» Kontakt » Reklama » Pliki cookies
Dzisiaj jest 28 lis 2014, 2:12

Strefa czasowa UTC [letni]



PROMY24.com - promy dla wymagających




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostWysłano: 01 lut 2012, 20:50 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 01 lut 2012, 20:36
GG: 8104951
Samochód: Ursus C 4011
Witam myślę, że wybrałem dobry dział. Prosiłbym o wytłumaczenie zasady działania owych hamulców. Znam zasadzę działania hamulców jedno obwodowych czyli powietrze znika z przewodu podczas hamowania, jak dzieje się to na poszczególnym przewodzie czerwonym i zółtym? Czy można łączyć jedno i dwu obwodowe instalacje?


Ostatnio zmieniony 02 lut 2012, 9:09 przez Leszek, łącznie zmieniany 1 raz
Przeniesiono do odpowiedniego działu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 02 lut 2012, 10:13 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sty 2011, 13:24
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Witam
Jakis czas temu bylo juz na forum o ukladach hamulcowych jakbys mial czas i ochote to opcja szukaj pomoze Ci zapoznac sie z tematem. Nie ma czegos takiego jak jednoobwodowy uklad hamulcowy ktory traci powietrze przy kazdym hamowaniu. Musialbys miec niesamowicie duze zbiorniki powietrzne i kompresor o ogromnej wydajnosci a i to nie wiem czy byloby bezpieczne.
Hamulce dwuobwodowe oznaczaja ze masz niezalezny system hamowania obwodu przedniego i tylnego ( przednia os tylan os ), i w przypadku powaznej awarii jednego z nich zawsze masz do dyspozycji drugi, niezaleznie od typu ukladu ( powietrzny, hydrauliczny czy mieszany). Czesto rowniez "dwuobwodowy" oznacza obwod hamulca zasadniczego oraz obwod hamulca pomocniczego/awaryjnego/postojowego zalezy kto to opisuje w jakim jezyku i jaka jest "jakosc" tlumaczenia :D.

System ukladu hamulcowego ( pneumatycznego ) podzielony jest na sekcje:

1. zasilanie _ kompresor, przewody, zawory, zbiorniki powietrzne, kompensatory cisnienia, filtr czastek stalych i osuszacz lub inny typ "oczyszczacza" powietrza ( ps czerwona linia powietrzna jest elementem ukladu zasilania SLUZY WYLACZNIE DO DOPROWADZENIA POWIETRZA DO NACZEPY I PRZYCZEPY

2 sterowanie _ poczawszy od pedalu hamulca noznego, recznych dzwigni po przelaczniki elektryczne ( elektroniczne ) jak np. wspomaganie startu pod gorke, jedostki strujace ABS/EBS modulatory cisnien, czujniki cisnien, okablowanie i oprogramowanie ( w tym komunikacja z innymi ukladami np. automatyczna skrzynia biegow, ( ps zolta linia powietrzna jest do doprowadzenie SYGNALU DO UKLADU HAMULCOWEGO NACZEPY/PRZYCZEPY i wysokosc cisnienia w linii powitrznej odpowiada jak szybko i gleboko nacisniemy pedal hamulca zasadniczego - w nietroych markach / modelach rowniez sygnal linii powietrznej jest po zaciagnieciu hamulca postojowego np DAF, MAN

3 uklad wykonawczy - mechaniczny - klocki, szczeki, tarcze, bebny, rozpieraki, grzechotki lub inny typ regulatora, linki i dzwignie ( w starszych modelach), cylindry pojedyncze i podwojne

Zasilanie
Kompresor zasysa powietrze z zewnatrz ( czasami bezposrednio czasami przez filtr silnika) i tloczy powietrze przez stalowa rurke ( najczesciej powyginana i pozakrecana gdyz sluzy jako chlodnica powietrza ). Do stalowej rurki podlaczony jest elastyczny przwod ( kompensator naprezenia), najczesciej z zamontowanym zaworem bezpieczenstwa _ po przekroczeniu cisnienia podanego na obudowie do ktorego zawor jest zkalibrowany uwalnia powietrze na zewnatrz zapobiegajac ekspolozji kompresora). Powietrze nastepnie idzie przez osuszacz ( osusza i oczyszcza powietrze ale i czesto reguluje cisnienie ukladu zasilania ( np RENAULT wbudowany zawor czterodrozny AVU/APU, czy VOLVO wysyla sygnal do kompresora ze system jest "napelniony", przelaczajac zawor wewnatrz glowicy kompresora w pozycje spoczynku i kompresor dalej sie obraca ale nie tloczy powietrza do momentu gdy spada cisnienie i sygnal zanika .
.

c..d..n.. (chwilowy brak czasu ) :D

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 02 lut 2012, 12:44 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 01 lut 2012, 20:36
GG: 8104951
Samochód: Ursus C 4011
tszpak pisze:
Nie ma czegoś takiego jak jednoobwodowy układ hamulcowy który traci powietrze przy każdym hamowaniu.
Chodziło mi o te z jednym przewodem do przyczepy, tłoczące powietrze do zbiornika w przyczepie i w momencie naciśnięcia pedały powietrze znika z przewodu i zawór w przyczepie z zbiornika puszcza na tłoki.

