Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 gru 2011, 21:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2010, 12:23
Posty: 26

Witam, mam pytanie ile zachodzi naczepa z tyłu przy skrętach?


Post Wysłano: 04 gru 2011, 21:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Załeży jaki promień skrętu. W ekstremalnym przypadku zajdzie tyle, ile jest od sworznia królewskiego do środkowej osi.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 04 gru 2011, 21:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2010, 12:23
Posty: 26

no załóżmy że kąt 90 stopni


Post Wysłano: 04 gru 2011, 21:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3571
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Chyba nie zrozumiałeś, promień, a nie kąt.

Tak "na oko" jak patrzysz po naczepach w normalnym ruchu ulicznym to dupa naczepy 13,6m zachodzi tak ze 20-30cm. Długie solówki i tandemy zachodzą dużo więcej. Jak jeździłem solówką na 21 palet to trzeba było mocno uważać żeby nie pociągnąć komuś z sąsiedniego pasa ogonem.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 04 gru 2011, 21:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2010, 12:23
Posty: 26

no dzęki za wyjaśnienie


Post Wysłano: 04 gru 2011, 21:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Chyba nie zrozumiałeś, promień, a nie kąt.

Tak "na oko" jak patrzysz po naczepach w normalnym ruchu ulicznym to dupa naczepy 13,6m zachodzi tak ze 20-30cm. Długie solówki i tandemy zachodzą dużo więcej. Jak jeździłem solówką na 21 palet to trzeba było mocno uważać żeby nie pociągnąć komuś z sąsiedniego pasa ogonem.
nie zgodzę się że tandemy zachodza więcej.
tandemy maja zupełnie inny większy promień skrętu.
dodatkowo naczepa zachodzi z tyłu i wychodzi na bok z przodu oraz ścina łuk , a tandem zachowuje sie zupełnie inaczej co najwyżej troszkę ścina łuk.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 04 gru 2011, 22:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 gru 2010, 20:11
Posty: 154
Samochód: Tandem
Lokalizacja: Chełmo/Radomsko

Cytuj:
Tak "na oko" jak patrzysz po naczepach w normalnym ruchu ulicznym to dupa naczepy 13,6m zachodzi tak ze 20-30cm. Długie solówki i tandemy zachodzą dużo więcej. Jak jeździłem solówką na 21 palet to trzeba było mocno uważać żeby nie pociągnąć komuś z sąsiedniego pasa ogonem.
Cytuj:
nie zgodzę się że tandemy zachodza więcej.
tandemy maja zupełnie inny większy promień skrętu.
dodatkowo naczepa zachodzi z tyłu i wychodzi na bok z przodu oraz ścina łuk , a tandem zachowuje sie zupełnie inaczej co najwyżej troszkę ścina łuk.
Koledze rossiemu chodziło o tył naczepy/tandemu tzn. odległość od ostatniego koła do końca zabudowy. W tandemie osie są na środku dlatego "dupa" bardziej zachodzi. A to jak naczepa czy tandem idą za autem to inna kwestia.
Pozdrawiam.

_________________
Za bezpieczny...


Post Wysłano: 04 gru 2011, 22:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3571
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Cytuj:
Koledze rossiemu chodziło o tył naczepy/tandemu tzn. odległość od ostatniego koła do końca zabudowy. W tandemie osie są na środku dlatego "dupa" bardziej zachodzi. A to jak naczepa czy tandem idą za autem to inna kwestia.Pozdrawiam.
Otóż to ...
Jak w "patelce" od ostatniej osi do końca naczepy jest tyle co nic, to nie ma co zachodzić.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 05 gru 2011, 11:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

podczas skrętu pojazdem ciężarowym z przyczepą/naczepą zachowdzą dwa zjawiska:

1. ścinanie zakrętu przez przyczepę/naczepę naczęściej w połowie jej długości, czyli środkowa część przyczepy/naczepy przecina wewnętrzny obrys łuku.

2. zachodzenie "ogona" czyli tylnej części przyczepy/naczepy na zewnątrz łuku. tutaj jest sprawa prosta: tył zachodzi tym więcej im większa jest odległość tylnego obrysu przyczepy/naczepy od ostatniej osi. dlatego to zjawisko praktycznie nie występuje w przyczepach z przednią osią skrętną, gdzie ostatnia oś jest blisko tylnej krawędzi. w przyczepach typu tandem i w naczepach zachodzi to zjawisko, ale która więcej zachodzi? tak która ma większą odległość między ostatnia osią, a tyłem.

dlatego przejżdżając przez jakąś bramkę i zaraz skręcając ustawiamy pojazd bliżej wewnętrznego słupka, ponieważ bok przyczepy/naczepy wyraźnie widzimy w lusterku i możemy w każdej chwili skorygować tor jazdy lub zatrzymać zespół pojazdów. natomiast kompletnie nie widzimy w lusterku jak idzie ogon przyczepy/naczepy.

natomiast pojazd z przyczepą ma tą przewagę nad ciągnikiem z naczepą, że naczepa jest jednym elementem który jest dłuższy i więcej ścina zakręt.
czyli autobusem przegubowym łatwej wjechać w ciasne ulice niż autobusem pojedynczym.

natomiast nie należy zapominac o jeszcze jednym zjawisku: przy bardzo mocnym skręcie przednia zewnętrzna krawędź przyczepy/naczepy zachodzi na zewnątrz i mozna wjeżdżając w wąską bramkę "zabrać" zewnętrzny słupek.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 05 gru 2011, 13:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2010, 12:23
Posty: 26

czyli wniosek z tego taki że najlepiej przy wyjeździe naczepą z jakiejś "bramki" zachować odstęp z 1m bądź 1,5m


Post Wysłano: 05 gru 2011, 14:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

to wszystko zależy od tego jak szybko będziesz musiał "złamać" zespół pojazdów.

jeżeli wcześniej to musisz ustawić się dalej od wewnętrzego słupka, jeżeli możesz "łamać" później możesz ustawić się nawet 20cm od wewnętrznej strony. bo jak środkowa oś przyczepy/naczepy będzie już na wysokości bramy można swobodnie kręcić bez obawy zajścia przyczepy/naczepy na wewnętrzną stronę.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 05 gru 2011, 19:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
czyli wniosek z tego taki że najlepiej przy wyjeździe naczepą z jakiejś "bramki" zachować odstęp z 1m bądź 1,5m
No tak jest najlepiej. Czasem tylko nie ma tyle miejsca. Choć, nawet jak zachowasz taki odstęp i szybko i mocno złamiesz to i tak tył naczpeki może zabrać zewnętrzny słupek.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: