40TON.netKonektor5000.pl anteny cb radiaRegeneracja wtryskiwaczy Common Rail MAN



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomo艣膰
PostWys艂ano: 05 gru 2010, 23:59 
Offline
U偶ytkownik

Rejestracja: 27 gru 2009, 19:10
Posty: 16
GG: 0
Samoch贸d: MAN TGA
Witam ktos wie na jakiej zasadzie dzia艂a wiskoza i do czego s艂uzy przewod elektryvczny podpiety do niej.Jak sprawdzic poprawnosc dzia艂ania wiskozy? dziekuje za podpowiedzi


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 06 gru 2010, 1:20 
Offline
U偶ytkownik

Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 654
Lokalizacja: Reykjavik
GG: 0
Generalnie jest ciezko sprawdzic prawidlowe dzialanie sprzegla wentylatora.
Wiskoza jest zasprzeglona na stale bez podania pradu na cewke , jak podamy napiecie to luzuje polaczenie pomiedzy silnikiem i wentylatorem .Silnik w zaleznosci od temperatury wody podaje napiecie pulsacyjne / procentowe w celu uzyskania odpowiedniej /zaprogramowanej predkosci obrotowej wentylatora.Sterownik sprawdza kondycje sprzegla ,przy kazdym wlaczeniu zaplonu poprzez puszczenie malego napiecia w obwod cewki wiskozy .
Praktycznie mozna zakrecic lopatami na zgaszonym silniku ,powinny byc sztywne ciezko obracac sie w stosunku do silnika . Mozna podpiac napiecie na cewke i wtedy usluszymy delikatne klikniecie w srodku .....
WAZNE !!!
W SRODKU SPRZEGLA JEST DIODA ,NIEODPOWIEDNIA POLARYZACJA PODANEGO NAPIECIA SPALA DIODE I NIEODWRACALNIE NISZCZY WISKOZE.
Takze przed sprawdzeniem klikania sprawdzmy schematy elektryczne i dla pewnosci zmierzmy polaryzacje podawana przez sterownik.


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 09 gru 2010, 7:38 
Offline
U偶ytkownik

Rejestracja: 27 gru 2009, 19:10
Posty: 16
GG: 0
Samoch贸d: MAN TGA
DZIEKUJE KOLEGO ZA INFORMACJE,WSZYSTKO JUZ WIEM,POZDRAWIAM


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 09 gru 2010, 7:59 
Offline
U偶ytkownik

Rejestracja: 27 gru 2009, 19:10
Posty: 16
GG: 0
Samoch贸d: MAN TGA
JESZCZE PYTANKO DO KOLEGI SVAVEC WIDZE ZE JESTES ZORJETOWANY W TEMACIE,CHODZI O WTRYSK STERUJACY(CZYLI PIERWSZY)W MANIE TGA,CO JAKIS CZAS ZAPALA MI SIE B艁AD EDC 00637 DIAGNOZA, ZKODOW WYCHODZI ZE JEST TO WLASNIE TEN WTRYSK.ZAPALA SIE RAZ NA D艁UZSZY CZAS RAZ NA KROTKO ,RAZ JEST SPOKOJ KILKA DNI POTEM ZNOW SIE PALI .....COS Z NIM JEST NIE TAK???DA RADE SPRAWDZIC JEGO DZIA艁ANIE??I JESZCZE JEDNO PYTANKO,MANIK SZLEJE NA ZMIANE TEMPERATURY TZN.TYLKO SIE ZIMNO ZROBI NA ZEWNACZ SPALANIE WZRASTA DO PONAD 40/100 WYMIENIONE TERMOSTATY,TERAZ JUZ TEZ WISKOZA DALEJ SZALEJE,W LECIE PALI OK 35/100 PROSZE O PORADE CO JESZCZE MOZNA SPRAWDZIC,DZIEKI


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 09 gru 2010, 12:01 
Offline
U偶ytkownik

Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 654
Lokalizacja: Reykjavik
GG: 0
Mozna zmierzyc jego opornosc ,ale robi to za kazdym razem sterownik ,wiec jak nie ma bledu stalego na kokpicie to nic wiecej nie zrobisz .
Mozna bawic sie w podglad pracy czujnika przez oscyloskop ,ale to tylko wszkaze Ci czy rzeczywiscie dziala czy nie ,a czy podaje wlasciwe wartosci w odpowiednim czasie ... nie ma takiej mozliwosci ,robi to za Ciebie sterownik i skoro mu cos nie pasuje to niestety czujnik wzniosu na pierwszym cylindrze jest do wymiany .
Gdybys mial blad staly to moglyby byc to przewody /wtyczka .Sugeruje abys pomimo braku bledu stalego pomierzyl przewody na ciaglosc i przebicia ( byc moze ,ze jak zalapie wilgoci to robi "kuku" ).
Jezeli iglica w czujniku nie dziala prawidlowo to spalanie auta tez moze wzrosnac ,ale nie kojarze tego z warunkami lato / zima .
Opornosc mierzona na wtyczce do wtrysku w pudelku na silniku to... 90-130 Ohm.

Jezeli uprzec sie na wyzsze spalanie przy roznicy w temperaturze otoczenia to sprawdzilbym czujnik temp. powietrza , ale najpierw uporalbym sie z "timing sensor"-em ;)


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 09 gru 2010, 16:57 
Offline
U偶ytkownik

Rejestracja: 27 gru 2009, 19:10
Posty: 16
GG: 0
Samoch贸d: MAN TGA
witam,kolego o jaki czujnik temperatury chodzi???czujnik temp.zewnecznej cygani o jakies 3,5 stopnia z porownania z kolegami z innych sam :shock:


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 10 gru 2010, 0:07 
Offline
U偶ytkownik

Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 654
Lokalizacja: Reykjavik
GG: 0
Czujnik temperatury powietrza na kloektorze dolotowym,(bodajze tam jest usytuowany).
ALe jak napisalem ,musialby przeklamywac bardzo duzo ,tak samo czujnik temp wody w silniku,nie mylic z tym co sie widzi na kokpicie ,to inny czujnik.
Caly czas mowie o czujnikach dla sterownika edc.


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 10 gru 2010, 21:00 
Offline
U偶ytkownik

Rejestracja: 27 gru 2009, 19:10
Posty: 16
GG: 0
Samoch贸d: MAN TGA
ok,kojarze,chodzi o czujnik cisnienia doladowania i temperatury powietrza....wymieniony na nowy,jedynie zostaje czujnik temp.wody jego wskazania na zegarze deski rozdzielczej sa poprawne,gdzies czytalem ze z艂e ladownie akumulatorow z prostownika lub spawanie czegos na ciagniku moze spowodowac jakies przekalibrownie lub nawet uszkodzenie sterownika,rece opadaja co robic z mankiem,co go tak ta temperatua rusza!!!???sterownik byl sprawdzany w V-TECHU w krakowie i podobno nic im nie wyszlo :/


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 10 gru 2010, 21:38 
Offline
U偶ytkownik

Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 654
Lokalizacja: Reykjavik
GG: 0
Usun najpierw usterke czujnika pierwszego wtrysku! Jak jest uszkodzony to regulacja kata wyprzedzenia zaplonu w pompie nie dziala jak nalezy ,przyjmuje wartosci usrednione i spalanie tez wzrosnie .


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 11 gru 2010, 0:53 
Offline
U偶ytkownik

Rejestracja: 27 gru 2009, 19:10
Posty: 16
GG: 0
Samoch贸d: MAN TGA
OK,wtrysk juz kupiony teraz tylko wymiana :wink: zobaczymy co bedzie,pozdrawiam


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Kto jest online

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy to forum: Obecnie na forum nie ma 偶adnego zarejestrowanego u偶ytkownika i 0 go艣ci


Nie mo偶esz tworzy膰 nowych temat贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w tematach
Nie mo偶esz zmienia膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w

Szukaj:
Przejd藕 do:  


Forum oparte o phpBB3 © 2004-2015 Piotr Karda艣

Forum Samochodowe4trucks.pl - portal kierowcyRegeneracja wtryskiwaczy LublinRegeneracja wtryskiwaczy Gda艅skRegeneracja turbospr臋偶arek