wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Star 266 - PYTANKO O MOC?
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3621
Strona 1 z 2

Autor:  Mario11 [ 02 cze 2006, 10:34 ]
Tytuł:  Star 266 - PYTANKO O MOC?

Witam Forumowiczów! Mam pytano dotyczące w/w auta. Wiem, jak wszyscy tu juz pisali, że jest b. dobre auto terenowe itd. Ja mam niestety problem z mocą. Auto ma silnik po remoncie, nowa pompę paliwa i ogólnie silniczek pieknie "cyka". Jednakże STAR nie może się uciągnąć. Pusty na 5 biegu max 60 km/h. Z wodą 2500 l. trzeba na każdym biegu bujać do końca a na 5-tce to już gaz max i nie daj Boże górki bo już 4 i gaz, bo stanie. Nie wiem o co chdzi, bo miałem 200 i nawet z ładunkiem 6 tonowym śmigała, tak samo 244 strażacki z taką samą ilością wody - śmiga. Czy coś z przekładniami? Jeżeli ktoś jeździł na Starze niech odpowie czy tak jest we wszystkich 266 czy tylko w moim egz. i co może być przyczyną.
Pozdrawiam! :P !!

Autor:  HARNAŚ [ 02 cze 2006, 11:27 ]
Tytuł: 

A może to nie koniecznie wina silnika, moze hamulce blokują albo coś ?

Autor:  Mario11 [ 02 cze 2006, 11:53 ]
Tytuł: 

Hamulce przejżałem, bo jak wymieniałem opony, i były zdjęte koła, to bębny mozna było obrócic ręką. Ja też myślę, że silnik jest dobry. Może te przekładnie albo ten typ tak ma. Nie wiem? Jak jest w Twoim?

Autor:  HARNAŚ [ 02 cze 2006, 12:02 ]
Tytuł: 

Raczej ten typ tak nie ma, pamiętam raz jadąc z ojcem właśnie były objawy jak w Twoim, na każdym biegu trzeba było piłować silnik bo brakowało mocy, chwile potem okazało się że pompa hamulcowa padła, i blokuje koła, tylko że ruszyć już nie można było.

Autor:  Mario11 [ 02 cze 2006, 15:13 ]
Tytuł: 

Zapytaj się Ojca może zna takie przypadki.

Autor:  Cheester [ 02 cze 2006, 17:20 ]
Tytuł: 

Wiele moze byc przyczyn ze auto nie ma mocy. Ja proponowalbym przejrzec uklad dolotowy bo jezeli jest gdzies tam nieszczelnosc samochod tez nie bedzie mial sily.

Autor:  VOLVO [ 02 cze 2006, 17:38 ]
Tytuł: 

Może ma źle ustawiony zapłon, albo zapchane filtry(paliwa, powietrza)

Autor:  arkadiusz tasior [ 02 cze 2006, 21:30 ]
Tytuł: 

a ja zapytam co nieco czy ten STAR 266 Pożarniczy to wersja GBA czy GBM , jaka jest zabudowa nadwozia tego pojazdu i czy można prosić o przedstawienie pojazdu gaśniczego na fotografiach na WC?? bardzo proszę

Autor:  HitmaN [ 02 cze 2006, 23:02 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Ja proponowalbym przejrzec uklad dolotowy bo jezeli jest gdzies tam nieszczelnosc samochod tez nie bedzie mial sily.
Cheester To nie jest nowoczesny silnik który jak będzie zasysał "fałszywe powietrze" to będzie słabł albo nawet gasł.

Cytuj:
Może ma źle ustawiony zapłon
Zapłon w Dieslu ?

Mario11 nie wiem co Ci poradzić ale skoro silnik jest po kapitalce to chyba możemy wykluczyć że on ma coś z tym wspolnego. Ja bym na Twoim miejscu posprawdzał to co mówili wcześniej koledzy a jak będzie wszystko ok to może warto sprawdzić czy w szkrzyni biegów jest olej albo w skrzynce rozdzielczej. Bo jak któryś z tych emelentów będzie przytarty to też nie będzie jeździł tak jak trzeba.

Autor:  VOLVO [ 04 cze 2006, 14:10 ]
Tytuł: 

Cytuj:
może warto sprawdzić czy w szkrzyni biegów jest olej
Jak by w skrzyni biegów nie było oleju to silnik by nie osłabł, jedynie biegi by ciężko wchodziły.Może trzeba mu zwiększyć dawkę paliwa. Nie pamiętam jak jest w starze ,ale w tatrze ustawia się zapłon można przyśpieszyć albo opóźnić, zależy jaki kolor mają spaliny

Autor:  Mario11 [ 05 cze 2006, 9:40 ]
Tytuł: 

Zapomniałem dodać, ale jeżeli chodzi o pompę to dawkę ma zwiększoną od, to też jak się jedzie to za nim chmura dymu - czarnego. Pali teraz ok. 40 l

Autor:  kraz [ 05 cze 2006, 12:07 ]
Tytuł: 

Mnie się wydaje że ten typ tak ma,w porównaniu z 200 ma jeszcze dodatkową przekładnie i most a koni tylko 150.Ale jak dymi na czarno to może mieć przytkany filtr powietrza albo żle ustawioną pompę wtryskową.

Autor:  danik [ 11 cze 2006, 20:36 ]
Tytuł: 

Witam problem leży w przekładni i skrzyni biegów.Czesc starów miało tzw. wolne dyfry konieczna wymiana na szosowy
Pozdrwaiam

Autor:  Cyryl [ 12 cze 2006, 4:23 ]
Tytuł: 

czarne spaliny oznazają niespalone paliwo.
przyczyną może być niewłaściwy kąt wyprzedzenia zapłonu, czyli paliwo jest wtryskiwane gdy w komorze spalania jest już za małe ciśnienie, czyli za późno.
również może mieć na to wpływ stan wtryskiwaczy, które powinny dozować paliwo w postaci mgiełki. do takich wtryskiwaczy jest taki przyrząd, gdzie można sprawdzić jak to dozowanie wygląda.
innym czynnikiem może być zbyt małe ciśnienie w komorze spalania na skutek zużycia silnika, chociaż jak twierdzisz silnik jest po kapitalce, ale należy pamiętać, że przy tej naprawie mogło być coś zrobione nie tak.

najtańszym i najbardziej właściwym wydaje mi się byłoby sprawdzenie wtryskiwaczy i ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu lub jak kto woli wtrysku.

Autor:  Mario11 [ 12 cze 2006, 9:33 ]
Tytuł: 

Mam jeszcze pytanko.
Do czego służą te dwie dźwignie przy fotelu kierowcy (obok recznego hamulca) i jak one działaja w poszczególnych przełożeniach. Napewno są od przekładni i skrzynki rozdzielczej.
I jeszcze czy jest możliwość odłączenia jednego z tylnych mostów, czy poprostu jest stały napęd na dwa?
Pozdrawiam i zyczę miłego dnia!!! :roll:

Autor:  Bania Kamaz6520 [ 12 cze 2006, 19:33 ]
Tytuł: 

Czarny dym jest oznaką spalania oleju silnikowego. Wtryski do wymiany.

Autor:  HitmaN [ 12 cze 2006, 20:10 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Czarny dym jest oznaką spalania oleju silnikowego
Olej silnikowy spala się na niebiesko.

Autor:  Cyryl [ 12 cze 2006, 20:51 ]
Tytuł: 

a co ma wspólnego spalanie oleju silnikowego z wymianą wtrysków?

Autor:  kraz [ 13 cze 2006, 13:27 ]
Tytuł: 

Jak dymi na czarno to znaczy że silnik jest dobry i nie bierze oleju,jakby brał olej to by dymił na niebiesko.Może dymić na niebiesko po odpaleniu jak jest zimny zanim się rozgrzeje.Czarny dym może być też przyczyną zużytych wtryskiwaczy,które zamiast rozpylać paliwo,leją.Ja bym zmienił końcówki wtryskiwaczy i ustawił dobrze wydatek pompy.

Autor:  Cyryl [ 13 cze 2006, 14:26 ]
Tytuł: 

jeżeli z silnika wydobywa się czarny dym to wiadomo, że wydowbywa się niespalony olej napędowy, a przyczyną może być i niewłaściwy moment wtrysku paliwa, i sposób jego wtryskiwania.
należy pamiętać, że oprócz zwykłego zużycia się końcówek wtryskiwaczy, może dojść do rozregulowania napięcia sprężyn, które odpowiedzialne są za odpowiednie ciśnienie wtryskiwanego paliwa.

oczywiście na dzień dobry można wymienić wszystko i od razu poustawiać, ale nawet jak da to efekty nie będziemy znali przyczyny.
ja mogę powiedzieć ze swojego doświadczenia, że najlepszą metodą jest stopniowe eliminowanie przyczyn, bo oprócz tego, że w końcu wyeliminujemy awarię, będziemy wiedzieli na przyszłość jaka była przyczyna.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/