wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://www.wagaciezka.com/ |
|
Przepompowanie paliwa http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=29063 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | lysy3 [ 11 sty 2011, 1:03 ] |
Tytuł: | Przepompowanie paliwa |
witam mam pytanko jeżdżę scania 4 i mam 2 kotły po 700l i jeden zawsze mam zakręcony(prawy) i jeżdżę tylko na lewym.Jak jeżdżę gdzieś trochę dalej to wlewam sobie trochę paliwa w prawy zakręcony bak i mam do was pytanko czy można jakoś przepompować paliwo z prawego do lewego paliwo?zależy mi żeby w miarę wszystko zeszło z tego prawego?tylko nie piszcie mi ze ''kup sobie pompkę'' czy coś w tym stylu.bo podobno można jakoś powietrzem przepompować ale nie wiem dokładniej na jakiej to zasadzie działa i czy to jest wogóle prawda? za odp wielkie dzięki |
Autor: | DRIVER1965 [ 11 sty 2011, 1:16 ] |
Tytuł: | Re: przepompowanie paliwa |
Otwierasz zawór na dole,otwierasz korek wlewu w lewym zbiorniku.na prawym zbiorniku powinieneś mieć luźno wiszący wężyk z miękkiej gumy.Do tego wężyka przytykasz wąż z powietrzem.Rób to z czuciem,bo można rozszczelnić zbiornik. |
Autor: | krzysiekjx1 [ 11 sty 2011, 9:35 ] |
Tytuł: | Re: przepompowanie paliwa |
dobry opis kolegi Driver1965 a ja co by nie przytykać i nie wbijać sie pod brudną naczepę czy nie ważne jakie auto to zakupiłem 4m wężyka bodajże 6mm i zamontowałem na dodatkowym zbiorniku jako wydłużone odpowietrzenie które jest zakończone nakrętką tak żeby sobie podłączyć do wyjścia sprężarki i używam tego od kilku lat wiec jest bezpieczny patent oczywiście tu sie powtórzę jego bezpieczeństwo jest uzależnione od tego że nie zapomnisz otworzyć zbiornika głównego bo przez odpowietrzenie jego tyle powietrza nie ujdzie a gdzieś musi |
Autor: | DRIVER1965 [ 11 sty 2011, 11:30 ] |
Tytuł: | Re: przepompowanie paliwa |
W sumie,to najlepiej zrobić na stałe.Uszczelnić lewy zbiornik,zatkać w lewym wężyk odpowietrzający.Prawy zostawić tak jak jest.Otworzyć zawory pod zbiornikiem.Zasada naczyń połączonych i próżni.Silnik zasysając paliwo z lewego zbiornika,robi próżnię która zasysa paliwo z prawego.W efekcie lewy zbiornik jest pełny aż do wyssania ostatniego litra z prawego kotła.Inna bajka,to Volvo,czy Renault,gdzie silnik poobiera paliwo równocześnie z dwóch zbiorników. |
Autor: | krzysiekjx1 [ 11 sty 2011, 12:54 ] |
Tytuł: | Re: przepompowanie paliwa |
Cytuj:
1)W sumie,to najlepiej zrobić na stałe.Uszczelnić lewy zbiornik,zatkać w lewym wężyk odpowietrzający.Prawy zostawić tak jak jest.Otworzyć zawory pod zbiornikiem.Zasada naczyń połączonych i próżni.Silnik zasysając paliwo z lewego zbiornika,robi próżnię która zasysa paliwo z prawego.W efekcie lewy zbiornik jest pełny aż do wyssania ostatniego litra z prawego kotła.
1) to co piszesz to ma racje bytu jak zlikwidujesz odpowietrzenie w obu bo w ten sposób co opisujesz podciśnienia nie wytworzysz żeby wyciągało z dodatkowego zbiornika do końca2)Inna bajka,to Volvo,czy Renault,gdzie silnik poobiera paliwo równocześnie z dwóch zbiorników. 2)marka nie ma tu nic do rzeczy,kwestia tego czy był zbiornik fabryczny czy dokładany bo w drugim przypadku zazwyczaj idzie sie po najmniejszych kosztach łącząc je dołem |
Autor: | DRIVER1965 [ 11 sty 2011, 13:49 ] |
Tytuł: | Re: Przepompowanie paliwa |
Krzysiek,mogę nie znać się kompletnie na mechanice,ale kierując się zdrowym rozsądkiem i prawami fizyki nie masz racji.Uszczelniając obydwa zbiorniki,spowodujesz zassanie ścian zbiorników do środka.W efekcie staniesz na drodze,bo pompa nie pociągnie paliwa.Marka pojazdu ma znaczenie,gdyż różne firmy,stosują różne rozwiązania.Nawet nowe Scanie u nas,mają smok tylko w jednym zbiorniku.Drugi jest tak jak by zapasowy.Ja w Volvo mam dwa smoki (niech szlag trafi).Temat już był przerabiany.Volvo potrafi wyssać całe paliwo z jednego zbiornika,podczas gdy w drugim zbiorniku jest 300l.Efekt jest taki,że auto się zapowietrzy. |
Autor: | krzysiekjx1 [ 11 sty 2011, 15:17 ] |
Tytuł: | Re: Przepompowanie paliwa |
Cytuj:
1)Krzysiek,mogę nie znać się kompletnie na mechanice,ale kierując się zdrowym rozsądkiem i prawami fizyki nie masz racji.Uszczelniając obydwa zbiorniki,spowodujesz zassanie ścian zbiorników do środka.W efekcie staniesz na drodze,bo pompa nie pociągnie paliwa.
1)ależ ja sie całkowicie zgadzam w tej kwestii z tobą a nasza rozbieżność wynikła z tego że zasugerowałem sie twoim lewym zbiornikiem bo u mnie prawy jest głównym ale co by to działało jak należy to jeszcze przydałby sie zawór zwrotny w dolnym połączeniu zbiorników2)Marka pojazdu ma znaczenie,gdyż różne firmy,stosują różne rozwiązania.Nawet nowe Scanie u nas,mają smok tylko w jednym zbiorniku.Drugi jest tak jak by zapasowy.Ja w Volvo mam dwa smoki (niech szlag trafi).Temat już był przerabiany.Volvo potrafi wyssać całe paliwo z jednego zbiornika,podczas gdy w drugim zbiorniku jest 300l.Efekt jest taki,że auto się zapowietrzy. 2)tak tylko bądź dociekliwy i zasięgnij informacji czy wyjechały one z taśmy z dwoma zbiornikami czy u nas w Polsce był dołożony??? ja też mam auto co ma smok w obu zbiornikach a połączone dołem ale jest to dokładany zbiornik choć oryginalny a kolega ma gotowca z taśmy i ma zasilanie z dwóch pociągnięte górą ale nie bede się spierał bo nie często mam do czynienia z punktem wydawania nowych samochodów |
Autor: | lysy3 [ 21 sty 2011, 11:37 ] |
Tytuł: | Re: Przepompowanie paliwa |
sorry ze tak długo nie odp ale nie moglem wcześniej czyli jak odkręcę zawór pod prawym zbiornikiem i otworze korek wlewu z lewej strony i będę wpuszczał powietrze do zbiornika(do prawego) przez wężyk odpowietrzający to coś może się stać bo raczej tego bym nie chciał a chciałbym raczej wszystko przepompować i czy jest to realne żeby wszystko poszło do lewego? |
Autor: | krzysiekjx1 [ 21 sty 2011, 21:21 ] |
Tytuł: | Re: Przepompowanie paliwa |
Cytuj: sorry ze tak długo nie odp ale nie moglem wcześniej
tak w ten sposób wszytko paliwo będziesz miał w lewym zbiorniku- sprawdzone od lat
czyli jak odkręcę zawór pod prawym zbiornikiem i otworze korek wlewu z lewej strony i będę wpuszczał powietrze do zbiornika(do prawego) przez wężyk odpowietrzający to coś może się stać bo raczej tego bym nie chciał a chciałbym raczej wszystko przepompować i czy jest to realne żeby wszystko poszło do lewego? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |