Auto-Mix - lod贸wki samochodowe, klimatyzatory postojowe, us艂ugi transportowe, transport mi臋dzynarodowy.

40TON.netKonektor5000.pl anteny cb radiaRegeneracja wtryskiwaczy Common Rail MAN



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomo艣膰
PostWys艂ano: 01 lut 2012, 21:50 
Offline
U偶ytkownik

Rejestracja: 01 lut 2012, 21:36
Posty: 4
GG: 8104951
Samoch贸d: Ursus C 4011
Witam my艣l臋, 偶e wybra艂em dobry dzia艂. Prosi艂bym o wyt艂umaczenie zasady dzia艂ania owych hamulc贸w. Znam zasadz臋 dzia艂ania hamulc贸w jedno obwodowych czyli powietrze znika z przewodu podczas hamowania, jak dzieje si臋 to na poszczeg贸lnym przewodzie czerwonym i z贸艂tym? Czy mo偶na 艂膮czy膰 jedno i dwu obwodowe instalacje?


Ostatnio zmieniony 02 lut 2012, 10:09 przez Leszek, 艂膮cznie zmieniany 1 raz
Przeniesiono do odpowiedniego dzia艂u.


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 02 lut 2012, 11:13 
Offline
U偶ytkownik
Awatar u偶ytkownika

Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 356
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC
GG: 4128224
Samoch贸d: Peugeot 508/MAZDA 2
Witam
Jakis czas temu bylo juz na forum o ukladach hamulcowych jakbys mial czas i ochote to opcja szukaj pomoze Ci zapoznac sie z tematem. Nie ma czegos takiego jak jednoobwodowy uklad hamulcowy ktory traci powietrze przy kazdym hamowaniu. Musialbys miec niesamowicie duze zbiorniki powietrzne i kompresor o ogromnej wydajnosci a i to nie wiem czy byloby bezpieczne.
Hamulce dwuobwodowe oznaczaja ze masz niezalezny system hamowania obwodu przedniego i tylnego ( przednia os tylan os ), i w przypadku powaznej awarii jednego z nich zawsze masz do dyspozycji drugi, niezaleznie od typu ukladu ( powietrzny, hydrauliczny czy mieszany). Czesto rowniez "dwuobwodowy" oznacza obwod hamulca zasadniczego oraz obwod hamulca pomocniczego/awaryjnego/postojowego zalezy kto to opisuje w jakim jezyku i jaka jest "jakosc" tlumaczenia :D.

System ukladu hamulcowego ( pneumatycznego ) podzielony jest na sekcje:

1. zasilanie _ kompresor, przewody, zawory, zbiorniki powietrzne, kompensatory cisnienia, filtr czastek stalych i osuszacz lub inny typ "oczyszczacza" powietrza ( ps czerwona linia powietrzna jest elementem ukladu zasilania SLUZY WYLACZNIE DO DOPROWADZENIA POWIETRZA DO NACZEPY I PRZYCZEPY

2 sterowanie _ poczawszy od pedalu hamulca noznego, recznych dzwigni po przelaczniki elektryczne ( elektroniczne ) jak np. wspomaganie startu pod gorke, jedostki strujace ABS/EBS modulatory cisnien, czujniki cisnien, okablowanie i oprogramowanie ( w tym komunikacja z innymi ukladami np. automatyczna skrzynia biegow, ( ps zolta linia powietrzna jest do doprowadzenie SYGNALU DO UKLADU HAMULCOWEGO NACZEPY/PRZYCZEPY i wysokosc cisnienia w linii powitrznej odpowiada jak szybko i gleboko nacisniemy pedal hamulca zasadniczego - w nietroych markach / modelach rowniez sygnal linii powietrznej jest po zaciagnieciu hamulca postojowego np DAF, MAN

3 uklad wykonawczy - mechaniczny - klocki, szczeki, tarcze, bebny, rozpieraki, grzechotki lub inny typ regulatora, linki i dzwignie ( w starszych modelach), cylindry pojedyncze i podwojne

Zasilanie
Kompresor zasysa powietrze z zewnatrz ( czasami bezposrednio czasami przez filtr silnika) i tloczy powietrze przez stalowa rurke ( najczesciej powyginana i pozakrecana gdyz sluzy jako chlodnica powietrza ). Do stalowej rurki podlaczony jest elastyczny przwod ( kompensator naprezenia), najczesciej z zamontowanym zaworem bezpieczenstwa _ po przekroczeniu cisnienia podanego na obudowie do ktorego zawor jest zkalibrowany uwalnia powietrze na zewnatrz zapobiegajac ekspolozji kompresora). Powietrze nastepnie idzie przez osuszacz ( osusza i oczyszcza powietrze ale i czesto reguluje cisnienie ukladu zasilania ( np RENAULT wbudowany zawor czterodrozny AVU/APU, czy VOLVO wysyla sygnal do kompresora ze system jest "napelniony", przelaczajac zawor wewnatrz glowicy kompresora w pozycje spoczynku i kompresor dalej sie obraca ale nie tloczy powietrza do momentu gdy spada cisnienie i sygnal zanika .
.

c..d..n.. (chwilowy brak czasu ) :D

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 02 lut 2012, 13:44 
Offline
U偶ytkownik

Rejestracja: 01 lut 2012, 21:36
Posty: 4
GG: 8104951
Samoch贸d: Ursus C 4011
tszpak pisze:
Nie ma czego艣 takiego jak jednoobwodowy uk艂ad hamulcowy kt贸ry traci powietrze przy ka偶dym hamowaniu.
Chodzi艂o mi o te z jednym przewodem do przyczepy, t艂ocz膮ce powietrze do zbiornika w przyczepie i w momencie naci艣ni臋cia peda艂y powietrze znika z przewodu i zaw贸r w przyczepie z zbiornika puszcza na t艂oki.

Dzi臋ki za wyt艂umaczenie kolor贸w.


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 02 lut 2012, 13:50 
Offline
U偶ytkownik

Rejestracja: 18 pa藕 2011, 22:50
Posty: 536
GG: 0
z tego co wiem to jednoobwodowe uklady hamulcowe byly stosowane w ciagnikach rolniczych


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 02 lut 2012, 13:59 
Offline
U偶ytkownik

Rejestracja: 01 lut 2012, 21:36
Posty: 4
GG: 8104951
Samoch贸d: Ursus C 4011
Dok艂adnie, ale nadal mo偶na spotka膰 nowe przyczepy rolnicze. Kto艣 kiedy艣 m贸wi艂, 偶e da si臋 艂膮czy膰 dwa systemy, ale jak w 偶贸艂tym pojawia si臋 powierz臋 tylko wtedy gdy hamujemy to niema szans je sprz臋gn膮膰.


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 03 sty 2013, 20:48 
Offline
U偶ytkownik

Rejestracja: 30 cze 2012, 20:44
Posty: 35
tszpak - z tego co mi wiadomo to czerwonym przewodem t艂oczone jest powietrze ca艂y czas do zbiornika, nawet po naci艣ni臋ciu peda艂u, a w 偶贸艂tym powietrze zanika po wci艣ni臋ciu peda艂u i uruchamiane s膮 hamulce.
RMF_FM - tak jak napisa艂e艣 w ci膮gnikach rolniczych stosowane s膮 jednoobwodowe hamulce (w tych starszych s膮 tylko jednoobwodowe, bo w tych nowych s膮 i jedno- i dwuobwodowe). Owszem da si臋 po艂膮czy膰 te dwa systemy. Dajmy na to 偶e pojazdem ci膮gn膮cym jest ci膮gnik rolniczy wyposa偶ony tylko w jednoobwodowe hamulce a ci膮gnie przyczep臋 wyposa偶on膮 w dwuobwodowe hamulce. Wtedy czerwone z艂膮cze przyczepy podpinasz pod pojazd ci膮gn膮cy (wyposa偶ony tylko w jednoobwodowe hamulce) je艣li naci艣niesz na peda艂 i b臋dzie spadek ci艣nienia w czerwonym z艂膮czu to przyczepa te偶 zahamuje.
Tylko z tego co mi wiadomo to z艂膮cza od instalacji jedno- i dwuobwodowej s膮 inne. Ale to nie problem zamontowa膰 z艂膮cze od jednoobwodowej instalacji do dwuobwodowej.


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 03 sty 2013, 22:03 
Offline
U偶ytkownik
Awatar u偶ytkownika

Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 356
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC
GG: 4128224
Samoch贸d: Peugeot 508/MAZDA 2
Czo艂gRuski pisze:
tszpak - z tego co mi wiadomo to czerwonym przewodem t艂oczone jest powietrze ca艂y czas do zbiornika, nawet po naci艣ni臋ciu peda艂u, a w 偶贸艂tym powietrze zanika po wci艣ni臋ciu peda艂u i uruchamiane s膮 hamulce.
dwuobwodowej.


niestety uk艂ad hamulcowy pneumatyczny w ci臋偶ar贸wkach NIE DZIA艁A JAK OPISA艁E艢 zasilanie czerwona linia powietrzna jest NON STOP nawet po wy艂膮czeniu zap艂onu/silnika, aby sprawdzi膰 sugeruje zamontowa膰 manometr do 12 bar na czerwona linie powietrzna, a nast臋pnie 10 bar na 偶贸艂t膮 linie i nacisn膮膰 peda艂 hamulca
zanik powietrza w czerwonej linii skutkuje natychmiastowym zablokowaniem hamulc贸w naczepy/przyczepy ( kola z podw贸jnymi cylindrami ) przez spr臋偶yny wewn臋trzne jak przy zaciagnieciu hamulca postojowego

sugeruje lektur臋 - zasada dzia艂ania hamulc贸w pneumatycznych

pozdrowienia

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 03 sty 2013, 22:48 
Offline
U偶ytkownik

Rejestracja: 30 cze 2012, 20:44
Posty: 35
Przecie偶 napisa艂em 偶e czerwonym przewodem powietrze t艂oczone jest ca艂y czas nawet po wci艣ni臋ciu peda艂u, a w 偶贸艂tym powietrze zanika po wci艣ni臋ciu peda艂u.
To jest to samo co napisa艂e艣 w ostatnim po艣cie.


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 03 sty 2013, 23:03 
Offline
U偶ytkownik
Awatar u偶ytkownika

Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 356
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC
GG: 4128224
Samoch贸d: Peugeot 508/MAZDA 2
Czo艂gRuski pisze:
Przecie偶 napisa艂em 偶e czerwonym przewodem powietrze t艂oczone jest ca艂y czas nawet po wci艣ni臋ciu peda艂u, a w 偶贸艂tym powietrze zanika po wci艣ni臋ciu peda艂u.
To jest to samo co napisa艂e艣 w ostatnim po艣cie.

POWIETRZE W ZOLTYM PRZEWODZIE NIE ZNIKA A POJAWIA SIE PO NACISNIECIU PEDALU

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Kto jest online

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy to forum: Obecnie na forum nie ma 偶adnego zarejestrowanego u偶ytkownika i 1 go艣膰


Nie mo偶esz tworzy膰 nowych temat贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w tematach
Nie mo偶esz zmienia膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w

Szukaj:
Przejd藕 do:  


Forum oparte o phpBB3 © 2004-2015 Piotr Karda艣

Forum Samochodowe4trucks.pl - portal kierowcyRegeneracja wtryskiwaczy LublinRegeneracja wtryskiwaczy Gda艅skRegeneracja turbospr臋偶arekRegeneracja pompowtryskiwaczy vw