Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 kwie 2012, 19:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2011, 18:36
Posty: 13
GG: 0

Mam nadzieję, że to odpowiedni dział. Ostatnimi czasy nurtuje mnie taki problem, otóż ciężarówka ma założone ograniczenie prędkości do tych 85-90km/h i moje pytanie brzmi: z czym jest sprzężony kaganiec, że dochodząc do tych 90 czuć takie jakby hamowanie, czy jest on sprzężony z hamulcami, a może odcięcie obrotów na pewnym biegu? Inna sprawa, że zjeżdżając z górki auto(w tym przypadku Daf) rozpędzał nam się do 100-105km/h, a gdy droga się wyrównywała następnie sam zwalniał do tych ustalonych 90, więc jak to jest panowie koledzy? Może błahy powód żeby założyć temat, ale prosiłbym o wyjaśnienie tej kwestii.
Pozdrawiam


Post Wysłano: 05 kwie 2012, 19:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3272
Lokalizacja: eu

Cytuj:
z czym jest sprzężony kaganiec, że dochodząc do tych 90 czuć takie jakby hamowanie,
Odcięcie dopływu paliwa...


Post Wysłano: 05 kwie 2012, 19:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2011, 18:36
Posty: 13
GG: 0

Dzięki za wyjaśnienie:).
Pozdrawiam.


Post Wysłano: 05 kwie 2012, 22:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 paź 2006, 19:02
Posty: 1468
GG: 1

Cytuj:
Inna sprawa, że zjeżdżając z górki auto(w tym przypadku Daf) rozpędzał nam się do 100-105km/h, a gdy droga się wyrównywała następnie sam zwalniał do tych ustalonych 90
Nie zawsze tak jest, kiedyś jeździliśmy MANem F2000 z kagańcem, miał odcięcie na 90 i z nawet ze sporej górki nie poszedł więcej. Prędkościomierz ani drgnął powyżej 90 i napewno nie oszukiwał bo jadąc na 2 auta kierowca za nami magnumką jadąc z górki zawsze musiał dohamowywać bo rozpędzał się powyżej 90.


Post Wysłano: 05 kwie 2012, 22:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

A w moim F2000 z górki złapałem 110 :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 06 kwie 2012, 9:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3272
Lokalizacja: eu

Zależy od % tej górki, oraz od tonażu jaki pcha nas do dołu...
Przy pustym aucie ciężko przekroczyć te 90km/h, ale przy 24tonach np na górce k. Kassel (na a7) to można osiągnąć prędkość potrzebną do cofnięcia się w czasie...


Post Wysłano: 06 kwie 2012, 12:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2011, 18:36
Posty: 13
GG: 0

U nas podobnie, na pusto nie poszedł pow 90, ale jak miał na pace +24t, to ostro przyspieszal nawet i do 110, podobnie było z mercem actrosem MP II, tam bardzo odczuwalne było hamowanie składu po owej górce, tak jakby kaganiec był sprzężony z hamulcami, chociaż nie mam pojęcia czy takie sprzężenie w ogóle występowało:).


Post Wysłano: 06 kwie 2012, 12:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5082
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Zależy od % tej górki, oraz od tonażu jaki pcha nas do dołu...
Przy pustym aucie ciężko przekroczyć te 90km/h, ale przy 24tonach np na górce k. Kassel (na a7) to można osiągnąć prędkość potrzebną do cofnięcia się w czasie...
ale na tej górce to chyba jest w jedną i w druga stronę chyba 40, no chociaz asy pod góre ciągna więcej :D .

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 06 kwie 2012, 13:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5882
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
Cytuj:
Inna sprawa, że zjeżdżając z górki auto(w tym przypadku Daf) rozpędzał nam się do 100-105km/h, a gdy droga się wyrównywała następnie sam zwalniał do tych ustalonych 90
Nie zawsze tak jest, kiedyś jeździliśmy MANem F2000 z kagańcem, miał odcięcie na 90 i z nawet ze sporej górki nie poszedł więcej. Prędkościomierz ani drgnął powyżej 90 i napewno nie oszukiwał bo jadąc na 2 auta kierowca za nami magnumką jadąc z górki zawsze musiał dohamowywać bo rozpędzał się powyżej 90.

Może auto załączło automtycznie retarder, co by utrzymać max dozwolona prędkość.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 09 kwie 2012, 10:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

W firmie jest MAN który ma opcję automatycznego hamowania po 90 ale można to wyłączyc, nie pamiętam jak-gdzieś na konsoli.jechałem nim parę lat temu.Natomiast kolega w mascotce ma kaganiec sprzężony z hamulcem zasadniczym i nie lzia tego wyłączyc.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: