wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Opony a intarder,retarder.
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=30053
Strona 1 z 1

Autor:  M.Radomiak [ 13 mar 2011, 13:31 ]
Tytuł:  Opony a intarder,retarder.

Na allegro znalazłem ogłoszenie.Gość sprzedaje opony nalewki.Oczywiście zachwala,że są super.Zstanowiła mnie jedna rzecz,o której napisał,że opony idealnie nadają sie do aut z intarderem,retarderem.Jakie ma znaczenie opona dla auta z lub bez zwalniaczy?

Autor:  tszpak [ 13 mar 2011, 13:37 ]
Tytuł:  Re: Opony a intarder,retarder.

zwalniacz hamuje tylko przez kola napedzane a hamulce masz na wszyskich kolach to oznacza znacznie wieksze obciazenie bierznika przy hamowaniu zwaliniaczem
(prawdopodobnie opony nie nadaja sie na osie sterujace (osobiscie nie polecam nalewek na osiach sterujacych wogole)
Cytuj:
Na allegro znalazłem ogłoszenie.Gość sprzedaje opony nalewki.Oczywiście zachwala,że są super.Zstanowiła mnie jedna rzecz,o której napisał,że opony idealnie nadają sie do aut z intarderem,retarderem.Jakie ma znaczenie opona dla auta z lub bez zwalniaczy?

Autor:  MechanikSochaczew [ 13 mar 2011, 13:39 ]
Tytuł:  Re: Opony a intarder,retarder.

poza tym opony na napędowej osi w samochodzie który ma retarder bardziej sie zużywają

Autor:  M.Radomiak [ 13 mar 2011, 14:02 ]
Tytuł:  Re: Opony a intarder,retarder.

A jaki wpływ na most i skrzynie biegów ma hamowaniem intarderem?

Autor:  tszpak [ 13 mar 2011, 14:06 ]
Tytuł:  Re: Opony a intarder,retarder.

bardziej zuzywa krzyzaki na wale, jak masz za duze luzy na walku atakujacym mostu to pogorszy stan, a na skrzynie hmm to zalezy od typu retardera, mechaniczny , odstodkowy, elektromagentyczny, i osobno czy wewnatrz skrzyni, przy stosrunkowo nowym aucie i takim w dobrym stanie technicznym na pewno pomaga bardziej niz szkodzi , po to zostal zaprojektowany i montowany w starszych autach szczegoolnie w kiepskim stanie to zupelnie inna sprawa
Cytuj:
A jaki wpływ na most i skrzynie biegów ma hamowaniem intarderem?

Autor:  MAN [ 13 mar 2011, 14:14 ]
Tytuł:  Re: Opony a intarder,retarder.

Jakoś nie wiedziałem co to jest wał napędowy czy most w MANie z retarderem a miał przebieg 1,3miliona km. Więc nie mów że to ma jakiś wpływ na te elementy zwłaszcza w starszym samochodzie

Autor:  tszpak [ 13 mar 2011, 14:17 ]
Tytuł:  Re: Opony a intarder,retarder.

pogadaj z wlascicielami scanii czy dafow poza tym jak napisalem to zalezy od stanu technicznego i moze warto spomniec "kultury" jazdy
Cytuj:
Jakoś nie wiedziałem co to jest wał napędowy czy most w MANie z retarderem a miał przebieg 1,3miliona km. Więc nie mów że to ma jakiś wpływ na te elementy zwłaszcza w starszym samochodzie

Autor:  MAN [ 13 mar 2011, 14:25 ]
Tytuł:  Re: Opony a intarder,retarder.

Cytuj:
pogadaj z wlascicielami scanii czy dafow poza tym jak napisalem to zalezy od stanu technicznego i moze warto spomniec "kultury" jazdy
Cytuj:
Jakoś nie wiedziałem co to jest wał napędowy czy most w MANie z retarderem a miał przebieg 1,3miliona km. Więc nie mów że to ma jakiś wpływ na te elementy zwłaszcza w starszym samochodzie
Wybacz jak ktoś ma luzy na krzyzakach bo nie smaruje czy wywalone koło zębate z atakiem w moście to niech nie zwala winy na retarder.
To tak jak pewna osobą chciała mi wmówić że sypła się skrzynia biegów ZFa bo używał retarder, skrzynia praktycznie nie do zajechania. W porównaniu skrzynia EATON to straszne badziewie niby mocniejsza od ZFa a pęka mufa przesuwna i w najgorszym przypadku kawałek pierścienia wpada między tryby i rozrywa skrzynie biegów tak się stało w moim przypadku, trzy razy to samo padło w tej skrzyni biegów :/

Autor:  M.Radomiak [ 13 mar 2011, 14:32 ]
Tytuł:  Re: Opony a intarder,retarder.

Oczywiście,że nie chodzi mi o nowe auto,tylko o używane.Wiadomo,że w używanym podzespoły są już lepszym lub gorszym stanie.Chodzi mi o to czy używając tego urządzenie nie dobiję ich szybciej.

Autor:  tszpak [ 13 mar 2011, 14:33 ]
Tytuł:  Re: Opony a intarder,retarder.

mamy inne punkty widzenia Ty prawdopodobnie "jezdzisz", ja naprawiam wiec widzialem wiecej uszkodzen i zrobilem wiecej napraw, z rooznych przyczyn, ale masz racje skrzynie, czy mosty nie rozlatuja sie tak popraostu bo ktos uzywal retardera, z reguly przyczyna jest gdzie indziej a uzycie retardera tylko eksponuje usterke
Cytuj:
Cytuj:
pogadaj z wlascicielami scanii czy dafow poza tym jak napisalem to zalezy od stanu technicznego i moze warto spomniec "kultury" jazdy
Cytuj:
Jakoś nie wiedziałem co to jest wał napędowy czy most w MANie z retarderem a miał przebieg 1,3miliona km. Więc nie mów że to ma jakiś wpływ na te elementy zwłaszcza w starszym samochodzie
Wybacz jak ktoś ma luzy na krzyzakach bo nie smaruje czy wywalone koło zębate z atakiem w moście to niech nie zwala winy na retarder.
To tak jak pewna osobą chciała mi wmówić że sypła się skrzynia biegów ZFa bo używał retarder, skrzynia praktycznie nie do zajechania. W porównaniu skrzynia EATON to straszne badziewie niby mocniejsza od ZFa a pęka mufa przesuwna i w najgorszym przypadku kawałek pierścienia wpada między tryby i rozrywa skrzynie biegów tak się stało w moim przypadku, trzy razy to samo padło w tej skrzyni biegów :/

Autor:  tszpak [ 13 mar 2011, 14:35 ]
Tytuł:  Re: Opony a intarder,retarder.

jak masz sprawne to oczywiscie powinienes uzywac wspomaga hamulce jak zostalo zaprojektowane
Cytuj:
Oczywiście,że nie chodzi mi o nowe auto,tylko o używane.Wiadomo,że w używanym podzespoły są już lepszym lub gorszym stanie.Chodzi mi o to czy używając tego urządzenie nie dobiję ich szybciej.

Autor:  M.Radomiak [ 13 mar 2011, 14:40 ]
Tytuł:  Re: Opony a intarder,retarder.

Temat poruszyłem,bo w rozmowie z jednym z lepszych pneumatyków w mojej okolicy poruszyłem częste hamowanie intarderem.Co powiedział pneumatyk?Hamuj dalej,to będziesz robił most albo skrzynię.

Autor:  Kierownik [ 13 mar 2011, 15:45 ]
Tytuł:  Re: Opony a intarder,retarder.

Wg mnie retarder jeśli wogule ma, to jest to bardzo mały wpływ na skrzynię i most. Zaczyna hamować płynnie, bez szarpnięć, a jeśli temperatura oleju w skrzyni wzrośnie komputer ogranicza siłę hamowania do bezpiecznych wartości.

Natomiast korzyści jakie wynikają z jego używania są conajmniej dwie:
- ta oczywista to wydłużenie trwałości elementów ciernych układu hamulcowego (pewnie ze 3 razy nawet)
- jeśli ktoś stara się jechać tak żeby hamować tylko retarderem, automatycznie jego styl jazdy staj się bardziej ekonomiczny, przez co zostaje też juchy w baku.


Bilans zysków i strat jest zdecydowanie za hamowaniem retarderem.

Autor:  RoBeRtO [ 13 mar 2011, 16:59 ]
Tytuł:  Re: Opony a intarder,retarder.

retarder w Scanii i rozlatujace sie z tego powodu skrzynie czy mosty to kompletne bzdury !!

Autor:  and4tu [ 19 mar 2011, 0:49 ]
Tytuł:  Re: Opony a intarder,retarder.

Od ponad 4 lat używam intertardera w DAFie XF zrobiłem nim prawie 500km , obecnie w 7 letnim aucie zbliża się jubileusz ( 1 milion km), trasy mocno górzyste i kręte. Dziś bym nie umiał już jeździć bez zwalniacza, olej w skrzyni i tylnym moście nie dawno zmieniany i żadnych opiłków nie było w oleju, również brak jakichkolwiek uszkodzeń tych elementów.
Cytuj:
Zstanowiła mnie jedna rzecz,o której napisał,że opony idealnie nadają sie do aut z intarderem,retarderem.Jakie ma znaczenie opona dla auta z lub bez zwalniaczy?
Bieżnik w oponach stosowanych przy zwalniaczach powinny mieć jak najmniejsze poprzeczne nacięcia-lamele-, wprost przeciwnie do opon stosowanych w wywrotkach. Oczywiście na każdych oponach zwalniacz będzie działał, lecz jedne opony to znoszą lepiej inne troche mniej. Jedyny mankamentem używania zwalniacza (w nadmiarze- ale w końcu on do tego służy) jest zużycie opon na ciągnącej osi, ja je zajeżdżam podczas sezonu ok 12tys km, ale za to okładziny na aucie wytrzymały 250tys a w naczepie 320tys km przy nie najwolniejszym stylu jazdy.

Autor:  sebotrucker [ 19 mar 2011, 13:30 ]
Tytuł:  Re: Opony a intarder,retarder.

Największy plus to mniejsze zużycie okładzin oraz mniejsze zużycie opon bo tylko oś ciągnąca jest hamowana :wink:
Co do minusów to intarder troszkę nam wyje i włącza i wyłacza z opuźnieniem :wink:
Największy minus to temperatura jaką intarder wytwarza w duże upały trzeba umieć nim się posługiwać i z dużych górek obroty lepiej trzymać blisko czerwonego pola bo bardzo łatwo zagotować wodę :wink: Ale zimą wystarczy jazda około 2 km na interderze i temp wody mamy już 80 *C :wink:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/