wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

VOLVO FH16 660 & FH16 520
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=36215
Strona 8 z 10

Autor:  Długi [ 13 cze 2014, 13:15 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH16 660 & FH16 520

Istrail jak już.
Proponuje Zadzwonić do CMT w Chojnicach.

Autor:  darek-scania [ 29 cze 2014, 18:15 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH16 660 & FH16 520

Elbo nie polecam. Robiliśmy u nich zabudowę też na podwoziu 6x2 tylko że 2-stronny wywrot i w ogóle nie spełnili naszych oczekiwań. Wszystko delikatne, ciężkie, nieszczelne, spawy niepełne i jeszcze się zamki nie dopinają przy ostatniej burcie. Coś ze Skandynawi odwzorowali to klepią ale żeby samemu pomyśleć to nie bardzo. I jeszcze termin oddania zabudowy przeciągnęli o ponad miesiąc.

Autor:  caterpillar [ 20 wrz 2014, 17:31 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH16 660 & FH16 520

Witam

Dawno mnie tu nie było ;)
Więc tak Volviak dostał kiper z burtami aluminiowymi z Mana ;) więc pod ramówka do roboty gdyż man nie ma prostej ramy jak volvo,
kiper nie jest idealny przy zdejmowaniu ktoś zniszczył burtę przednią lewą i plandekę, ale nie ma co gdyż cały kiper będzie remontowany piaskowany i malowany w kolor kabiny auta ;)

plandeka była nowa a została rozpruta wzdłuż listwy którą się skręca, a to dlatego że kiper stał pod chmurką i nalało wody, raz i drugi i trzeci zrobiło się coś w kształcie leja na plandece z około 400l wody więc co miało nie rozpruć plandeki ;)


Myślałem żeby pomalować ewentualnie słupki w kolor ramy czyli niebieski a burty białe ;)

przyczepę też chyba pomaluję w kolor biały by wszystko się zgrywało ;)

ewentualnie kupię taką wywrotkę max 6,50m długą ;)

Zobaczymy ;)

foto na smaczek, lecz nie wygląda tu cudownie ten kiperek...

więcej fot jak już będzie gotowy :)

Obrazek


i filmik

https://www.youtube.com/watch?v=M92H3BN ... iy3ixf8mhA

Autor:  5eba [ 20 wrz 2014, 21:15 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH16 660 & FH16 520

Wg mnie masz za bardzo do tylu kiper i za duzo bedziesz mial na tylnych osiach a przod za malo. Jaki dlugi jest kiper a jaki mas rozstaw osi I -II ??

Autor:  jabson [ 20 wrz 2014, 21:31 ]
Tytuł:  Re: Odp: VOLVO FH16 660 & FH16 520

Cytuj:
Wg mnie masz za bardzo do tylu kiper i za duzo bedziesz mial na tylnych osiach a przod za malo. Jaki dlugi jest kiper a jaki mas rozstaw osi I -II ??
Tak Ci się tylko wydaje bo zdjęcie jest zrobione z innej perspektywy. Dobrze jest.

Autor:  caterpillar [ 21 wrz 2014, 9:54 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH16 660 & FH16 520

Cytuj:
Wg mnie masz za bardzo do tylu kiper i za duzo bedziesz mial na tylnych osiach a przod za malo. Jaki dlugi jest kiper a jaki mas rozstaw osi I -II ??

kiper 6,50 rozstaw 4,30 z tym że kiper jeszcze pójdzie do przodu jakieś 20cm ;) gdyż nie jest założony na stałe jak powiedziałem i będzie przerabiany i odnawiany :)

Autor:  5eba [ 21 wrz 2014, 11:58 ]
Tytuł:  Re: Odp: VOLVO FH16 660 & FH16 520

Cytuj:
Tak Ci się tylko wydaje bo zdjęcie jest zrobione z innej perspektywy. Dobrze jest.
Srodek kipra w takiej 3 osce powinien wypasc w okolicach srodka mostu ,a nawet bardzej ku przodowi - na tej fotografi widac ,ze jest grubo za mostem.

Caterpillar - 430 i 650 - faktycznie ,blizej niz o te 20 cm sie nie da, ale wyjdzie Ci srodek nad mostem. Te plandeki typowej zbozowki zostawiasz?? Burty jakie masz wysokie??

Autor:  caterpillar [ 21 wrz 2014, 14:06 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH16 660 & FH16 520

tak plandeka zostaje, będzie naprawiona ;)

burty są ok 1m może ciut wyższe ;)

kiper będzie tylko do tyłu więc raczej pójdzie jeszcze do przodu siłownik ;)

choć zastawiam się czy nie skrócić na 6,25 tego kipra, bo w sumie nie potrzebny mi jest taki długi... Zobaczymy jak przesuniemy go do przodu o te 20cm ale już powinno być dobrze :)

Autor:  5eba [ 21 wrz 2014, 19:43 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH16 660 & FH16 520

Dlaczego tylko do tylu?? Nie jest trzy stronny?? Czasami sie boki przydaja - ostatnio Stralisem pobocza usypywalem+przyczepa i 2 kursy w jednym sie robilo :)

Autor:  caterpillar [ 22 wrz 2014, 9:13 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH16 660 & FH16 520

he he no czasami by się i przydał ale patrząc jak wygląda niebieskie volvo od bocznego kipra wolałbym jednak żeby był tylko tył ;)

choć fakt czasami się przydaje...

Autor:  caterpillar [ 03 lis 2014, 15:43 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH16 660 & FH16 520

Witam

Przepraszam za post pod postem ale nic się nie dzieje....
Oprócz tego że autko już od jakiegoś czasu jest u gościa który robi i naprawia kipry ;)

Została już założona: pompa tłoczkowa, Zawory, reduktory, zamki i oczywiście dorobiony kawałek ramy pod wywrot, wraz z tulejami i sworzniami do wywrotu.

Jest już również wyprowadzone wyjście na Przyczepę do hydrauliki, Kiper jest poszerzany i skracany o 20cm ;)

Więc niedługo na pewno będzie koniec. A tu kilka fot ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  5eba [ 03 lis 2014, 21:07 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH16 660 & FH16 520

Bez podramowki bedzie?? Tak wasko rozstawione, przy tak dlugim kiprze?? Oj tylko pozostanie Ci sypanie na rownym betonie ...
Do przyczepy sobie na szybkozlacze zmien zasilanie hydrauliki (to wieksze, nie to rolnicze) , zwlaszcza, ze do tylu tylko masz wywrot to bedziesz ja musial zawsze odczepic.

Autor:  caterpillar [ 04 lis 2014, 0:04 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH16 660 & FH16 520

Cytuj:
Bez podramowki bedzie?? Tak wasko rozstawione, przy tak dlugim kiprze?? Oj tylko pozostanie Ci sypanie na rownym betonie ...
Do przyczepy sobie na szybkozlacze zmien zasilanie hydrauliki (to wieksze, nie to rolnicze) , zwlaszcza, ze do tylu tylko masz wywrot to bedziesz ja musial zawsze odczepic.

Będzie bez podramowki ponieważ rama jest podwójna więc nie ma potrzeby robić podramowki i to słyszałem nawet od firmy kh-kiper. Właśnie się zastanawiałem nad tym szybko Złączem, i chyba takie kupie :-) muszę jeszcze kupić siłownik pneumatyczny do zmiany strumienia oleju na przyczepę bez wychodzenia z kabiny....

Autor:  jabson [ 04 lis 2014, 8:52 ]
Tytuł:  Re: Odp: VOLVO FH16 660 & FH16 520

Cytuj:
Cytuj:
Bez podramowki bedzie?? Tak wasko rozstawione, przy tak dlugim kiprze?? Oj tylko pozostanie Ci sypanie na rownym betonie ...
Do przyczepy sobie na szybkozlacze zmien zasilanie hydrauliki (to wieksze, nie to rolnicze) , zwlaszcza, ze do tylu tylko masz wywrot to bedziesz ja musial zawsze odczepic.