Dzięki za wytłumaczenie kolorów.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 02 lut 2012, 12:50 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 18 paź 2011, 21:50
GG: 0
z tego co wiem to jednoobwodowe uklady hamulcowe byly stosowane w ciagnikach rolniczych


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 02 lut 2012, 12:59 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 01 lut 2012, 20:36
GG: 8104951
Samochód: Ursus C 4011
Dokładnie, ale nadal można spotkać nowe przyczepy rolnicze. Ktoś kiedyś mówił, że da się łączyć dwa systemy, ale jak w żółtym pojawia się powierzę tylko wtedy gdy hamujemy to niema szans je sprzęgnąć.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 03 sty 2013, 19:48 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 30 cze 2012, 19:44
GG: 0
tszpak - z tego co mi wiadomo to czerwonym przewodem tłoczone jest powietrze cały czas do zbiornika, nawet po naciśnięciu pedału, a w żółtym powietrze zanika po wciśnięciu pedału i uruchamiane są hamulce.
RMF_FM - tak jak napisałeś w ciągnikach rolniczych stosowane są jednoobwodowe hamulce (w tych starszych są tylko jednoobwodowe, bo w tych nowych są i jedno- i dwuobwodowe). Owszem da się połączyć te dwa systemy. Dajmy na to że pojazdem ciągnącym jest ciągnik rolniczy wyposażony tylko w jednoobwodowe hamulce a ciągnie przyczepę wyposażoną w dwuobwodowe hamulce. Wtedy czerwone złącze przyczepy podpinasz pod pojazd ciągnący (wyposażony tylko w jednoobwodowe hamulce) jeśli naciśniesz na pedał i będzie spadek ciśnienia w czerwonym złączu to przyczepa też zahamuje.
Tylko z tego co mi wiadomo to złącza od instalacji jedno- i dwuobwodowej są inne. Ale to nie problem zamontować złącze od jednoobwodowej instalacji do dwuobwodowej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 03 sty 2013, 21:03 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sty 2011, 13:24
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
CzołgRuski pisze:
tszpak - z tego co mi wiadomo to czerwonym przewodem tłoczone jest powietrze cały czas do zbiornika, nawet po naciśnięciu pedału, a w żółtym powietrze zanika po wciśnięciu pedału i uruchamiane są hamulce.
dwuobwodowej.


niestety układ hamulcowy pneumatyczny w ciężarówkach NIE DZIAŁA JAK OPISAŁEŚ zasilanie czerwona linia powietrzna jest NON STOP nawet po wyłączeniu zapłonu/silnika, aby sprawdzić sugeruje zamontować manometr do 12 bar na czerwona linie powietrzna, a następnie 10 bar na żółtą linie i nacisnąć pedał hamulca
zanik powietrza w czerwonej linii skutkuje natychmiastowym zablokowaniem hamulców naczepy/przyczepy ( kola z podwójnymi cylindrami ) przez sprężyny wewnętrzne jak przy zaciagnieciu hamulca postojowego

sugeruje lekturę - zasada działania hamulców pneumatycznych

pozdrowienia

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 03 sty 2013, 21:48 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 30 cze 2012, 19:44
GG: 0
Przecież napisałem że czerwonym przewodem powietrze tłoczone jest cały czas nawet po wciśnięciu pedału, a w żółtym powietrze zanika po wciśnięciu pedału.
To jest to samo co napisałeś w ostatnim poście.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 03 sty 2013, 22:03 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sty 2011, 13:24
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
CzołgRuski pisze:
Przecież napisałem że czerwonym przewodem powietrze tłoczone jest cały czas nawet po wciśnięciu pedału, a w żółtym powietrze zanika po wciśnięciu pedału.
To jest to samo co napisałeś w ostatnim poście.

POWIETRZE W ZOLTYM PRZEWODZIE NIE ZNIKA A POJAWIA SIE PO NACISNIECIU PEDALU

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: