wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Pomoc Drogowa,Ratownictwo Drogowe Janik, Lubliniec
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3115
Strona 1 z 2

Autor:  Aleks [ 15 kwie 2006, 9:27 ]
Tytuł:  Pomoc Drogowa,Ratownictwo Drogowe Janik, Lubliniec

Firma została założona w 1990 roku przez Wojciecha Janika. Początkowo firma dysponowała platformą na podwoziu Mercedesa 809 ze stałą platformą. Kolejny pojazd "przywędrował" do firmy już rok później (był to również Mercedes 809). W tym czasie również właściciel Wojciech Janik zawiązał współpracę z Alojzym Lenartem właścicielem firmy TRANS-SPRZĘT. Oby dwie firmy połączyły się ale firma Janik zajmowała się holowaniem pojazdów osobowych a firma JANIK TRANS-SPRZĘT holowaniem ciężarówek oraz autobusów. Firma dysponowała 50 tonowym dźwigiem marki COLES który był przystosowany do holowania pojazdów. Niestety dźwig nie był w stanie holować większych ciężarówek oraz zestawów, więc właściciele postanowili kupić podwozie i zbudować na nim holownik. Za podwozie stanowił Steyr który jeździł wcześniej pod wywrotką. Zabudowę wykonano w warsztacie firmowym. Niestety Steyr nie spełniał oczekiwań więc wymieniono go na troszkę nowszego i mocniejszego. Po kilku latach eksploatacji Steyr powoli wygasał, lecz współpracownik Alojzy Lenart nie chciał wymienić całego holownika na coś nowszego. Wtedy zaczeły się konflikty więc Wojciech oraz Alojzy postanowili znów działać na swój rachunek. Wojciech kupił Scanie (to już wam wiadomo dziobaczka) i zabudował na nim holownika. Natomiast Alojzy Lenart założył firmę oponiarską i przez kilka lat miał w posiadaniu dźwig lecz cztery miesiace temu kompletnie się rozsypał. Natomiast firma JANIK zajmuje się Pomocą i Ratownictwem Drogowym oraz przewozami ponad gabarytowymi.

Platformy*:
Dwa many L2000
Man 8-150
Man 16-350 z dziewięcio tonowym okularem do holowania ciężarówek
*wszystkie powyższe pojazdy mają hydrauliczne platformy (zabudowy wykonano w firmach: Omars, SZUMAR oraz Recovery Trucks)

Holownik:
Scania 143e V8 470km.

Pojazdy z niskopodwoziwkami*:
Scania 144 530km. Topline jeździ z naczepą niskopodwoziową (cztery osie) Goldhofer
Scania 144 530km. jeździ z naczepą niskopodwoziową (trzy osie) Cometto
*Dopóki firma ma podpisaną umowę o przewóz elementów do budowy nowej hali Energoserwisu pojazdy będą w stałym ruchu. Na koniec września jest planwany odbiór nowej naczepy niskopodwoziowej Goldhofer która będzie współpracować z Scanią 164T 480km. Po wygaśnięciu umowy z Energoserwisem (pojazdy wymienione wyżej) zostaną zastąpione tym zestawem.

Kilka zdjęć:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Autor:  PIOTREK 1843 [ 15 kwie 2006, 12:00 ]
Tytuł: 

Nareszcie mamy temat o Ratownictwie Drogowym JANIK :D Myślę, że będzie w nim dużo ciekawych postów a Tiruś urozmaici go o fotki i relacje z pracy :wink: Fotki są świetne jak zawsze. Jak bedziesz mógł to wrzuć coś z bazy w Gliwicach bo te trucki mam okazje oglądać codziennie na żywo :twisted: :twisted:

Autor:  Mariusz [ 15 kwie 2006, 12:30 ]
Tytuł: 

Czekam na filmy z akcji, chciałbym zobaczyc waszą scanie w czasie pracy.

Autor:  luksio [ 15 kwie 2006, 21:15 ]
Tytuł: 

Bardzo ciekawe pojazdy ale tak jak moi poprzednicy czekam na fotki z akcji albo filmy
Może być to i to :D :mrgreen:

Autor:  oski1234 [ 15 kwie 2006, 22:49 ]
Tytuł: 

Heh w końcu doczekaliśmy się tematu :) Mam tylko jedno pytanko któr mnie nurtuje, czy nie macie zamiaru powiększać "taboru" w firmie o kolejne holowniki ?? ??