Będzie bez podramowki ponieważ rama jest podwójna więc nie ma potrzeby robić podramowki i to słyszałem nawet od firmy kh-kiper. Właśnie się zastanawiałem nad tym szybko Złączem, i chyba takie kupie :-) muszę jeszcze kupić siłownik pneumatyczny do zmiany strumienia oleju na przyczepę bez wychodzenia z kabiny....
Jak chcesz to mam taki rozdzielacz. Sterowany powietrzem. Można albo auto albo przyczepę albo oba na raz podnosić

Autor:  caterpillar [ 04 lis 2014, 9:25 ]
Tytuł:  Re: Odp: VOLVO FH16 660 & FH16 520

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Bez podramowki bedzie?? Tak wasko rozstawione, przy tak dlugim kiprze?? Oj tylko pozostanie Ci sypanie na rownym betonie ...
Do przyczepy sobie na szybkozlacze zmien zasilanie hydrauliki (to wieksze, nie to rolnicze) , zwlaszcza, ze do tylu tylko masz wywrot to bedziesz ja musial zawsze odczepic.

Będzie bez podramowki ponieważ rama jest podwójna więc nie ma potrzeby robić podramowki i to słyszałem nawet od firmy kh-kiper. Właśnie się zastanawiałem nad tym szybko Złączem, i chyba takie kupie :-) muszę jeszcze kupić siłownik pneumatyczny do zmiany strumienia oleju na przyczepę bez wychodzenia z kabiny....
Jak chcesz to mam taki rozdzielacz. Sterowany powietrzem. Można albo auto albo przyczepę albo oba na raz podnosić

Pewnie że jestem zainteresowany :) poszło PW

Autor:  caterpillar [ 24 sty 2015, 18:50 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH16 660 & FH16 520

Witam

Sorki że post pod postem ale wklejam obiecany link do filmu gdzie "szesnastka" idzie pod 7% wzniesienie nie duże ale jednak.... autko już zrobione, kiper wywraca, lecz nie mogę dostać burt ładnych nie pogiętych. Jeśli ktoś wiedziałby o jakichś ładnych i nie pogiętych burtach aluminiowych może podać link na priv.

link do filmu :) zdjęcia później ))
https://www.youtube.com/watch?v=ZYacypWzVu0

Autor:  Kierownik [ 24 sty 2015, 21:15 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH16 660 & FH16 520

Volvo ładne, idzie pewnie jak wściekłe, ale gdyby u mnie świeciło tyle usterek nawet do końca dniówy bym nie dojeździł tylko na stodołę toto postawił.
Nie drażni Cię kasowanie kilku komunikatów typu "check ... ecu" po każdym włączeniu zapłonu? Ja mam fazę na tym punkcie.

Autor:  caterpillar [ 24 sty 2015, 21:22 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH16 660 & FH16 520

Cytuj:
Volvo ładne, idzie pewnie jak wściekłe, ale gdyby u mnie świeciło tyle usterek nawet do końca dniówy bym nie dojeździł tylko na stodołę toto postawił.
Nie drażni Cię kasowanie kilku komunikatów typu "check ... ecu" po każdym włączeniu zapłonu? Ja mam fazę na tym punkcie.

Kolego to akurat świeci się abs przyczepy :) uszkodzony czujnik będę zaglądał we wtorek jak już dostane sam czujnik żeby go zmienić nic więcej :)

nic nie kasuję jak właczam zapłon, chyba że wyskakujący komunikat że jest mało powietrza w ukł :D
czujnik od okładzin już wymieniony dawno....

Autor:  5eba [ 24 sty 2015, 22:36 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH16 660 & FH16 520

Daj foty jak to wyszło :)

Autor:  ociu [ 24 sty 2015, 23:15 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH16 660 & FH16 520

Kierowniku, odpal zapuszczonego stralisa, masz kino przez parę sekund :lol:

Na ostatnim filmie hektotoptera nie ma....
Mnie bardziej interesuje litreka T, taka ładna pomarańczowa, na postoju się nie pali, podczas jazdy tak :mrgreen: ot czary :]

Też mnie interesuje zabudowa, jak to wyszło i jak z wagą takiego składu :)

Mi osobiście szkoda byłoby takiego spasu w kabinie na kopalnie, wysypy itp itd, chyba bym kabinę streczem opierniczał....

Strona 8 z 10 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/