wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Czas pracy kierowców
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3022
Strona 68 z 162

Autor:  zzx [ 03 lip 2011, 21:16 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
Cytuj:
od której do której liczy sie odpoczynek tygodniowy, staje w sobotę o 10 to 45h mam do poniedziałku do 7 gdy ruszam. Dobrze mówie??
Tak.

Chociaż... Zasłyszane od znajomego: ITD w pomorskiem ma inne zdanie na ten temat. Jego kolegę z pracy ukarano tam mandatem za 2 skrócone odpoczynki tygodniowe mimo tego, że kierowca miał poprawnie odebrane 45 godz. w drugim tygodniu. Inspektor prawdopodobnie tłumaczył, że odpoczynek tygodniowy zaczyna się liczyć po odebranym prawidłowo odpoczynku dziennym, co jest wg mnie absurdem. Od tego czasu firma wprowadziła kategoryczny zakaz jazdy w soboty częściej, niż raz na 3 tygodnie :)

Ile w tym prawdy - nie mam pojęcia. Nie ręczę za to, że "po drodze" ktoś tam czegoś nie powiedział o tym zdarzeniu ;)
widzę że wśród inspektorów też są głąby - kierowca powiniem wyciągnąć roz.561 i pokazać inspektorowi jak się liczy odpoczynek tygodniowy i kiedy sę zaczyna i kończy.

Autor:  Użytkownik usunięty [ 03 lip 2011, 21:44 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Mam prośbę o analizę sytuacji:

Jazda odbywa się w załodze dwuosobowej. Wyjazd jest o 11, dojazd do miejsca docelowego o 20. O godz. 11 kierowcy wkładają karty do tachografu, robią wpis manualny i ruszają. Po 4h 15 min następuje zmiana kierowców. mamy godz. 15.15. Drugi kierowca jedzie 3h 30min. Jest godz. 18.15. W tym momencie następuje zmiana kierowców, ale karta kierowcy, który skończył jazdę o 18.15 zostaje wyciągnięta z tachografu, a pierwszy kierowca dociąga do końca trasy i kończy o 20 jazdę.

Następnego dnia o 4.30 kierowca, którego karta została wyjęta wcześniej, wkłada swoją kartę i rusza jadąc 3h 30 min. Jest godz. 8.00. Po tym czasie drugi kierowca wkłada swoją kartę, a wcześniej prowadzący wkłada kartę dla otworu dla drugiego kierowcy i jadą już na dwie karty. O godz. 12.15 następuje ponowna zmiana kierowców i kończą jazdę o godz. 15.45.

Wcześniejsze wyjęcie karty jednego kierowcy pierwszego dnia ma na celu to, żeby rano o 4.30 można było zrobić wpis manualny, gdzie odpoczynek będzie co najmniej 9h. Drugiego dnia drugi kierowca wkłada kartę później, żeby też mieć co najmniej 9h odpoczynku.

Problem w tym, że kilka godzin tego odpoczynku kierowcy odbierają będąc w pojeździe, co oczywiście nie może mieć miejsca.

Druga sprawa, to łączny czas jazdy pierwszego dnia to 9h więc wszystko ok, bo kierowcy zaczynali razem i można mówić o załodze, ale następnego dnia drugi kierowca niejako dołącza do pierwszego dopiero po 3,5h, a jak wiadomo musi to zrobić najpóźniej po godzinie, żeby była mowa o załodze więc w takim przypadku obowiązuje ich czas pracy jak dla jednego kierowcy z tym, że drugiego dnia mają 11h jazdy więc o godzinę za dużo.

Ja w tym przypadku widzę możliwość dostania kary za odbieranie odpoczynku w czasie jazdy, a drugiego dnia 150 zł za przekroczenie czasu jazdy o godzinę, a każda następna kosztuje 200 zł. Kwestia czy te 150 zł będzie dla obu kierowców?

Autor:  zzx [ 03 lip 2011, 21:53 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

a co dzieje się z kierowcą który wyjął swoją kartę z tachografu.
czy wkłada ją w tym samym mieście czy w innym.
jeżeli w innym to musi zaznaczyć na wpisie manualnym inna pracę i byc może zabraknie mu godzin na odpoczynek.
co do przypadku przekładania kart "załoga 2 osobowa jest tylko wtedy gdy drugi kierowca włoże swoją kartę najpóźniej po godzinie jazdy kierowcy pierwszego" inaczej drugi kierowca jest zobligowaby czasem pracy kierowcy pierwszego oczywiście do czasu zakończenia odpoczynku dobowego potem juz jadą jak załoga dwu-osobowa.

Autor:  roki863 [ 04 lip 2011, 12:07 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Witam.Panowie podpowiedzcie świeżakowi.
Wyruszam w poniedziałek rano o 7 jade na załadunek(ok5km) i tam odrazu załadunek.Schodzi w tym czasie ok 1h z załadunkiem ja w tym czasie siedze w kabinie,jem śniadanko itp co w tym czasie ustawić na tacho(zwykłe tacho w renault magnum 98r),jak mam auto załadowane wjeżdżam na wage,ide załatwiać papiery zabezpieczyć ładunek.Ruszzam w trasę 85km zajmuje mi to ok1,5h.Tam na rozładunku wjeżdżam na wage załatwiam papiery itp(od skończenia ładowania do wjazdu na plac ustawiam młotki)potem stoje w kolejce na rozładunek zależnie czasem 30min czasem 2h.(co wtedy ustawić?)potem rozładunek zajmuje ok 10min>waga i papiery>powrót ok 1,15h i czasem albo znów załadunek odrazu albo stoje w kolejce zależnie czasem 30min czasem1h i znów załadunek ok 1h(znów to samo co 1razem)>waga papiery>trasa85km>waga papiery>czekanie na rozładunek tak jak poprzednio>powrót i auto na baze i do domu.
Teraz pytanko.Co ustawić na Tacho podczas załadunku jak jestem w kabinie?Czy koperte ustawiać podczas zabezpieczania ładunku,a młotki podczas jazdy czy odrazu młotki.Kiedy przerwe mam zrobic?Bo do tej pory robiłem przed wjazdem drugi raz na wage przed rozładunkiem 45min.Pracuje od poniedziałku do piątku,jeżdże jednym autem nieprzesiadam się do innego dużego auta.Czy na weekendy pracodawca ma wystawiać mi jakieś zaświadczenie że nieprowadziłem auta w weekend czy tarczki tacho wystarczą?
Sorki że tak zagmatwane ale niechce strzelić gafy w razie kontroli.W skrócie:
Podjazd na załadunek>załadunek ok 1h>poprawianie ładunku,dokumenty ok 15min>jazda ok 1,5H>dokumenty>oczekiwanie na rozładunek ok 30min>rozładunek,dokumenty ok 20min>powrót ok 1h15min>Oczekiwanie na załadunek ok 30min-1h>załadunek 1h>poprawa ładunku,dokumenty 15min>jazda ok 1,5h>dokumenty>oczekiwanie na rozładunek ok 30min>rozładunek,dokumenty ok 20min>powrót ok 1h15min.
Z góry dzięki za wytumaczenie.

Autor:  Iceferno [ 07 lip 2011, 0:47 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Proszę o pomoc bo nie wiem czy dobrze myślę. Podaję przykład z tego tygodnia. 3 lipca czyli w ubiegłą niedzielę zacząłem swoją jazdę o 14 a o 23:50 ją skończyłem. Potem zrobiłem skrócony odpoczynek dzienny trwający 9 godzin. Sęk w tym czy tą 9 mam zaliczyć już do tego tygodnia ( tzn. od 4 lipca do 10 lipca) i mogę teraz zrobić jeszcze max dwa skrócone odpoczynki dzienne czy mogę zaliczyć tą 9 do zeszłego tygodnia? Ciekawe jak rozpatruje się skróconą pauzę dzienną na przełomie tygodni? Do którego ją zaliczyć?

Autor:  Pazdz [ 07 lip 2011, 12:07 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
Proszę o pomoc bo nie wiem czy dobrze myślę. Podaję przykład z tego tygodnia. 3 lipca czyli w ubiegłą niedzielę zacząłem swoją jazdę o 14 a o 23:50 ją skończyłem. Potem zrobiłem skrócony odpoczynek dzienny trwający 9 godzin. Sęk w tym czy tą 9 mam zaliczyć już do tego tygodnia ( tzn. od 4 lipca do 10 lipca) i mogę teraz zrobić jeszcze max dwa skrócone odpoczynki dzienne czy mogę zaliczyć tą 9 do zeszłego tygodnia? Ciekawe jak rozpatruje się skróconą pauzę dzienną na przełomie tygodni? Do którego ją zaliczyć?

Zacznijmy od tego, że źle rozumujesz pojęcie skróconego odpoczynku i nie wiesz na jakich zasadach można z niego korzystać. To pozwól, że ci przypomnę:

Rozporządzenie 561/2006 art. 8, pkt. 4 :

4. Kierowca może mieć najwyżej trzy skrócone dzienne
okresy odpoczynku pomiędzy dwoma tygodniowymi okresami
odpoczynku.


Widzisz teraz różnicę?

Ze skróconego odpoczynku dobowego możesz skorzystać trzy raz pomiędzy odpoczynkami tygodniowymi. Czyli w twoim przypadku, jeżeli ruszyłeś w niedzielę po "pauzie weekendowej", to możesz trzy razy zrobić pauzę 9 godzinną do rozpoczęcia następnej "pauzy weekendowej". Co wcale nie oznacza, że musi to być w weekend.

Według ww. Rozporządzenia, tydzień trwa od godz. 00:00 w poniedziałek, do godz. 24:00 w niedzielę. Ale nie ma to wpływu na dzienne skrócone odpoczynku, bo w ogóle nie bierzesz tego pod uwagę. Za to żebyś się nie pomylił i nie chciał sobie przedłużyć jazdy do 10 godzin na takiej samej zasadzie jak skrócić odpoczynek dzienny. Przedłużenie jazdy - max. dwa razy w TYGODNIU, skrócenie odpoczynku - max. trzy razy POMIĘDZY DWOMA "PAUZAMI WEEKENDOWYMI".

Autor:  igoR84 [ 09 lip 2011, 11:31 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
Witam.Panowie podpowiedzcie świeżakowi.
Ogólnie jeżeli nie jesteś rozliczany wg tacho do wypłaty, to najlepiej ustaw na łóżko i sprawa załatwiona. Wiadomo że możesz się bawić w przestawianie, ale na dłuższą metę jest to niewygodne.

Autor:  RadekNet [ 11 lip 2011, 18:47 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Witam!

Robie irlandzkie CPC i dorwalem wlasnie taki dokument:
http://www.rsa.ie/Documents/Tachograph_ ... Polish.pdf
Rozumiem, ze jest on w 100% zgodny w polskimi przepisami z racji tego, ze w Uni jestesmy?

Autor:  kastyk [ 12 lip 2011, 12:44 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
Witam!

Robie irlandzkie CPC i dorwalem wlasnie taki dokument:
http://www.rsa.ie/Documents/Tachograph_ ... Polish.pdf
Rozumiem, ze jest on w 100% zgodny w polskimi przepisami z racji tego, ze w Uni jestesmy?
Ogólnie tak.
Mam zastrzeżenia tylko do określenia "czas jazdy poza głównymi drogami jest traktowany jako czas innej pracy". Nie spotkałem się z taką interpretacją w Polsce. czas jazdy, to czas jazdy i już.
Poza tym, kierowca na promie rzeczywiście może skorzystać z koi, a w pociągu z kuszetki, natomiast musi mieć do niej zapewniony dostęp.

Autor:  WJeczny [ 13 lip 2011, 11:52 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Morze i głupie pytanie: Czy jeżdżąc w budowlance tzn na wywrotce, czyli krótkie odcinki jazdy 5km do 10km załadunek kruszywa jakieś 15min. Dojazd do rozładunku i z powrotem. I tak w kółko cały dzień w pracy, 12h. Czy wtedy nie obowiązują zasady 4,5h jazdy, pauza 45min i znowu 4,5h jazdy? Powiedziano mi że jeżdżąc właśnie na krótkich odcinkach, tak jak to wygląda na budowie itp nie obowiązuje mnie czas jazdy i pauzy. Tak jakby bez tacho. Prosze o odpowiedz.

Autor:  RadekNet [ 13 lip 2011, 12:31 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
Cytuj:
Witam!

Robie irlandzkie CPC i dorwalem wlasnie taki dokument:
http://www.rsa.ie/Documents/Tachograph_ ... Polish.pdf
Rozumiem, ze jest on w 100% zgodny w polskimi przepisami z racji tego, ze w Uni jestesmy?
Ogólnie tak.
Mam zastrzeżenia tylko do określenia "czas jazdy poza głównymi drogami jest traktowany jako czas innej pracy". Nie spotkałem się z taką interpretacją w Polsce. czas jazdy, to czas jazdy i już.
Blad tlumacza - w wersji angielskiej pisze "off-road" czyli, jak sie domyslam, chodzi o jezdzenie np. po placu budowy, po za drogami publicznymi...

Radek

Autor:  GrzegorzPPP [ 15 lip 2011, 13:54 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Podpowie ktoś jak sensownie opisać 3x10h :?:

Dwie 10 już wykorzystałem, dzisiaj 9h też noi stoję jak ciul 40km przed domem...

Autor:  mobil1994 [ 15 lip 2011, 14:37 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

To trochę dużo masz... Bo kiedyś słyszałem że można było LEKKO przegiąć i napisać pojazd do bezpiecznego miejsca postoju itp. Tylko że u ciebie to za dużo.

Autor:  GrzegorzPPP [ 15 lip 2011, 21:04 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Ja nie jechałem 19h :D Chyba źle zrozumiałeś.

We wtorek miałem 9:48, wczoraj 9:44 i dzisiaj 9:33 i właśnie o tą ostatnią 9 chodzi. Nie chciałem stać 40km przed domem i poszedłem 3 raz na 10.

To jak pomoże ktoś jak to dobrze opisać :?: Cykl dnia wyglądał tak, że przejechałem 4:30 pauza 45 znowu 4:30 pauza 55min i ten dojazd do domu 33min.

Autor:  kastyk [ 15 lip 2011, 22:10 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
We wtorek miałem 9:48, wczoraj 9:44 i dzisiaj 9:33 i właśnie o tą ostatnią 9 chodzi. Nie chciałem stać 40km przed domem i poszedłem 3 raz na 10.
To jak pomoże ktoś jak to dobrze opisać :?: Cykl dnia wyglądał tak, że przejechałem 4:30 pauza 45 znowu 4:30 pauza 55min i ten dojazd do domu 33min.
Na podstawie art. 12/561/2006/WE przekroczono dopuszczalny czas jazdy dziennej o 33 min. w celu dotarcia do bezpiecznego miejsca parkowania (baza firmy) na odpoczynek tygodniowy. Nie powodowało to zagrożenia w ruchu drogowym. Podpis.

Wsio :)

Autor:  GrzegorzPPP [ 15 lip 2011, 23:03 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Dziękuję :)

Autor:  Użytkownik usunięty [ 16 lip 2011, 7:55 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Pamiętaj tylko, że te 33 min musisz odliczyć od 90h, które możesz jechać w ciągu dwóch tygodni.

Autor:  bruno666 [ 17 lip 2011, 15:36 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
Morze i głupie pytanie: Czy jeżdżąc w budowlance tzn na wywrotce, czyli krótkie odcinki jazdy 5km do 10km załadunek kruszywa jakieś 15min. Dojazd do rozładunku i z powrotem. I tak w kółko cały dzień w pracy, 12h. Czy wtedy nie obowiązują zasady 4,5h jazdy, pauza 45min i znowu 4,5h jazdy? Powiedziano mi że jeżdżąc właśnie na krótkich odcinkach, tak jak to wygląda na budowie itp nie obowiązuje mnie czas jazdy i pauzy. Tak jakby bez tacho. Prosze o odpowiedz.
Jesli poruszasz się po drogach publicznych to obowiązują cię przepisy jak innych.
Oczywiście nie będzie to 4,5h - 45min - 4,5h, tylko raczej 1h - 15min - 1h - 15 min - 1h - 15 min - 1h - 30min - 1h - 15min ... itd.

Autor:  RadekNet [ 17 lip 2011, 16:04 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
Cytuj:
Morze i głupie pytanie: Czy jeżdżąc w budowlance tzn na wywrotce, czyli krótkie odcinki jazdy 5km do 10km załadunek kruszywa jakieś 15min. Dojazd do rozładunku i z powrotem. I tak w kółko cały dzień w pracy, 12h. Czy wtedy nie obowiązują zasady 4,5h jazdy, pauza 45min i znowu 4,5h jazdy? Powiedziano mi że jeżdżąc właśnie na krótkich odcinkach, tak jak to wygląda na budowie itp nie obowiązuje mnie czas jazdy i pauzy. Tak jakby bez tacho. Prosze o odpowiedz.
Jesli poruszasz się po drogach publicznych to obowiązują cię przepisy jak innych.
Oczywiście nie będzie to 4,5h - 45min - 4,5h, tylko raczej 1h - 15min - 1h - 15 min - 1h - 15 min - 1h - 30min - 1h - 15min ... itd.
Mnie ucza, ze pauze mozna dzielic tylko na wpierw 15 minut, potem 30. Czyli chyba polska praktyka swoje a przepisy swoje?

Autor:  ciucma102 [ 17 lip 2011, 16:07 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Morze i głupie pytanie: Czy jeżdżąc w budowlance tzn na wywrotce, czyli krótkie odcinki jazdy 5km do 10km załadunek kruszywa jakieś 15min. Dojazd do rozładunku i z powrotem. I tak w kółko cały dzień w pracy, 12h. Czy wtedy nie obowiązują zasady 4,5h jazdy, pauza 45min i znowu 4,5h jazdy? Powiedziano mi że jeżdżąc właśnie na krótkich odcinkach, tak jak to wygląda na budowie itp nie obowiązuje mnie czas jazdy i pauzy. Tak jakby bez tacho. Prosze o odpowiedz.
Jesli poruszasz się po drogach publicznych to obowiązują cię przepisy jak innych.
Oczywiście nie będzie to 4,5h - 45min - 4,5h, tylko raczej 1h - 15min - 1h - 15 min - 1h - 15 min - 1h - 30min - 1h - 15min ... itd.
Mnie ucza, ze pauze mozna dzielic tylko na wpierw 15 minut, potem 30. Czyli chyba polska praktyka swoje a przepisy swoje?
Nie wiem czego nie rozumiesz ale przeciez w tym co rozpisal bruno jest dokladnie tak jak mowisz najpierw 15 potem 30 wiec praktyka idzie w parze z teoria

Strona 68 z 162 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/