wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Przepompowanie paliwa
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=29063
Strona 1 z 1

Autor:  lysy3 [ 11 sty 2011, 1:03 ]
Tytuł:  Przepompowanie paliwa

witam
mam pytanko
jeżdżę scania 4 i mam 2 kotły po 700l i jeden zawsze mam zakręcony(prawy) i jeżdżę tylko na lewym.Jak jeżdżę gdzieś trochę dalej to wlewam sobie trochę paliwa w prawy zakręcony bak i mam do was pytanko czy można jakoś przepompować paliwo z prawego do lewego paliwo?zależy mi żeby w miarę wszystko zeszło z tego prawego?tylko nie piszcie mi ze ''kup sobie pompkę'' czy coś w tym stylu.bo podobno można jakoś powietrzem przepompować ale nie wiem dokładniej na jakiej to zasadzie działa i czy to jest wogóle prawda?

za odp wielkie dzięki

Autor:  DRIVER1965 [ 11 sty 2011, 1:16 ]
Tytuł:  Re: przepompowanie paliwa

Otwierasz zawór na dole,otwierasz korek wlewu w lewym zbiorniku.na prawym zbiorniku powinieneś mieć luźno wiszący wężyk z miękkiej gumy.Do tego wężyka przytykasz wąż z powietrzem.Rób to z czuciem,bo można rozszczelnić zbiornik.

Autor:  krzysiekjx1 [ 11 sty 2011, 9:35 ]
Tytuł:  Re: przepompowanie paliwa

dobry opis kolegi Driver1965 a ja co by nie przytykać i nie wbijać sie pod brudną naczepę czy nie ważne jakie auto to zakupiłem 4m wężyka bodajże 6mm i zamontowałem na dodatkowym zbiorniku jako wydłużone odpowietrzenie które jest zakończone nakrętką tak żeby sobie podłączyć do wyjścia sprężarki i używam tego od kilku lat wiec jest bezpieczny patent :wink: oczywiście tu sie powtórzę jego bezpieczeństwo jest uzależnione od tego że nie zapomnisz otworzyć zbiornika głównego bo przez odpowietrzenie jego tyle powietrza nie ujdzie a gdzieś musi :lol:

Autor:  DRIVER1965 [ 11 sty 2011, 11:30 ]
Tytuł:  Re: przepompowanie paliwa

W sumie,to najlepiej zrobić na stałe.Uszczelnić lewy zbiornik,zatkać w lewym wężyk odpowietrzający.Prawy zostawić tak jak jest.Otworzyć zawory pod zbiornikiem.Zasada naczyń połączonych i próżni.Silnik zasysając paliwo z lewego zbiornika,robi próżnię która zasysa paliwo z prawego.W efekcie lewy zbiornik jest pełny aż do wyssania ostatniego litra z prawego kotła.Inna bajka,to Volvo,czy Renault,gdzie silnik poobiera paliwo równocześnie z dwóch zbiorników.

Autor:  krzysiekjx1 [ 11 sty 2011, 12:54 ]
Tytuł:  Re: przepompowanie paliwa

Cytuj:
1)W sumie,to najlepiej zrobić na stałe.Uszczelnić lewy zbiornik,zatkać w lewym wężyk odpowietrzający.Prawy zostawić tak jak jest.Otworzyć zawory pod zbiornikiem.Zasada naczyń połączonych i próżni.Silnik zasysając paliwo z lewego zbiornika,robi próżnię która zasysa paliwo z prawego.W efekcie lewy zbiornik jest pełny aż do wyssania ostatniego litra z prawego kotła.
2)Inna bajka,to Volvo,czy Renault,gdzie silnik poobiera paliwo równocześnie z dwóch zbiorników.
1) to co piszesz to ma racje bytu jak zlikwidujesz odpowietrzenie w obu bo w ten sposób co opisujesz podciśnienia nie wytworzysz żeby wyciągało z dodatkowego zbiornika do końca
2)marka nie ma tu nic do rzeczy,kwestia tego czy był zbiornik fabryczny czy dokładany bo w drugim przypadku zazwyczaj idzie sie po najmniejszych kosztach łącząc je dołem

Autor:  DRIVER1965 [ 11 sty 2011, 13:49 ]
Tytuł:  Re: Przepompowanie paliwa

Krzysiek,mogę nie znać się kompletnie na mechanice,ale kierując się zdrowym rozsądkiem i prawami fizyki nie masz racji.Uszczelniając obydwa zbiorniki,spowodujesz zassanie ścian zbiorników do środka.W efekcie staniesz na drodze,bo pompa nie pociągnie paliwa.Marka pojazdu ma znaczenie,gdyż różne firmy,stosują różne rozwiązania.Nawet nowe Scanie u nas,mają smok tylko w jednym zbiorniku.Drugi jest tak jak by zapasowy.Ja w Volvo mam dwa smoki (niech szlag trafi).Temat już był przerabiany.Volvo potrafi wyssać całe paliwo z jednego zbiornika,podczas gdy w drugim zbiorniku jest 300l.Efekt jest taki,że auto się zapowietrzy.

Autor:  krzysiekjx1 [ 11 sty 2011, 15:17 ]
Tytuł:  Re: Przepompowanie paliwa

Cytuj:
1)Krzysiek,mogę nie znać się kompletnie na mechanice,ale kierując się zdrowym rozsądkiem i prawami fizyki nie masz racji.Uszczelniając obydwa zbiorniki,spowodujesz zassanie ścian zbiorników do środka.W efekcie staniesz na drodze,bo pompa nie pociągnie paliwa.
2)Marka pojazdu ma znaczenie,gdyż różne firmy,stosują różne rozwiązania.Nawet nowe Scanie u nas,mają smok tylko w jednym zbiorniku.Drugi jest tak jak by zapasowy.Ja w Volvo mam dwa smoki (niech szlag trafi).Temat już był przerabiany.Volvo potrafi wyssać całe paliwo z jednego zbiornika,podczas gdy w drugim zbiorniku jest 300l.Efekt jest taki,że auto się zapowietrzy.
1)ależ ja sie całkowicie zgadzam w tej kwestii z tobą a nasza rozbieżność wynikła z tego że zasugerowałem sie twoim lewym zbiornikiem bo u mnie prawy jest głównym ale co by to działało jak należy to jeszcze przydałby sie zawór zwrotny w dolnym połączeniu zbiorników
2)tak tylko bądź dociekliwy i zasięgnij informacji czy wyjechały one z taśmy z dwoma zbiornikami czy u nas w Polsce był dołożony??? ja też mam auto co ma smok w obu zbiornikach a połączone dołem ale jest to dokładany zbiornik choć oryginalny a kolega ma gotowca z taśmy i ma zasilanie z dwóch pociągnięte górą ale nie bede się spierał bo nie często mam do czynienia z punktem wydawania nowych samochodów :lol:

Autor:  lysy3 [ 21 sty 2011, 11:37 ]
Tytuł:  Re: Przepompowanie paliwa

sorry ze tak długo nie odp ale nie moglem wcześniej
czyli jak odkręcę zawór pod prawym zbiornikiem i otworze korek wlewu z lewej strony i będę wpuszczał powietrze do zbiornika(do prawego) przez wężyk odpowietrzający to coś może się stać bo raczej tego bym nie chciał a chciałbym raczej wszystko przepompować i czy jest to realne żeby wszystko poszło do lewego?

Autor:  krzysiekjx1 [ 21 sty 2011, 21:21 ]
Tytuł:  Re: Przepompowanie paliwa

Cytuj:
sorry ze tak długo nie odp ale nie moglem wcześniej
czyli jak odkręcę zawór pod prawym zbiornikiem i otworze korek wlewu z lewej strony i będę wpuszczał powietrze do zbiornika(do prawego) przez wężyk odpowietrzający to coś może się stać bo raczej tego bym nie chciał a chciałbym raczej wszystko przepompować i czy jest to realne żeby wszystko poszło do lewego?
tak w ten sposób wszytko paliwo będziesz miał w lewym zbiorniku- sprawdzone od lat :idea: :idea:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/