Autor:  Aleks [ 16 kwie 2006, 14:25 ]
Tytuł: 

W takim razie proszę bardzo:
Wyciąganie 35tonowej koparki którą zassał muł kopalniany:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wyciąganie Mana z wpanem:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Renatka po spotkaniu z innym zestawem:
Obrazek
Obrazek
Oczywiście oprócz pojazdów ciężarowych holujemy również osobówki (na tym zdjęciu jedna z mniejszych osobówek :lol: )
Obrazek


Wiadomo to są narazie zdjęcia takie sobie ponieważ są robione słabą cyfrówką ale za to jak poproszę wujka o foki firmowe to dopiero zobaczycie czym zajmuje się nasza firma :twisted:

Autor:  Daniel [ 16 kwie 2006, 14:40 ]
Tytuł: 

Jak zawsze świetne zdjęcia. Podoba mi się fotka jak wyciągacie Mana z rowu. O Magnumce szkoda gadać :|

Autor:  Aleks [ 17 kwie 2006, 16:27 ]
Tytuł: 

Kilka przykładów roboty jakie robiliśmy (tylko zeszły tydzień :!: )

Autostrada wyciąganie SKAKANKI z wanną.
Obrazek

Buick przywieziony przez nas z Bługari:
Obrazek

Toyota po drzewie :mrgreen: : (na szczęście nic się nie stało)
Obrazek

No i wreszcie gabaryt z zbiornikiem:
Obrazek



Zdjęcia słabe bo jak zauważyliście to są robione telefonem. Jak lecimy to nie ma czasu na zbieranie aparatu;)

Autor:  Mihu [ 02 lip 2006, 20:45 ]
Tytuł: 

No zlecenia na holownikach bywają bardzo nietypowe i ciekawe. Mnie najbardziej spodobał się stareńki Biuck :D Idealnie nadawał by się na lowrider'a ;)

Autor:  Mariusz [ 02 lip 2006, 21:23 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Buick przywieziony przez nas z Bługari:
Hehe, nawet nie wiesz co wozicie. To nie buick tylko chrysler newport z roku 1961.
Cytuj:
Idealnie nadawał by się na lowrider'a
Jeśli chodzi o lowridery to chrysler nigdy nie był ulubioną marką lowriderowców. Najchetniej przerabianymi pojazdami sa te z koncernu GM (chevrolet impala, caprice, buick regal, oldsmobile cutlass, pontiac grand prix).

Autor:  Aleks [ 22 paź 2006, 9:10 ]
Tytuł: 

W firmie zaszły niewielkie ale bardzo istotne zmaiany. Mianowicie sprzedaliśmy Scanie 143m (ten staruszek 2 osiowy) ponieważ okazało się, że rama była prostowana po wypadku "na gorąco" a nie można tak robić. Zamiast tej scani pod holownik pójdzie Scania 144 530km. z dziobem 8) . Sama zabudowa jest już przygowtowana i czeka na podwozie (producent Europrofit). Jeśli chodzi o gabaryty to Scanie 144 530 chcemy zamienić na pushera a Topline zostawiamy. Może dodam, że trwają negocjacje ze Scanią i Volvem nad kupnem pojazdu z napędem 6X4 pod gabaryt. Jeśli chodzi o scanie to przedewszystkim 500-580km. a Volvo fh 16 580km. Zobaczymy która oferta będzie ciekawsza (ceny wachają się około 100-130 tys. euro) oczywiście ja wole Scanie z V-ką ale tutaj chodzi o koszty :wink: . Flotę platform wzbogacił Man L-2000 z 2004 roku. Jeśli chodzi o moją miłość (dziobaczek :mrgreen: ) to kiedy przyjdzie nowy holownik zostanie ona "rozebrana" na części i odrestaurowana a sama zabudowa będzie sprzedana i zamontowana nowa orginalna :wink: więc szykuje się dużo pracy :lol: . W najbliższym czasie dodam odświeżone zdjęcia floty :wink: .

Autor:  marcinp1985 [ 22 paź 2006, 9:48 ]
Tytuł: 

Po tym co napisałeś widzę , że firma zaczeła na dobre sie rozwijać :) .To bardzo dobrze :) .Czekam na odświeżone fotki i mam nadzieje , że negocjacje pojdą pomyślnie ze SCANIĄ. :P :!:

Autor:  Krzysieek [ 22 paź 2006, 15:46 ]
Tytuł: 

Podoba mi się to z liną z wyciągania mana! Fajnie wyszło! A jeździć do wypadków na takie akce to musi być fajna robota!

Autor:  skoczek69 [ 25 paź 2006, 0:35 ]
Tytuł: 

Na fotkach z akcji które zapodał Tiruś
naplatformie stoi rozbity Opel Tigra ,a nie Nissan
A co do firmy to czekam na fotki nowych wozów :wink:

Autor:  scaniairizar [ 25 paź 2006, 7:38 ]
Tytuł: 

Cytuj:
naplatformie stoi rozbity Opel Tigra ,a nie Nissan
powiem ci, że to nawet nie jest Toyota, tak jak napisał tiruś ;-)

ciekawe maszyny, liczę na więcej zdjęc z różnych akcji. Pozdrawiam

Autor:  chudy [ 19 kwie 2007, 14:15 ]
Tytuł: 

na Ratownictwo-Galeria znalazłem fotkę waszej Scanii:

http://www.ratownictwo.org.pl/details.p ... e1bdd20775

Autor:  Duck [ 19 kwie 2007, 14:26 ]
Tytuł: 

Jakieś 3 tygodnie temu widziałem Scania CR19 530 z tej firmy. Było to gdzieś w okolicach Piotrkowa Tryb.. Mogłem zagadać na radiu, ale "nie wyszło" Zestaw jechał albo na pusto, albo z jakimś niskim ładunkiem (drutami ? )

Jedno pytanie, ile kosztuje przerobienie zwykłej "3" na typowy ciągnik holowniczy? (tzn. ile to kosztowało w tym przypadku)

Autor:  starex [ 25 kwie 2007, 14:20 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Jakieś 3 tygodnie temu widziałem Scania CR19 530 z tej firmy. Było to gdzieś w okolicach Piotrkowa Tryb.. Mogłem zagadać na radiu, ale "nie wyszło" Zestaw jechał albo na pusto, albo z jakimś niskim ładunkiem (drutami ? )

Jedno pytanie, ile kosztuje przerobienie zwykłej "3" na typowy ciągnik holowniczy? (tzn. ile to kosztowało w tym przypadku)
Jakieś 300 000 zł(najmarniej)...

Autor:  micho a [ 10 cze 2007, 13:17 ]
Tytuł: 

sorki że odświeżam tak stary temat ale co tej koparce dokładnie sie stało ?? zostawił ją ktoś i wpadła w błoto po kabine czy jak :D??kurde żeby koparke gąsienicową zakopać to trzeba troche zdolności mieć moim zdaniem :D:D:D jedyne co przychodzi do głowy to że operator sie przeliczył wjechał w bardzo grząski teren i nim zdążył wycofać zapadł sie na tyle że już kaplica .......

Autor:  Aleks [ 11 cze 2007, 15:59 ]
Tytuł: 

Cytuj:
co tej koparce dokładnie sie stało
Operator wydobywał muł kopalniany na zbiorniku w Łabędach... Teren jak wiadomo bardzo grząski i aby wyjechać z miejsca pracy powinien ruszyć w lewą stronę a jemu (chyba) pochrzaniły się wajchy i ruszył w prawo :] . Koparkę tak wessał ten muł, że nawet niepomógł mu holownik firmy WAL-CAR dopiero kiedy myśmy przybyli wspólnymi siłami wyciągneliśmy koparkę :wink: .

Cytuj:
Jedno pytanie, ile kosztuje przerobienie zwykłej "3" na typowy ciągnik holowniczy? (tzn. ile to kosztowało w tym przypadku)
Nie mam zamiaru robić z tego wielkiej tajemnicy więc napiszę: 80tys. zł ramię holownicze + 24tys. skrzynie narzędziowe + atrybuty (koguty, wyciągarka, halogeny, przystawka odbioru mocy itp.) 25 tys.= 129tys. zł. Teraz zapraszam do śledzenia budowy najnowszego "dziecka" naszej firmy (będzie felieton w jednej z gazet oraz oczywiście na WC prawdopodobnie w dziale Tunning, bo mamy zamiar zrobić coś nietypowego), prace zaczną się najpóźniej w tym tygodniu w Piątek :U .

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/