Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 wrz 2011, 12:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:37
Posty: 3
GG: 0

Witam dostałem zawiadomienie od WITD o wszczęciu postępowania w sprawie przeładowanego samochodu:
tylna oś napędowa 1,48t przekroczenie
natomiast ogólnie samochód był przeładowany o 260 kg
Zażądano ode mnie złożenia obszernych i popartych dowodami wyjaśnień dotyczących wyników przeprowadzonej kontroli
Czy może ktoś wie w jaki sposób skutecznie się tłumaczyć z takich sytuacji. bardzo proszę o przykłady pisma które powinienem złożyć.
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam


Post Wysłano: 01 wrz 2011, 13:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

teraz to już po herbacie.
przyjąłes kopie protokołu kontroli i tam w lewym dolnym rogu jest rubryka: "uwagi kontrolowanego", którą zapewne zostawiłeś wolną.

znaczy to, że uznałeś kontrolę za przeprowadzoną dobrze i nie wnosisz zastrzeżeń. teraz musisz uznać wynik kontroli i czekać na wysokość grzywny.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 01 wrz 2011, 17:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sie 2011, 7:07
Posty: 10
GG: 0

Cytuj:
teraz to już po herbacie.
przyjąłes kopie protokołu kontroli i tam w lewym dolnym rogu jest rubryka: "uwagi kontrolowanego", którą zapewne zostawiłeś wolną.

znaczy to, że uznałeś kontrolę za przeprowadzoną dobrze i nie wnosisz zastrzeżeń. teraz musisz uznać wynik kontroli i czekać na wysokość grzywny.
Nie zgodzę się z przedmówcą. Nie należy czekać na karę tylko jeśli uważasz, że zostałeś (zostaniesz ukarany) niesłusznie powinieneś sprawę wyjaśnić.
Od momentu otrzymania zawiadomienia o wszczęciu postępowania masz 7 dni na odpowiedź. Jeśli posiadasz solidne argumenty nic nie stoi na przeszkodzie abyś ich użył. Co innego jeśli kontrola została przeprowadzona bezbłędnie i wina jest bezsporna.
Zależy jaki ładunek wiozłeś czy był to żwir czy drewno. Jeśli żwir to czy naczepa posiadała grodzie zabezpieczające przed przesunięciem się ładunku ponieważ jasne jest, że w przypadku hamowania ładunek może się przesunąć.
Jeśli zostanie wydana decyzja administracyjna zostanie Ci tylko odwołanie.
Skoro przeważenie wynosiło 260 kg nie wiem jak mogło wyjść przekroczenie na napędowej o 1,48. Trzeba sprawdzić taryfikator i porównać z protokołem kontroli.
Pozdrawiam


Post Wysłano: 01 wrz 2011, 20:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

oczywiście masa pojazdu może być niższa niż dopuszczalna, jednak naciski mogą być przekroczone znacznie.
podczas pracy gdzie miałem styczność z transportem kruszywa na moim odcinku rozładowywało się do 800 samochodów na dobę.

w czasie jazdy ładunek może się przesunąć, do przodu do tyłu, dowolnie. jednak jeżeli było tak nieznacznie przekroczona masa całego pojazdu w przypadku takim jak ten przekroczenia nacisku na oś należałoby w rubryce o jakiej wspominałem wpisać: "bezpośrednio przed kontrolą podczas jazdy byłem zmuszony do gwałtownego hamowania aby uniknąć wypadku" lub coś w tym rodzaju.

nie ma żadnego wpisu znaczy że kierowca potwierdza i akceptuje wynik kontroli.

nie ma tu żadnej logiki.

przypomnę przypadek mojego kierowcy, który podczas kontroli nie mógł sobie przypomnieć gdzie wsadził licencję. inspektor ITD zakończył kontrolę, protokół został podpisany przez obie strony.
kierowca odjechał 1km i przypomniał sobie, wrócił i pokazał tą licencję, ale protokół o braku licencji został zakończony. dodatkowo można sprawdzić czy na ten pojazd została wydana licencja w ministerstwie infrastruktury.

jednak procedura została uruchomiona i mój szef chyba 2 razy jeździł do sądu w Opolu wyjaśniając sprawę. od tego czasu mija jakieś chyba 8 lat i nie wiem czy sprawa ostatecznie zostałą wyjaśniona.

więc jeżeli kierowca podpisze protokół kontroli bez uwag to pozamiatane.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 01 wrz 2011, 21:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sie 2011, 7:07
Posty: 10
GG: 0

Cytuj:
oczywiście masa pojazdu może być niższa niż dopuszczalna, jednak naciski mogą być przekroczone znacznie.
podczas pracy gdzie miałem styczność z transportem kruszywa na moim odcinku rozładowywało się do 800 samochodów na dobę.

w czasie jazdy ładunek może się przesunąć, do przodu do tyłu, dowolnie. jednak jeżeli było tak nieznacznie przekroczona masa całego pojazdu w przypadku takim jak ten przekroczenia nacisku na oś należałoby w rubryce o jakiej wspominałem wpisać: "bezpośrednio przed kontrolą podczas jazdy byłem zmuszony do gwałtownego hamowania aby uniknąć wypadku" lub coś w tym rodzaju.

nie ma żadnego wpisu znaczy że kierowca potwierdza i akceptuje wynik kontroli.

nie ma tu żadnej logiki.

przypomnę przypadek mojego kierowcy, który podczas kontroli nie mógł sobie przypomnieć gdzie wsadził licencję. inspektor ITD zakończył kontrolę, protokół został podpisany przez obie strony.
kierowca odjechał 1km i przypomniał sobie, wrócił i pokazał tą licencję, ale protokół o braku licencji został zakończony. dodatkowo można sprawdzić czy na ten pojazd została wydana licencja w ministerstwie infrastruktury.

jednak procedura została uruchomiona i mój szef chyba 2 razy jeździł do sądu w Opolu wyjaśniając sprawę. od tego czasu mija jakieś chyba 8 lat i nie wiem czy sprawa ostatecznie zostałą wyjaśniona.

więc jeżeli kierowca podpisze protokół kontroli bez uwag to pozamiatane.
To, że kierowca podpisze protokół nie oznacza, że przedsiębiorca godzi się z powstałymi naruszeniami. Niestety co województwo to inny obyczaj. Praktyki stosowania przepisów w województwach są rozbieżne. W przypadku braku wypisu z licencji o którym piszesz dokumenty należy okazać podczas kontroli. Skąd inspektor mógł wiedzieć czy kierowca miał ten wypis w pojeździe lub może ktoś mu ten wypis dowiózł?


Post Wysłano: 02 wrz 2011, 5:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

niestety nie ma jak pisać odwołania, przekroczenie nacisku o 1,48t było i nie możemy tego podważyć. co napisać w odwołaniu? że nacisk był inny?

oczywiście można pisać odwołanie, ale to strata czasu.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 02 wrz 2011, 7:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:37
Posty: 3
GG: 0

Tłumaczenie się że ładunek uległ przemieszczeniu odpada towar buł ułożony na paletach a konkretnie to był to transport z jajkami, kierowca podpisał protokół " nie wnoszę uwag i zastrzeżeń do ważenia , odmówiłem drugiego warzenia"


Post Wysłano: 02 wrz 2011, 19:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 19:08
Posty: 100
GG: 0
Samochód: Scania 124L 420
Lokalizacja: Gniezno

Zasada jest ze protoklu sie nie podpisuje w takiej sytuacji. Nikt nie moze Cie zmusić do zlozenia podpisu a pracownika do odpowiadania w imieniu firmy tym bardziej!


Post Wysłano: 03 wrz 2011, 9:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:37
Posty: 3
GG: 0

OK. dzięki za rady ale czy jest sens w takiej sytuacji pisać wyjaśnienia wydaje mi się że te pisma są standardowe dla wszystkich czy się podpisało protokół czy nie, żądają ode mnie wszechstronnych i popartych dowodami wyjaśnień dotyczących stwierdzonych naruszeń zawartych w protokole kontroli


Post Wysłano: 08 wrz 2011, 9:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2011, 9:13
Posty: 4
GG: 0

teraz to już po herbacie.
przyjąłes kopie protokołu kontroli i tam w lewym dolnym rogu jest rubryka: "uwagi kontrolowanego", którą zapewne zostawiłeś wolną.

znaczy to, że uznałeś kontrolę za przeprowadzoną dobrze i nie wnosisz zastrzeżeń. teraz musisz uznać wynik kontroli i czekać na wysokość grzywny.

_________________
coach outlet
Coach Handbags
Coach Factory Outlet


Post Wysłano: 08 wrz 2011, 11:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...To, że kierowca podpisze protokół nie oznacza, że przedsiębiorca godzi się z powstałymi naruszeniami...
przy właściwej masie pojazdu i przekroczonym nacisku jedyne co można reklamować to przesunięcie towaru.

i tutaj ciekawostka: kierowca przewożący nie wiedział że ma przesunięty ładunek na tyle aby zmienić nacisk na oś (nie napisał o tym w protokóle), a przedsiębiorca piszący odwołanie tydzień później lepiej wiedział od kierowcy co działo się na skrzyni ładunkowej?

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 08 wrz 2011, 23:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
przy właściwej masie pojazdu i przekroczonym nacisku jedyne co można reklamować to przesunięcie towaru.(...)
A nie spowoduje to czasami "dołożenia" do kary naruszenia artykułu z ogólnie znanej ustawy, który mówi o zabezpieczaniu ładunku?

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: