Strona 70 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 168 69 70 71 72162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 sie 2011, 0:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2009, 23:05
Posty: 81
GG: 0

Czyli koledzy na chłopski rozum te 6 cykli 24h to 144h(pracy+odpoczynku) dobrze myślę?


Post Wysłano: 20 sie 2011, 1:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Cytuj:
Czyli koledzy na chłopski rozum te 6 cykli 24h to 144h(pracy+odpoczynku) dobrze myślę?

Tak! Dokładnie o to chodziło : 144h !

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 20 sie 2011, 9:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2011, 8:47
Posty: 15
GG: 0

Witam Panowie i proszę o pomoc. Jestem nowym początkującym kierowcą i nie do końca wszystko czaje. Pewno to co mnie nurtuje jest gdzieś juz opisane ale jak to na początku nawet nie mam czasu siąść i poczytać to forum, bo praca, praca, praca....:)

Mam takie 2 pytania:

1. Rozpoczynam jazdę o 4 rano. Do 4 rano następnego dnia mam dobę, to wiadomo wszystko jest ok mija 11 godzin odpoczynku o 4, ale ja muszę stać dalej bo jestem np. pod rozładunkiem a tam pracują od 7. I co teraz mam nastawić budzik i o 4 zmienić tarczkę i następną dobę zacząć od 3 godzin odpoczynku???

2. Czy można w końcu skracać te doby czy nie. Jadę 9 godzin plus przerwa idę spać na 11 nie mam żadnej innej pracy wiec minęło ok. 21 godzin. I co teraz zmieniam tarczke na nowa i nowa doba po tych 21 godzinach???

Bardzo Proszę o pomoc w tych sprawach.


Post Wysłano: 20 sie 2011, 10:47

Cytuj:
1. Rozpoczynam jazdę o 4 rano. Do 4 rano następnego dnia mam dobę, to wiadomo wszystko jest ok mija 11 godzin odpoczynku o 4, ale ja muszę stać dalej bo jestem np. pod rozładunkiem a tam pracują od 7. I co teraz mam nastawić budzik i o 4 zmienić tarczkę i następną dobę zacząć od 3 godzin odpoczynku???
W zasadzie to przed pójściem spać możesz włożyć już nową tarczkę. Teoretycznie byłoby to nieuzasadnione użycie dwóch tarczek w ciągu jednej doby, ale na K.W. inspektorzy mówili nam, że jeśli miałoby to wyglądać tak, że w środku nocy musisz wstać i zmieniać tarczkę, to przed rozpoczęciem odpoczynku wkładasz nową tarczkę i niej kontynuujesz tę dobę i kręcisz następną (w tym przypadku licząc od 4 rano) i wszystko będzie ok.
Cytuj:
2. Czy można w końcu skracać te doby czy nie. Jadę 9 godzin plus przerwa idę spać na 11 nie mam żadnej innej pracy wiec minęło ok. 21 godzin. I co teraz zmieniam tarczke na nowa i nowa doba po tych 21 godzinach???
Doba kierowcy nie ma nic ze zwykłą, 24h dobą. W opisanym przez Ciebie przykładzie po w ciągu 21h masz 9h czasu jazdy i 11h odpoczynku, plus 45 min przerwy w czasie jazdy więc na okrągło liczymy 21h.

Teraz możesz kontynuować jazdę na tej samej tarczce, bo jest ona na 24h, ale to wiąże się z niedogodnością: będziesz musiał po 3h szukać miejsca żeby się zatrzymać i wymienić tarczkę.

W takim przypadku w mojej ocenie po 21h można już włożyć nową tarczkę. Podejrzewam jednak, że pojawią się głosy na temat właśnie nieuzasadnionego użycia dwóch tarczek w ciągu jednej doby.


Post Wysłano: 21 sie 2011, 7:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2011, 8:47
Posty: 15
GG: 0

Dzięki wielkie za szybka odpowiedź. Trochę mi rozjaśniłeś sprawę. Pozdrawiam.


Post Wysłano: 21 sie 2011, 9:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2009, 23:05
Posty: 81
GG: 0

Cytuj:
Tak! Dokładnie o to chodziło : 144h !
Czyli jak zaczynam pracę w poniedziałek o 6:00 to odpoczynek tygodniowy muszę zrobić po 144h (praca+odpoczynek). Czyli może to być nawet w następny poniedziałek. Dobrze myślę? Jak źle to proszę o poprawienie kiedy powinien naj puźniej zrobiony ten odpoczynek.


Post Wysłano: 21 sie 2011, 10:43

Cytuj:
Czyli jak zaczynam pracę w poniedziałek o 6:00 to odpoczynek tygodniowy muszę zrobić po 144h (praca+odpoczynek). Czyli może to być nawet w następny poniedziałek. Dobrze myślę? Jak źle to proszę o poprawienie kiedy powinien naj puźniej zrobiony ten odpoczynek.
Tak. Należy pamiętać, że w tym czasie możesz mieć maksymalnie 56h jazdy (6 dni po 9h plus dwa razy przedłużenie do 10h co daje 56h). Po odbyciu odpoczynku tygodniowego (45h lub 24h) będziesz mógł jechać już tylko 34h ponieważ w ciągu dwóch tygodni łączny czas prowadzenia to 90h, a w pierwszym tygodniu wykorzystałeś 56h więc w drugim tygodniu po 34h jazdy musisz zrobić odpoczynek tygodniowy.

Oczywiście to jest przykład książkowy i raczej rzadko spotykany, ale tak to teoretycznie wygląda.


Post Wysłano: 21 sie 2011, 11:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lip 2006, 19:32
Posty: 201
GG: 3602137

Cytuj:
Cytuj:
Tak! Dokładnie o to chodziło : 144h !
Czyli jak zaczynam pracę w poniedziałek o 6:00 to odpoczynek tygodniowy muszę zrobić po 144h (praca+odpoczynek). Czyli może to być nawet w następny poniedziałek. Dobrze myślę? Jak źle to proszę o poprawienie kiedy powinien naj puźniej zrobiony ten odpoczynek.

Nie może być to następny poniedziałek!!!

_________________
lepiej mieć brzuch od piwa,niż garb od roboty


Post Wysłano: 21 sie 2011, 12:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2009, 23:05
Posty: 81
GG: 0

Cytuj:
Nie może być to następny poniedziałek!!!
To kiedy musi być najpuzniej ten odpoczynek?


Ostatnio zmieniony 21 sie 2011, 12:03 przez jeszkin, łącznie zmieniany 1 raz.
Słownik ortograficzny koło komputera sobie połóż, nim napiszesz kolejny post....


Post Wysłano: 21 sie 2011, 12:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Cytuj:
Cytuj:
Tak! Dokładnie o to chodziło : 144h !
Czyli jak zaczynam pracę w poniedziałek o 6:00 to odpoczynek tygodniowy muszę zrobić po 144h (praca+odpoczynek). Czyli może to być nawet w następny poniedziałek. Dobrze myślę? Jak źle to proszę o poprawienie kiedy powinien naj puźniej zrobiony ten odpoczynek.


NAJPÓŹNIEJ po 144h !! Czyli w w.w sytuacji wychodzi to NAJPÓŹNIEJ w niedzielę o 6 rano !!

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 21 sie 2011, 12:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2009, 23:05
Posty: 81
GG: 0

Cytuj:
NAJPÓŹNIEJ po 144h !! Czyli w w.w sytuacji wychodzi to NAJPÓŹNIEJ w niedzielę o 6 rano !!
To teraz już rozumie od rozpoczęcia pracy może minąć 144h i wtedy muszę zrobić odpoczynek tygodniowy. Czyli w tym czasie mogę mieć więcej niż 6 tarczek do wykazania. Bo ja długi czas myślałem że mogę mieć między odpoczynkami tygodniowymi maksymalnie 6 tarczek (bo niekiedy miałem tak że jazdy miałem 2h+11h odpoczynku i człowiek kombinował a w sumie chyba niepotrzebnie)


Post Wysłano: 27 sie 2011, 8:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2011, 8:47
Posty: 15
GG: 0

A o co chodzi z pauza na otwartym tachu? Czy to jest do końca legalne i jakie korzyści można z tego wyciągnąć?


Post Wysłano: 27 sie 2011, 11:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2009, 23:05
Posty: 81
GG: 0

Cytuj:
A o co chodzi z pauza na otwartym tachu? Czy to jest do końca legalne i jakie korzyści można z tego wyciągnąć?
Jest to całkowicie legalne, ja zawsze robię pauze na otwartym tachu, tylko musisz pamietać że na odwrocie musisz ręcznie opisać pauze. Bo jak mam pauze i zmiana tarczki bedzie naprzykład o godz. 2:00 to jak będę spał to przecież nie będę specialnie wstawał żeby zmienić tarczkę.


Post Wysłano: 27 sie 2011, 12:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2011, 8:47
Posty: 15
GG: 0

Cytuj:
, tylko musisz pamietać że na odwrocie musisz ręcznie opisać pauze.

Tzn. trzeba narysować kreskę w tych kratkach np. na jednej tarczce do 2 w nocy a na nowej od 2 np. do 6 i nie musimy wstawać zmieniać o 2. Dobrze rozumuje? czy cos jeszcze tam na tyle się pisze w tych czerwonych polach czy juz nic?


Post Wysłano: 27 sie 2011, 14:32

Cytuj:
Tzn. trzeba narysować kreskę w tych kratkach np. na jednej tarczce do 2 w nocy a na nowej od 2 np. do 6 i nie musimy wstawać zmieniać o 2. Dobrze rozumuje? czy cos jeszcze tam na tyle się pisze w tych czerwonych polach czy juz nic?
Dokładnie tak. Rysujesz na odwrocie odpoczynek do końca tarczki czyli w Twoim przypadku do 2 w nocy, a następnego dnia przed włożeniem nowej tarczki rano rysujesz od 2 w nocy do momentu włożenia jej do tachografu.

Poniżej zamieszczam skan przykładowego rozrysowania tarczki na odwrocie. W tym przypadku sytuacja jest następująca:

Zaczynamy pracę o 8 rano, ale o 7 wyjeżdżamy swoim autem do pracy (prowadzisz) więc tę godzinę powinno się na tarczce wyrysować jako inną pracę i ten czas już zaliczyć do ogólnego czasu pracy (w to jednak nikt się nie bawi, ale tak powinno być). Do godz. 7 rysujesz odpoczynek. Od 7-8 rysujesz inną pracę. O godz. 8 wkładasz tarczkę do tachografu i w tym czasie cała aktywność jest rejestrowana przez tachograf.

O godz. 17 kończymy pracę. Powrót do domu zajmuje nam godzinę własnym autem i również prowadzimy. W tym przypadku ta godzina też powinna być wyrysowana jako inna praca i wliczona do czasu pracy. Jak wyżej napisałem nikt się w to nie bawi. W domu jesteśmy o godz. 18 więc od 18 do 24 rysujemy odpoczynek.

To jest przykład tarczki kierowcy jeżdżącego "w koło komina". Jeśli byłbyś w trasie, to wystarczyło by wyrysować odpoczynek 24-8, a później po wyjęciu tarczki 17-24.
Obrazek


Post Wysłano: 27 sie 2011, 15:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2009, 23:05
Posty: 81
GG: 0

Cytuj:
Tzn. trzeba narysować kreskę w tych kratkach np. na jednej tarczce do 2 w nocy a na nowej od 2 np. do 6 i nie musimy wstawać zmieniać o 2. Dobrze rozumuje? czy cos jeszcze tam na tyle się pisze w tych czerwonych polach czy juz nic?
Ja robię w ten sposób że np. zaczynam jazdę o 6:00 a kończę prace o 17:30 to na odwrocie maluje pauze od 17:30 do 24:00 a następnego dnia startuje np.o 5:00 to na odwrocie maluje od 0:00 do 5:00


Post Wysłano: 27 sie 2011, 21:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2011, 8:47
Posty: 15
GG: 0

No to dobrze, dzieki za wszystkie podpowiedzi, pewno też zacznę kręcić pauzę na otwartym tachu.

A czy prawdą jest, że jeżeli podczas pauzy na otwartym tachu przejedziemy sobie ok. 200 m to nie będzie po tym śladu? Np. z placu pod rampę.


Post Wysłano: 27 sie 2011, 21:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5082
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
A czy prawdą jest, że jeżeli podczas pauzy na otwartym tachu przejedziemy sobie ok. 200 m to nie będzie po tym śladu? Np. z placu pod rampę.
"ślad" będzie bo rysik (sierżant) bedzie stał w innym miejscu.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 28 sie 2011, 10:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2009, 6:24
Posty: 14
GG: 0

Witam,

Mam pytanie o to jak na cyfrowym tacho siemensa wpisać pauzę przerwaną wjazdem i zjazdem na prom?

Kiedy co wpisać? Jak stanę w oczekiwaniu na prom i zacznę odpoczynek dzienny to "wpisz kierowca 1 - kraj zakończenia" i "wpisz pojazd - prom"? W jakiej kolejności i co potem po wjezdzie na prom i zjezdzie z promu na parking przy porcie w celu kontynuowania pauzy?


Post Wysłano: 28 sie 2011, 15:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 sty 2011, 22:20
Posty: 10
GG: 0
Lokalizacja: Płońsk

Witam! koledzy potrzebuję pomocy bo za kilka dni zaczynam pracę na solóweczce "w koło komina" a nie moge polapać się w tych tachografach i czasach pracy. A więc moja praca ma wyglądać tak że laduję się na bazie o 7 rano, jadę 50km na rozładunek , następnie wracam na bazę na następny załadunek i znów jadę na rozładunek i tak kilka wyjazdów do godz.19. I teraz mam pytanie jak jest w takim przypadku z przerwami czy mogę normalnie jeździć cały dzień w tą i spowrotem a załadunek i rozładunek zaliczać jako przerwy w jeżdzie czy jakoś inaczej to trzeba rozwiązać?
I jeszcze jedno pytanie. Bo czasami wypadają ciut dalsze wyjazdy na których może nie wystarczyć te przepisowe 9 godz jazdy. Kolega pracujący w tej firmie powiedział mi że w tym przypadku można jechać "na dwie szuflady" tzn. 9godz na jednej tarczce a potem wyjmuję tą i wkładam drugą. Jedna szyflada jest podobno dla inspekcji a druga dla mnie czy pracodawcy. Ja rozumię że ta druga szuflada to jest niby dla drugiego kierowcy tylko co będzie gdy zatrzyma mnie inspekcja wtedy gdy będę miał tarczkę w szufladzie drugiego kierowcy? Może ktoś mógłby mi wytłumaczyć te dwie rzeczy tak na chlopski rozum bo jak mówię jestem początkujący i w tym temacie kompletnie zielony :( z góry dzięki za pomoc! :wink:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 70 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 168 69 70 71 72162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: