wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Volvo F10/12
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3626
Strona 2 z 3

Autor:  Duck [ 20 lut 2007, 19:00 ]
Tytuł: 

Kiedyś, rozładowywując ryby w Wilbo w Gdyni (hurtownia ryb) stał piękny okaz starej wersji F12. Starej, mam na myśli ten * model. Auto z wyposarzeń z lepszej półki miało min. klimatyzację, białą (pikowaną!)tapicerkę, dość spory telewizor oraz automat do kawy. Auto wyglądało idealnie w czarnym lakierze. Nie opłacało by się instalować jakiegoś orurowania, bo ten bajer zepsuł by całą estetykę tego auta. Kierowca powiedział że moc tego ciągnika to ok. 420-30 KM.


* przykładowe zdjęcia tego ciągnika w tej serii F12


Głupek ze mnie że nie pykłem mu fotki .. :|

Autor:  seban [ 23 lut 2007, 14:46 ]
Tytuł: 

volvo f 12 to klasyk polecam http://www.mellistruckpics.com/Broschyr ... e08-79.htm

Autor:  CZOŁGI [ 23 lut 2007, 14:50 ]
Tytuł: 

Tą zabudową tunelu to mnie zaskoczyli :!: Widzieliście kiedyś coś takiego na żywo :?: :wink:

Autor:  seban [ 23 lut 2007, 15:02 ]
Tytuł: 

w latach 80' taka kabina to byl holel 5gwiazdek nawet teraz jadac w daleka Rosje albo Kazachstan to bardzo dobre rozwiazanie moze kiedys doczekamy sie podobnego rozwiazania

Autor:  GRZEGORZ [ 23 lut 2007, 16:43 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Tą zabudową tunelu to mnie zaskoczyli Exclamation Widzieliście kiedyś coś takiego na żywo Question Wink
No coś ciekawego jak ktoś ma kase i to auto którym zaczynał to się nie dziwie ma sentyment do sprzętu który pociągnoł go do sukcesu :wink:

Autor:  Jan Niezbędny [ 26 lut 2007, 15:46 ]
Tytuł: 

I to F12 to się nazywa potocznie "telewizor", tak? Nie widzę związku za bardzo...

Autor:  Martin [ 26 lut 2007, 16:50 ]
Tytuł: 

Cytuj:
I to F12 to się nazywa potocznie "telewizor", tak? Nie widzę związku za bardzo...
F12/16 nazywa się telewizor, ze względu, że jest kanciate jak telewizor :wink:

Autor:  Marek1964 [ 04 mar 2007, 18:29 ]
Tytuł: 

Witam. Ja również jeżdżę volvo f12 ale mam pewien problem i potrzebuję schemat instalacji elektrycznej do tego auta. W internecie niestety nie znalazłem. Jeśli wiecie na jakiej stronie jest takowa to poproszę o link.
Z góry dzięki i pozdrawiam :D

Autor:  sz.p.piotrek [ 11 mar 2007, 23:53 ]
Tytuł: 

wspaniale wspomnienia zwiazane z volvo f12
Obrazek
pierwszy zagraniczny wyjazd tym samochodem..kiedys to byla wspaniala maszyna.potem jeszcze bylo f12 z konca produkcji w globie wersja dunska sliczny samochod mial wszytsko ale niestety nie moge znalezc fotek:(

Autor:  ciezarowka [ 13 mar 2007, 10:33 ]
Tytuł: 

Pamiętam pierwsze jazdy jak byłem małym chłopcem z moim Tatą do czech i płocka po etylen wożony cysterną. Tato uważa, że był to najlepszy pojazd na świecie wiec i ja mam wielki sentyment do marki VOLVO. Teraz się zaczynamy mijać na trasie, bo ja także jeżdżę po kraju., Wymiana parę słów na CB i do póki się słyszymy i każdy jedzie dalej.

Autor:  mierzej [ 22 mar 2007, 17:19 ]
Tytuł: 

http://www.youtube.com/watch?v=sUxmflYixIo

filmik z 2 f12 w kazachstanie

Autor:  W1 DAMIAN [ 01 sie 2007, 15:08 ]
Tytuł: 

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Autor:  P_Adams [ 15 sie 2007, 12:47 ]
Tytuł: 

W1 DAMIAN dałeś piękne fotki. Biały Globetrotter, chłodnia ląduje u mnie na pulpicie Volvo F12 - samochód ponadczasowy. Kiedyś z tatą też się takim śmigało i dawał sobie doskonale radę.

Autor:  poeltrans [ 08 paź 2007, 17:03 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Cytuj:
Funio

Z jaki napêd 4x2 czy 6x4?
Zapodasz fotki?
to ja odpowiem na to pytanie bo jestem s±siadem Funia :D jest to napêd 8x4 :wink: a tu jeszcze moje fotki :P
Obrazek Obrazek Obrazek
i think that this is an terberg creation , note the forward placed cab


Obrazek

Obrazek

Autor:  zychu [ 06 lis 2007, 16:18 ]
Tytuł: 

U nas w firmie jeżdzi VOLVO F12 400 za granicę i nie ma z nim większych problemów. 1500000 przebiegu i w pod górę nowe fh wyprzedza. 8)

Autor:  Mihu [ 10 lis 2007, 19:43 ]
Tytuł: 

VOLVO F10/12/16

Chociaż typoszereg cięzkich samochodów F10/12/16 zaprezentowany został w roku 1977, to aby poznać główne założenia i powody konstrukcyjne musimy się cofnąć w początki lat 60'tych ubiegłego stulecia.
Dokładnie w roku 1960 Volvo rozpoczyna przeprowadzanie testów zderzeniowych kabin samochodów ciężarowych, które są na tyle rygorystyczne, że wyprzedzają ogólno przyjęte europejskie normy o wiele lat.
Rok 1969 przynosi powołanie wewnętrznej komisji zajmującej się badaniem wypadków z udziałem samochodów cięzarowych i autobusów marki VOLVO. Na przestrzeni lat komisja przeanalizowała ponad 1500 zdarzeń drogowych.
Rezultatem tych badań była zaprezentowana w 1977 roku rodzina cięzkich pojazdów typoszeregu F10/12/16.
Ciężarówki wyznaczyły nowe standardy, głównie w dziedzinie ergonomii i bezpieczeństwa miejsca pracy. Kabiny otrzymały nowy, bardziej wytrzymały stalowy szkielet, obniżony zderzak, a w środku zastosowano deskę rozdzielczą pochłaniającą energię zderzenia oraz niepalne tkaniny.
Nie zapomniano również o komforcie pracy kierowcy. Szoferki otrzymały zawieszenie spiralne, co znacznie ograniczało bóle pleców kierowców. W porównaniu do poprzedniego typoszeregu F88/89 kabiny F10/12/16 miały dużo więcej powierzchni przeszklonych, co poprawiało widoczność. Przełączniki rozmieszczono zgodnie z obowiązującymi wówczas zasadami ergonomii oraz pogrupowano je kolorystycznie (przełączniki miały elementy barwione na zielono, żółto oraz czerwono w zależności funckji jaką sprawowały).
Przełom lat 70'tych i 80'tych to rozkwit transportu międzykontynentalnego. Głównie na szlakach z Europy do Azji i Afryki. Rosła wymiana handlowa z krajami Arabskimi. Rosły pokonywane odległości, co pociągnęło za sobą konieczność konstruowania przestronniejszych kabin. Kierowcy skarżyli się na dość małą ich objętość w F88/89, więc szoferka F12 została znacznie powiększona i zbudowana w opraciu o sześcian. Otrzymała nowe materiały wykończeniowe i izolacyjne co wraz z nowymi systemami wentylacji, klimatyzacji, ogrzewania i wyciszenia wnętrza znacznie poprawiło komfort i samopoczucie kierowców. Jednak kabina z niskim dachem ciagle była zbyt mała, aby móc wygodnie podróżować na trasach wiodących z jednego na drugi kontynent - często we dwójkę. Volvo jako pierwsza marka wyszła na przeciw oczekiwaniom szoferów i w 1979 na Frankfurt Motor Show zaprezentowała kabinę Globetrotter. Zaznaczyć trzeba, że kabiny Volvo stosowane na dalekich trasach można było wyposażyć nie tylko w klimatyzację czy elektryczne dodatki, ale także w aneks kuchenny zamontowany między fotelami, na tunelu silnika. W jego skład wchodziły dwupalnikowa kuchenka, zlewozmywak oraz rozkładane stoliczki, które podczas jazdy zakrywały w.w. wyposażenie tworząc spójną całość. Można było zamontować także lodówkę.
W 1985 roku zastosowano układ ABS, natomiast w 1986 zaprezentowany zostaje okręt flagowy Volvo - model F16 Globetrotter o mocy zbliżonej do magicznych 500KM. Lata 80'te przyniosły także nowość w postaci bezwładnościowych pasów bezpieczeństwa.
Silniki serii TD100/120/160 napędzające pojazdy to tradycyjne dla Volvo jednostki rzędowe o 6 cylindrach i pojemnościach odpowiednio 10, 12 lub 16 litrów. Wszystkie motory posiadały turbodoładowanie, później (lata 80'te) także chłodnicę powietrza doładowującego - intercooler. Moce silników wahały się od 275 do 490KM. Skrzynie biegów, podobnie jak mosty napędowe były własnymi konstrukcjami dysponującymi od 8 do 14 przełożeń.
Samochody odniosły niesłychany sukces na niemal wszystkich kontynentach. Uchodzą do dziś za jedne z najbardziej trwałych i bezawaryjnych.
Produkcję tego niezwykle udanego typoszeregu, uhonorowanego w 1984 roku prestiżową nagrodą Truck of the Year 1984 zakończono w roku 1993 na rzecz typoszeregu FH 12/16.

Autor: Mihu. Tekst objęty jest prawami autorskimi.

Autor:  Bono29 [ 04 sty 2008, 19:30 ]
Tytuł: 

http://img215.imageshack.us/img215/6229 ... 151vh9.jpg

mam pytanie, mianowicie czy to jest kabina eurotrotter (czy jakoś tak) bo taka chyba występowała...

Autor:  AdekS [ 04 sty 2008, 19:32 ]
Tytuł: 

Cytuj:
http://img215.imageshack.us/img215/6229 ... 151vh9.jpg

mam pytanie, mianowicie czy to jest kabina eurotrotter (czy jakoś tak) bo taka chyba występowała...
Tak, jest to kabina Eurotrotter. :wink:

Autor:  eRKaZet [ 04 sty 2008, 19:39 ]
Tytuł: 

Cytuj:
mam pytanie, mianowicie czy to jest kabina eurotrotter (czy jakoś tak) bo taka chyba występowała...
Z taką kabiną jest mój model Volvo :wink:

Autor:  Bono29 [ 14 sty 2008, 18:17 ]
Tytuł:  Re: Volvo F10/12

Skoro już wiem jak wygląda eurottroter :mrgreen: to trzeba coś wrzucić
Obrazek
Volvo F10 Eurotrotter :mrgreen:
(c)allegro.pl

Strona 2 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/