wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Podwójna obsada na międzynarodówkę
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=30023
Strona 2 z 3

Autor:  Użytkownik usunięty [ 21 maja 2011, 10:53 ]
Tytuł:  Re: Podwójna obsada na międzynarodówkę

Cytuj:
jedna 45min w cyklu - masakra
?

Autor:  Mr.X [ 21 maja 2011, 11:07 ]
Tytuł:  Re: Podwójna obsada na międzynarodówkę

Cytuj:
Cytuj:
jedna 45min w cyklu - masakra
?
W 18h jazdy nie musimy robić pauzy 45min przy każdej przesiadce, tylko w połowie. Może przesadziłem, że jest to jakoś strasznie tragiczne, ale miałem na myśli również pauze jedyne 9h :(

Autor:  Użytkownik usunięty [ 21 maja 2011, 11:28 ]
Tytuł:  Re: Podwójna obsada na międzynarodówkę

Po żadnej połowie nie musisz robić przerwy 45 min. 18h jazdy non stop (pierwszy kierowca 4,5h, drugi kierwoca 4,5h, pierwszy kierowca 4,5h, drugi kierwoca 4,5h - tylko kto to wytrzyma?) i wtedy 9h odpoczynku .

Autor:  Mr.X [ 21 maja 2011, 11:51 ]
Tytuł:  Re: Podwójna obsada na międzynarodówkę

Cytuj:
Po żadnej połowie nie musisz robić przerwy 45 min. 18h jazdy non stop (pierwszy kierowca 4,5h, drugi kierwoca 4,5h, pierwszy kierowca 4,5h, drugi kierwoca 4,5h - tylko kto to wytrzyma?) i wtedy 9h odpoczynku .

Aha :] A może orientujesz się jak przy braku tej pauzy 45min podchodzą do tego francuskie, hiszpańskie i angielskie organy kontroli?

Autor:  Użytkownik usunięty [ 21 maja 2011, 12:15 ]
Tytuł:  Re: Podwójna obsada na międzynarodówkę

Cytuj:
Aha :] A może orientujesz się jak przy braku tej pauzy 45min podchodzą do tego francuskie, hiszpańskie i angielskie organy kontroli?
Nie orientuje się. Przepisy pozwalają na coś takiego, a jak oni się na to zapatrują najprędzej dowiesz się podczas kontroli.

Autor:  GrzegorzPPP [ 21 maja 2011, 13:00 ]
Tytuł:  Re: Podwójna obsada na międzynarodówkę

18h jazdy non stop jest lepsze niż te pauzy 45min.

Przynajmniej dla mnie :)

Autor:  użytkownik usunięty [ 21 maja 2011, 15:09 ]
Tytuł:  Re: Podwójna obsada na międzynarodówkę

Cytuj:
Po żadnej połowie nie musisz robić przerwy 45 min. 18h jazdy non stop (pierwszy kierowca 4,5h, drugi kierwoca 4,5h, pierwszy kierowca 4,5h, drugi kierwoca 4,5h - tylko kto to wytrzyma?) i wtedy 9h odpoczynku .
wolfzan co do 45 min przerwy po 9h wspólnego prowadzenia zaleca się (co nie znaczy że musi być zrobiona) wykonanie przerwy 45 minutowej: tutaj ściąga

Autor:  Kierownik [ 21 maja 2011, 18:11 ]
Tytuł:  Re: Podwójna obsada na międzynarodówkę

Zalecać to się można do dziewuchy z wiejskiej dyskoteki. W przepisach nie ma zaleceń, tylko jasne i klarowne reguły.

Autor:  andy the driver [ 21 maja 2011, 23:36 ]
Tytuł:  Re: Podwójna obsada na międzynarodówkę

Przejrzałem ten link od Jestera, też się zastanawiam jak to "zaleca się" :?: może ktoś to dokładniej wyjaśnić :?:

Autor:  Mr.X [ 21 maja 2011, 23:45 ]
Tytuł:  Re: Podwójna obsada na międzynarodówkę

"Zaleca się" - to taki dobry wujek, który radzi, żeby jednak, dla świętego spokoju mieć tą pauzę 45minut zrobioną..

Zaleca się po to, aby kierowca nie musiał świecić oczami przed francuską żandarmerią, albo innymi z zachodu czy południa europy. Chyba, że kierowca biegle mówi w języku ojczystym inspektora, który go kontroluje, wtedy niech robi co chce...

Autor:  Użytkownik usunięty [ 22 maja 2011, 0:36 ]
Tytuł:  Re: Podwójna obsada na międzynarodówkę

Cytuj:
wolfzan co do 45 min przerwy po 9h wspólnego prowadzenia zaleca się (co nie znaczy że musi być zrobiona) wykonanie przerwy 45 minutowej: tutaj ściąca
Ja to rozumiem. Sam gdybym pracował w takim systemie, to nie wyobrażam sobie ciągłej jazdy bez jakiegoś odpoczynku.

Na K.W. inspektorzy ITD mówili nam, że Francuzi lubią jeśli jedzie się 3h, 45 min stoi, 3h jazdy, 45 min stoisz, 3h jazdy 9/11h stoisz. To też jest zalecenie, ale nie ma takiego obowiązku.

Autor:  Kamil-GSXR [ 22 maja 2011, 7:39 ]
Tytuł:  Re: Podwójna obsada na międzynarodówkę

Cytuj:
Po żadnej połowie nie musisz robić przerwy 45 min. 18h jazdy non stop (pierwszy kierowca 4,5h, drugi kierwoca 4,5h, pierwszy kierowca 4,5h, drugi kierwoca 4,5h - tylko kto to wytrzyma?) i wtedy 9h odpoczynku .

ja teraz tak jezdzilem i byly to moje pierwsze trasy i dawalem rade tylko czasem sie kimnie na prawym fotelu i najgorzej w nocy bo w dzien oczy sie nie zamykaja tak jak w nocy

Autor:  GrzegorzPPP [ 22 maja 2011, 7:42 ]
Tytuł:  Re: Podwójna obsada na międzynarodówkę

W nocy to się na łóżku śpi :)

Przynajmniej my tak w firmie robimy :)

Autor:  Bruner [ 22 maja 2011, 15:45 ]
Tytuł:  Re: Podwójna obsada na międzynarodówkę

Cytuj:
Przejrzałem ten link od Jestera, też się zastanawiam jak to "zaleca się" :?: może ktoś to dokładniej wyjaśnić :?:
W rozp 561 jest napisane wyraznie, ze po 4,5 godzinach jazdy masz miec 45 minut przerwy, a jadac kolejne 4,5 h na fotelu pasazera raczej nie odpoczywasz i te 4,5h na drugim fotelu to moze byc najwyzej dyzur a nie pauza. Nasi inspektorzy interpretuja to inaczej i np zaby inaczej - dla naszych odpoczywasz, a dla nich nie, bo auto ma stac, ty masz miec mozliwosc polozenia sie (legalnego, a nie wskakiwania na wyro w czasie jazdy), albo swobodnego dysponowania swoim czasem. Czyli po ludzku: jedziesz 4,5h za kolkiem, przesiadka i 4,5h dyzuru, potem 45minut przerwy i od nowa 4,5h jazdy i 4,5h dyzuru.

Autor:  Jaccu [ 23 maja 2011, 8:11 ]
Tytuł:  Re: Podwójna obsada na międzynarodówkę

Kolego Bruner, wprowadzasz w błąd, bo przepis mówi wyraźnie, że przerwy 45min w podwójnej obsadzie nie ma, interpretacja mylna jest z nieznajomości przepisu. Słyszałem i Ja, że francuskie służby potrafią po swojemu tłumaczyć czas jazdy kierowcy, ale nic ci nie zrobią bo nie mają podstaw. Proponuję przeczytanie ponownie podanych wcześniej przepisów, może się rozjaśni pogląd na ten temat!

Autor:  Bruner [ 23 maja 2011, 12:43 ]
Tytuł:  Re: Podwójna obsada na międzynarodówkę

Cytuj:
przepis mówi wyraźnie, że przerwy 45min w podwójnej obsadzie nie ma
Ciekawe w ktorym miejscu to znalazles? Ja rowniez proponuje przeczytanie ponownie podanych wcześniej przepisów i podanie konkretnego paragrafu.
Na temat przerw mowi art 7 rozp 561 i nie ma w nim nic na temat zalogi dwuosobowej:
Cytuj:
Po okresie prowadzenia pojazdu trwającym cztery i pół godziny
kierowcy przysługuje ciągła przerwa trwająca co najmniej czterdzieści
pięć minut, chyba że kierowca rozpoczyna okres odpoczynku.
Przerwę tę może zastąpić przerwa długości co najmniej 15 minut, po
której nastąpi przerwa długości co najmniej 30 minut, rozłożone
w czasie w taki sposób, aby zachować zgodność z przepisami akapitu
pierwszego.
W zadnym innym artykule rozporzadzenia 561 nie ma ani slowa na ten temat

Autor:  Użytkownik usunięty [ 23 maja 2011, 13:10 ]
Tytuł:  Re: Podwójna obsada na międzynarodówkę

Cytujesz przepisy dla jednego kierowcy. W podwójnej obsadzie nie ma obowiązku robienia żadnej przerwy po 4,5h jazdy. Uświadom to sobie, przyjmij do wiadomości i nie wprowadzaj w błąd.

Autor:  andy the driver [ 23 maja 2011, 22:16 ]
Tytuł:  Re: Podwójna obsada na międzynarodówkę

Gdy ja przejrzałem to co jest podane w linku który podał Jester zrozumiałem to w sposób że ta przerwa 45 minut musi być zrobiona :roll:

Autor:  Jaccu [ 23 maja 2011, 23:01 ]
Tytuł:  Re: Podwójna obsada na międzynarodówkę

No mnie osobiście to ręce opadają...

Autor:  kamillotop [ 24 maja 2011, 0:28 ]
Tytuł:  Re: Podwójna obsada na międzynarodówkę

Mozna spokojnie 4,5h - zmiana - 4,5h - zmiana - 4,5h - zmiana - 4,5h - zmiana i ew. 1h - zmiana 1h. Bez najmniejszych obaw ;D choc jedynie do 2x w tygodniu (po godzinie dodatkowo).
Wtedy wychodzi 20h jazdy lacznie, ktore trzeba zmiescic w 21h pracy.

Strona 2 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/