Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 gru 2010, 11:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2008, 11:11
Posty: 156
GG: 7106329
Lokalizacja: Podkarpacie

Witam, mam problem który w ostatnie dni daje się bardzo we znaki, scania przestała mi grzać, z nadmuchu leci tylko delikatnie przełamane powietrze, ostatnio zmieniłem zawór ten który reguluje przepływ płynu do nagrzewnicy, teraz jest otwarty i w środku powinno być ciepło, dolałem ubytek płynu jaki był podczas wymiany tego zaworu a w środku dalej lodówa...

Proszę o pomoc

_________________
TRANSPORT DREWNA BIESZCZADY


Post Wysłano: 18 gru 2010, 14:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Może masz zapowietrzoną nagrzewnicę, czy węże które do niej dochodzą są ciepłe?

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 18 gru 2010, 17:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2008, 11:11
Posty: 156
GG: 7106329
Lokalizacja: Podkarpacie

Przewód idący do nagrzewnicy jest ciepły, a powroty letnie...

_________________
TRANSPORT DREWNA BIESZCZADY


Post Wysłano: 18 gru 2010, 17:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5882
Samochód: Volvo FH

Sama nagrzewnica mogła sie zabic brudem. Masz mozliwosc zobaczyc ją?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 18 gru 2010, 17:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2008, 11:11
Posty: 156
GG: 7106329
Lokalizacja: Podkarpacie

Raczej dostęp do nagrzewnicy nie jest prosty, jest ona schowana wyżej zbiorniczka wyrównawczego...

Koledzy może ktoś posiada instrukcje obsługi do webasta do Scani?

_________________
TRANSPORT DREWNA BIESZCZADY


Post Wysłano: 18 gru 2010, 18:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2009, 19:39
Posty: 42
GG: 0

po co tak daleko szukasz? prawdopodobnie przeczyść styki i potencjometr od regulacji temp.,, w scanii najczęstsza przypadłość

i instrukcja do D1LC mojego autorstwa http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... highlight=


Post Wysłano: 18 gru 2010, 18:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2008, 11:11
Posty: 156
GG: 7106329
Lokalizacja: Podkarpacie

Ten zawór zamieniliśmy na zimę zwykłym który można obsłużyć tylko po podniesieniu atrapy, chcieliśmy to zrobić jak najszybciej bo auto pojechało w trase, ten elektryczny daliśmy do sprawdzenia. Przepływ cieczy powinien do nagrzewnicy być, ale mimo to dmucha tylko letnim powietrzem, auto nagrzewa się do ok 80-85stC

_________________
TRANSPORT DREWNA BIESZCZADY


Post Wysłano: 22 sty 2011, 15:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2008, 11:11
Posty: 156
GG: 7106329
Lokalizacja: Podkarpacie

Sorrki za post pod postem, ale dzisiaj mieliśmy troche czasu, został spuszczony stary płyn chłodniczy i zalany nowy...
Wpompowany od dołu, ale nadal jest problem z grzaniem, dalej dmucha zimnym powietrzem;P

_________________
TRANSPORT DREWNA BIESZCZADY


Post Wysłano: 22 sty 2011, 15:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5882
Samochód: Volvo FH

Ja bym postarał jednak zobaczyć tą nagrzwnicę. Może faktycznie jest zabita brudem, może coś tam blokuje przepływ powietrza?


Kiedy pisałeś, że przewód z płynem idący do nagrzewnicy jest ciepły, to miałeś na myśli że jest gorący (tak, że ręką nie utrzyma), czy ciepły (że ma np 40 stopni).
Bo powinien być praktycznie gorący, że trudno utrzymać ręką.


Silnik wogule trzyma dobrą temperaturę? Bo jak silnik zimny, to i w kabinie nie zagrzeje.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 28 lut 2013, 17:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2011, 17:08
Posty: 36
GG: 0
Samochód: Daf xf 105 ssc
Lokalizacja: Bełchatów

Witam mam podobny problem przedtem temp silnika wskazywała jedną kreske wymieniony został termostat i teraz temp skacze z połowy do 3/4 temp i to nie ma znaczenia czy jade z górki czy próbuje pod nią wjechać a do kabiny leci letnie powietrze nagrzewnice można jakoś odpowietrzyć ??


Post Wysłano: 01 mar 2013, 21:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
Witam mam podobny problem przedtem temp silnika wskazywała jedną kreske wymieniony został termostat i teraz temp skacze z połowy do 3/4 temp i to nie ma znaczenia czy jade z górki czy próbuje pod nią wjechać a do kabiny leci letnie powietrze nagrzewnice można jakoś odpowietrzyć ??
Ojciec właśnie ostatnio wymieniał termostat w 114 i również był problem z nagrzewnicą, okazało się że jest zapowietrzona. Odpowietrzył ją poprzez poluzowanie węża wyjściowego z nagrzewnicy poniżej zbiorniczka z płynem i odpalił auto (konieczne zaciśnięcie przewodu od strony zbiorniczka aby nie wylać z niego płynu). Nagrzewnica sama się odpowietrzyła. :wink:


Post Wysłano: 03 mar 2013, 13:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2011, 17:08
Posty: 36
GG: 0
Samochód: Daf xf 105 ssc
Lokalizacja: Bełchatów

Da się to zrobić bez podnoszenia kabiny ? Czy w Scanii R też takie odpowietrzenie zadziała ?


Post Wysłano: 03 mar 2013, 15:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
Da się to zrobić bez podnoszenia kabiny ? ..
Tak, jak najbardziej. Wszystkie węże masz na wierzchu po otwarciu atrapy z przodu. :wink:


Post Wysłano: 16 mar 2013, 15:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2011, 17:08
Posty: 36
GG: 0
Samochód: Daf xf 105 ssc
Lokalizacja: Bełchatów

Witam może ktoś może wstawić fotke w którym miejscu się odpowietrza nagrzewnice ?
Mam pytanie wie ktoś może dlaczego jak mam włączony obieg wewnętrzny kabiny to bardzo słabo leci nadmuch nawet jak nastawie wentylator na 5 a jak otworze obieg wewnętrzny to leci nadmuch ok tylko bardzo zimny jak by prosto z zewnątrz nawet przy ustawieniu max temperatury jaki może być tego powód ?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: