Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 sty 2011, 1:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2010, 12:05
Posty: 34
GG: 0

witam
mam pytanko
jeżdżę scania 4 i mam 2 kotły po 700l i jeden zawsze mam zakręcony(prawy) i jeżdżę tylko na lewym.Jak jeżdżę gdzieś trochę dalej to wlewam sobie trochę paliwa w prawy zakręcony bak i mam do was pytanko czy można jakoś przepompować paliwo z prawego do lewego paliwo?zależy mi żeby w miarę wszystko zeszło z tego prawego?tylko nie piszcie mi ze ''kup sobie pompkę'' czy coś w tym stylu.bo podobno można jakoś powietrzem przepompować ale nie wiem dokładniej na jakiej to zasadzie działa i czy to jest wogóle prawda?

za odp wielkie dzięki


Post Wysłano: 11 sty 2011, 1:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Otwierasz zawór na dole,otwierasz korek wlewu w lewym zbiorniku.na prawym zbiorniku powinieneś mieć luźno wiszący wężyk z miękkiej gumy.Do tego wężyka przytykasz wąż z powietrzem.Rób to z czuciem,bo można rozszczelnić zbiornik.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 11 sty 2011, 9:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

dobry opis kolegi Driver1965 a ja co by nie przytykać i nie wbijać sie pod brudną naczepę czy nie ważne jakie auto to zakupiłem 4m wężyka bodajże 6mm i zamontowałem na dodatkowym zbiorniku jako wydłużone odpowietrzenie które jest zakończone nakrętką tak żeby sobie podłączyć do wyjścia sprężarki i używam tego od kilku lat wiec jest bezpieczny patent :wink: oczywiście tu sie powtórzę jego bezpieczeństwo jest uzależnione od tego że nie zapomnisz otworzyć zbiornika głównego bo przez odpowietrzenie jego tyle powietrza nie ujdzie a gdzieś musi :lol:

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 11 sty 2011, 11:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

W sumie,to najlepiej zrobić na stałe.Uszczelnić lewy zbiornik,zatkać w lewym wężyk odpowietrzający.Prawy zostawić tak jak jest.Otworzyć zawory pod zbiornikiem.Zasada naczyń połączonych i próżni.Silnik zasysając paliwo z lewego zbiornika,robi próżnię która zasysa paliwo z prawego.W efekcie lewy zbiornik jest pełny aż do wyssania ostatniego litra z prawego kotła.Inna bajka,to Volvo,czy Renault,gdzie silnik poobiera paliwo równocześnie z dwóch zbiorników.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 11 sty 2011, 12:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
1)W sumie,to najlepiej zrobić na stałe.Uszczelnić lewy zbiornik,zatkać w lewym wężyk odpowietrzający.Prawy zostawić tak jak jest.Otworzyć zawory pod zbiornikiem.Zasada naczyń połączonych i próżni.Silnik zasysając paliwo z lewego zbiornika,robi próżnię która zasysa paliwo z prawego.W efekcie lewy zbiornik jest pełny aż do wyssania ostatniego litra z prawego kotła.
2)Inna bajka,to Volvo,czy Renault,gdzie silnik poobiera paliwo równocześnie z dwóch zbiorników.
1) to co piszesz to ma racje bytu jak zlikwidujesz odpowietrzenie w obu bo w ten sposób co opisujesz podciśnienia nie wytworzysz żeby wyciągało z dodatkowego zbiornika do końca
2)marka nie ma tu nic do rzeczy,kwestia tego czy był zbiornik fabryczny czy dokładany bo w drugim przypadku zazwyczaj idzie sie po najmniejszych kosztach łącząc je dołem

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 11 sty 2011, 13:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Krzysiek,mogę nie znać się kompletnie na mechanice,ale kierując się zdrowym rozsądkiem i prawami fizyki nie masz racji.Uszczelniając obydwa zbiorniki,spowodujesz zassanie ścian zbiorników do środka.W efekcie staniesz na drodze,bo pompa nie pociągnie paliwa.Marka pojazdu ma znaczenie,gdyż różne firmy,stosują różne rozwiązania.Nawet nowe Scanie u nas,mają smok tylko w jednym zbiorniku.Drugi jest tak jak by zapasowy.Ja w Volvo mam dwa smoki (niech szlag trafi).Temat już był przerabiany.Volvo potrafi wyssać całe paliwo z jednego zbiornika,podczas gdy w drugim zbiorniku jest 300l.Efekt jest taki,że auto się zapowietrzy.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 11 sty 2011, 15:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
1)Krzysiek,mogę nie znać się kompletnie na mechanice,ale kierując się zdrowym rozsądkiem i prawami fizyki nie masz racji.Uszczelniając obydwa zbiorniki,spowodujesz zassanie ścian zbiorników do środka.W efekcie staniesz na drodze,bo pompa nie pociągnie paliwa.
2)Marka pojazdu ma znaczenie,gdyż różne firmy,stosują różne rozwiązania.Nawet nowe Scanie u nas,mają smok tylko w jednym zbiorniku.Drugi jest tak jak by zapasowy.Ja w Volvo mam dwa smoki (niech szlag trafi).Temat już był przerabiany.Volvo potrafi wyssać całe paliwo z jednego zbiornika,podczas gdy w drugim zbiorniku jest 300l.Efekt jest taki,że auto się zapowietrzy.
1)ależ ja sie całkowicie zgadzam w tej kwestii z tobą a nasza rozbieżność wynikła z tego że zasugerowałem sie twoim lewym zbiornikiem bo u mnie prawy jest głównym ale co by to działało jak należy to jeszcze przydałby sie zawór zwrotny w dolnym połączeniu zbiorników
2)tak tylko bądź dociekliwy i zasięgnij informacji czy wyjechały one z taśmy z dwoma zbiornikami czy u nas w Polsce był dołożony??? ja też mam auto co ma smok w obu zbiornikach a połączone dołem ale jest to dokładany zbiornik choć oryginalny a kolega ma gotowca z taśmy i ma zasilanie z dwóch pociągnięte górą ale nie bede się spierał bo nie często mam do czynienia z punktem wydawania nowych samochodów :lol:

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 21 sty 2011, 11:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2010, 12:05
Posty: 34
GG: 0

sorry ze tak długo nie odp ale nie moglem wcześniej
czyli jak odkręcę zawór pod prawym zbiornikiem i otworze korek wlewu z lewej strony i będę wpuszczał powietrze do zbiornika(do prawego) przez wężyk odpowietrzający to coś może się stać bo raczej tego bym nie chciał a chciałbym raczej wszystko przepompować i czy jest to realne żeby wszystko poszło do lewego?


Post Wysłano: 21 sty 2011, 21:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
sorry ze tak długo nie odp ale nie moglem wcześniej
czyli jak odkręcę zawór pod prawym zbiornikiem i otworze korek wlewu z lewej strony i będę wpuszczał powietrze do zbiornika(do prawego) przez wężyk odpowietrzający to coś może się stać bo raczej tego bym nie chciał a chciałbym raczej wszystko przepompować i czy jest to realne żeby wszystko poszło do lewego?
tak w ten sposób wszytko paliwo będziesz miał w lewym zbiorniku- sprawdzone od lat :idea: :idea:

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: