014, 7:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 313
GG: 0
Samochód: VOLVO

Cytuj:
Mam jeszcze pytanie do uzytkowników, bo słyszałem ze spalanie po ok. 50 tyś km powinno sie obnizyć, jak było w Waszych autach ?
Jedno z naszych E6 ma 150tys i nic ze spalaniem sie nie poprawilo. Ciekawe jest to iz mamy w firmie 7 sztuk E6 i w zadnym nie mielismy JESZCZE problemu z pompka paliwa.


Post Wysłano: 12 gru 2014, 19:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lis 2014, 20:29
Posty: 4
Samochód: Volvo

Cytuj:
Cytuj:
Mam jeszcze pytanie do uzytkowników, bo słyszałem ze spalanie po ok. 50 tyś km powinno sie obnizyć, jak było w Waszych autach ?
Jedno z naszych E6 ma 150tys i nic ze spalaniem sie nie poprawilo. Ciekawe jest to iz mamy w firmie 7 sztuk E6 i w zadnym nie mielismy JESZCZE problemu z pompka paliwa.
Dziwne tak jak pokazywałem zdjęcia volvo 2 posty wyżej u nas pompka do wymiany po tygodniu a wyszło tak ze zatankowane do pełna zaraz po odbiorze i zatem 4 dni jazdy w PL rezerwa wjazd na cpn tankowac do pelna a tan prawy pusty lewy pelny ... serwis i wymiana albo coś w serwisie zakombinowano w co wątpię albo wada fabryczna po przejechaniu 2,5 tys km


Post Wysłano: 17 gru 2014, 19:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2010, 19:09
Posty: 274
Samochód: Volvo FH13
Lokalizacja: GPU

Mamy w firmie 6 nowych FH-aczy i problem z pompką miał tylko mój egzemplarz ale za to 5 sztuk ma problem z przelewaniem paliwa z prawego zbiornika :mrgreen:

Po Nowym roku wszystkie odwiedzą serwis.

_________________
... Tłok w cylinder jebut ! I maszyna idut !


Post Wysłano: 17 gru 2014, 21:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 gru 2014, 21:02
Posty: 3

Cytuj:
Mamy w firmie 6 nowych FH-aczy i problem z pompką miał tylko mój egzemplarz ale za to 5 sztuk ma problem z przelewaniem paliwa z prawego zbiornika :mrgreen:

Po Nowym roku wszystkie odwiedzą serwis.

Do wymiany jeden przewod paliwowy:) Serwisy wiedza o co chodzi. Bylo wymienianie w autach paru znajomych co jezdza FH4


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 55 z 70 [ Posty: 1399 ] Przejdź na stronę Poprzednia 153 54 55 56 5770 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: