» Kontakt » Reklama » Pliki cookies
Dzisiaj jest 20 gru 2014, 7:29

Strefa czasowa UTC [letni]



Assistance na drogach Europy Zachodniej




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostWysłano: 05 gru 2010, 22:59 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 27 gru 2009, 18:10
GG: 0
Samochód: MAN TGA
Witam ktos wie na jakiej zasadzie działa wiskoza i do czego słuzy przewod elektryvczny podpiety do niej.Jak sprawdzic poprawnosc działania wiskozy? dziekuje za podpowiedzi


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 06 gru 2010, 0:20 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 02 sie 2010, 0:15
Lokalizacja: Reykjavik
GG: 0
Generalnie jest ciezko sprawdzic prawidlowe dzialanie sprzegla wentylatora.
Wiskoza jest zasprzeglona na stale bez podania pradu na cewke , jak podamy napiecie to luzuje polaczenie pomiedzy silnikiem i wentylatorem .Silnik w zaleznosci od temperatury wody podaje napiecie pulsacyjne / procentowe w celu uzyskania odpowiedniej /zaprogramowanej predkosci obrotowej wentylatora.Sterownik sprawdza kondycje sprzegla ,przy kazdym wlaczeniu zaplonu poprzez puszczenie malego napiecia w obwod cewki wiskozy .
Praktycznie mozna zakrecic lopatami na zgaszonym silniku ,powinny byc sztywne ciezko obracac sie w stosunku do silnika . Mozna podpiac napiecie na cewke i wtedy usluszymy delikatne klikniecie w srodku .....
WAZNE !!!
W SRODKU SPRZEGLA JEST DIODA ,NIEODPOWIEDNIA POLARYZACJA PODANEGO NAPIECIA SPALA DIODE I NIEODWRACALNIE NISZCZY WISKOZE.
Takze przed sprawdzeniem klikania sprawdzmy schematy elektryczne i dla pewnosci zmierzmy polaryzacje podawana przez sterownik.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 09 gru 2010, 6:38 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 27 gru 2009, 18:10
GG: 0
Samochód: MAN TGA
DZIEKUJE KOLEGO ZA INFORMACJE,WSZYSTKO JUZ WIEM,POZDRAWIAM


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 09 gru 2010, 6:59 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 27 gru 2009, 18:10
GG: 0
Samochód: MAN TGA
JESZCZE PYTANKO DO KOLEGI SVAVEC WIDZE ZE JESTES ZORJETOWANY W TEMACIE,CHODZI O WTRYSK STERUJACY(CZYLI PIERWSZY)W MANIE TGA,CO JAKIS CZAS ZAPALA MI SIE BŁAD EDC 00637 DIAGNOZA, ZKODOW WYCHODZI ZE JEST TO WLASNIE TEN WTRYSK.ZAPALA SIE RAZ NA DŁUZSZY CZAS RAZ NA KROTKO ,RAZ JEST SPOKOJ KILKA DNI POTEM ZNOW SIE PALI .....COS Z NIM JEST NIE TAK???DA RADE SPRAWDZIC JEGO DZIAŁANIE??I JESZCZE JEDNO PYTANKO,MANIK SZLEJE NA ZMIANE TEMPERATURY TZN.TYLKO SIE ZIMNO ZROBI NA ZEWNACZ SPALANIE WZRASTA DO PONAD 40/100 WYMIENIONE TERMOSTATY,TERAZ JUZ TEZ WISKOZA DALEJ SZALEJE,W LECIE PALI OK 35/100 PROSZE O PORADE CO JESZCZE MOZNA SPRAWDZIC,DZIEKI


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 09 gru 2010, 11:01 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 02 sie 2010, 0:15
Lokalizacja: Reykjavik
GG: 0
Mozna zmierzyc jego opornosc ,ale robi to za kazdym razem sterownik ,wiec jak nie ma bledu stalego na kokpicie to nic wiecej nie zrobisz .
Mozna bawic sie w podglad pracy czujnika przez oscyloskop ,ale to tylko wszkaze Ci czy rzeczywiscie dziala czy nie ,a czy podaje wlasciwe wartosci w odpowiednim czasie ... nie ma takiej mozliwosci ,robi to za Ciebie sterownik i skoro mu cos nie pasuje to niestety czujnik wzniosu na pierwszym cylindrze jest do wymiany .
Gdybys mial blad staly to moglyby byc to przewody /wtyczka .Sugeruje abys pomimo braku bledu stalego pomierzyl przewody na ciaglosc i przebicia ( byc moze ,ze jak zalapie wilgoci to robi "kuku" ).
Jezeli iglica w czujniku nie dziala prawidlowo to spalanie auta tez moze wzrosnac ,ale nie kojarze tego z warunkami lato / zima .
Opornosc mierzona na wtyczce do wtrysku w pudelku na silniku to... 90-130 Ohm.

Jezeli uprzec sie na wyzsze spalanie przy roznicy w temperaturze otoczenia to sprawdzilbym czujnik temp. powietrza , ale najpierw uporalbym sie z "timing sensor"-em ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 09 gru 2010, 15:57 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 27 gru 2009, 18:10
GG: 0
Samochód: MAN TGA
witam,kolego o jaki czujnik temperatury chodzi???czujnik temp.zewnecznej cygani o jakies 3,5 stopnia z porownania z kolegami z innych sam :shock:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 09 gru 2010, 23:07 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 02 sie 2010, 0:15
Lokalizacja: Reykjavik
GG: 0
Czujnik temperatury powietrza na kloektorze dolotowym,(bodajze tam jest usytuowany).
ALe jak napisalem ,musialby przeklamywac bardzo duzo ,tak samo czujnik temp wody w silniku,nie mylic z tym co sie widzi na kokpicie ,to inny czujnik.
Caly czas mowie o czujnikach dla sterownika edc.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 10 gru 2010, 20:00 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 27 gru 2009, 18:10
GG: 0
Samochód: MAN TGA
ok,kojarze,chodzi o czujnik cisnienia doladowania i temperatury powietrza....wymieniony na nowy,jedynie zostaje czujnik temp.wody jego wskazania na zegarze deski rozdzielczej sa poprawne,gdzies czytalem ze złe ladownie akumulatorow z prostownika lub spawanie czegos na ciagniku moze spowodowac jakies przekalibrownie lub nawet uszkodzenie sterownika,rece opadaja co robic z mankiem,co go tak ta temperatua rusza!!!???sterownik byl sprawdzany w V-TECHU w krakowie i podobno nic im nie wyszlo :/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 10 gru 2010, 20:38 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 02 sie 2010, 0:15
Lokalizacja: Reykjavik
GG: 0
Usun najpierw usterke czujnika pierwszego wtrysku! Jak jest uszkodzony to regulacja kata wyprzedzenia zaplonu w pompie nie dziala jak nalezy ,przyjmuje wartosci usrednione i spalanie tez wzrosnie .


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 10 gru 2010, 23:53 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 27 gru 2009, 18:10
GG: 0
Samochód: MAN TGA
OK,wtrysk juz kupiony teraz tylko wymiana :wink: zobaczymy co bedzie,pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: