Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 maja 2009, 22:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lis 2007, 21:34
Posty: 128
Lokalizacja: poznan

zakładając że ma sie autko, wozi się lekkie ładunki i zbyt duża ładowność jest zbyteczna.jak ma się prawo do czegoś takiego?


Post Wysłano: 03 maja 2009, 12:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
zakładając że ma sie autko, wozi się lekkie ładunki i zbyt duża ładowność jest zbyteczna.jak ma się prawo do czegoś takiego?
Operacja bardzo prosta: sprzedajemy obecnie eksploatowany pojazd ze zbyt wysoką DMC i kupujemy inny, o niższej dopuszczalnej masie całkowitej.Druga opcja to zamiana. A jeszcze bardziej serio, to DMC jest zapisana w numerze VIN.Przy każdym przeglądzie to wyjdzie przy wpisaniu VIN w system.Pomijam kontrole na drodze.Więc wątpię by szło kogoś "przekonać" do takiego zabiegu.Owszem, można "manipulować" ładownościa, ale tylko w granicach tej wartości.

_________________
ego


Post Wysłano: 03 maja 2009, 16:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2007, 14:02
Posty: 293
GG: 0
Samochód: wypasione
Lokalizacja: Wrocław

To powiedz mi jak to jest np. z Iveco Daily. Idąc do salonu kupujemy auto dostawcze o 3,5t. dmc i ładowności około 1t. Natomiast ten sam samochód możemy nabyć w wersji 5,2t. dmc. i ładowności około 2,7t. Podobne sytuacje są z VW LT.
Tu chodzi o homologację. Kupując auto zarejestrowane jako lekki pojazd ciężarowy możemy go odciążyć do wersji dostawczej.

_________________
Życie jest piękne ! - powiedział Prosiaczek ... i rzucił się w przepaść.


Post Wysłano: 03 maja 2009, 17:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 mar 2008, 21:05
Posty: 390
GG: 5236488
Samochód: ŁOPEL
Lokalizacja: GRUDZIADZ

dokładnie iveco daily-bylo w poprzedniej firmie zakupione nowe i zarejestrowane do 3,5 tony(ład.-850kg)-bo kierowca nie miał c....auto było na bliżniakach i wywrotka z poj. kabiną...wszystko niby grało-gorzej podobno z przeróbką w dokumentach na prawdziwą ładownośc....


Post Wysłano: 03 maja 2009, 19:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

DMC pojazdu aktualnie jest nie do ruszenia właśnie z powodu takich operacji,jeśli piszecie o tym że pozornie ten sam samochód ma różne DMC to nie zwracacie uwagi że w zależności od tonażu użyte zostały różne podzespoły ,kabina to nie cały samochód.Przypuszczam że dałoby się to zrobic np.zmieniając resory ,tylną oś ale operacja taka musiałaby byc dokonana w specjalistycznym warsztacie i oczywiście potem badanie techniczne potwierdzające zakres przeróbek.Ale tak jak napisałem nie jestem pewien czy w obecnym stanie prawnym jest to możliwe.


Post Wysłano: 03 maja 2009, 20:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2007, 14:02
Posty: 293
GG: 0
Samochód: wypasione
Lokalizacja: Wrocław

Kolego nie do końca zrozumialeś moją wypowiedź lub nie znasz pojazdu opisywanego przeze mnie albo ... ja Ciebie źle zrozumiałem.
To normalne iż pojazd można papierowo odciążyć nie ingerując w jego specyfikę zawieszenia i użytych podzespołów. Opisywany przeze mnie pojazd marki Iveco Daily można zarejestrować na kategorię B prawa jazdy jak również C. Nie potrzebna jest ingerencja w zawieszenie pojazdu czy układ kierowniczy lub hamulcowy.
Jedynie trzeba przemyśleć przed kupnem pojazdu czy będzie potrzebne nam auto dostawcze czy już ciężarowe.
Sam nr VIN praktycznie w tej odmianie Iveco nic nie mówi o dmc. pojazdu. W mojej firmie jest kilka pojazdów typu Daily. Odbierałem te auta. Pomimo oznaczeń na pojeździe które informują iż jest to wersja 5,2t. dmc. pojazdy te nie miały zmienianego VIN - u. To dopiero byłby przekręt. A są zarejestrowane na kat. B prawa jazdy.
Najważniejsza jest homologacja pojazdu a nie VIN.

_________________
Życie jest piękne ! - powiedział Prosiaczek ... i rzucił się w przepaść.


Post Wysłano: 03 maja 2009, 20:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

Przeglądając solówki do 12 ton na allegro udało mi się trafić na kilka sztuk z ewidentnie zaniżonym DMC w papierach. Czyli jest lub przynajmniej było to możliwe.

A z daily ciekawa sprawa. Bo kto teraz kupi takiego w wersji ciężarowej skoro załadować można tyle samo, a generuje się w ten sposób same problemy - tachograf, winiety, gminny podatek od środków transportu itp. Na terenie RP nikt busów pod względem przeładowania nie sprawdza więc to jest mały problem.

_________________
Czerwone i bure


Post Wysłano: 03 maja 2009, 21:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1310
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Jest jeszcze Mitschubisi Fuso Canter. Maszyna jest na ramie, ma hamulec górrski, są wersję do 3.5 t dmc z zaniżoną ładownośćią właśnie do kategorii B, a faktycznie 2t ładowności mają rzeczywistej.
Wszystko jest git dopóki nie zadrzy się wypadek. Wtedy prokurator i rzeczoznawcy stwierdzą przeładowanie samochodu, brak wypłaty z ac, przy ofiarach w ludziach kryminał.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 03 maja 2009, 21:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lis 2007, 21:34
Posty: 128
Lokalizacja: poznan

co kolego Sioju piszesz to taki ekstremalny przypadek kiedy ludzie na autka np o DMC 3,5 T kładą ładunek o wadze 3,5 T co zdarza się bardzo często


Post Wysłano: 04 maja 2009, 20:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

[quote="Cichanos"]To powiedz mi jak to jest np. z Iveco Daily. Idąc do salonu kupujemy auto dostawcze o 3,5t. dmc i ładowności około 1t. Natomiast ten sam samochód możemy nabyć w wersji 5,2t. dmc. i ładowności około 2,7t. Podobne sytuacje są z VW LT.
Tu chodzi o homologację. Kupując auto zarejestrowane jako lekki ciężarowy możemy go [i]odciążyć[/i] do wersji dostawczej.[/quote]

Właśnie tego nie wiem na pewno ponieważ kiedyś były takie możliwości a teraz przypuszczam że autko zakupione jako ciężarówka jest tak homologowane.Co do LT to są2.8t 3.5t a 4.6 na blizniakach i zmiana DMC nie jest taka prosta.Przy imporcie z zach. robili taki trik że w jednych papierach była ciężarówka a w polsce już busik natomiast jak jest zakupiony w polsce to po ptokach.


Post Wysłano: 26 sty 2011, 17:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sty 2011, 16:46
Posty: 2
GG: 9273669
Samochód: 911

zmiana DMC jest mozliwa ale samochod zarejestrowany w RP musi pojechac do niemiec zmienia sie wlasciciel :) nowy wlasciciel otrzymuje nowe niemieckie dokumenty w ktorych mozna zmienic DMC troche jest tego zalatwiania ale ja juz daje rady zrobic to wszystko w ciagu 2 godzin :) po zmianie DMC niemiec spowrotem sprzedaje Kowalskiemu samochod i po przerobce :). Jeszcze prosciej jest jezeli samochod jeszcze nie zostal w PL zarejestrowany, a jezeli macie zamiar kupic taki samochod w niemczech to na cale zalatwienie sprawy potrzebowal bym ok 40min jezeli jest wazne badanie technicze. W razie pytan jestem osiagalny na forum lub na maila daak.automobile@gmail.com


Post Wysłano: 26 sty 2011, 18:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2008, 12:40
Posty: 141
GG: 0

nie wiem dokładnie jak się to robi ale da się to zrobić bez najmniejszego problemu w Polsce.

miesiąc temu kupili u mnie w firmie Iveco Daily na bliźniakach z izotermą, oznaczenie na kabinie ma 50C15 czyli DMC 5t (czy może 5,2t jak ktoś wspominał), auto zarejestrowane jest bez problemu na DMC 3,5t, auto nówka prosto z salonu :mrgreen: :mrgreen:

Ostatnio na trasie ITD ich złapało na tym 50C15, krokodylek bierze dowód liczy faktury i mówi że ładunek 3t wiec mieści się w normie a jeszcze chciałby zobaczyć kartę z tacho a tu wielki ZONK , tacho nima :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
co sie okazało, 50C15 miało być zarejestrowane jako 35C15 a ktoś zarejestrował jako 65C15 :twisted: :twisted: mandat za przeładowanie i papiery do wyjaśnienia.

jest jeszcze Daily oryginalne 35C15 na bliźniakach i lżejsze od 50C15 o około 300kg (jesli dobrze pamiętam)
zapomnieliście jeszcze o Sprinterach 518 też rejestrowane do 3,5t wedle życzenia :mrgreen:

kilka miesięcy temu przejeżdżałem obok salonu Mercedesa w Poznaniu i stał u nich na placu Sprinter , blaszak na pojedynczych kołach z tylu i byl tak oklejony (mniej więcej):

" DMC 3,5t , możliwość załadunku do 3,2t, na pojedynczych kołach"

czyli Sprinter super wzmocniony, ale jak przeładujesz i cie złapią to płacisz :lol:

i jeszcze jeden przekręt związany z DMC:

Iveco Daily 35C15 blaszak długi na bliźniakach, masa własna ok 2,4t po zabudowaniu izotermą ok 3,3t a w papierach nadal zostało 2,4t i ładowność 1,1t :mrgreen: :mrgreen:


Post Wysłano: 26 sty 2011, 19:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sty 2011, 16:46
Posty: 2
GG: 9273669
Samochód: 911

No i tu kolega ma racje , mozna kupic taki samochod lub przerobic ale w momencie gdy go przeladujesz to musisz placisz :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: